emmer ijswater over je hoofd OF doneren.

15-08-2014 07:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
er is op dit moment aandacht voor ALS middels een maffe aktie;



Een emmer ijswater over je hoofd of doneren.



Het zal wel aan m'n haarkleur liggen maar ik snap iets niet: wereldwijd storten mensen ijswater over zichzelf heen..... dan doneren ze toch niks? dan zie je al die filmpjes op tv en wordt erbij gezegd; "wereldwijd is er al ...... opgehaald".



Ik vind het zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het nu voor het eerst.



Nou, hoe LUDIEK!
Alle reacties Link kopieren
"Nemesis., 4 uur geleden

Dat is afgeleid van die Facebook uitdagingen:



Je gaat met je kleren onder de douche binnen 24 uur anders krijg ik een krat bier van je...



zulks.



Doen alleen domme mensen aan mee...."



Deze ken ik idd. Vriendin deed dit en wilde mij nomineren. Ze was zo slimmij eerst te appen: jij doet hier vast niet aan mee he.



Idd daar doe ik niet mee. Mezelf zo voor lul zetten.



Dat het ook maar iets met ALS te maken heeft heb ik nog nergens gelezen, bij geen enkele filmpje.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 15 augustus 2014 @ 12:25:

"Nemesis., 4 uur geleden

Dat is afgeleid van die Facebook uitdagingen:



Je gaat met je kleren onder de douche binnen 24 uur anders krijg ik een krat bier van je...



zulks.



Doen alleen domme mensen aan mee...."



Deze ken ik idd. Vriendin deed dit en wilde mij nomineren. Ze was zo slimmij eerst te appen: jij doet hier vast niet aan mee he.



Idd daar doe ik niet mee. Mezelf zo voor lul zetten.



Dat het ook maar iets met ALS te maken heeft heb ik nog nergens gelezen, bij geen enkele filmpje.Het natte pak halen is niet hetzelfde als de Ice Bucket Challenge.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp er nog steeds niks van: ijswater over je hoofd OF doneren. Al die bekenden hebben dus niet gedoneerd. Ze hebben immers meegedaan. Schiet mij maar lek.

Ze hadden het moeten noemen: een bak water EN doneren.
Alle reacties Link kopieren
Ze doneren en doen de Challenge. Dus beide
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:deksels schreef op 15 augustus 2014 @ 08:26:

Die aandacht is niet gelukt. De meeste mensen snappen de filmpjes op oa facebook niet omdat ze niet weten waarom. ALS wordt niet benoemd.





Lekker belangrijk of ze weten waar het voor is, als ze toch niet genomineerd zijn , en stompzinnig - want geen krant gelezen, geen tv gekeken geen radio aangehad - zitten te facebooken. Als er maar geld opgehaald wordt en terecht komt bij de mensen die weten wat het is en bezig zijn met een oplossing te zoeken.

Je moet wel van een ander planeet komen wil je niet weten wat ALS is en wil je gemist hebben dat deze aktie gaande is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:16:

Begrijp er nog steeds niks van: ijswater over je hoofd OF doneren. Al die bekenden hebben dus niet gedoneerd. Ze hebben immers meegedaan. Schiet mij maar lek.

Ze hadden het moeten noemen: een bak water EN doneren.



Deze actie heeft meerdere doeleinden. En met name het 'op de kaart zetten' van deze ziekte



Uit dit topic sprak er 1 schrijfster dat ze de ziekte kent, en van dichtbij heeft meegemaakt.. maar tot deze actie wist 95% van de bevolking NIET wat ALS inhield, dit is een awareness, net als pinkribbon ook voornamelijk Awareness is, als er awareness is, komt geld vanzelf de juiste kant op, niet eens zozeer omdat mensen geen ijswater over zich heen willen krijgen, maar fondsen die geld uitkeren aan dit soort doelen zijn zich dan ook hier meer bewust van, evenementen die vaak goede doelen sponsoren net zo..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
ALS Nederland heeft dankzij de zogenoemde Ice Bucket Challenge tot en met donderdag al ruim twintigduizend euro ontvangen. En het eind is nog lang niet in zicht. Dat meldt een woordvoerder vrijdag desgevraagd. De stichting wordt overdonderd met donaties en machtigingen.





"Het dendert maar door. Onze inbox ontploft werkelijk", zegt de woordvoerder. Het vergt volgens haar veel arbeid om alles te verwerken. Sinds vrijdag zijn daarom drie extra vrijwilligers aan het werk gezet. De donaties lopen volgens de zegsvrouw uiteen van vijf tot enkele honderden euro's. "Maar we zijn overal even blij mee, iedere euro telt."



Het bedrag van twintigduizend euro is een eerste schatting, stelt ze. "De mediahype is afgelopen weekend pas echt losgebarsten, maar als mensen een emmer ijswater over hun hoofd kieperen, wil dat nog niet zeggen dat ze ook direct doneren." Daarnaast vermeldt niet iedereen bij zijn donatie dat het om de Ice Bucket Challenge gaat, waardoor niet alle stortingen zijn te herleiden tot de actie, legt de zegsvrouw uit.



Via de website van ALS Nederland zijn al meer de drieduizend donaties binnengekomen. De website, die normaal rond de duizend bezoekers trekt op een dag, werd donderdag door twintigduizend mensen bezocht. "Ook op Facebook zien we een duidelijke stijging van de aandacht", aldus de zegsvrouw.



Ook het aantal sms'jes dat de stichting ontvangt en het aantal machtigingen dat nog moet worden verwerkt, is enorm. "Het aantal sms-berichten hebben we nog niet in kaart kunnen brengen en er liggen nog vijfhonderd tot zeshonderd formulieren op de stapel die we moeten verwerken. Het is excessief."



De woordvoerder zegt dat de stichting nog nooit zoiets heeft meegemaakt. "Het is gigantisch dat dit in een paar dagen tijd kan gebeuren. Het overkomt ons. We zijn aangenaam verrast en heel blij met alle aandacht die we krijgen. Verder is het goed om te zien dat mensen dit serieus nemen. Hoewel het om een ludieke actie gaat, realiseren ze zich dat er geld moet komen."



De Ice Bucket Challenge is overgewaaid uit Amerika. Het idee achter de actie is dat je een emmer ijswater over je hoofd gooit om een moment de spierverkramping te ervaren waar een ALS-patiënt onder lijdt. Mensen die mee doen aan de challenge plaatsen hiervan filmpjes op sociale media en dagen vervolgens nieuwe mensen uit ook mee te doen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 15 augustus 2014 @ 09:37:

[...]





Ja, dat klopt. Maar de mensen die ijswater storten, hoeven dus niets te doneren. Lekker logisch allemaal.





Veel beroemdheden storten ijswater over zich heen én doneren. Charlie Sheen gooide een emmer met geld over zich heen, 10.000 dollar, en doneerde dat. Bovendien daagde hij anderen uit dit ook te doen.



Ook veel anderen doen én het water én ze doneren, omdat ze zelf ook wel zien hoe krom dat is.. ijswater verkiezen, om niet aan een goed doel te hoeven geven



Daarom is het denk ik zo'n succes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is niet OF / OF. Dat ijswater is om te ervaren hoe het is om..............blablabla.

De uitdaging is; durf jij die bak met water en durf je te doneren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 augustus 2014 @ 18:30:

[...]





Veel beroemdheden storten ijswater over zich heen én doneren. Charlie Sheen gooide een emmer met geld over zich heen, 10.000 dollar, en doneerde dat. Bovendien daagde hij anderen uit dit ook te doen.



Ook veel anderen doen én het water én ze doneren, omdat ze zelf ook wel zien hoe krom dat is.. ijswater verkiezen, om niet aan een goed doel te hoeven geven



Daarom is het denk ik zo'n succes.



Oh, dat vind ik wel goed, dat ze op die manier laten zien dat ze geld storten.



Van al die BN'ers heb ik dat er nog geen één zien doen. Zag filmpjes voorbij komen van Henk-Jan Smits (die Bastiaan en Tooske nomineerde) en Yolanthe (die Paris Hilton nomineerde)
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig, BGB, dat het zo aanslaat!



Ik had al eens van ALS gehoord, doordat een moeder van een collega het kreeg. Daarna kwamen er mensen met ALS bij DWDD. Mensen die meededen aan het spotje "als je dit ziet, ben ik al dood".. kippenvel, elke keer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
onderzoek naar de ziekte ALS.



De "challenge" werkt zo: gooi een emmer ijswater over je kop en "nomineer" drie anderen. Zij moeten binnen 24 uur hetzelfde doen. Doen zij dat niet, dan moeten ze honderd dollar doneren aan de ALS Association. Doe ze dat wel, dan is het stiekem ook de bedoeling dat ze doneren[/i





http://nos.nl/op3/artikel ... over-je-hoofd-gooien.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijken
Alle reacties Link kopieren
Voor wie de afgelopen tijd onder een steen heeft geleefd op vakantie is geweest: uitgebreide uitleg



De uitdaging is dus of-of, maar de meesten vinden het leuk om en-en te doen.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van veel mensen dat ze beide doen, dus En de bucket En doneren. Ook op de radio heb ik het meerdere malen gehoord. Helaas heb ik deze ziekte zelf van heel dichtbij meegemaakt met mijn vader, ben blij dat er nu zoveel bekendheid voor is. Ook voor de Amsterdam City Swim waar ik ook aan mee doe, ik hoef minder vaak uit te leggen waar ik voor zwem.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh er is al een topic.



Ik wilde vanavond een topic openen om 3 forummers te nomineren om ook hier ruchtbaarheid aan te geven.



Bij iemand had ik al informatie opgevraagd om foto`s iets onherkenbaarder te maken want helemaal herkenbaar in beeld gaat mij, en ik denk vele hier veels te ver.



Misschien toch niet zo`n goed idee van mij, dit topic kwam net op tijd want de OP was al bijna af .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Bergje65 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:16:

Begrijp er nog steeds niks van: ijswater over je hoofd OF doneren. Al die bekenden hebben dus niet gedoneerd. Ze hebben immers meegedaan. Schiet mij maar lek.

Ze hadden het moeten noemen: een bak water EN doneren.Tuurlijk doneren de ijsbakstorters (het gros dan) ook. Beste marketingstunt in tijden.
Alle reacties Link kopieren
Er is sinds het begin van deze actie al 50 miljoen dollar opgehaald. Het werkt overduidelijk. Tevens is dus de bedoeling dat je OOKdoneert, niet alleen dat water over je heen gooit
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 22 augustus 2014 @ 18:52:

[...]





Beste marketingstunt in tijden.Inderdaad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De challenge begon inderdaad zoals jij hem omschrijft: doneer geld of gooi een emmer ijs over je hoofd, maar dat ging al snel fout haha



Inmiddels gooien de meeste mensen ijs over hun hoofd en noemen erna/ondertussen het bedrag dat ze óók doneren. Dus én geld voor ALS én mensen uitlachen: top!



Kijk vooral ook even het 'ALS challence fail compilation', vol mensen die emmers op hun hoofd krijgen. Echt lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2014 @ 18:35:

onderzoek naar de ziekte ALS.



De "challenge" werkt zo: gooi een emmer ijswater over je kop en "nomineer" drie anderen. Zij moeten binnen 24 uur hetzelfde doen. Doen zij dat niet, dan moeten ze honderd dollar doneren aan de ALS Association. Doe ze dat wel, dan is het stiekem ook de bedoeling dat ze doneren[/i





http://nos.nl/op3/artikel ... over-je-hoofd-gooien.html100 euro??? Dat vind ik wel heel erg veel om te doneren.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 22 augustus 2014 @ 19:05:

[...]





100 euro??? Dat vind ik wel heel erg veel om te doneren.Wat ik hoorde in de media is het geen vast bedrag meer hoor. Eigenlijk is het EN een emmertje water EN een donatie (zelf bepalen hoeveel)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
En nu komen de zure reacties dat de celebs die hier aan mee doen niet 'integer' zijn en dat het hen er 'alleen om gaat in de publiciteit te komen'

Nou en???
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 augustus 2014 @ 19:09:



Nou en???Winwin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven