Katloos

22-08-2014 18:17 25 berichten
Het is nu zover na 20 jaar katten te hebben gehad ben ik voorlopig even kat loos. En het is vreemd moet ik zeggen. De stilte, niet meer 's nachts tig keer wakker worden omdat er eentje vond dat mijn rug een prima slaapplaatsje was. Of als ik opsta er geen ongeduldig gemauw is. Ik mijn eten onbeheerd kan laten staan, ik rustig kan typen zonder dat poes overdwars lag. IN de supermarkt hoef ik niet meer te twijfelen welk merk kattenbrokjes ik zou nemen omdat in het verleden mijn katten graag variatie wilden.



Over een maandje of wat ga ik verhuizen, dus voorlopig tot dan is het wennen. Maar ik merk al dat ik aan het snuffelen ben op het net naar een schattige kitten of een volwassen herplaatser die een huisje zoekt. In tussen merk ik dat ik mijn katten mis en het eigenlijk maar niets vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt niet zonder katten kunnen.



Werkelijk letterlijk kijk ik nooit bij MP of asiels naar katten of kittens, huize MV zit nu vol.



Maar kreeg van de week een nieuwsbrief en ohhhh wat een dotje van een herplaatser stond er. Snel naar een paar kattenliefhebbers gestuurd maar nog niet gehoord dat iemand ook echt een kat erbij zou willen.



Dus ik zet hier de link neer, hopelijk krijgt ook deze lieverd een warm huisje, een jaar al in het asiel is lang;



http://ikzoekbaas.dierenb ... nl/asiel-dieren/kat/59677
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat is een lieverd inderdaad. Ik woon ook nog eens in de buurt. Straks eens aan man showen. Mijn jongste is wel nog onder de 8
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah katloos sucks. Ik heb door verhuizing en allergische huisgenoot mijn kat bij mijn moeder moeten achterlaten. Ik mis een kat in huis. Ik werd dan ook nooit 's nachts wakker, ach en eten onbeheerd laten staan leer je snel af.



Inderdaad wel fijn om te kunnen typen zonder dat kat over mijn armen gedrapeerd ligt. Enige pluspuntje. Maar wat een gemis. Ik wil zo snel mogelijk of mijn kat terug, of een nieuwe. Ik aai dan ook alles wat ik maar los op straat tegenkom en ben niet bij de katten van mn vrienden weg te slaan.



Of, om met Midas Dekkers te spreken: 'zonder poes komt het nooit helemaal goed.'
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
Het is eerder het automatisme dat nu niet meer hoeft. De boter gelijk afsluiten hoeft niet meer, een blikje tonijn openen kan gewoon. Pizza eten zonder dat er naar mijn pizza geloerd werd is vreemd. Spullen opbergen zodat de kat er niet meer aan kan zitten is net zo vreemd.



Maar goed nog een paar maandjes wachten tot de volgende prins of diva er is.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 augustus 2014 @ 18:17:

Het is nu zover na 20 jaar katten te hebben gehad ben ik voorlopig even kat loos. En het is vreemd moet ik zeggen. De stilte, niet meer 's nachts tig keer wakker worden omdat er eentje vond dat mijn rug een prima slaapplaatsje was. Of als ik opsta er geen ongeduldig gemauw is. Ik mijn eten onbeheerd kan laten staan, ik rustig kan typen zonder dat poes overdwars lag. IN de supermarkt hoef ik niet meer te twijfelen welk merk kattenbrokjes ik zou nemen omdat in het verleden mijn katten graag variatie wilden.







Ok, ik word soms wel eens wakker van een kat die graag lepeltje lepeltje ligt en als ik omdraai heel slaperig over mij heen kruipt om weer in mijn buikholte te gaan liggen. of de verdeling wie er links, rechts, enz mag liggen. Zachte tikjes tegen de wang in de ochtend om duidelijk te maken dat ze honger hebben. Of zo dicht bij mijn gezicht zitten dat als ik 1 oog open doe ze meteen gaan miauwen, zo van `ik wist wel dat je wakker was` .

Mijn oude kat die zo lekker snurkt dat het gewoon gezellig is.



En het liefste, eentje die zich op zijn rug weet te draaien, hoofd op mijn schouder, in mijn armen en mij blijft aanstaren tot ik mijn ogen open doe, wat niet lang duurt met het harde geknor.



Die lieve knuffel en bed momenten zou ik al niet willen missen.



Om maar niet te spreken hoe blij ze zijn en bij de voordeur staan als ik .................................... welgeteld een half uurtje boodschappen heb gedaan. (en daarna helpen bij het uitruimen van de boodschappentas)



Ach en dan vergeef ik het snel als die ene kat dwars door mijn telefoongesprek zit te miauwen omdat hij jaloers is. Of ooit dat ik uit mijn bed stapte en met mijn blote voeten in de kattenkots stond. En mijn enige mooie plant is opgegeten ondanks dat ik kattengras heb staan. Verder nog het allergoorste dat er eentje in mijn (hoge) zwarte laars had gepoept toen hij diarree had. En een andere een keer op de deurmat toen ik net visite kreeg en het niet had gezien en die hele drol over de mat trok met die harenborstel aan de onderkant (ze zijn verder gelukkig wel zindelijk hoor al zou je anders denken als je dit leest).



Maar de pagina`s waarom ik zo gek op ze ben, die zijn gelukkig vele malen langer. Zal er maar niet aan beginnen want dan zit ik nog wel een tijdje te typen.



Veel plezier bij de keuze om weer een kat te nemen en zoja, welke, wie, hoeveel, wanneer.



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik neem een Siamees Mylene in het verleden had ik er eentje maar die ging met mijn ex mee. Dus ik zit al stiekem te gluren naar of een pluizig bolletje of naar eentje die volwassen is. Siamezen houden niet van alleen zijn dus of het er 2 worden? Maar ik ben ook vaak thuis dus met het alleen zijn valt het reuze mee.



En zoals gezegd zodra ik een nieuwe flat krijg en dat zal wel binnen een maand of zo gebeuren.
Kitten lenen? Wil ik hem wel opgevoed weer terug. Onze kleine kater is er sinds vandaag achter dat hij op het aanrecht kan springen, en ik heb hem er al 20 keer weer vanaf gehaald. En al twee keer de keukenvloer moeten dweilen omdat er op het aanrecht nog een glas melk (1e keer) en een bakje pindasaus (2e keer) stond. Fijn... pindasauspootjes door je hele keuken
Wij zijn ook katloos, mijn jongste is allergisch en vrienden waren zo verliefd op onze poes dat zij haar hebben overgenomen. Il vind het vreselijk :(
Overigens had mijn kat de gewoonte om 's nachts op mijn rug te gaan slapen en als ze vond dat het om 3 uur 's ochtends tijd was om te ontbijten (niet) te gaan snorren en mij een wasbeurt geven.



Dat 'gevecht' duurde tot een uur of 7 dan kreeg ze haar ontbijt. Haar gewoonte om samen te computeren vond ik niet zo erg, vooral als ze over mijn arm gedrapeerd lag en we samen zo typten. Of als ik een bord eten had ze wachtte (het kostte een tijd om dat aan te leren) tot ik klaar was en dan aanviel. Boodschappen alleen interessant als er eten voor haar was. En had ik haar favoriete merk brokjes aangeschaft dan was het tijd voor een ander merk. In de kots staan dat ken ik, op de vlucht slaan voor de vlooiendruppels ook.



Nou ja katten weten prima hoe ze een mens kunnen africhten
quote:betjebig schreef op 22 augustus 2014 @ 18:59:

Kitten lenen? Wil ik hem wel opgevoed weer terug. Onze kleine kater is er sinds vandaag achter dat hij op het aanrecht kan springen, en ik heb hem er al 20 keer weer vanaf gehaald. En al twee keer de keukenvloer moeten dweilen omdat er op het aanrecht nog een glas melk (1e keer) en een bakje pindasaus (2e keer) stond. Fijn... pindasauspootjes door je hele keuken Kitten lenen is kitten houden.Sorry
quote:olivia1 schreef op 22 augustus 2014 @ 19:04:

Wij zijn ook katloos, mijn jongste is allergisch en vrienden waren zo verliefd op onze poes dat zij haar hebben overgenomen. Il vind het vreselijk :(Voordeel is dat je poes nog kan zien. Of heeft ze het je niet vergeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 augustus 2014 @ 18:32:

Het is eerder het automatisme dat nu niet meer hoeft. De boter gelijk afsluiten hoeft niet meer, een blikje tonijn openen kan gewoon. Pizza eten zonder dat er naar mijn pizza geloerd werd is vreemd. Spullen opbergen zodat de kat er niet meer aan kan zitten is net zo vreemd.



Maar goed nog een paar maandjes wachten tot de volgende prins of diva er is.En nooit zomaar de deur van een kamer dicht doen zonder te kijken of de kat er misschien in zit...
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 augustus 2014 @ 18:49:

Ik neem een Siamees Mylene in het verleden had ik er eentje maar die ging met mijn ex mee. Dus ik zit al stiekem te gluren naar of een pluizig bolletje of naar eentje die volwassen is. Siamezen houden niet van alleen zijn dus of het er 2 worden? Maar ik ben ook vaak thuis dus met het alleen zijn valt het reuze mee.



En zoals gezegd zodra ik een nieuwe flat krijg en dat zal wel binnen een maand of zo gebeuren.



Ja ik ben wel een voorstander voor 2 katten, zeker als je werkt, of vaak weg bent, of het zijn binnenkatten. Nou ook voor hun zelf, met een maatje spelen, slapen en wassen.



Was jouw vorige Siamees een kletser?





Hier ook altijd erbij willen zijn als je bezig bent met de pc. Als ik in bed forum dan liggen ze zelfs met zijn 2e op me



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn vorige Siamese dame was niet zo'n kletser. Wel toen ze eindelijk krols werd heeft ze de hele flat bij elkaar gekrijst. Ik wist echt niet hoe snel ik naar de dierenarts moest. Maar ze was wel heel lief voor mijn dochter (zelf benoemde katten nanny) en als ze eenmaal op je schoot zat was ze niet weg te branden. Ik had toen nog een raskat en een gewone katten, maar dat werd de klassenstrijd dus als ik er 2 neem is het wel van hetzelfde merk.
Ik, als bewust katloze, heb altijd begrepen dat je een kat geen.plezier doet met een maatje. Het zijn geen kudde/roedel/groepsdieren dus bij elkaar zetten betekent elkaar gedogen, je maakt het er iig niet gezellig mee voor nummer 1.



Het gaat ook regelmatig mis, een kat erbij.



(Info van eenvriendin die dierenarts is)



Ik gruwel altijd een beetje van.die huizen waar 5+ katten wonen. Haar, haar, haar en zo'n ranzige kattebak lucht. Brrrrr. Nee voor mij geen kat maar ik snap wat de aantrekkingskracht is van zo'n furball.
Mylene hij ligt erbij alsof hij wil zeggen: we weten wie hier de baas in huis is.



@diaa het ligt eraan, er zijn katten die echt maatjes zijn. Op verschillende advertenties waar ik naar kijk worden er 2 aangeboden wegens omstandigheden (wat die ook mogen zijn) maar die niet zonder elkaar kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 22 augustus 2014 @ 19:32:

Ik, als bewust katloze, heb altijd begrepen dat je een kat geen.plezier doet met een maatje. Het zijn geen kudde/roedel/groepsdieren dus bij elkaar zetten betekent elkaar gedogen, je maakt het er iig niet gezellig mee voor nummer 1.



Naar mijn mening zijn katten niet de solitaire dieren die ze ooit waren. Eeuwen van domesticatie hebben hun brein wel veranderd. De meeste katten hebben dan ook wel behoefte aan sociaal contact aandacht, praten, aaien.



Maar of een tweede kat nemen automatisch die behoefte vervult? Wij hadden twee heel sociale katten, maar het overgrote deel van de tijd negeerden ze elkaar een beetje. Heel soms lagen ze bij elkaar. Ze pasten niet zo bij elkaar. Kan gebeuren.



Als ik eenzaam zou zijn en mijn baas zou ineens met een wildvreemde man aan komen, bedoeld als 'vriendje' voor mij, nou daar zou ik ook niet veel aan hebben..



Dus geen wondermiddel tegen baasjes die de hele dag weg zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hele leven katten gehad, vroeger bij mijn moeder thuis hadden we er altijd 4.

Zelf had ik er ook 4 maar daar is nu nog maar 1 van over en die wordt 15 jaar. Als die ook komt te overlijden willen we eigenlijk geen katten weer, maar of ik dat volhoud?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:betjebig schreef op 22 augustus 2014 @ 18:59:

Kitten lenen? Wil ik hem wel opgevoed weer terug. Onze kleine kater is er sinds vandaag achter dat hij op het aanrecht kan springen, en ik heb hem er al 20 keer weer vanaf gehaald. En al twee keer de keukenvloer moeten dweilen omdat er op het aanrecht nog een glas melk (1e keer) en een bakje pindasaus (2e keer) stond. Fijn... pindasauspootjes door je hele keuken Ken het gevoel!
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 augustus 2014 @ 19:39:

Mylene hij ligt erbij alsof hij wil zeggen: we weten wie hier de baas in huis is.



@diaa het ligt eraan, er zijn katten die echt maatjes zijn. Op verschillende advertenties waar ik naar kijk worden er 2 aangeboden wegens omstandigheden (wat die ook mogen zijn) maar die niet zonder elkaar kunnen.



Ik ken mijn plek Duistercontinent





Diaa, mijn ervaring is dat het uiteraard kan verschillen van kat tot kat maar mijn katers kunnen echt niet zonder elkaar. En nee, het zijn niet eens broertjes uit 1 nest.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV je hebt een prachtige mooie kat!
@Duistercontinent: . Maar een maand gaat snel. Nu kan je je focussen op je verhuizing en je nieuwe huis aanpassen aan je toekomstige huisgenoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 22 augustus 2014 @ 19:57:

MV je hebt een prachtige mooie kat!Dank je , ik zal het hem maar niet vertellen voordat hij arrogant gaat worden
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Ismene schreef op 22 augustus 2014 @ 19:59:

@Duistercontinent: . Maar een maand gaat snel. Nu kan je je focussen op je verhuizing en je nieuwe huis aanpassen aan je toekomstige huisgenoot.Dat doe ik al en daarom neem ik ook geen kat nadat ik verhuisd ben. Ik sla al helemaal door als ik ga verhuizen, lijkt me ook niets voor een kat. Maar goed mijn toekomstige flat heeft gelukkig wel een klein balkon en is erg rustig. Voor de rest 2e hands meubelen . En de voordeur op slot (aangezien Siamezen heel goed zijn met deurklinken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven