Ventilator uit kachel aan ?

22-08-2014 19:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een gescheiden vriend opgevangen sinds half april. Had de eerste 3 maanden geen geld geen inkomen. Gaf hem maanden gratis onderdak en te eten. Hij betaald nu wel een kleine onkosten vergoeding. Eerst dag en nacht (serieus) de ventilator aan, ook in koudere nachten. Zeer ergerlijk. Tot gister toe. Nu vindt hij het opeens koud. Of ik de elektrische kachel uit de schuur wil halen. Ik heb nee gezegd wat hij niet begrijpt of ben ik nu te hard en onmenselijk ? Ik ben iemand van een vestje of wat bewegen, open raam, frisse lucht, energie besparen.
Alle reacties Link kopieren
Dat was een vraag van iemand. In welke ruimte hij waneer verblijft.
Op zolder kan het behoorlijk koud worden, en als het daar 16 graden is vind ik het niet redelijk om te zeggen; doe maar een trui aan.

Je geeft hem een tijdelijke plek in je huis, maar dat betekent toch niet dat hij kou moet lijden?



Ik vind het nu ook te koud hoor, in huis 19 graden en dan gaat hier gewoon de verwarming aan.
Alle reacties Link kopieren
Summerfance ; je zou niet iets vragen als iemand dag EN nacht elektrische kachel aan heeft staan ? Ik moet juist zien te besparen. Erg hoge energie rekening.
Alle reacties Link kopieren
Daarom vraag ik het ook wil niet onmenselijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gooi het dus hier voor de raad haha
Alle reacties Link kopieren
En is het gevaarlijk als hij hem s'nachts ook de hele nacht aan heeft staan ? (Koolmonixide, brandgevaar ?)
Maar je hebt geen CV ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Alleen beneden op de 2 verdiepingen eronder. Hij kan wel het luik openzetten, alle warmte trekt naar boven.





Zie niet goed wat ik typ mijn beeldscherm is bijna stuk. Hoop dus dat ik niet teveel spelfouten maak. Plus dyslectisch.
En hebben we het hier over iemand die werkt en zijn uiterste best doet om iets voor zichzelf te zoeken of over een klaploper. Zou voor mij ook nog wel een verschil zijn, al zou ik een klaploper gauw de deur wijzen. Was me de discussie over de kachel niet eens waard.
Alle reacties Link kopieren
Koolmonoxidegevaar bij een elektrische kachel??Natuurlijk niet!

Brandgevaar zal ook wel meevallen. Maar vraag hem gewoon dat ding alleen overdag aan te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heeft gewerkt voor ie hier kwam, nu kladloper... Heeft wel poos op ons verzoek uitzendbureau's platgelopen maar is niets uitgekomen. Maar hij vindt het wrl best nu ie kleine uitkering heeft. Dat ergerd mij ook. Maar hij is ook echt overspannen en down nog van de scheiding.
Ben je hem niet gewoon beu? Kan hij nergens anders naartoe, jij bent toch niet verantwoordelijk voor hem?



Hier nog geen verwarming aan. De geur van een elektrische verwarming vind ik overigens wel lekker! Die kreeg ik vroeger wel eens extra op mijn slaapkamer. Hij tikte ook zo leuk tijdens het verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 22 augustus 2014 @ 20:47:

En is het gevaarlijk als hij hem s'nachts ook de hele nacht aan heeft staan ? (Koolmonixide, brandgevaar ?)Koolmonoxide krijg je niet van een elektrische kachel. Maar ik zou de verwarming nog niet aan doen of geven. Laat hem eerst maar een dikke trui en sokken aantrekken ofzo.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 22 augustus 2014 @ 20:44:

Summerfance ; je zou niet iets vragen als iemand dag EN nacht elektrische kachel aan heeft staan ? Ik moet juist zien te besparen. Erg hoge energie rekening.

Hoezo dag EN nacht?

Daar kan je toch afspraken over maken?

En nee, ik zou er niets voor rekenen.

Maar ik zou ook niet iemand in huis halen zonder duidelijke afspraken, en zonder plan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 22 augustus 2014 @ 21:00:

Ben je hem niet gewoon beu? Kan hij nergens anders naartoe, jij bent toch niet verantwoordelijk voor hem?

Zo klinkt het wel een beetje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een verrijdbare elektrische olieradiator was het volgens mij, als ik die geur nu weer zou ruiken zou ik aan de Sinterklaastijd moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n koukleum en kan wel janken als de temperatuur in de zomer 16/17 graden is. Dat snappen mensen om mij heen vaam niet, al beginnen die te miepen met 25+ graden.



Mits hij de kosten vergoed zie ik niet in wat er op tegen is om zijn leven te veraangenamen.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft echt geen familie of vrienden. Wel apart maar hij gaat er niet op uit. Ben hem soms even beu maar is wel een goeierd dus neemt gauw weg de ergernis dat ik hard werk en hij niets doet en hij drinkt en ik niet etc. Ik ruim veel op hij enkel op verzoek. Etc. Maar hij is niet te beroerd om een boodschap te doen en erg lief voor de huisdieren en is wel open, vriendschappelijk en heeft humor. Maar weet niet of daar de verwarming vanaf mag hangen haha



Ik kan amper nog iets lezen op dit scherm... Deed het vanmorgen nog... Ik duik straks wel ff op de laptop boven.
wat is er mis mee om gewoon te bespreken dat je een vergoeding wilt voor het energieverbruik? dat is immers je punt, of wil je al je huisgenoten verplichten in de kou te zitten omdat jij dat graag doet? nee toch........
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dus het is nu in zijn woondeel 16, 17 graden? Dan vind ik het wel wat hard om hem in de kou te laten zitten. Wat verwacht je dan van hem, dat hij rondjes gaat rennen om warm te blijven?

Als het je te duur wordt, kun je natuurlijk een bijdrage bespreekbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Soleil <haha

ik kan de kachel zo snel niet eens vinden. Kom ik net boven om hem wat extra dekens en een vest te brengen, heeft ie zonder overleg een werkelijk doodeng antieke (zo'n badkamer-) gloeispiraal aanstaan die ie juist zelf zo eng vond, zonder dat ie los van de muur gehaald stabiel staat, heeft geen standaard, (en hij valt vaak in slaap, zijn tent en jas stond daardoor (kaarsjes) al eens in de brand) , zonder stekker, heeft ie hem ergens met electra open en bloot de draden improvisorisch aan (tijdklok) in verlengsnoer vast geknoopt... terwijl ik hem dus juist geen toestemming had gegeven... (maar daar dus zelf aan ging twijfelen wat ik nog niet zei, en het eerst hier zette...)



Eerder vroeg ik hem toen ie nog geen bijdrage betaalde ook in koudere nachten de ventilator uit te doen (om de energie en ook omdat ie doordreunde en de angst dat ie doorbrand) en liet ie hem ook zodra ik dan de trap afliep weer stiekem draaien... Kijk vecht ie het nou met me uit en weet ie me te overtuigen en geef ik toestemming, maken we afspraken waar ie zich aan houd zoals s'nachts niet (elke nacht hele nacht) aan, prima, maar dit is steeds ja en amen zeggen, wel mopperend weglopen, uren boven hardop mopperen en stiekem toch zijn ding doen, ook de hele nacht...



Nogmaals het is verder op wat fouten na geen slechte gast en het is ook klote voor hem dat ie op mij aangewezen is maar nou ben ik wel even link !
Alle reacties Link kopieren
OMFG waar zit die kerel zijn verstand?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik had het vandaag ook wel koud hoor. Volgens mij was het vanmorgen 18 graden en dat is opgelopen tot 19 graden. Maar echt niet dat ik de verwarming aan ga doen. In oktober zal ik er eens over na gaan denken, maar tot die tijd doe ik wel een vest aan.

Lijkt me trouwens wel lastig als je een (echte huurbetalende) huurder hebt. Het is meestal niet mogelijk om op zolder een andere temperatuur in te stellen dan in de rest van het huis, dus als je dan een koukleum treft moet je 's winters misschien wel de thermostaat op 22 of zo zetten. Dat mag hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Betje... ik zet hem nooit hoger dan 20,5 mijn ex en nog huisgenoot zet hem op 22 a 23 en ik dan weer benauwd omlaag, vervelend die verwarmingsstrijd.

Mijn ex (en nog huisgenoot) heeft tropenbloed en het net als deze tijdelijke huisgenoot denk ik vooral "psychisch" koud. Zelfmedelijden, alles moet warm en makkelijk en luxe.



Nog zoiets, hij heeft poosje geen geld, ik geef hem een paar tientjes. "hehe nou kan ik weer shag en een biertje kopen !" ipv wat fijn kan ik wat eten, jus d'órange of weet ik veel kopen... (eet wel mee als ie geen geld heeft). Bepaalde mannen hebben vreemde prioriteiten. Of je kan leven van shag ipv eten !



ik trek het wel hoor en vindt het eerder gezellig dan lastig en help em graag en zal hem echt niet zomaar op straat schoppen of ernstig laten verkleumen maar moet hier ff luchten !
Alle reacties Link kopieren
Van mij kon hij vandaag nog naar het Leger des Heils. Is ie nou helemaal gek geworden met zo'n enge constructie? En dan geen geld, geen baan kunnen vinden, niet uit zichzelf helpen met opruimen, gekregen geld uitgeven aan shag en bier... Nee, hoe lief ook, van mij kon ie gaan. Voordat het ècht koud wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven