Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
quote:luffy22 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:30:



Ik ken zelfs mensen die een paar van die jongens kende die daar zijn gaan vechten. En die mensen zijn het er ook absoluut niet mee eens wat daar gebeurt. Maar die hebben wel iets beters te doen dan zichzeld te verdedigen voor andermans acties net als de rest van de moslims in Nederland.Ach ja, zolang onze Nederlandse moslims ons hoofd er maar niet afhakken. Zolang ze dat bij Syriërs en Irakezen doen, heeft Nederland geen probleem!
quote:luffy22 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:30:

... Ik ken zelfs mensen die een paar van die jongens kende die daar zijn gaan vechten. En die mensen zijn het er ook absoluut niet mee eens wat daar gebeurt. Maar die hebben wel iets beters te doen dan zichzeld te verdedigen voor andermans acties net als de rest van de moslims in Nederland.



Maar als het mij als westerling al zoveel zorgen baart dat onze Nederlandse jongens, want dat zijn het, zo radicaliseren, die gaan vechten, die het niet schuwen om anderen te doden en buiten onze samenleving om daar willen gaan vechten, dan moet je als familie, als vrienden, als buren en kennissen je toch helemaal zorgen maken en kijken hoe je dat kan voorkomen?



Dat maakt dat mensen zich afvragen in welke mate andere moslims daar achter staan of zich zorgen over maken of wat zij daartegen proberen te doen of over denken.



Dat is toch niet zo raar om te denken? Het is niet dat ze wel iets beters te doen hebben, het is meer waarom hoor ik vanuit die groep zoveel minder tegengeluid lijkt het dan van westerlingen. Hebben zij zoveel beters te doen dan ik of andere westerlingen?



En misschien doen ze dat op andere manieren maar die zie ik niet en omdat het mij zorgen baart, ik mij afvraag hoe dat komt en hoe je dat kan voorkomen. En zij staan daar dichterbij dan ik. Vraag ik mij dus af hoe zij daar tegenaan kijken als familie, als vrienden.
quote:olympiacolbert schreef op 22 augustus 2014 @ 15:48:

@Paekzwart. Ik hoef zelf ook niet in een land met islamitische wetgeving te wonen. Maar er is gewoon echt geen reële dreiging dat Nederland een islamitische wetgeving gaat krijgen. Onze burgers hoeven dáár niet tegen beschermd te worden.



Ga eens youtuben op sharia wetgeving in Engeland. Ik beloof je, dat zijn geen onzin fimpjes.



Ik geloof dat het winst is dat mensen eindelijk hun angst gaan uitspreken en het probleem gaan onderkennen. We zijn namelijk allang monddood gemaakt.



Ik begrijp je naiviteit wel. Als je me zou loepen tot een jaar terug, had ik jouw antwoorden gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ah god, daar heb je de islambashers weer. Jullie blijven me elke keer weer oprecht verbazen.



Ik als Nederlander wil graag dit moment nemen om uit te spreken tegen de pedofiel die in het dorp verop woont, die immers ook Nederlander is. Ik wil hierbij harop uitspreken dat hoewel wij beide Nederlanders zijn, ik niet zijn idiologie en visie deel.

Pff, toch wel fijn om dit zo harop gezegd te hebben, nu kan ik weer verder met mijn leven.







Owja nog 1 ding: meer dan 23% van de wereldpolulatie is inmiddels moslim. (http://www.pewforum.org/2 ... lobal-muslim-population/, http://www.pewforum.org/2 ... l-population-by-country/, http://www.deccanchronicl ... ticle/turmoil-world-islam)

Denken de mensen die bang zijn door dit geloof niet dat als alle moslims dezelfde gewelddadige ideeën hebben, de wereld allang was opgeblazen?
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:15:

[...]





Ga eens youtuben op sharia wetgeving in Engeland. Ik beloof je, dat zijn geen onzin fimpjes.



Ik geloof dat het winst is dat mensen eindelijk hun angst gaan uitspreken en het probleem gaan onderkennen. We zijn namelijk allang monddood gemaakt.



Ik begrijp je naiviteit wel. Als je me zou loepen tot een jaar terug, had ik jouw antwoorden gegeven.



- Engeland in Nederland niet. Er is hier geen sprake van shariawetgeving of zelfs maar van het begin van het streven daarnaar.



- Mensen hier zijn helemaal niet 'monddood gemaakt'. Integendeel, je zou hopen dat ze eens wat vaker nadachten voor ze het internet volblaften met het eerste wat in ze opkomt.



- Wat jij naïef noemt, noem ik realisme en relativeringsvermogen. Jouw bewering dat mensen 'monddood zijn' komt op mij dan weer behoorlijk geïndoctrineerd en hysterisch over.
quote:Crique schreef op 22 augustus 2014 @ 17:23:

[...]





- Engeland in Nederland niet. Er is hier geen sprake van shariawetgeving of zelfs maar van het begin van het streven daarnaar.



In de moskee wordt er weldegelijk sharia wetgeving toegepast, alleen is dat niet wettelijk erkent. Aangezien een moslim de Islam boven de wet stelt, wordt dit wel opgevolgt. Je doet steeds alsof het ver van ons bed is. Dat is simpelweg niet waar.



- Mensen hier zijn helemaal niet 'monddood gemaakt'. Integendeel, je zou hopen dat ze eens wat vaker nadachten voor ze het internet volblaften met het eerste wat in ze opkomt.



Ah, daarom voelen mensen zich vrij in de Schilderswijk, of Kanaleneiland.



- Wat jij naïef noemt, noem ik realisme en relativeringsvermogen. Jouw bewering dat mensen 'monddood zijn' komt op mij dan weer behoorlijk geïndoctrineerd en hysterisch over.



Relativeren is begrijpen dat niet iedere persoon die een Islamitische afkomst heeft een terrorist is. Realisme is dat mensen die de Koran boven de wet stellen een potentieel gevaar zijn. Een enkeling als terrorist, veel te veel als actief ondersteuner en nog veel meer monddoden die maar volgen, omdat het moslims zijn en het misschien Allah's wil wel is.



Ik weet niet of jij moslim bent. Indien niet, ben je een kafir en niet zo gek veel waard. Eigenlijk niets.



Jaren is er geaccepteerd dat steeds meer grenzen werden overschreden. Ik en mijn dochter zijn hoeren, waar een Moslim man op mag oefenen. Dat is realisme. Wil jij dat relativeren? En hoe minder je bent, hoe makkelijk is de gang naar de dood. Wil jij dat ook relativeren? Wil jij relativeren dat het niet zo erg is dat deze groep dit wel denkt omdat ze het toch niet uitvoeren? Dat mag. Ik doe dat niet meer.



Grenzen moeten een keer gehandhaaft worden, want ze worden opgeschoven. Morgen is Nederland geen onderdeel van een kalifaat. Er zijn steeds minder garanties voor de toekomst.
quote:luffy22 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:30:

Nou waar kunnen we ons melden om te laten zien dat we het niet eens zijn met de gruweldaden? Hoewel we zijn niet Marokkaans ook niet Turks en niet eens Surinaams dus ik weet niet of onze mening er dan wel toe doet als het de Islam betreft



Moslims geloven dat er 73 stromingen zijn binnen de islam, waarvan maar één het juiste pad volgt. Vanuit ons geloofsovertuiging is het dus héél makkelijk om afstand te doen van andere moslims en ons daar absoluut niet mee te associëren. Ik associeer mij dan ook absoluut niet met die gekken die mensen maar vermoorden en foto's daarvan de wereld in sturen. Ik ken zelfs mensen die een paar van die jongens kende die daar zijn gaan vechten. En die mensen zijn het er ook absoluut niet mee eens wat daar gebeurt. Maar die hebben wel iets beters te doen dan zichzeld te verdedigen voor andermans acties net als de rest van de moslims in Nederland.Ben jij nou al de tweede moslim in dit topic die wel iemand kent die iemand kent die is gaan vechten in Syrie? Zo ver van ons bed is het dus niet.
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:38:

[...]





Relativeren is begrijpen dat niet iedere persoon die een Islamitische afkomst heeft een terrorist is. Realisme is dat mensen die de Koran boven de wet stellen een potentieel gevaar zijn. Een enkeling als terrorist, veel te veel als actief ondersteuner en nog veel meer monddoden die maar volgen, omdat het moslims zijn en het misschien Allah's wil wel is.



Ik weet niet of jij moslim bent. Indien niet, ben je een kafir en niet zo gek veel waard. Eigenlijk niets.



Jaren is er geaccepteerd dat steeds meer grenzen werden overschreden. Ik en mijn dochter zijn hoeren, waar een Moslim man op mag oefenen. Dat is realisme. Wil jij dat relativeren? En hoe minder je bent, hoe makkelijk is de gang naar de dood. Wil jij dat ook relativeren? Wil jij relativeren dat het niet zo erg is dat deze groep dit wel denkt omdat ze het toch niet uitvoeren? Dat mag. Ik doe dat niet meer.



Grenzen moeten een keer gehandhaaft worden, want ze worden opgeschoven. Morgen is Nederland geen onderdeel van een kalifaat. Er zijn steeds minder garanties voor de toekomst.



Wat een rotwereld leef jij zeg.



Nee, ik ben geen moslim, maar ik woon heb de afgelopen dertig jaar wel in verschillende multiculturele wijken in verschillende grote steden gewoond, en daar woon ik nog steeds met veel plezier. Ik heb verschillende moslimburen, collega's en vrienden, en ik herken absoluut niets van het beeld dat je schets.



Dus ja, ik wil je hysterische praatje graag relativeren, want mijn (praktijk)ervaringen zijn heel anders.

Er zijn wel degelijk problemen, en daar is ook een heleboel aandacht voor. Maar er is vooralsnog geen enkele reden om de onheilsprofeet uit te hangen en op grote schaal angst te gaan zaaien, tenzij je er op een of andere manier belang bij hebt dat de kloof alleen maar groter wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:38:

[...]





Relativeren is begrijpen dat niet iedere persoon die een Islamitische afkomst heeft een terrorist is. Realisme is dat mensen die de Koran boven de wet stellen een potentieel gevaar zijn. Een enkeling als terrorist, veel te veel als actief ondersteuner en nog veel meer monddoden die maar volgen, omdat het moslims zijn en het misschien Allah's wil wel is.



Ik weet niet of jij moslim bent. Indien niet, ben je een kafir en niet zo gek veel waard. Eigenlijk niets.



Jaren is er geaccepteerd dat steeds meer grenzen werden overschreden. Ik en mijn dochter zijn hoeren, waar een Moslim man op mag oefenen. Dat is realisme. Wil jij dat relativeren? En hoe minder je bent, hoe makkelijk is de gang naar de dood. Wil jij dat ook relativeren? Wil jij relativeren dat het niet zo erg is dat deze groep dit wel denkt omdat ze het toch niet uitvoeren? Dat mag. Ik doe dat niet meer.



Grenzen moeten een keer gehandhaaft worden, want ze worden opgeschoven. Morgen is Nederland geen onderdeel van een kalifaat. Er zijn steeds minder garanties voor de toekomst.



Wat een idiote reactie is dit!

Ik ben moslim, en hoe durf je te zeggen dat ik haar dus ''niks waar vind''. En hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat ik dus vind dat jij en je dochter dus ''hoeren zijn waar een moslimman op mag oefenen''.



Wat en idioterie dit! Zou je in het vervolg alsjeblieft niet meer uit mijn naam willen spreken?



Nou Crique, omdat wij moslims tegenwoordig alles harop moeten uitspreken: ik vind jou helemaal niet niks waard.

En tekenis, ik vind jou en je dochter geen hoeren.



Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:43:

[...]





Ben jij nou al de tweede moslim in dit topic die wel iemand kent die iemand kent die is gaan vechten in Syrie? Zo ver van ons bed is het dus niet.
anoniem_204846 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 01:38
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed stuk:

Eindelijk groeit het besef: geweld en islam liggen vlak bij elkaar.
quote:houdoe67 schreef op 22 augustus 2014 @ 17:49:

[...]





Wat een idiote reactie is dit!

Ik ben moslim, en hoe durf je te zeggen dat ik haar dus ''niks waar vind''. En hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat ik dus vind dat jij en je dochter dus ''hoeren zijn waar een moslimman op mag oefenen''.



Wat en idioterie dit! Zou je in het vervolg alsjeblieft niet meer uit mijn naam willen spreken?



Nou Crique, omdat wij moslims tegenwoordig alles harop moeten uitspreken: ik vind jou helemaal niet niks waard.

En tekenis, ik vind jou en je dochter geen hoeren.









Dat van die hoeren, is een veelgehoord iets. Eerlijk is eerlijk, vooral onder de simpele zielen. Maar wat betreft Crique...



A Muslim is not the friend of a kafir- 3:28 Believers should not take kafirs as friends in preference to other believers. Those who do this will have none of Allah's protection and will only have themselves as guards. Allah warns you to fear Him for all will return to Him.
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:55:

[...]





Dat van die hoeren, is een veelgehoord iets. Eerlijk is eerlijk, vooral onder de simpele zielen. Maar wat betreft Crique...



A Muslim is not the friend of a kafir- 3:28 Believers should not take kafirs as friends in preference to other believers. Those who do this will have none of Allah's protection and will only have themselves as guards. Allah warns you to fear Him for all will return to Him.



Tja, dan mag ik ook wel bang van Christenen zijn, want in Lucas staat dat Jezus zegt: "En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."



Oe, eng!



Maar dat is natuurlijk heeel anders bedoeld, en moet je helemaal niet letterlijk nemen.
quote:unwrittensmiles schreef op 21 augustus 2014 @ 08:31:

Gematigde moslims worden toch niet serieus genomen omdat er altijd mensen zijn die zeggen maar hoe zit het dank met de extremisten. Gematigde moslims werken, hebben een gezin, betalen belasting en houden zich niet bezig met de mensen die zichzelf moslim noemen en moorden (terwijl dat een zonde is ) Het is lastig om tegen al het geluid wat de media brengt in te gaan, er zijn vaak genoeg moslims geweest die openlijk afstand nemen van extremisten maar die hoor je hooguit op de regionale tv/radio of niet (in mijn beleving tenminste)

Dit dus.



Ik, gematigd moslim, kan me absoluut niet identificeren met die beesten van ISIS. Vind het ook afschuwelijk en barbaars wat ze daar aan het doen zijn.



En het tegengeluid? Helaas, ik kan schreeuwen tot ik schoor ben, maar ik word niet gehoord door de media, want het barbaarse gedoe van ISIS brengt de media meer aandacht en geld op.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 17:55:

[...]





Dat van die hoeren, is een veelgehoord iets. Eerlijk is eerlijk, vooral onder de simpele zielen. Maar wat betreft Crique...



A Muslim is not the friend of a kafir- 3:28 Believers should not take kafirs as friends in preference to other believers. Those who do this will have none of Allah's protection and will only have themselves as guards. Allah warns you to fear Him for all will return to Him.



Juist ja, een veelgehoord iets, meer dan 23% van de wereldbevolking vindt jou en jouw dochter inderdaad een hoer



En wat betreft je citaat. Waar in hemelsnaam lees jij dat tekenis niks waard is??? En sterker nog, dat ik dat als moslim dus vind? Ik zie het namelijk niet hoor.



Wat ik erin lees is dat het beter is om je in je eigen kring te bevinden. Dan doen we toch ook in Nederland? De rijken gaan vaker met rijken om, tokkies gaan vaker met tokkies om, nerds gaan vaker met andere nerds om, criminelen gaan vaker met andere criminelen om. Zelfs in het ziekenhuis waar ik werd gaan artsen vaker met andere artsen om, en gaat het kantinepersoneel vaker met ander kantinepersoneel om. That's life.

Je voelt je nou eenmaal fijner bij mensen die op jou lijken, dit is ook vaak wetenschappelijk bewezen. Iets met jezelf kunnen identificeren met iemand enzo...
quote:houdoe67 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:06:

[...]





Juist ja, een veelgehoord iets, meer dan 23% van de wereldbevolking vindt jou en jouw dochter inderdaad een hoer



Alle niet moslim vrouwen ja. Zelfs hier op het forum is het al geuit door een moslima. Niet direct aan mij gericht trouwens. Ook dat we dood moeten.



En wat betreft je citaat. Waar in hemelsnaam lees jij dat tekenis niks waard is??? En sterker nog, dat ik dat als moslim dus vind? Ik zie het namelijk niet hoor.



Ik zie wat er geleerd wordt vanuit de Koran.



Wat ik erin lees is dat het beter is om je in je eigen kring te bevinden. Dan doen we toch ook in Nederland? De rijken gaan vaker met rijken om, tokkies gaan vaker met tokkies om, nerds gaan vaker met andere nerds om, criminelen gaan vaker met andere criminelen om. Zelfs in het ziekenhuis waar ik werd gaan artsen vaker met andere artsen om, en gaat het kantinepersoneel vaker met ander kantinepersoneel om. That's life.

Je voelt je nou eenmaal fijner bij mensen die op jou lijken, dit is ook vaak wetenschappelijk bewezen. Iets met jezelf kunnen identificeren met iemand enzo...Dat lees ik er niet in. Waar staat dat? Ik lees vooral dat je de lul bent als je met niet moslims omgaat. Kan je citeren uit mijn citaat wat jouw woorden ondersteund?
quote:Eem schreef op 21 augustus 2014 @ 08:15:

Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?



Er wordt door andere MENSEN afstand van genomen. Met welke achtergrond/geloof dan ook.



Verder vind ik je gedachtegang behoorlijk bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 augustus 2014 @ 17:54:

Goed stuk:

Eindelijk groeit het besef: geweld en islam liggen vlak bij elkaar.



Wat een idiote redenering.



In WOII zijn door het westen in 6 jaar 6 miljoen mensen vermoord. Dat getal hebben moslims nog bij lange na niet gehaald, laat staan in 6 jaar.

Mag ik nu concluderen dat het westen en geweld dicht bij elkaar liggen. Of geldt dar argument alleen als het om de Islam gaat?



Sterker nog, door het onstaan van de eerste wereldoorlog zijn uiteindelijk 119 miljoen! mensen overleden. (''Wanneer men deze slachtoffers meetelt als doden ten gevolge van de Eerste Wereldoorlog, komt het totale dodental uit op 119 miljoen, waarmee de Eerste Wereldoorlog het dodelijkste conflict is dat de mensheid ooit heeft gekend, de Tweede Wereldoorlog inbegrepen.'' http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog)



Mag ik nu zeggen dat alle mensen die in het westen en in de VS wonen wel erg geweldadig zijn, en dat ik toch wel bang voor ze ben
270 miljoen doden Houdou. Gemiddeld 500 per dag, al 1400 jaar lang.



Hoe kijk jij naar kafirs?
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 18:28:

270 miljoen doden Houdou. Gemiddeld 500 per dag, al 1400 jaar lang.



Hoe kijk jij naar kafirs?
anoniem_204846 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 01:37
72.00% gewijzigd
Heel blij te horen hoor, dat het wel meevalt dan. Maar geloof je dan niet wat Mohammed zelf zegt? Of kan je dat deel van de Koran niet schelen?
Alle reacties Link kopieren
Er wordt steeds maar geschreven dat in Engeland ook de Sharia geldt. Ik weet niet waar dat vandaan komt maar het is niet waar.

De Sharia heeft in het VK geen enkele officiele positie.

Wel zijn er in Engeland een groot aantal civiele zaken die via arbitrage kunnen worden geregeld volgens de wetgeving op dat gebied. Deze arbitrage is inderdaad wettelijk bindend. Arbitrage kan gebeuren volgens de Sharia maar daarmee is de Sharia nog steeds geen recht in het systeem hier. Volgens de arbitrage wetgeving ben je namelijk bijna geheel vrij in je keuze volgens welke regels je het geschil laat beslechten. Dat mag ook volgens de wet van Mozambique zijn of volgens de regels die je buurman heeft bedacht. Je hebt dus inderdaad arbitrage organen die de sharia toepassen. Daar kan men vrijwillig gebruik van maken.

Arbitrage kan alleen als beide partijen ermee akkoord gaan en bovendien moeten de partijen het dan ook eens zijn over de toepassing van de Sharia. Het is dus geheel vrijwillig.

En de Sharia kan alleen worden toegepast in bepaalde civiele zaken en alleen die bepalingen die niet ingaan tegen bepaalde aspecten van de wetgeving.

Maar die Arbitrage wet staat helemaal los van de Sharia en is ook niet daarom ingevoerd.



Daarnaast heb je ongetwijfeld allemaal organisaties die volgens sharia wetgeving geschillen beslechten maar dat gaat dan om informele rechtspraak die gewoon aanvechtbaar is. Bijvoorbeeld twee mensen hebben een contract gesloten voor het een of ander en hebben daarover nu een geschil en vragen een derde persoon om voor hun te bemiddelen. Die derde persoon doet dat op basis van de Sharia want de twee mensen zijn allebei Moslims en willen dat graag. Als die twee personen nu de beslissing aanvaarden en ook uitvoeren dan is dat inderdaad op basis van de Sharia gedaan. Alleen dat heeft dus helemaal niks met rechtspraak te maken. Dat is gewoon informeel en dus ook gewoon aanvechtbaar.



Een andere kwestie is religieuze zaken. Bijvoorbeeld ontbinden van het huwelijk is een kwestie voor de wet maar het ontbinden van een religieus huwelijk is een kwestie voor de religie in kwestie. Niet iets wat exclusief met moslims te maken heeft. Wie een huwelijk in de RK teniet wil doen verklaren moet ook bij de kerk wezen en niet bij de staat.



De Joden hebben overigens al eeuwenlang 'religieuze rechtbanken' in Engeland. Maar ook hun recht heeft geen positie binnen de Engelse wet.



Kortom veel bangmakerij maar de waarheid ligt een stuk genuanceerder.
Alle reacties Link kopieren
tekenis, jij bent toch christelijk?

Denk je dat iemand een representatief beeld van jouw geloof krijgt op basis van

- de Bijbel

- Jan Siebelinks 'Knielen op een bed violen'

- een documentaire over de Westborough Baptist Church?
What a nuanced anxiety
Hi Tyche,

Erg, maar ik ken Jan Siebelinks niet. En die kerk is eng. Net als de abortusarts moordenaars etc, daar distantieer ik me dan ook van. Als er misstanden zijn, mogen deze benoemd, veroordeeld en daar waar nodig berecht. Ik geloof niet zo in mantels der liefde in misdaad.



Voor de bijbel ben ik minder bang. Het oude testament staat vol gewelddadige verhalen, maar allemaal verhalen in verleden tijd. Er staat geen oproep tot geweld en al helemaal niet na het nieuwe testament. Er is wel een verschil tussen het leven van Jezus en die van Mohammed (afgezien of je het gelooft of niet)



Maar ik geloof zeker niet dat iedere christen even representatief is en ik erken ook dat het best hinderlijk is als mensen alweer een bepaald vooroordeel hebben. Dat heb ik elders geloof ik ook wel uitgelegd (weet niet meer of dit dit topic was)



Ik heb vooroordelen gekregen over de Islam, helaas. Tot minder dan een jaar geleden heb ik discussies gevoerd MET oa Hanaa en anderen. Ik ben als christen behoorlijk geconfronteerd met de mening van Islamieten in mijn omgeving, gek genoeg op 'vriendelijke' wijze, naar aanleiding van alles wat gaande is in de wereld. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik daar onderzoek naar ben gaan doen, en helaas ben ik niet gerustgesteld. Niet in real life, niet op het forum enkele uitzonderingen daargelaten. Ik vrees de Islam oprecht en hoor graag geluiden die mij het tegendeel bewijzen, maar ga wel in discussie daar waar voor mijn gevoel ik niet serieus genomen word met wat ik zie of als ik het gevoel heb een rad voor ogen gedraaid te krijgen (om de antwoorden heen draaien)



Wat betreft de dreigingen die ik zie... zet christendom in de plaats van Islam. Als het christenen waren in plaats van moslims die zo aan het moorden zijn (dan geloof ik niet dat het christenen zijn omdat het boek dat niet voorschrijft, maar dat terzijde) dan hoop ik dat die zooi snel berecht en uitgeschakeld wordt. Maar het gaat om de Islam en de oproepen tot geweld staan helaas in het boek
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad tekenis. En bedenk, het gebeurde nu ook in Irak, als Isis binnen rent kiezen de moslims voor hun zijde en verraden ze hun buren die geen moslim zijn. Verhalen te over deze dagen in de kranten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven