reflux klachten elke week erger? DEEL 2

22-08-2014 21:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Bella is vanmiddag uit het ziekenhuis ontslagen.

Inderdaad een slikfoto gehad en daar waren geen bijzonderheden op te zien. Verder is er een fysio geweest die geen afwijkingen zag, een logopediste die geen bijzonderheden zag en verpleegsters geweest die zich verbaasten over het heel veel spugen, met name de golven water.

Om een lang verhaal kort te maken heeft de kinderarts geen idee wat er is waardoor ze zo spuugt. Hij hoopte dat er net motilium niets meer te spugen zou zijn omdat er niets lang genoeg in de maag zou zijn.

Helaas spuugde ze er niet minder om maar heeft ze vreselijke water diarree ervan. Ze heeft toch altijd al dunne ontlasting dus wanneer ze nu poept, is ze gelijk nat. Zelfs op een schone, droge luier. Ze is

getemperatuurd, 37,5. Ze heeft no een hartfillmpje gehad en haar ranitidine is van 2x naar 3 x verhoogd.

Conclusie van de arts: ik weet het niet meer. Ze was ook wat afgevallen ten aanzien van gisteren. Hij gaat volgende week werken als kinderarts in Sneek. Jammer, ik heb nog nooit zo een betrokken, lieve arts meegemaakt.

Hij heeft nu nog een lab formulier meegegeven voor ontlasting onderzok. Er staat op calprotectine. Wat hier nou precies de bedoeling van is, weet ik niet.

Als we eens in Sneek zijn, mochten we altijd op zijn poli langskomen.... hoe lief is dat.



Kortom, geen steek wijzer.



Oja de uitslag van de dubbelblind test is ook binnen. De koemelkallergie is een feit. Dus door met Neocate.
Alle reacties Link kopieren
En nu? Hebben ze je naar huis gestuurd terwijl ze niet weten wat er aan de hand is en je dochter af blijft vallen?

In dat geval zou ik toch eens een second opinion bij een academisch ziekenhuis vragen.

Fijn dat de arts zo lief is, maar ik zou echt hameren op dat ze iets krijgt zodat ze in elk geval gaat groeien, een kind van vier maanden mag niet afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Er is nu inderdaad gezegd dat we nu beter door verwezen worden door e KA naar een academisch ZH. Eerst, om een zo compleet mogelijk dossier te kunnen bieden, wachten we op de uitslag van het ontlastingsonderzoek.

Het is duidelijk dat het een apart gevalletje is...

Hij zei tot slot dat hij hoopt dat het uiteindelijk zoals zoveel baby problemen vanzelf over gaat maar hij toch door een andere kinderarts een nieuw onderzoek wenst.

Lange weg in ieder geval. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat je doorverwezen wordt naar een academisch ziekenhuis. Dan nemen ze je nu in elk geval wel serieus.

Dat neemt niet weg dat jullie je wel heel veel zorgen maken om jullie lieve dochter en haar het liefst vandaag al zouden zien stoppen met overgeven. Blijf vooral je zorgen van je afschrijven als dat een beetje helpt.
Waarom niet hier verder?

http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/239084

Daar had je vaste lezers neem ik aan...



Veel sterkte met je meisje.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik alleen was snachts met een verpleegster sprak ik mijn vermoeden uit dat die motilium niet zou gaan helpen. Zij zei datzij dat ook tegen de KA had gezegd, hij had gezegd dat hij dat ook wel wist maar toch alles geprobeerd wilde hebben alvorens hij ins naar het academisch ziekenhuis wilde sturen. Dat hij zelf ook in een academisch ziekenhuis gewerkt had en al 25 jaar KA was, maar dit niet kon verklaren of eerder in deze mate had gezien. Het is geen reflux zoals ze die (ook in ernstige mate) kennen, het wordt niet veroirzaakt door KMA, er zijn dingen die ze laat zien, die hij gecombineerd niet kent. In afwachting van het ontlastingsonderzoek en in telefonisch overleg met acdemische arts, gaat het straks opgepakt worden in nijmegen- of utrecht.
Jeetje wat heftig zeg. Ik hoop dat ze er toch snel achter komen. Arme kleine en voor jullie ook heel naar. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels een datum waarop je terecht kan bij de KA in het academisch ziekenhuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven