Ik wil van dit gevoel af.

21-08-2014 19:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer een vrouw of een meid tegen mij praat dan ben ik ontzettend zenuwachtig. Zo zenuwachtig dat m’n hartslag m’n bloed in m’n keel doet kloppen en m’n oren laat suizen. Ik kom dan niet uit mijn woorden en klap ik meestal helemaal dicht en dan loop ik (liever) weg.



Waar komt dit (extreem) gevoel van zenuwachtig vandaan, ik wil ervan af.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
We bijten niet hoor (alleen als je t lief vraagt)
Alle reacties Link kopieren
het klinkt alsof je heel graag een relatie wil, zo graag dat je het te groot maakt. Probeer gewoon relaxed te zijn, je moeder is ook een vrouw. We knijpen onze puistjes uit zitten ook op de wc te poepen heel gewoon hoor. Anders toch een psycholoog. succes
Heb je dat met alle vrouwen of alleen als je iemand leuk vindt?



Vrouwen zijn ook gewoon mensen natuurlijk en bovendien de helft van de mensheid. Heb je nooit normaal kunnen praten met buurmeisjes, klasgenoten of collega's? Waar ben je bang voor?
Er zijn van die mannen en jongens die het uitstralen trouwens, dat ze nooit normaal contact met een vrouw of een meisje hebben. Dat ligt aan de manier waarop ze zich presenteren en kleden. Zou dat bij jou zo kunnen zijn? Je nick doet me daaraan denken namelijk, komt gelijk al niet zo gezellig binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 augustus 2014 @ 19:20:

Heb je dat met alle vrouwen of alleen als je iemand leuk vindt?



Vrouwen zijn ook gewoon mensen natuurlijk en bovendien de helft van de mensheid. Heb je nooit normaal kunnen praten met buurmeisjes, klasgenoten of collega's? Waar ben je bang voor?



Dúúh, dat weet ik zelf ook wel.



Om een voorbeeld te geven, een buurmeisje maakte een keer even een praatje met mij en gelijk voel ik me ongemakkelijk, dan haak ik plotseling het gesprek af door weg te lopen, wat weer raar overkomt bij haar.



Het is niet dat ik ergens bang voor ben, alleen dat gevoel dat ik helemaal dicht klap kan ik niet verklaren en dat heb ik altijd al gehad.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 21 augustus 2014 @ 19:06:

We bijten niet hoor (alleen als je t lief vraagt) Wat moet ik lief vragen?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
ik vind "depressief" ook geen aantrekkelijke nick. (hoor wie dat zegt... , maar daar zit een verhaal achter)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik probeer mee te denken. Jij vindt vreemd of ieder duh geval, dat ik opmerk dat de helft van de mensheid bestaat uit vrouwen bestaat. Ik vind het nogal een onderscheid of je dat bij alle vrouwen of sommigen hebt. We moeten toch weten waar we het over hebben.



Dat dichtklappen komt ergens vandaan, dan bestaat niet op zich. Het heeft een reden, je schrijft dat je niet bang bent, dat kan, maar dan is het wat anders. Onzekerheid misschien.



Kan je het echt niet verklaren? Geen idee waar het vandaan komt, totaal geen idee? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Je denkt hierover na, opent een topic, het houdt je bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 augustus 2014 @ 20:37:

Ik probeer mee te denken. Jij vindt vreemd of ieder duh geval, dat ik opmerk dat de helft van de mensheid bestaat uit vrouwen bestaat. Ik vind het nogal een onderscheid of je dat bij alle vrouwen of sommigen hebt. We moeten toch weten waar we het over hebben.



Dat dichtklappen komt ergens vandaan, dan bestaat niet op zich. Het heeft een reden, je schrijft dat je niet bang bent, dat kan, maar dan is het wat anders. Onzekerheid misschien.



Kan je het echt niet verklaren? Geen idee waar het vandaan komt, totaal geen idee? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Je denkt hierover na, opent een topic, het houdt je bezig.



Ik denk onzekerheid en geen zelfvertrouwen misschien, voor de rest zou ik het niet weten, anders zou ik hier niet vragen in eerste instantie.



Het houdt me inderdaad bezig.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Kun je voor jezelf een aantal situaties bedenken waarin je ( wellicht toen je jonger was) negatief contact had met vrouwen/meisjes?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent volgens mij een beetje bang dat als je een vrouw aanspreekt je bang bent dat ze (en vul maar in):



– Je gaat uitlachen.

– Ze denkt, wat een rare vent.

– Dat ze 'te goed voor je is'.

– Dat ze jou 'te kinderachtig vind'.

– Dat ze jou een 'jochie' vind.



Kortom jou zelfbeeld is laag en denkt dat elke vrouw voor jou 'te hoog gegrepen' is.

Je vind jezelf maar niets en te onvolwassen.



STOP DAARMEE.



Je hebt jezelf onterecht wijsgemaakt dat er geen enkele vrouw op jou zit te wachten.

En weet je, als je die uitstraling hebt en ook zo doet in je handelen dan ben je ook eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk.



Probeer aan je zelfvertrouwen te werken. En als het zelf niet lukt zoek een cursus. Die zijn er. Google maar even. Als je zo weinig zelfvertrouwen blijft houden ben je niet aantrekkelijk voor een vrouw. Maar zit je jezelf ook nog in de weg.



En ja, dan is de kans aanwezig dat je echt depressief gaat worden. En gaat wegzwelgen in, ik ben zo zielig, niemand zit op mij te wachten. En kom je in een negatieve spiraal waardoor je steeds minder zelfvertrouwen krijgt.



Dus: Stop met die negatieve gedachten. Ga er wat aan doen. En nu geen slap excuus. Niet gaan roepen: Ja maar..........

Van het ;Ja maar' type zijn er zoveel. Mensen hebben altijd wel een smoes om iets niets te hoeven doen.



Bedenk, je kan alleen jezelf hiermee helpen. Een ander doet het niet voor je.

Dus je moet zelf de eerste stap zetten.



Ik zeg succes, als je echt wil kan je het ! ! !
Alle reacties Link kopieren
probeer eerst gelukkig met jezelf te worde, dan pas straal je gezelligheid uit. Nu kom je over als iemand die je liever uit de weg gaat. sorrie



(Dúúh, dat weet ik zelf ook wel.)
Alle reacties Link kopieren
Dat komt door je onzekerheid, probeer daar aan te werken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat meer naar buiten gaan.
Kun je niet eerst veel chatten met vrouwen, dan skypen en dan in de wijde wereld? Dan kun je het geleidelijk opbouwen..
Alle reacties Link kopieren
Amen!

Precies wat jij zegt Rob. Dit denk ik dus ook..

Ga voor de spiegel staan en ga oefenen hoe je tegen haar zou willen praten..dan komt het vanzelf goed.

Ga wat mij betreft naar de supermarkt en als je een leuke meid ziet lach naar haar en je merkt vanzelf dat het dan beter gaat en dat het helemaal niet zo eng is om met gaar te praten...



Immers je wil toch ook een keer een vriendinnetje? Als je al bijna niet met haar kan praten dan lukt daten al helemaal niet...





quote:rob_uit_zeist schreef op 22 augustus 2014 @ 09:29:

Jij bent volgens mij een beetje bang dat als je een vrouw aanspreekt je bang bent dat ze (en vul maar in):



– Je gaat uitlachen.

– Ze denkt, wat een rare vent.

– Dat ze 'te goed voor je is'.

– Dat ze jou 'te kinderachtig vind'.

– Dat ze jou een 'jochie' vind.



Kortom jou zelfbeeld is laag en denkt dat elke vrouw voor jou 'te hoog gegrepen' is.

Je vind jezelf maar niets en te onvolwassen.



STOP DAARMEE.



Je hebt jezelf onterecht wijsgemaakt dat er geen enkele vrouw op jou zit te wachten.

En weet je, als je die uitstraling hebt en ook zo doet in je handelen dan ben je ook eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk.



Probeer aan je zelfvertrouwen te werken. En als het zelf niet lukt zoek een cursus. Die zijn er. Google maar even. Als je zo weinig zelfvertrouwen blijft houden ben je niet aantrekkelijk voor een vrouw. Maar zit je jezelf ook nog in de weg.



En ja, dan is de kans aanwezig dat je echt depressief gaat worden. En gaat wegzwelgen in, ik ben zo zielig, niemand zit op mij te wachten. En kom je in een negatieve spiraal waardoor je steeds minder zelfvertrouwen krijgt.



Dus: Stop met die negatieve gedachten. Ga er wat aan doen. En nu geen slap excuus. Niet gaan roepen: Ja maar..........

Van het ;Ja maar' type zijn er zoveel. Mensen hebben altijd wel een smoes om iets niets te hoeven doen.



Bedenk, je kan alleen jezelf hiermee helpen. Een ander doet het niet voor je.

Dus je moet zelf de eerste stap zetten.



Ik zeg succes, als je echt wil kan je het ! ! ![/b][/u][/b]
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 22 augustus 2014 @ 09:11:

Kun je voor jezelf een aantal situaties bedenken waarin je ( wellicht toen je jonger was) negatief contact had met vrouwen/meisjes?Geen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 22 augustus 2014 @ 09:29:

Jij bent volgens mij een beetje bang dat als je een vrouw aanspreekt je bang bent dat ze (en vul maar in):



– Je gaat uitlachen.

– Ze denkt, wat een rare vent.

– Dat ze 'te goed voor je is'.

– Dat ze jou 'te kinderachtig vind'.

– Dat ze jou een 'jochie' vind.



Kortom jou zelfbeeld is laag en denkt dat elke vrouw voor jou 'te hoog gegrepen' is.

Je vind jezelf maar niets en te onvolwassen.



STOP DAARMEE.



Je hebt jezelf onterecht wijsgemaakt dat er geen enkele vrouw op jou zit te wachten.

En weet je, als je die uitstraling hebt en ook zo doet in je handelen dan ben je ook eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk.



Probeer aan je zelfvertrouwen te werken. En als het zelf niet lukt zoek een cursus. Die zijn er. Google maar even. Als je zo weinig zelfvertrouwen blijft houden ben je niet aantrekkelijk voor een vrouw. Maar zit je jezelf ook nog in de weg.



En ja, dan is de kans aanwezig dat je echt depressief gaat worden. En gaat wegzwelgen in, ik ben zo zielig, niemand zit op mij te wachten. En kom je in een negatieve spiraal waardoor je steeds minder zelfvertrouwen krijgt.



Dus: Stop met die negatieve gedachten. Ga er wat aan doen. En nu geen slap excuus. Niet gaan roepen: Ja maar..........

Van het ;Ja maar' type zijn er zoveel. Mensen hebben altijd wel een smoes om iets niets te hoeven doen.



Bedenk, je kan alleen jezelf hiermee helpen. Een ander doet het niet voor je.

Dus je moet zelf de eerste stap zetten.



Ik zeg succes, als je echt wil kan je het ! ! !Hier kan ik wat mee, want ik herken me helemaal in datgene wat je daar zegt.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Lijkt een beetje op een sociale fobie, of heb je het echt alleen maar bij mensen van het andere geslacht?



Je wordt heel erg zenuwachtig omdat je ontzettend gefocust bent op je eigen lichaam en jezelf misschien wel veel te veel bekritiseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtpuntjes schreef op 22 augustus 2014 @ 19:23:

Lijkt een beetje op een sociale fobie, of heb je het echt alleen maar bij mensen van het andere geslacht?



Je wordt heel erg zenuwachtig omdat je ontzettend gefocust bent op je eigen lichaam en jezelf misschien wel veel te veel bekritiseerd.Daar lijkt 't inderdaad wel op.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me behoorlijk belemmerend. Misschien is het een idee om er eens met een therapeut over te gaan praten?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw was zou ik gewoon lekker de stad in gaan...als het eeer het toelaat terras ergens gaan zitten, en 'mensen kijken' dan is het vanaf een afstand maar dan weet je misschien wel van jezelf van wie je nu wel of niet zenuwachtig wordt..Meiden waar je misschien 'verliefd' op zou kunnen worden ja of nee?



Als je er echt zo'n moeite mee heb zou ik dat toch eens gaan proberen...

En probeer met je hoofd recht op te lopen, kijk niet naar beneden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven