Vriend loopt weg als het moeilijk wordt

22-08-2014 20:58 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 24-08-2014 09:36
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 augustus 2014 @ 22:11:

[...]



Dat vind jij. Dat is slechts jouw mening. Sommige stellen maken 10 minuten ruzie, 3 keer per kwartaal en gaan weer gezellig door daarna. Anderen escaleren, doen elkaar ongewild pijn en neuken daarna wekenlang de sterren van de hemel tot de volgende escalatie.



Mensen zijn uniek en relaties zijn uniek.



Dat zal heus wel, maar er zijn wel een soort van algehele fatsoensregels in een relatie.



1. Je gaat niet vreemd, tenzij daar afspraken over zijn

2. Je respecteert de ander

3. Dit houdt dus niet in dat je drie dagen 'verdwijnt' en niets laat horen terwijl je met iemand samenwoont.



Kom op zeg.



Dat heeft geen reet te maken met 'eigen manieren' van ruziemaken in deze 'ik-wil-ik-vind-en-ik-heb-recht-op-maatschappij waarin ruimte moet zijn voor het feit 'dat hij het niet van zijn ouders heeft geleerd' en dat mannen nu eenmaal anders zijn, hun emoties niet kunnen uiten en volgens de boeken net elastiekjes zijn en in hun eentje op een steen moeten gaan zitten denken tot ze een oplossing weten en al die andere clichés.



Ik vind het geen enkel excuus om je op te stellen na al die 'vreselijke' voorvallen met de broer, het blijven eten van laatstgenoemde en het troep maken in huis terwijl TO momenteel erg druk is en vriend nu niets te doen heeft.



Het is ronduit kinderachtig en onvolwassen om zo te reageren, ookal zal er geheid meer achter zitten, mogelijk het een en ander scheef in de relatie, en zal vriend op dit moment ook niet happy zijn.



Maar dit doe je dus gewoon niet.



Voor mij zou het wel klaar zijn denk ik. Ik heb zelf altijd sterk de neiging te lang vast te houden aan relaties met allerlei eikels, in de hoop dat het wel zal verbeteren, maar dit zou mij dan wel kunnen bevrijden.



Gewoon iemand zo laten zitten. Wat een (onvolwassen) lul zeg.



Sterkte ermee TO, wat jij ook beslist.







Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik vind het een droplul. 3 dagen negeren zou voor mij de dealbreaker zijn geweest. Waarom laat je dit jezelf aan doen?



Dat zijn ouders hem niet geleerd hebben hoe je "volwassen" ruzie maakt, betekent niet dat hij dat zichzelf niet inmiddels had kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren
Precies Ephina. Er voor wat betreft problemen die nooit alleen komen: ik vraag mij af hoe vriend omgaat met andere problemen als hij zo kinderachtig wegloopt.



Er is denk ik nog wel een kans dat het goedkomt, maar dan zou er naar aanleiding van dit voorval wel veel moeten veranderen in de communicatie.



En oh ja TO, ik zou een ander slot op de deur zetten. Als hij dan weer aan komt lopen, mag hij eerst contact opnemen voor hij weer naar binnen mag. Misschien dat dat 'm wakker schudt.



Ik ben wel van mening dat je sommige dingen keihard moet aanpakken op die manier, hoewel ik er zelf ook bijzonder slecht in zou zijn. Maar lik op stuk en even laten 'voelen' dat je dit soort zaken absoluut niet accepteert, helpt soms wel.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik zou de sloten niet laten veranderen. Dat is zo ontzettend passief agressief. Gewoon volwassen oplossen en praten.



En ja, ik ben het, zeker hier op het viva forum, vaak eens met mijn motto. Hij heeft dit gedrag nu laten zien, dit gaat in de toekomst vaker voorkomen.



TO, heb je zin om te wachten tot hij leert dat dit echt niet kan?



Vriend en ik hebben echt periodes van explosieve ruzies gehad. Maar we zijn nooit langer dan een halve dag boos. Dat werkt toch ook gewoon niet als je samenwoont?
Alle reacties Link kopieren
Hm, met sloten veranderen bedoel ik een actie om aan te geven dat je het gedrag als zodanig niet accepteert. Hij zal nu wel bij die broer zitten en sloten anders dwingt hem als hij weer een keer aan komt lopen om met hangende pootjes terug te komen of schone onderbroeken te halen, contact op te nemen. Te communiceren dus in plaats van weglopen. Maar zoiets kan inderdaad ook averechts werken, b.v. dat hij denkt dat TO er een punt achter zet. En zoiets definitiefs wil ze (nu) denk ik nog niet.



Lastig dit... Ander idee: hem een bericht sturen en zeggen dat je verdrietig bent, je afvraagt waarom hij drie dagen niets laat horen en dat dit al te gortig vindt als jullie samenwonen? Iets als de communicatie die niet in orde is van beide kanten en dat je graag naar een oplossing wilt?



Maar ik blijf wel zeggen TO: ik weet niet in hoeverre jij explosief bent, maar dit is wat mij betreft wel een groot relationeel vergrijp. Gewoon drie dagen niets laten horen, BAH!



Heb je zelf al overwogen contact op te nemen TO en hoe is het nu met je?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij je drie dagen compleet genegeerd? Geen goeiemorgen gezegd? Geen " ik ga naar bed " ? Niet opgekeken als jij zei " we kunnen eten "oid ? Of weigerde hij over de ruzie te praten en was hij niet erg gezellig verder?



Na drie dagen negeren is het dus tot een escalatie gekomen waarna hij wegging. Zo de deur uitgestormd of eerst nog een tas ingepakt met zijn oplader voor zijn telefoon, een schone heupslip, etc.?

Alleen omdat jij vroeg of het nu uit was, toch? Ben jij wel drie dagen " gewoon " tegen hem blijven praten? Of bleef je wachten tot hij als eerste iets zei?





Of was er een andere aanleiding?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 23 augustus 2014 @ 00:14:

Gewoon drie dagen niets laten horen, BAH!









Hij is nog geen drie dagen weg, hoor.





TO, je straalt zelf natuurlijk ook iets uit door niet na te gaan waar hij uithangt; het boeit haar niet, ze zal zelf wel aan de boemel zijn in de stad, ze is niet eens ongerust, kennelijk is het nu echt uit............





Ben je trouwens niet eens ongerust dat hij in een rare bui per ongeluk/ expres tegen een viaductje is gereden, oid? Frappant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 augustus 2014 @ 01:03:

[...]





Hij is nog geen drie dagen weg, hoor.





TO, je straalt zelf natuurlijk ook iets uit door niet na te gaan waar hij uithangt; het boeit haar niet, ze zal zelf wel aan de boemel zijn in de stad, ze is niet eens ongerust, kennelijk is het nu echt uit............





Ben je trouwens niet eens ongerust dat hij in een rare bui per ongeluk/ expres tegen een viaductje is gereden, oid? Frappant.Denk wel dat ze zich zorgen maakt hoor. Maar, en nu spreek ik enkel voor mezelf, als je weggaat zonder te zeggen waar naartoe, ga ik ook niet blijven bellen/smsen waar je bent. Ik zie weglopen als dramaqueen gedrag, en dat gedrag ga ik niet belonen met aandacht. Positief of negatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 23 augustus 2014 @ 01:10:

[...]



en dat gedrag ga ik niet belonen met aandacht. Positief of negatief.Het is geen peuter of een puppy, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
zero hero
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 02:09
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O, jij hebt net besloten dat het over is tussen jullie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lotusmango, zou je antwoord willen geven op mijn vragen? Dat negeren is mij namelijk niet compleet duidelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 augustus 2014 @ 01:13:

[...]





Het is geen peuter of een puppy, hoor. Was misschien niet de juiste woordkeuze. Ik vind negeren gewoon kinderachtig gedrag.
Lotus, als hij terug is, zou ik wel niet direct in de aanval gaan. Probeer iig de ruzie uit te praten.
En ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van BGB.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 02:09
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 02:09
Reden: .
% gewijzigd
quote:lotusmango schreef op 23 augustus 2014 @ 01:25:

[...]





Hij heeft drie dagen vrijwel niets gezegd, maar wat hij zei snauwde hij of zei hij heel kortaf. Het weggaan van hem was vrij 'ineens' midden in die negeerperiode. Hij gaf wel antwoord op praktische vragen over de boodschappen enzo, maar ook heel bozig en kortaf.

Hij kwam vrij abrupt de kamer binnenstormen terwijl ik eigenlijk zat te wachten tot hij weer bij zou draaien. Hij propte gewoon wat random kleding en zijn telefoon in zijn tas en vertrok.Heb je in die 3 dagen eens gevraagd om dit uit te praten? Of liet je hem eerst afkoelen?
quote:lotusmango schreef op 23 augustus 2014 @ 01:28:

[...]





Het voelt gewoon alsof het uit is. Hoe kun je nou een relatie hebben met iemand die niet eens met je praat? Natuurlijk zou ik veel liever hebben dat hij nu even opbelde en zou zeggen: 'Sorry lieverd, ik was een beetje boos, we praten er morgen over'. Dan was het misschien uit te praten.



Ik vond verder ook altijd dat we een hele goede relatie hadden, alleen dat gedoe met zijn familie zorgde voor onenigheid tussen ons. Het is heel stom als het daar op stukloopt.Enkel zijn broer of nog andere familieleden ook?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 02:09
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
weg is weg.
anoniem_206182 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 02:10
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lotusmango schreef op 23 augustus 2014 @ 01:25:

[...]





terwijl ik eigenlijk zat te wachten tot hij weer bij zou draaien..





En drie dagen lang heb jij ook geen één poging gedaan om het goed te maken; aai over zijn bol, kusje in zijn nek, armen om zijn middel, of iets in die richting? Geen grapje gemaakt om het is te breken? Niets?



Als hij echt vindt dat hij in zijn recht staat gaat hij uit zichzelf natuurlijk geen sorry zeggen.

Jij vond ook dat jij in je recht stond; jij hebt ook geen sorry gezegd.





Heeft hij nu vakantie of zit hij tussen twee banen in?

Is er een reden dat zijn broer zo vaak komt en mee eet; eenzaam, weinig geld, geen vrienden,... ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom niet? (Sorry voor de vele vragen)
Alle reacties Link kopieren
quote:lotusmango schreef op 23 augustus 2014 @ 01:28:

[...]





alleen dat gedoe met zijn familie.Wat is er dan nog , meer buiten die broer en die keer ruzie met zijn ouders om, dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotusmango schreef op 23 augustus 2014 @ 01:31:

Misschien heb ik daar te veel over gezeurd, maar ik vond dat ik een reden had om te zeuren.





Een goede reden om te zeuren? Die is er niet. Er is wel altijd een goede reden om normaal te praten.



Door over zijn familie te zeuren breng je een partner in een onmogelijke spagaat. Ga jij maar eens zeggen dat je ouders/ broer / whatever niet meer zo vaak langs mogen komen. ( van je vriendin ). Krijg je aan die kant ook al gezeik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven