Vriend loopt weg als het moeilijk wordt

22-08-2014 20:58 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 24-08-2014 09:36
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik wel met je eens Amand.



Maar de negeermodus... dat is voor degene die het ondergaat zó pijnlijk.

Alsof je er totaal niet toe doet/mag zijn.

Ik spreek uit ervaring.

Slaan is dan in feite minder pijnlijk.



Dat is toch het toppunt van respectloosheid?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op vrijdag 22 augustus 2014 22:01 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Kurritsj in "Vriend loopt weg als het moeilijk wordt"" class="messagelink">Kurritsj schreef op 22 augustus 2014 @ 21:56</a>:</b>

[...]



Amand reageert op BellavanDetta die aangeeft dat 3 dagen negeren voor haar einde relatie betekent. Hij reageert niet op TO die naar vriendin zou kunnen gaan.</div></blockquote>Dat kan best, maar dan nog, waarom zou je boven je vriend staan als je de silent treatment en spoorloos verdwijnen niet wil accepteren? Je kan er 1. nog veel moeite voor gaan doen om normaal met elkaar te leren omgaan en ruzie te maken (van beiden kanten) of 2. het afkappen omdat je geen zin hebt in een relatie met een beschadigd persoon die niet wil/kan veranderen. Je kan elke dag zelf beslissen wat je wel en niet accepteert en je hebt geen mogelijkheid om het gedrag van de ander te bepalen. Dit laatste wel proberen vind ik getuigen van niet heel veel respect
Alle reacties Link kopieren
Niemand is perfect Appelientje.

Wie weet wil/kunnen hij en zij prima anders leren communiceren.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:appelientjex schreef op 22 augustus 2014 @ 22:01:

[...]



Je kan er 1. nog veel moeite voor gaan doen om normaal met elkaar te leren omgaan en ruzie te maken (van beiden kanten) of 2. het afkappen omdat je geen zin hebt in een relatie met een beschadigd persoon die niet wil/kan veranderen.

3 een time-out nemen, omdat je het niet meer trekt.



In elke relatie zijn er twee mensen die de opties mogen aandragen. Wanneer je meent dat je de enige bent die voorwaarden mag stellen, dan ben je het beste af met een partner die een kloon is van jezelf, en dan alleen nog maar wanneer je van het type 'harmonisch' bent.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 augustus 2014 @ 22:02:

Dat ben ik wel met je eens Amand.



Maar de negeermodus... dat is voor degene die het ondergaat zó pijnlijk.

Alsof je er totaal niet toe doet/mag zijn.

Ik spreek uit ervaring.

Slaan is dan in feite minder pijnlijk.



Dat is toch het toppunt van respectloosheid?Iemand die het niet meer trekt is niet bezig met respect. Die is bezig zichzelf staande te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 21:58:

[...]



Ik reageerde op Bella ( trouwens). Je kunt voor jezelf bepalen dat je het onacceptabel vindt hoe de ander ruzie maakt, maar je hoeft bij mij niet aan te komen met een moreel oordeel over hoe iemand ruzie maakt of met problemen omgaat. Een liefdesrelatie tussen twee mensen is vrijwillig, dus de enige keuze waar je elke dag voor staat, is of die ander voor jou acceptabel is. Dat ligt bij jezelf. Wanneer je van de ander eist dat hij of zij op jouw voorwaarden ruzie maakt, dan toon je weinig respect voor die ander, imho. Die ander heeft zichzelf ook niet gemaakt, immers.



Dat is waar, de ander heeft zichzelf niet gemaakt, en een ruzie is natuurlijk nooit leuk, en gaat denk ik sowieso niet onder jouw voorwaarden want anders was het geen ruzie geweest.

Maar er zijn wel gezonde en ongezonde manieren van ruzie maken. Ik ben zelf ook in relatietherapie geweest waarin we hebben geleerd elkaar beter te begrijpen en anders ruzie te maken waardoor ruzies bijv. korter duren. Dat heeft dus niks te maken met 'onder iemands voorwaarden' maar wel met een manier van ruzie maken die iemand niet onherstelbaar kan kwetsen zodat je de relatie kapot maakt. Zo'n ruzie als dit hakt er echt in en beschadigd het vertrouwen in iemand. Als iemand je negeert en wegloopt kan dat heel onveilig voelen. Zeker als TO iets heel redelijks vraag (meer meehelpen in het huishouden), ipv dat ze bijv. had gezegd dat ze is vreemd gegaan (dan zou ik weglopen nog wel begrijpen).
waar gaat het dan over?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 augustus 2014 @ 22:02: Maar de negeermodus... dat is voor degene die het ondergaat zó pijnlijk.

Alsof je er totaal niet toe doet/mag zijn.

Ik spreek uit ervaring.

Slaan is dan in feite minder pijnlijk.

Dat is toch het toppunt van respectloosheid?

Wat ik begrijp is het vooral het gedrag wat zijn ouders hem hebben voorgeleeft.

Hij weet niet anders.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 22 augustus 2014 @ 22:04:

Niemand is perfect Appelientje.

Wie weet wil/kunnen hij en zij prima anders leren communiceren.Het is mij en mijn man prima gelukt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op vrijdag 22 augustus 2014 22:02 Dat ben ik wel met je eens Amand.



Maar de negeermodus... dat is voor degene die het ondergaat zó pijnlijk.

Alsof je er totaal niet toe doet/mag zijn.

Ik spreek uit ervaring.

Slaan is dan in feite minder pijnlijk.



Dat is toch het toppunt van respectloosheid? Je kunt zoiets zo positief en negatief als je wikt interpreteren, het zegt alleen niets over de motieven van de ander.
Alle reacties Link kopieren
Daar zou een partner van mij ook echt wel de ruimte voor krijgen Amand.



Maar is één berichtje "Bella, ik trek het nu niet en ik heb ruimte nodig. Laat mij een week met rust, ik verblijf op plaats xx" nou echt teveel gevraagd?

Na zo'n bericht denk ik: okee. Laat maar even betijen.



Maar drie dagen wegblijven zonder dat ik überhaupt zou weten of meneer veilig is of niet....dat trek ik nou weer niet.

Maar goed.

Ik heb een issue met veiligheid.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 22 augustus 2014 @ 22:06:

(...) maar wel met een manier van ruzie maken die iemand niet onherstelbaar kan kwetsen zodat je de relatie kapot maakt. Zo'n ruzie als dit hakt er echt in en beschadigd het vertrouwen in iemand. Als iemand je negeert en wegloopt kan dat heel onveilig voelen.

Dat klopt. Dit zijn het type ruzies die je je blijft herinneren en die lang kunnen naijlen. Niet leuk!

Als ik nu terug kijk op dit soort ruzies met mijn man, dan ben ik blij dat we aan het andere eind van de tunnel er weer uit zijn gekomen. Maar prettig was het zeker niet.

Hier trouwens ook o.a. sessies met therapeut gehad.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:appelientjex schreef op 22 augustus 2014 @ 22:06:

[...]

Maar er zijn wel gezonde en ongezonde manieren van ruzie maken.

Dat vind jij. Dat is slechts jouw mening. Sommige stellen maken 10 minuten ruzie, 3 keer per kwartaal en gaan weer gezellig door daarna. Anderen escaleren, doen elkaar ongewild pijn en neuken daarna wekenlang de sterren van de hemel tot de volgende escalatie.



Mensen zijn uniek en relaties zijn uniek.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 augustus 2014 @ 22:10:

Daar zou een partner van mij ook echt wel de ruimte voor krijgen Amand.



Maar is één berichtje "Bella, ik trek het nu niet en ik heb ruimte nodig. Laat mij een week met rust, ik verblijf op plaats xx" nou echt teveel gevraagd?

Na zo'n bericht denk ik: okee. Laat maar even betijen.



Maar drie dagen wegblijven zonder dat ik überhaupt zou weten of meneer veilig is of niet....dat trek ik nou weer niet.

Maar goed.

Ik heb een issue met veiligheid.



Hij was gewoon thuis, die drie dagen, hij zei alleen niks. Hij is vanmiddag weg gegaan, en dus nog geen dag weg. Niks drie dagen weg zonder iets te zeggen dus.



Sterkte TO.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 augustus 2014 @ 22:10:

Maar drie dagen wegblijven zonder dat ik überhaupt zou weten of meneer veilig is of niet....dat trek ik nou weer niet.

Maar goed.

Ik heb een issue met veiligheid.Precies, en dat is je goed recht. Iedereen heeft zijn eigen gevoeligheden, grenzen, kwetsbaarheden die niet met voeten getreden mogen worden. Bij mij zit 't 'm in andere dingen.

(overigens blijft vriend TO niet al 3 dagen weg...)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 22:04:

[...]



3 een time-out nemen, omdat je het niet meer trekt.



In elke relatie zijn er twee mensen die de opties mogen aandragen. Wanneer je meent dat je de enige bent die voorwaarden mag stellen, dan ben je het beste af met een partner die een kloon is van jezelf, en dan alleen nog maar wanneer je van het type 'harmonisch' bent.



Maar dat doet TO toch niet, als enige de opties aandragen? Ik snap niet waar je het over hebt. Ze weet alleen niet of ze het wel trekt, een partner die steeds wegloop bij ruzies.

Een time out is prima, maar wel fijn als hij dat even aankondigt.
Alle reacties Link kopieren
BWitched en Kurritjs



Dat heb ik dan niet goed gelezen.



Feit is, dat ik deze discussie an sich wel interessant vind, ook al is TO even afwezig en lekker aan het badderen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 22:11:

[...]



Dat vind jij. Dat is slechts jouw mening. Sommige stellen maken 10 minuten ruzie, 3 keer per kwartaal en gaan weer gezellig door daarna. Anderen escaleren, doen elkaar ongewild pijn en neuken daarna wekenlang de sterren van de hemel tot de volgende escalatie.



Mensen zijn uniek en relaties zijn uniek.Dat is geen mening, dat is een feit. Wat denk je dat je leert in een relatietherapie? Op een gezonde manier ruzie maken, beter met elkaar communiceren.
quote:appelientjex schreef op 22 augustus 2014 @ 22:13:

[...]





Een time out is prima, maar wel fijn als hij dat even aankondigt.... en daar komen de voorwaarden weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op vrijdag 22 augustus 2014 22:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Amand in "Vriend loopt weg als het moeilijk wordt"" class="messagelink">Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 22:11</a>:</b>

[...]



Dat vind jij. Dat is slechts jouw mening. Sommige stellen maken 10 minuten ruzie, 3 keer per kwartaal en gaan weer gezellig door daarna. Anderen escaleren, doen elkaar ongewild pijn en neuken daarna wekenlang de sterren van de hemel tot de volgende escalatie.



Mensen zijn uniek en relaties zijn uniek.</div></blockquote>Dat is geen mening, dat is een feit. Wat denk je dat je leert in een relatietherapie? Op een gezonde manier ruzie maken, beter met elkaar communiceren. En daarom is relatie therapie maatwerk en geen standaard oplossing
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 22:11:

[...]



Mensen zijn uniek en relaties zijn uniek.Onze "mailrelatie" was je dan zeker niet heel dierbaar
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:appelientjex schreef op 22 augustus 2014 @ 22:15:

[...]





Dat is geen mening, dat is een feit. Wat denk je dat je leert in een relatietherapie? Op een gezonde manier ruzie maken, beter met elkaar communiceren.Bij relatietherapie leer je vooral jezelf kennen, je eigen gedrag herkennen en het gedrag van de ander herkennen. Je leert er niet op een 'gezonde' manier ruzie maken. Dat zou hoogstens een positief effect kunnen zijn van wat je geleerd hebt op therapie.
Alle reacties Link kopieren
"Om goed te kunnen ruziën moet je met zijn tweeën zijn. Beide personen moeten het lef hebben om hun emoties op tafel te leggen. Als één van de twee wegloopt, dan beperkt hij daarmee de ander in zijn gedrag en ook om zijn emoties kwijt te kunnen. De ruzie eindigt in een stilzwijgen en dat zal beslist niet resulteren in een oplossing en kan het eigenlijk alleen maar erger maken. Er zal een moment komen dat de zelfde ruzie weer oplaait maar dan misschien tot in het onredelijke, en word de oplossing steeds moeilijker. Goed ruziën is vooral in een liefdesrelatie heel belangrijk. Alleen als je in staat bent je gevoelens bloot te geven zul je een passievolle relatie beleven en daar hoort soms ook een knallende ruzie bij. Want het bestaat niet dat twee personen het altijd met elkaar eens zijn en dat ze altijd dezelfde ideeën hebben. Maar een goed gesprek en goed luisteren naar elkaar kan altijd een oplossing bieden, mits je dat wilt en daartoe bereid bent en eventueel samen compromissen kunt en wilt sluiten.



Goed ruziën betekent ook: het snel weer goed kunnen maken. Een woede uitbarsting lucht op maar moet niet al te lang duren. Goede ruzies eindigen met een (liefst passionele!) verzoening en vaak wordt er lachend op het incident teruggekeken. Als je zo met je partner kunt ruziën, dan zit het met jullie tweeën wel goed. Jullie ruzie is constructief en zal tot een verdieping van de relatie leiden. Als jullie elkaars boosheid en gevoelens tolereren en kennen, dan betekent dat jullie bereid zijn in de relatie te investeren en elkaar te nemen zoals jullie zijn.

Jullie leggen elkaar geen beperkingen op maar laten elkaar de volle vrijheid, ook emotioneel."
Alle reacties Link kopieren
quote:lotusmango schreef op 22 augustus 2014 @ 21:10:

Ik weet nu al dat hij niet op mijn berichten gaat reageren. Het liefst zou ik nu bij een vriendin gaan slapen, maar eigenlijk zouden we morgenochtend samen ergens naartoe gaan. Ik weet niet of ik daar nu op moet gaan zitten wachten.



Er gaat vanalles door mij hoofd: moet ik vast spullen inpakken? Moet ik wachten tot hij er is en toch proberen te praten? Hoe dan? Hij zegt al drie dagen weinig tot niks.Als hij zo kinderachtig doet zou ik ook kinderachtig gaan doen en andere sloten op de deur zetten. Dan moet hij wel met je praten.
Alle reacties Link kopieren
Amand



Is dat een voorwaarde of een afspraak die je samen maakt?



Zo van: goh menneke, prima als jij een time out wilt.

Stel me even op de hoogte, dan weet ik waar ik aan toe ben een laat ik je verder met rust?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven