Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html



Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben moslim, wat is het probleem.. dan leg ik jullie alles wel uit...





Graag, ik had de vraag ook al in het andere topic gesteld. Hoe kijk jij tegen ongelovigen - kafirs- aan? Hoe zit dat volgens de koran? Als volwaardige mensen of niet, minderwaardig of niet etc.



Thanks
quote:houdoe67 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:22:

[...]





Ik plak er dan maar gelijk mijn reactie in het andere topic achteraan:



Wat een idiote redenering.



In WOII zijn door het westen in 6 jaar 6 miljoen mensen vermoord. Dat getal hebben moslims nog bij lange na niet gehaald, laat staan in 6 jaar.

Mag ik nu concluderen dat het westen en geweld dicht bij elkaar liggen. Of geldt dar argument alleen als het om de Islam gaat?



Sterker nog, door het onstaan van de eerste wereldoorlog zijn uiteindelijk 119 miljoen! mensen overleden. (''Wanneer men deze slachtoffers meetelt als doden ten gevolge van de Eerste Wereldoorlog, komt het totale dodental uit op 119 miljoen, waarmee de Eerste Wereldoorlog het dodelijkste conflict is dat de mensheid ooit heeft gekend, de Tweede Wereldoorlog inbegrepen.'' http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog)



Mag ik nu zeggen dat alle mensen die in het westen en in de VS wonen wel erg geweldadig zijn, en dat ik toch wel bang voor ze ben Dat is al 70 jaar geleden! Als de joden de holocaust als argument gebruiken dan word er gezegd dat de joden maar eens moeten ophouden te zeuren over die holocaust maar moslims mogen natuurlijk alles erbij halen wat in hun straatje past
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 21:54:

Haagse moslimpoliticus doet aangifte tegen Buma

De leider van een lokale islamitische partij in Den Haag, Abdoe Khoulani van de Partij van de Eenheid, zal aangifte doen tegen CDA-leider Sybrand Buma.



Foto: ANP Die had donderdagavond in Knevel en Van den Brink gezegd dat Khoulani de terreur van de beweging Islamitische Staat (IS) verheerlijkt.



Dat is smaad, laster en oproepen tot haat, zei Khoulani's partijgenoot Arnoud van Doorn vrijdag in Dit is de dag op NPO Radio 1.



Khoulani had in juni op zijn Facebook-pagina geschreven ''Leve ISIS en inshaa Allah op naar Bagdad om dat schorem aldaar aan te pakken.'' ISIS is de oude naam van IS.



Van Doorn zegt daar nu over: ''Ik vind het schandelijk dat mijn collega wordt beticht van het verheerlijken van terrorisme. Niets is minder waar, hij heeft altijd afstand genomen van wreedheden en terreurdaden''. Ex-PVV'er Van Doorn bekeerde zich vorig jaar tot de islam.



Volgens Van Doorn komt Khoulani eind deze maand terug van vakantie en zal hij dan aangifte doen tegen Buma.



Ik zit echt in andersom wereld volgens mij Ik zie hier geen smaad en laster in, ach die arme moslims toch
Alle reacties Link kopieren
vraag je nou hoe Amerika is ontstaan? door het in korte tijd uitmoorden van rond de 100 miljoen indianen... en Amerika werd opgericht door christelijke of katholieke Europeanen... lol
Alle reacties Link kopieren
De vraag was meen ik, hoe je tegen ongelovigen/kaffirs aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:15:

vraag je nou hoe Amerika is ontstaan? door het in korte tijd uitmoorden van rond de 100 miljoen indianen... en Amerika werd opgericht door christelijke of katholieke Europeanen... lolJa, en daar heeft het westen 'mea culpa' voor geslagen. En voor vele andere verderfelijke zaken die door onze landen zijn gepleegd ook. Vanuit de islamwereld heb ik echter nog weinig verontschuldigingen gehoord voor de ontelbare en miljoenen doden die zijn gevallen tijdens hun veroveringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 23 augustus 2014 @ 10:39:

[...]





Ja, en daar heeft het westen 'mea culpa' voor geslagen. En voor vele andere verderfelijke zaken die door onze landen zijn gepleegd ook. Vanuit de islamwereld heb ik echter nog weinig verontschuldigingen gehoord voor de ontelbare en miljoenen doden die zijn gevallen tijdens hun veroveringen.



De Islam-wereld?!!



Sinds wanneer moeten bijvoorbeeld de Moslims uit Ghana excuses gaan aanbieden voor wat een andere Moslim-groep in Syrie gedaan heeft?!
Je hebt natuurlijk gelijk. En toch wordt een moslimwereld ineens zichtbaar als het gaat om onrecht op moslims - want dan is het ineens wel een moslim wereld met moslims die voor elkaar opkomen - mits het leed wordt geschied door niet moslims, bij voorkeur joden.



Maar je hebt dan ook weer gelijk dat zij niet representatief staan voor ALLE moslims. Helaas wel gevaarlijk veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:10:

[...]





De Islam-wereld?!!



Sinds wanneer moeten bijvoorbeeld de Moslims uit Ghana excuses gaan aanbieden voor wat een andere Moslim-groep in Syrie gedaan heeft?!



Excuses van moslims onderling naar elkaar horen we niet, bijvoorbeel als



Er in Irak zijn zeker 68 mensen zijn gedood bij een aanslag op een moskee.

Een gewapende militie, waarschijnlijk sjiieten, openden het vuur op soennitische gelovigen in een dorp bij Baquba, in het oosten van Irak. Tientallen mensen raakten bij de aanslag gewond.



Vlak voor de schietpartij zou een zelfmoordterrorist zich hebben opgeblazen in de moskee.

Daarna ontstond tumult waarbij de militie toesloeg.



De aanslag heeft mogelijk te maken met de opmars van terreurgroep IS in Irak. Strijders van Islamitische

Staat zouden soennieten hebben willen ronselen.

Persbureau Reuters zegt dat de lokale politie namenlijsten van mogelijke IS-leden aan sjiitische strijders had gegeven, met de bedoeling dat die ze zouden opsporen en zouden doden.



Nieuwe regering

In de hoofdstad Bagdad, op een uurtje rijden van Baquba, probeert de nieuwe premier Haider al-Abadi een regering van nationale eenheid te vormen.

Hij wil zo de spanningen tussen sjiieten, soennieten en Koerden verminderen en een front vormen tegen IS.



22-8-2014 © nos.nl / sneap.nl / Reuters

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ook in de Islam heb je stromingen die tegen elkaar strijden.



Waren het eerder de Soennieten die machtig waren en nu onderdrukt worden door Sjiieten, staat nu IS op (Soennitische fundering) en onderdrukt ook hun 'eigen' mensen en wanneer ze zich niet willen aansluiten, gaat het hoofd eraf.



Je kunt het volgens mij niet meer goed doen als Moslim, waar je ook woont.

En dat is jammer want het gros is gewoon net als ik; Mens en ze willen ns normaal leven.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007, het nieuws vanuit Irak verneem ik direct uit eerste hand.

Mijn familie woont daar.....



In een ander topic leg ik ook net uit dat Soennieten en Sjiieten onderling met elkaar vechten.



Ikzelf heb hoop op de nieuwe regering in Irak... had al veel eerder moeten gebeuren. Ik denk zelf dat de vorige regering voor een heel groot deel debet is aan de ontwikkelingen aldaar en in Syrie.
Alle reacties Link kopieren
Moslims hebben dan ook het idee dat ze nooit goed doen.

Ze kruipen, moorden, pleasen enz voor allah.

En dan zijn ze nog onzeker of ze het wel goed hebben gedaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:10:

[...]





De Islam-wereld?!!



Sinds wanneer moeten bijvoorbeeld de Moslims uit Ghana excuses gaan aanbieden voor wat een andere Moslim-groep in Syrie gedaan heeft?!Maar waarom gaan bv Marokkanen protesteren voor Palestijnen (maar misschien vooral tegen de Joden/ zionisten), en niet tegen IS, Sadam of Boko Haram?
Oeh Kier, heftig als je familie daar woont. Dat zal wel mega spannend zijn
Alle reacties Link kopieren
Er is 1 koran....en vele interpretaties
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:27:

Jaja007, het nieuws vanuit Irak verneem ik direct uit eerste hand.

Mijn familie woont daar.....



In een ander topic leg ik ook net uit dat Soennieten en Sjiieten onderling met elkaar vechten.



Ikzelf heb hoop op de nieuwe regering in Irak... had al veel eerder moeten gebeuren. Ik denk zelf dat de vorige regering voor een heel groot deel debet is aan de ontwikkelingen aldaar en in Syrie.Spannend. Hopelijk blijft jouw familie in veiligheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:28:

Oeh Kier, heftig als je familie daar woont. Dat zal wel mega spannend zijn Spannend maar vooral verdrietig, voor iedereen die daar woont!
Alle reacties Link kopieren
quote:niks schreef op 23 augustus 2014 @ 11:28:

[...]





Maar waarom gaan bv Marokkanen protesteren voor Palestijnen (maar misschien vooral tegen de Joden/ zionisten), en niet tegen IS, Sadam of Boko Haram?Dat moet je dan echt aan een Marokkaan vragen die aan het protesteren is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 23 augustus 2014 @ 11:30:

[...]





Spannend. Hopelijk blijft jouw familie in veiligheid.



En natuurlijk ook alle andere mensen daar, eerlijk is eerlijk he....



Vermoed dat dit nog heel lang gaat duren voor er verlichting komt voor alle mensen. Ook in Syrie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:27:

Jaja007, het nieuws vanuit Irak verneem ik direct uit eerste hand.

Mijn familie woont daar.....



In een ander topic leg ik ook net uit dat Soennieten en Sjiieten onderling met elkaar vechten.



Ikzelf heb hoop op de nieuwe regering in Irak... had al veel eerder moeten gebeuren. Ik denk zelf dat de vorige regering voor een heel groot deel debet is aan de ontwikkelingen aldaar en in Syrie.Afschuwelijk! Heb je al contact gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:niks schreef op 23 augustus 2014 @ 12:33:

[...]





Afschuwelijk! Heb je al contact gehad?



Uiteraard, men heeft daar 'gewoon' internet hoor :-)

Of de stroomvoorziening er is, is vraag 2 maar over het algemeen is contact goed te onderhouden.



En wanneer ik die verhalen hoor, ben ik zoooooo blij hier in Nederland te zijn geboren. Dan sta je wel weer met je beide benen op de grond hoor.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik blij om! En zo begrijpelijk. Ik heb een jaar in Israel gewoont 20 jaar geleden, zag de ouderen met tattoos... Zo vredelievend, maar de rest, discriminerend... Maar, niet anders dan elders in de wereld! De meest donkere mensen, en de ongelovigen waren de klos (waaronder ik).



Nederland, accepteert en probeert te begrijpen. Ik hoop niet dat ons land er daardoor zal verdwijnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 22 augustus 2014 @ 13:28:

[...]





Eindeloos ik heb ook wel die angst voor de islam, maar ook hoe op het op dit moment in de wereld er aan toe gaat. Al die oorlogen en strubbelingen. Dan een regering die Nederland aan de EU verkwanselt. Ik zie het allemaal heel somber in. Ik neem soms bewust ook afstand van de pc, niet al die negatieve dingen lezenSoms afstand nemen kan geen kwaad, Mika
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:niks schreef op 23 augustus 2014 @ 12:46:

Daar ben ik blij om! En zo begrijpelijk. Ik heb een jaar in Israel gewoont 20 jaar geleden, zag de ouderen met tattoos... Zo vredelievend, maar de rest, discriminerend... Maar, niet anders dan elders in de wereld! De meest donkere mensen, en de ongelovigen waren de klos (waaronder ik).



Nederland, accepteert en probeert te begrijpen. Ik hoop niet dat ons land er daardoor zal verdwijnen!



Dat lijkt me enorm confronterend, daar die ouderen te zien. Jeetje...



Nederland had alvorens te gaan accepteren, de risico's moeten leren begrijpen.

Onze tolerantie is gewoon naief en wordt ook als dusdanig gezien en daar wordt ook naar gehandeld door mensen die misbruik maken van alles waar Nederland voor staat.



En dat is echt alleen de staat aan te rekenen.



Wanneer je misbruik mogelijk maakt en dat in stand houdt.... ben je mijn inziens ook schuldig aan alle gevolgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven