Ventilator uit kachel aan ?

22-08-2014 19:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een gescheiden vriend opgevangen sinds half april. Had de eerste 3 maanden geen geld geen inkomen. Gaf hem maanden gratis onderdak en te eten. Hij betaald nu wel een kleine onkosten vergoeding. Eerst dag en nacht (serieus) de ventilator aan, ook in koudere nachten. Zeer ergerlijk. Tot gister toe. Nu vindt hij het opeens koud. Of ik de elektrische kachel uit de schuur wil halen. Ik heb nee gezegd wat hij niet begrijpt of ben ik nu te hard en onmenselijk ? Ik ben iemand van een vestje of wat bewegen, open raam, frisse lucht, energie besparen.
In de meeste huizen is het natuurlijk onzin om de kachel aan te doen met dit weer. Het is ook de overgang van warm(er) naar kouder waar je aan moet wennen, als je nu al gaat stoken blijf je bezig. Hier 19 graden en ik zit heerlijk met een dekentje op de bank.
quote:unuance schreef op 22 augustus 2014 @ 22:52:

Ja, Soleil <haha

ik kan de kachel zo snel niet eens vinden. Kom ik net boven om hem wat extra dekens en een vest te brengen, heeft ie zonder overleg een werkelijk doodeng antieke (zo'n badkamer-) gloeispiraal aanstaan die ie juist zelf zo eng vond, zonder dat ie los van de muur gehaald stabiel staat, heeft geen standaard, (en hij valt vaak in slaap, zijn tent en jas stond daardoor (kaarsjes) al eens in de brand) , zonder stekker, heeft ie hem ergens met electra open en bloot de draden improvisorisch aan (tijdklok) in verlengsnoer vast geknoopt... terwijl ik hem dus juist geen toestemming had gegeven... (maar daar dus zelf aan ging twijfelen wat ik nog niet zei, en het eerst hier zette...)



Eerder vroeg ik hem toen ie nog geen bijdrage betaalde ook in koudere nachten de ventilator uit te doen (om de energie en ook omdat ie doordreunde en de angst dat ie doorbrand) en liet ie hem ook zodra ik dan de trap afliep weer stiekem draaien... Kijk vecht ie het nou met me uit en weet ie me te overtuigen en geef ik toestemming, maken we afspraken waar ie zich aan houd zoals s'nachts niet (elke nacht hele nacht) aan, prima, maar dit is steeds ja en amen zeggen, wel mopperend weglopen, uren boven hardop mopperen en stiekem toch zijn ding doen, ook de hele nacht...



Nogmaals het is verder op wat fouten na geen slechte gast en het is ook klote voor hem dat ie op mij aangewezen is maar nou ben ik wel even link !Nu draai je het wel om hoor, nog even en jij moet je schuldig voelen ofzo? Ik lees genoeg redenen om hem vriendelijk te verzoeken een ander adres te zoeken. En ik vrees, dat als jij hem er niet uit zet, hij nooit zal vertrekken. Waarom zou hij?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een rare snijboon!



Maarrrrr, ik zit hier wel zelf met mijn open haard aan, tsja 't was kil en dat steek ik dat ding gewoon aan, heb nog houtjes over van vorig seizoen.



Ik denk ook best wel dat het in de zon behoorlijk heet is op een zolderetage en ook koelt het sneller af als het steeds maar plenst, maar aan de andere kant, hoe durft iemand zich zo te gedragen als ie een gast is in je huis?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zie het ook als even moeten wennen en anders blijf je bezig.

Het komt ook zo zwak over... Waar zijn de stoere Spartaanse bickels gebleven ! Weke mietjes... softies... het ergert mij echt.

...en dat laatste zo voel ik het nu ook wel... maar das omdat ik ff boos ben. Wil hem na zijn plotselinge scheiding (vrouw lag samen net een kind en na paar weken huwelijk met ander (Hij komt iets eerder thuis van werk, betrapt ze, zij boos ;"Wat doe jij hier ?!")) 'm al wat verward en nog erger van ellende wel de tijd geven om iets redelijks te vinden.



Het is ook niet dat ik verder last van hem heb. Hij slaapt mega lang tot 2 a 3 uur s'midags uit en komt hooguit 2x per dag paar minuutjes beneden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gezellig Minietjefietje ! Een echte open haard ff aansteken... Dat spreekt me dan weer wel aan haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven