Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Het vasten gaat goed hier, in ieder geval bij mij. Mijn man heeft al twee dagen buikkramp aan het eind van de dag. Zowel op een niet-vasten als een vasten dag. Vreemd. Zijn er mensen die dit herkennen van de beginfase?



IK heb mij vanmorgen gewogen en de weegschaal gaf 70,8 kg aan, 2,2 kilo minder in nog geen twee weken tijd. Ik weet dat het in het begin hard kan gaan, maar ben er toch blij mee. Het gaat de goede kant op. Ik heb nog geen vastomlijnd doel waar ik wil uitkomen, maar voorlopig ga ik nog even door, een paar kilo kunnen er nog wel af.



Nu duik ik mijn bed in, welterusten.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 11 augustus 2014 @ 11:41:





Hoe zou het met de Mojito-drinkers zijn?





Goed! Ben weer terug van weggeweest.



En zelfs ruim een centimeter slanker. We zijn wel lekker veel uit eten geweest en ik heb zeker genoeg wijntjes gedronken. Ik heb twee dagen gevast zonder calorierestrictie op dagen dat we bij het zwembad bleven lamballen en niet op pad zijn gegaan. Ik kon er alleen geen aardappelzetmeel vinden, geen groene bakbananen, nada. Mijn huisdieren zullen wel flink uitgehongerd zijn.



Vanaf maandag weer volle bak aan de gang en dan weer gewoon 5:2 met 500 kcal. Ik heb wel mijn groene smoothies en bananenbrood gemist, voor de rest is paleo eten een makkie geweest, lekker veel vis en tapas.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Welkom terug!



En een centimeter daar achtergelaten, top.



Ik had AZM meegenomen, gelukkig werd het niet voor coke aangezien op het vliegveld, ahum. Ziet ineens een lucratieve manier om geld bij te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Stanley! En mooi dat je een cm kwijt bent geraakt!



Gisteren vastendagje gehad, kwam uit op ongeveer 650 kcal Helemaal prima. Vandaag nog even sporten, hopelijk kom ik deze keer niet in een hoosbui terecht. Volgende week ook al een beetje gepland wanneer ik zou kunnen gaan sporten! Toch wel fijn om die 2x per week er in te houden. Volgende week maar weer eens op de weegschaal gaan staan.

Afgelopen week veel puntjes op de 'i' gezet rondom de bruiloft. Geeft mij altijd een goed gevoel als ik weet dat alles geregeld is. Maar natuurlijk wel ruimte voor spontane momenten/acties op de dag zelf
Alle reacties Link kopieren
Bij mij valt het gewicht verliezen een beetje tegen, maar ben ook wel wat ongeduldig. Was de eerste vastenweek een kilo kwijt, ondanks 2 avonden met toastjes met kaas. Na afgelopen weekend weg met 2 keer uit eten was er echter weer een kilo bij. En nu, na maandag en donderdag vasten is er daarvan weer 0,8 weg.....maar ik sta dus nog altijd in de plus en niet in de min.



Nog maar eens even afwachten hoe het volgende week gaat. Geduld is een schone zaak.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug MrsStanley, fijn dat er weer een cm af is!



Balen Hiltje. Hier doe je het niet voor. Als je het toch relatief makkelijk vindt om dit even vol te houden dan zou ik dat nog even doen en dan na drie weken kijken wt het resultaat dan is.



Vanochtend weer best vroeg wakker en toen kwam ik erachter dat ik geen brood meer had voor mijn kinders. Alleen nog maar eieren. Dus sta ik die te bakken voor ze en wordt ik me toch overvallen door een allesoverheersende honger!!! Heb dus twee gebakken eitjes op maaaaaaaaarrrrrrr, ben net terug van rondje hardlopen dus hopelijk compenseert dat de boel. Vanmiddag ook nog zwemmen.
Poep, wie heeft jou gescheten?




Malou, is het misschien omdat je man te snel eet? Heb het van niemand anders gehoord, vreemd en balen voor hem.
Louise, 2 gebakken eieren is niet veel kcal. Valt vies tegen en bovendien geen kh
Alle reacties Link kopieren
Magnolia Wordt zeker wel spannend met trouwerij die steeds dichterbij komt. Leuk hoor!



Asotut Je zou er wel eens gelijk in kunnen hebben. Mijn man eet soms wel drie keer sneller dan ik pfff. Maar dat doet hij al zo lang ik hem ken. Misschien valt het nu met het vasten niet goed op een lege maag. Ik merk dat ik veel sneller vol zit. Dat zal bij hem ook zo zijn, maar als je zo snel eet als hij dan ben je dat punt van verzadiging al voorbij natuurlijk. Nog maar een keer zeggen dat hij beter wat langzamer kan eten.



Vanavond neem ik lekker een glaasje wijn of een paar als het zo uitkomt En wat lekkers om te snacken. Geen paprikachips meer iig. Misschien een toastje met lekkere kaas of zelf maar weer eens popcorn bakken. Mmmm



Nou ja in ieder geval voor iedereen een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, ik zou echt stoppen met wegen en gaan meten. Ik vind de weegschaal een onbetrouwbaar en demotiverend rotding. Gewoon in de kliko gooien en een centimeter aanschaffen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Blugh, even een baalmomentje hier.



Het besef dat 'eten' voor mij nooit een normaal iets zal worden. Ik zal altijd, altijd afwegingen moeten maken. Dit vasten is niet iets als bijvoorbeeld je rijbewijs halen: even een paar maanden goed je best doen, en er vervolgens de rest van je leven plezier van hebben.



Als ik kijk naar mijn man, hoe zorgeloos hij eet. Niet onbegrensd hoor! Patat of pizza eten wij sporadisch. Maar hij drinkt wel een wijntje of 2, bijna dagelijks. Op de markt lekker even een portie kibbeling. Bij mijn ouders koffie met taart (voorgenoemde eet ik dan allemaal niet he!). Een lekkere zak drop in de auto. En hij blijft gewoon op hetzelfde gewicht, jaar in jaar uit. Een vriendin van mij ook. Die eet vaker wel dan niet kant-en-klaar maaltijden van AH, eet regelmatig pannenkoeken als avondeten, altijd taart bij de koffie als we in de stad zijn en heeft altijd iets van snoep op de salon-tafel. En zij heeft gewoon maat 38, ook na 2 kinderen. En ja, dan mok ik even en ben ik even kinderachtig: ik vind dat niet eerlijk.



Terwijl ik eten nooit (meer) zorgeloos zal kunnen benaderen, ik heb levenslang. Vasten, al dan niet gecombineerd met koolhydraatbeperkt eten (wat ik niet erg vindt hoor, maar wel onhandig is als je met iemand even gaat lunchen en je ook niet lekker een broodje kan bestellen). Op een feestje zomaar soep of chinees eten, dat doe ik niet zo snel (E621). Of bij honger onderweg even langs de McDrive (ik ben al in geen 5 jaar bij een McD geweest of BK!).



Nou ja, *mopper-modus uit* dan maar weer. Morgen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor Clemence. Mijnvriend is 42 jaar maar niks geen buikje of wat dan ook en hij doet niet aan sport behalve een keertje een klein dagje golfen.



Drinkt bijna elke dag twee of drie wijntjes, schept redelijke portie warm eten op. Snackt af en toe een chipbak leeg maar aankomen ho maar.



Tegelijertijd is hij helemaal niet food driven. Hij kan makkelijk een stuk taart afslaan, hoeft geen friet ( eet het wel maar hoeft voor hem niet zo), en zal niet zoals ik al twee maaltijden vooruit denken



Mijn zusje kan ook alles eten. Vroeger toen we uit school kwamen ging mevrouw gewoon frikandellen speciaal bakken en bleef mooi slank terwijl ik daar gewoon dikkig van werd. Tis gewoon niet eerlijk
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Zeg Clé, ik heb dat niet zo.

Ik vind mijn levensstijl (vakantie buiten beschouwing gehouden) wel lekker eigenlijk.

Lekker duidelijk, door de week netjes eten en de vrijdag en/of de zaterdag mogen bij mij wat uitschieters hebben.

In november vorig jaar dan begonnen met 5:2 en dat is sinds 2 a 3 maanden 6:1 geworden. Maar als ik eenmaal dat stramien heb taal ik ook niet meer zo naar tussendoortjes.

Tja als Ed dan op vakantie gaat, slaat ze een beetje door en neemt 2 kilo meer Ed mee terug. Maar geloof dat daar nu al weer wat van af is.

Heb mijn sporten ook weer helemaal te pakken en been weer lekker fanatiek!



Ik heb vandaag met zoon gesport. Een HIIT van +/ 20 min met de kettlebell, Vond hem lekker zwaar en zoon ook...hahahaha.

Ik heb voor morgen weer een leuk ding uitgezocht met touwtjespringen en burpees, lekker zweten.



Maar goed, wat ik wil zeggen al die tussendoortjes in een kwestie van gewenning. Ik heb er niet zo'n moeite mee dat ik dat ze niet meer dagelijks (van mezelf) mag. Voel me er eigenlijk wel goed bij. Misschien als je het zo benaderd dat je het zelfde gevoel ook wel gaat krijgen. Is allemaal ongezonde troep met die verborgen suikers joh heb je niks aan!
Alle reacties Link kopieren
Dit is pas mijn tweede 'dieet' dus heb weinig vergelijkingsmateriaal maar dit is voor mij wel het makkelijkste vol te houden. Ik kan nog steeds een koekje, wijntje whatever eten of drinken en ik val af.



Mijn ontbijt kan ik 's middags eten ( zoals mijn dagelijkse croissantje op vakantie) dus eigenlijk mis ik dat ook nog niet eens.



Ik sta er de laatste dagen van te kijken wat ik allemaal kan eten en nog afvallen! Het mooie is, is dat ik vooral avonds geen snackzin meer heb. Na mijn avondeten is het gewoon klaar met af en toe rondom menstruatie een klein brokje chocola.



Hoe lang doe je dit 5:2 clemence? Misschien is het nog gewenning? Niet alleen lichamelijk maar vooral mentaal.



Overigens, ik doe niet de 5:2 dus voelt het misschien anders voor mij.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag gruwelijk veel honger. Ik raakte echt gewoon niet verzadigd op een of andere manier. Wel gewoon clean gegeten overigens, geen koekjes, chips o.i.d. Ik heb maar extra veel zoete aardappelfriet gemaakt en een extra stuk vlees in de pan gegooid. Was de honger ineens weg.



Maar goed, morgen maar weer eens aan de groene smoothies.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens hetzelfde als Ed, ik ben blij dat ik die meuk niet meer hoef te eten. Ik kan echt prima voorbij de koek- en snoeprijen lopen in de supermarkt. En toen ik op vakantie al die obese mensen zag worstelen met hun zware bepakking aan vet wat ze mee moeten sjouwen, dan ben ik echt niet jaloers op wat ze op hun bord hebben liggen. De prijs die men ervoor moet betalen is mij te hoog.



Ik ben van het extra brood, het knoflookbrood, de frietjes en pasta afgebleven. Doe mij maar een extra portie groenten of kaas. Gewoon iets waar nog wat voedingstoffen in zit en smaak heeft, niet van dat voedsel wat je gedachtenloos naar binnen kan schuiven en amper proeft. Nagerechten heb ik alleen besteld als er echt iets bijzonders tussen zat, dus niet elke keer als we uit eten gingen. Ik heb niet het idee dat ik mezelf daarmee iets tekort heb gedaan, juist niet.



Als ik Stan snoep zie eten dan zie ik geen M&M's, maar een zak suiker, kleurstoffen, gehard plantaardig vet en wat pinda's. Hij mag de hele zak hebben van me, maar ik pak liever een handvol walnoten, pecannoten of amandelen. In plaats van chips met allerlei vreemde ingrediënten heb ik liever zelfgemaakte popcorn, zelfde met koekjes, taartjes, milkshakes, ijs etc. Zelfgemaakt is zoveel lekkerder dan fabrieksmeuk met glucose-fructosestroop, gehydrolyseerd plantaardig vet, tarwebloem, e-nummers en allerlei smaakverbeteraars. Ik ben daar echt niet meer jaloers op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ho ho, het is niet dat ik mezelf heel zielig vind omdat ik geen ongezond eten meer eet. Ik ben dankbaar dat ik gezonde keuzes weet te maken. En ik voel me goed bij gezond en bewust eten.



Maar het gaat me erom dat ik niet meer zorgeloos kan eten. Zalig zijn de onwetenden. Dat idee. Zoals dit:



quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 augustus 2014 @ 21:16:

Als ik Stan snoep zie eten dan zie ik geen M&M's, maar een zak suiker, kleurstoffen, gehard plantaardig vet en wat pinda's.Je kunt niet meer denken, 'he lekker M&M's', en dan gewoon lekker genieten van een handje. Zonder na te hoeven denken over de consequenties, zonder te hoeven denken over de kleurstoffen en gehard plantaardig vet en zonder te denken wat het met je bloedsuikerspiegel doet.
Alle reacties Link kopieren
Ah, op die fiets. Mwah, ik ben blij dat ik voortaan eerst juist de kleine lettertjes lees, voordat ik iets in mijn mond stop. Die onwetende van mij stuurde me vanmiddag een link die ik toch echt moest lezen over suiker, ik geloof dat bij hem nu toch echt de schellen van zijn ogen beginnen te gaan. Hij snapt alleen niet wat suiker in soep, sauzen, vleesmarinades etc. doet en waarom het overal in zit. Dat dit met best wel wat opzet gedaan wordt, gaat er nog niet helemaal in. Maar ik ben wel overtuigd dat geldelijk gewin belangrijker geacht wordt dan volksgezondheid en een minder goede volksgezondheid brengt via de andere kant ook weer geld in het laadje. Stan heeft gewoon nog een wat vriendelijker mensbeeld dan ik.



Anderzijds snap ik dat weer niet van hem, wij zijn beiden zakelijk wel wat gewend en uiteindelijk draait het ook om een zo hoog mogelijke opbrengst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha en daar moet je dus van af....



Want zo'n zak M&M's zegt mij verder ook niks meer, hoewel ik ze op de vakantie wel heb gegeten, maar ik geloof dat er iemand anders met mijn gezin op vakantie is geweest...hahaha



Wat ik bedoel te zeggen. Ik kan nu makkelijk voor een jaar weer van de M&M's afblijven, wie weet nog wel langer. Ik mis er niks aan!



Ik heb de pret voor dochter ook wel een beetje bedorven...heb een bloemlezing gehouden over (vooral) de blauwe kleurstof die ook in smurfenijs en blauwe slush zit (iets wat ze heel graag eet als ze de kans krijgt).

Nou ik hoef dan ook niet meer...whoehahaha...



De kwestie is, als je dat weet wil je toch ook niet meer en is het toch geen gemis??



Ik begijp het niet zo goed geloof ik....MRS. begrijp ik dan weer wel...;-)



Oh geen aanval trouwens hoor Clé!, ik snap je ergens wel en ergens ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegen Mason ook gewoon eerlijk over voedsel, stuk eerlijker dan het voedingscentrum trouwens. Meneertje eet graag kip, maar als ik dan kippenpoten met hem ga kopen vindt ie dat weer zielig want die kip heeft toch die poten nodig? Of ik zeg tegen hem dat ie maar gauw de witte stier moet gaan aaien, volgende week liggen zijn billen in onze vriezer. Dus hoe roze kleurstof gemaakt wordt etc. dat leg ik hem ook rustig uit. Vindt ie trouwens ook interessant, maar hij mag van mij wel eten wat ie wil. Zolang ie maar weet wat ie eet en ook hoe het geproduceerd wordt, dat het begint op de akker, in de moestuin, in de kas, de stallen en wat er daarna meegedaan wordt voordat het in de winkel ligt. Voor een driejarige is ie al best goed op de hoogte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 augustus 2014 @ 21:48:

Die onwetende van mij



Zo herkenbaar



quote:ednaloy schreef op 22 augustus 2014 @ 21:49:



Oh geen aanval trouwens hoor Clé!,



Nee zo vat ik het ook niet op hoor!



Ik ga jullie posts nog eens herlezen, en ik reageer morgen weer.



Alle reacties Link kopieren
Hhaha, ik heb niet perse een onwetende thuis maar eerder een sceptische. Als hij mij een bulletkoffie ziet maken met roomboter en kokosolie dan zie ik hem denken; en daar wil jij mee afvallen. Misschien een slechtvoorbeeld omdat ik ook pas net om ben wat dat betreft maar men hoort tegenwoordig zo veel en zo veel tegenstrijdigheden dat ik me zijn sceptis wel kan voorstellen.



Wat betreft het snaaien. Ik vind het meer een soort van zonde dat die" lekkere"dingen dus zo vol met zooi zitten. Ik taal er ook steeds minder naar maar als er op mijn werk getrakteerd wordt op taart of vlaai dan heb ik nog steeds wel zin in een stukje. Tenzij het een antilliaaanse taart is vol met dat vieze glazuur en foodcolourings. M&M's kunnen mij gestolen worden, geeft mij maar een lekker stukje pure chocola. Maar ook pure chocola is niet perse alleen maar gezond.



Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het dus een soort van erg jammer dat er zoveel lekkere dingen zijn die erg ongezond zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Daarom eet ik zo graag fruit. Fruit is gewoon echt altijd lekker. Mango's, ananas, drakenfruit, meloen, kersen, etc. Als er mooi fruit ligt op de markt dan neem ik het mee. Ik zorg dat het ook net zoals M&M's of chips makkelijk weg te happen is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens meteen na thuiskomst weer begonnen met AZM, maar ik word er toch wazig van. Het lijkt wel een kalmeringsmiddel, ik zou het liefst de hele dag bankhangen en dutten. Ik heb ook weer hele levendige dromen, geen nachtmerries zoals 'normaal', maar echte vreemde avonturen. Precies zo als toen ik voor het eerst begon met AZM. Raar goedje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen toen ik weer thuis kwam, maar ik heb dat soort dingen toch niet...ga het bijna jammer vinden.



Nog 1 weekje en dan ga ik weer met vasten beginnen. Ben heel benieuwd, de eerste keer zie ik wel weer tegen op, wanneer je er aangewend bent vind ik het toch prettiger! Maar goed maar even kijken hoe het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven