Geld & Recht alle pijlers

Vraag over uitkering

22-08-2014 20:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand me even kan helpen.

.

Ik zit sinds 4 dagen in de WIA/WGA en ben 100%arbeidsongeschikt.

De ziektewet uitkering kreeg ik per week uitbetaald. Bij de WIA zou dit 1x per maand rond de 22e uitbetaald worden. Nu kreeg ik dus vandaag al een WIA uitbetaling terwijl ik vorige week nog ziektewet kreeg per week. Ik kreeg vandaag 550 euro. Nu vraag ik me af of dit vooruit betaald is, of achteruit? Ik hoop niet dat ze me aan mijn lot overlaten met 550 euro per maand namelijk, want dan zou ik er 50% op achteruitgaan nu met de WIA :(
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 20:59:

hoi, ik wou even kwijt dat ik Marokkaans ben en dat ik gewoon keihard werk voor me geld...



dag...Nu de taal nog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 augustus 2014 @ 21:45:

[...]





Sorry hoor maar iedereen betaald gewoon een premie en heeft daardoor recht om gebruik te maken van een WIA uitkering als blijkt uit een strenge keuring dat je voldoet aan de eisen, Nederlander of niet. Ik heb je trouwens ook gestaft.Laten kletsen, ze zit gewoon te rellen. Geen aandacht aan besteden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is toch positief nieuws, een Marokkaan die werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 augustus 2014 @ 21:48:

[...]





Nu de taal nog.



ik heb genoeg aan 500 woorden...



Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 augustus 2014 @ 21:41:

[...]





Ben je dom ofzo? Je komt wel zo over iig.



Ziek = ziek. Een werkgever heeft niks aan een werknemer die 100% arbeidsongeschikt is.



Of denk jij daar anders over?[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2014 09:58
Reden: kwetsend/provocerend
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 22:07:

[...]





ik heb genoeg aan 500 woorden...



Jee, al lekker veel. Goed hoor.
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 22:13:

[...]





synoniem van dom is blond, en Marokkanen hebben allemaal donker haar...



wanneer ben je ziek? zat mensen in Afrika die ondanks hun gebroken been of erger gewoon doorgaan met werken... de ARBO dienst en de Nederlandse wetgeving is gewoon een pussy... mensen zijn een klein beetje ziek en ze zitten gelijk in de WIA



gewoon keihard werken zoals Marokkanen... Ach meisje, had nu je school maar afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 22:07:

[...]





ik heb genoeg aan 500 woorden...



Moet je ze wel goed gebruiken. Een zin begint met een hoofdletter trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 21:38:

ja mensen hebben altijd het vooroordeel dat wij Marokkanen allemaal uitkering vragen, allerlei soorten uitkeringen... maar nu zie ik dat er ook veel Nederlanders uitkering aanvragen... beetje hypocriet vinden jullie niet??



pfff morgen nog eens vroeg op om keihard te werken... ik word er echt ziek van, maar niet zo ziek om uitkering aan te vragen



Mensen worden in Nederland hoogst zelden voor meer dan 50% afgekeurd. Dan kun je misschien zelf wel bedenken wat iemand moet mankeren wil hij of zij 80 tot 100% afgekeurd worden. Geloof me dan zijn mensen echt ziek.



Ga jij morgen maar lekker werken. Oh en nu maar hopen dat je niet vanwege een reorganisatie wordt wegbezuinigd, want dan zul je jouw hand op moeten gaan houden bij familie. Ik ga er tenminste vanuit dat jij geen uitkering gaat aanvragen. Oh ja en zorg dat je geen lichamelijke of geestelijke beperkingen krijgt. In dat geval verwijs ik jou naar mijn eerdere advies. Ga naar familie.



En nee dit heeft er voor mij niks mee te maken dat je Marokaanse bent. Voor mij maakt afkomst geen verschil. Mensen die onnozel kletsen probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 augustus 2014 @ 22:26:

[...]





Moet je ze wel goed gebruiken. Een zin begint met een hoofdletter trouwens.volgens mij weet je zelf niet eens waarom een zin met een hoofdletter begint.. het is er met de paplepel ingegoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss112 schreef op 22 augustus 2014 @ 22:51:

[...]





Mensen worden in Nederland hoogst zelden voor meer dan 50% afgekeurd. Dan kun je misschien zelf wel bedenken wat iemand moet mankeren wil hij of zij 80 tot 100% afgekeurd worden. Geloof me dan zijn mensen echt ziek.



Ga jij morgen maar lekker werken. Oh en nu maar hopen dat je niet vanwege een reorganisatie wordt wegbezuinigd, want dan zul je jouw hand op moeten gaan houden bij familie. Ik ga er tenminste vanuit dat jij geen uitkering gaat aanvragen. Oh ja en zorg dat je geen lichamelijke of geestelijke beperkingen krijgt. In dat geval verwijs ik jou naar mijn eerdere advies. Ga naar familie.



En nee dit heeft er voor mij niks mee te maken dat je Marokaanse bent. Voor mij maakt afkomst geen verschil. Mensen die onnozel kletsen probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden.die bezuinigingen maken mij niet bang hoor, kom makkelijk aan een baan.. ik heb de skills namelijk
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:21:

[...]





die bezuinigingen maken mij niet bang hoor, kom makkelijk aan een baan.. ik heb de skills namelijk



Gelukkig voor je.

Ik hoop ook dat ze je anders geen uitkering geven omdat je geen Nederlander bent.

Ik ben er voor dat enkel Nederlanders in Nederland een uitkering mogen krijgen.

Ik heb echt geen probleem met mensen die niet van oorsprong van Nederland komen, maar ik vind het wel belachelijk als je denkt gelijk te kunnen zijn aan de Nederlanders als je zelf helemaal geen Nederlander wilt worden door een andere nationaliteit te behouden of door jezelf als zodanig te benoemen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje meer respect voor de marokkaan die werkt en van dat werken nog ziek wordt ook. Al is dat laatste niets nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:19:

[...]





volgens mij weet je zelf niet eens waarom een zin met een hoofdletter begint.. het is er met de paplepel ingegoten.Dat is meestal hoe je een taal leert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:flower2.0 schreef op 22 augustus 2014 @ 23:32:

[...]





Gelukkig voor je.

Ik hoop ook dat ze je anders geen uitkering geven omdat je geen Nederlander bent.

Ik ben er voor dat enkel Nederlanders in Nederland een uitkering mogen krijgen.

Ik heb echt geen probleem met mensen die niet van oorsprong van Nederland komen, maar ik vind het wel belachelijk als je denkt gelijk te kunnen zijn aan de Nederlanders als je zelf helemaal geen Nederlander wilt worden door een andere nationaliteit te behouden of door jezelf als zodanig te benoemen.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2014 09:57
Reden: provocerend
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 augustus 2014 @ 23:49:

[...]





Dat is meestal hoe een taal leert.dat bewijst maar weer eens dat er een God bestaat... die Adam alle woorden heeft geleerd... want hoe anders kan men een taal leren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:57:

[...]



:



Ik hoop het echt voor je.



Maar als je zo graag Marrokaan wilt zijn waarom ga je dan niet in Marokko wonen?

Ik vind het echt altijd zo vreemd dat je in een bepaald land wilt wonen maar jezelf niet als inwoner ziet van dat land, jezelf niet alszodanig benoemd.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2014 18:06
Reden: Verwijderde quote
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:flower2.0 schreef op 23 augustus 2014 @ 00:14:

[...]





Ik hoop het echt voor je.



Maar als je zo graag Marrokaan wilt zijn waarom ga je dan niet in Marokko wonen?

Ik vind het echt altijd zo vreemd dat je in een bepaald land wilt wonen maar jezelf niet als inwoner ziet van dat land, jezelf niet alszodanig benoemd.omdat je overal ter wereld Marokkaan kan zijn.. ik kom hier om te werken voor mijn geld... en dat heb ik niet aan een land te danken maar allereerst aan God en dan aan mijzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:33:

[...]





omdat je overal ter wereld Marokkaan kan zijn.. ik kom hier om te werken voor mijn geld... en dat heb ik niet aan een land te danken maar allereerst aan God en dan aan mijzelf Jij krijgt je salaris van god?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:33:

[...]





omdat je overal ter wereld Marokkaan kan zijn.. ik kom hier om te werken voor mijn geld... en dat heb ik niet aan een land te danken maar allereerst aan God en dan aan mijzelf Tja, weer zo typerend, komt hier alleen maar voor het geld. In Marokko heb je het niet zo breed, God is dus niet zo aardig dan voor Marokko, wel voor ons Nederlanders...
volgens mij hebben ze de verkeerde reply gewist. want die van salu is heel niet provocerend itt die van flower
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 23 augustus 2014 @ 17:33:

volgens mij hebben ze de verkeerde reply gewist. want die van salu is heel niet provocerend itt die van flowerIk vind er niks provocerend aan, sterker nog ik vind dat ze gelijk heeft.
en dit is wel provocerend: [....]

?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2014 18:08
Reden: Ivm provocatie verwijderde quote aangehaald
% gewijzigd
hoi



ik krijg ook wia (iva)

En volgens mij is het zo



jij hebt nu gekregen

je uitkering vanaf 4 dagen terug tot en met 31 augustus

22 september krijg je voor een hele maand je geld over september



In september krijgen alle mensen in de wia 250 euro extra

ik weet alleen niet of je daarvoor op een bepaalde datum eerder in dit jaar al wia moet hebben gekregen

anders heb je een leuke meevaller of niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even afwachten tot maandag en dan bellen, dan heb je duidelijkheid in plaats van hier te gaan speculeren. Je bent wel jong zeg, om helemaal afgekeurd te worden, als 1988 je geboortejaar is tenminste, erg voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven