Ik ben zwanger praatgroep vervolg.

07-07-2014 21:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dames hier hebben eerder geschreven in het topic: Ik wil zwanger worden praatgroepje.



Deel, lees je bijzondere ervaringen met elkaar en geniet vooral van de zwangerschap!



Naam Leeftijd 1e,2e ….kind gestopt sinds Geslacht Uitgerekende data Bijzondrh.Spruit 21,p 231e01-14Meisje 24-12-201410-12-14 bevallen Theo27,p 291eMeisje25-03-2015 05-03-15 bevallen Dance26, p261e02-14Meisje14-03-2015 07-03-15 bevallen Wiennie23,p25 1e12-13? 11-201516-4 echo Bloem25,p 301ejongen08-01-2015 Kitty 30,p 301e01-1405-09-2015 geslachts echo 31-03 Lotte28 ,36 p1e12-13Meisje 13-04-15 Laury? ,? p1e? Lion35 ,36 p1e04-13? 29-11-20151e IUI raak! Myrna22 ,23 p1e07-14 04-10-2015 IME20 ,23 p1e01-14 Jongen1-11-2014 20-10-14 bevallen w00229 ,32 p1e09-14 ?21-08-2015 20 weken echo 3-4 Lieffies 31,31 p1e6-13 Verassing05-07-2015 ? Gatekeeper 31,31 p1e meisje02-09-2015 20 weken echo 13-4 Rosita 20,24 p1e12-13 Jongen02-02-2015 30-01-15 bevallen ® ?,? p1e? ??-?-2015



Maand 1: eindigt week 4,3

maand 2: eindigt week 8,6

Maand 3: eindigt week 13,2

Maand 4: eindigt week 17,6

Maand 5: eindigt week 22,2

Maand 6: eindigt week 26,5

Maand 7: eindigt week 31,1

Maand 8: eindigt week 35,4

Maand 9: eindigt week 40



Wijzigingen, of als je er graag in wilt even in dikke letters
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@bloem fijn dat het goed was, niertje komt vast ook helemaal goed positief over denken



@myrna dat hebben jullie snel gedaan ;), gefeliciteerd!



Hier vooral last van vermoeidheid verder momenteel niet te klagen, kijk uit naar dinsdag dan hebben we de intake/ echo!
Alle reacties Link kopieren
@Bloem, Dat was vast toch even schrikken. Ik hoop voor jullie en jullie kleintje dat het bijtrekt!



@IME, Misschien wel een goed idee, aangezien ik niet eens meer lekker kan fietsen. Denk dat ik ook al weeen heb gehad.. Maar zolang ze goed beweegt maak ik mij geen zorgen. Het was precies zoals velen omschrijven een golf met een hoogtepunt en neemt erna weer af. Gelukkig waren het er maar 5 maar man oh man wat deed het zeer. Echt heel bizar. Hoe is het verder met jouw? Heb je veel last van bandenpijn? Ik steeds meer.



@Mies, Fijn dat je een leuke tijd hebt gehad! Spannend he die eerste afspraak!!



@Myrna, ik zal vanmiddag/vanavond de tabel aanpassen.



@Laury, Ik hoop tot snel
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@Spruit, jeetje zeg, jij ook al weeen gehad, ik had vorige week donderdag "weeen"had last van harde buiken en steekjes in mijn baarmoeder en in mijn rug toen is de vk thuis langs geweest om alles te controleren, gelukkig was het vals alarm, maar schrok toch wel heel erg. Heb je ook al ontsluiting dan? Houden ze jullie wel goed in de gaten in het zh? Bandenpijn: breek me de bek niet open pfff zo'n pijn eraan, vandaar dat ik die band had aangeschaft, merk toch wel echt een verlichting met bijvoorbeeld schoonmaken en dergelijke, mijn buik hangt nu ook niet meer zo. Ik kon van de week niet eens plassen, elke keer spanden die banden zich aan waardoor ik steeds pijnscheuten in mijn rug kreeg die moest ik echt even weg puffen



@Myrna, jeetje dan ben jij ook snel zwanger geraakt! Maar echt van harte gefeliciteerd! Het is zó leuk!



@hier, vind het jammer dat t zo snel gaat pff 23 september mag ik al een groei echo, dan ben ik dus al 35 weken kamertje is zo goed als klaar, als jullie het leuk vinden plaats ik wat fotootjes.
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
@IME, Ik heb de vk niet gebeld.. Eigenlijk ook niet omdat mijn vriend vond dat ik mij aanstelde Raar he dat het zo snel gaat. Ik moet over 1,5e week weer op controle. Ga dan eens vragen hoe of wat ook omdat ik sowieso een ruggenprik krijg. Hoor van de meeste dat je dan 2 weken eerder word ingeleid. Ik vind het leuk om een foto te zien!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@Spruit, ik moest juist bellen van mijn vriend hij vertrouwde het niet en hij was aan het werk, dus gebeld, toen moest ik plas naar de dokter brengen om te kijken of ik misschien blaasontsteking had, als dit niet het geval was moest ik terug bellen, dat heb ik gedaan, toen kwam ze thuis langs, alles gevoeld en hartje geluisterd enzo, dat was allemaal goed, door de omschrijving die ik gaf ging ze uit van bandenpijn. Ik zou het inderdaad even vragen bij de vk! Is echt niet fijn die pijn joh! Ja gaat echt snel he!! Je gaat ook al hard richting de 30, ik ben zondag 30 weekjes gek idee dat hij al over 8/12 weekjes in mijn armen ligt!



http://instagram.com/p/sApB0cHPKK/

http://instagram.com/p/sApB0cHPKK/

Zal morgen een foto plaatsen van de behangrand die zit er net op en het is n beetje donker nu voor de foto!

Vind het zelf erg leuk geworden, ben vooral heel blij met de vloer!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Whoops, 2 dezelfde



http://instagram.com/p/sApFIJnPKQ/
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Wauw IME zier er echt super leuk uit!!



Ik heb een enorme vreetbui.. En aangezien ik alleen nog maar ben afgevallen geef ik er lekker aan toe. Wat onnozel van mij he!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
leuk ime!! idd mooie vloer! !



lekker doen hoor spruit!
Alle reacties Link kopieren
@Spruit , dankjewel! Gewoon aan toegeven joh écht er zijn al zoveel dingen die je moet laten staan, dat compenseert mooi met de "vreetkicken" ik denk altijd maar zo, ach anders had ik een lekker biefstukje gegeten, dan maar wat extra chippies/chocolaatjes/snoepjes/koekjes. Ik vond het in het begin ook moeilijk hoor om er aan toe te geven, maar uiteindelijk dacht ik ach ik heb toch al n dikke kont en n dikke buik die paar gram extra gaat er ook wel weer af



@Theo, dankjewel! Hoe is het verder met je? Kwaaltjes al wat geminderd sinds je de armbandjes hebt? :-)
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
@myrna welkom en van harte



@bloem jeetje schrikken meid maar komt vast goed ik duim voor je



@ime en spruit jeetje meiden nu al weeen dat is toch niet goed? Of hoort dat?

@ime mooi die fotos ziet er erg leuk uit!



@hier eindelijk vakantie was ik zo aan toe. Sinds 2 dgn wat zeurderige pijn boven schaambeen ga er maar vanuit dat t groeipijn is ofzo
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
@ime mwah niet zo haha, ben nog wel veel aan het kokhalzen en soms echt overgeven, begin nu wel af te vallen. maar met die pilletjes gaat het wel dus dat is wel fijn.. meestal lukt t dan wel om redelijk normaal de werkdag door te komen.. deze weken schijnen het rotst te zijn dus bijna voorbij, en over een weekje vakantie dus dat is ook fijn!
Alle reacties Link kopieren
@dance, fijn dat je vakantie hebt, kun je een beetje uitrusten, volgens mij is die "pijn" normaal hoor ik geloof dat ik dat ook had rond 9 weken, alles gaat zich nu een beetje oprekken en baby krijgt steeds meer ruimte, vk zei eens tegen mij als je op bed gaat liggen en trekt je benen iets op en dan bijna bij je schaambeen gaat voelen voel je een bobbeltje, dat is je baarmoeder, die ligt nu daar, straks als je wat verder bent en je begint n buik te krijgen dan kin je het beter voelen, ik vond het wel erg indrukwekkend! Zo apart! Geniet lekker van je vakantie!



@Theo, jij ook een fijne vakantie! Hoop dat je lekker kunt uitrusten! Fijn dat het wel iets helpt de pilletjes! Heb je ook al last van de geuren van vlees ed? Ik had dat echt heel sterk, als ik aan het koken was en vlees maakte kon je mij wegdragen naar de wc bah haha. Hopelijk ben je er snel vanaf! :-)



@de rest, hoe is het met jullie? Veel last van kwaaltjes of valt het wel mee?



@kinderwagens, hier een website met goedkope kinderwagen, heb de mijne daar ook gekocht! Fijn ding joh, en spotgoedkoop! Misschien iets voor de dames die nog geen kinderwagen hebben gekocht :-)

http://www.tectake.nl/baby-kind-1/kinderwagen
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
@dance geniet van je vakantie meid!

@spruit gewoon doen hoor! Heb je ook rare eetgewoontes gekregen?

@ime wat een leuk kamertje! Ben benieuwd naar de woezel en pip rand!
Alle reacties Link kopieren
@Rom, hier istie dan!

http://instagram.com/p/sAq8bjHPNE/

Hoe is het verder met je? Las in het andere topic dat je weer n mk hebt gehad, wat heftig zeg.. Zo jammer! Dikke hoop dat je het een plekje kunt geven.. Hoe is je vriend eronder? Liefs ime
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
@Rom, haha nee gelukkig niet! Ben wel veel dingen die ik echt lekker vond niet meer gaan eten, vind het nu gewoon vies..
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog geen rare eetgewoontes, ik lust bijv geen mayonaise zegt vriend steeds "lekker patatje met extra mayo halen schat dat lust je nu toch wel hahaah" nou nee dankje de koekoek. Ik vond vlees vies de eerste paar weken, maar nu niet meer hoor geniet lekker van mijn gehaktbal whahaha heb wel veel zin altijd in stokbrood met een dikke laag kruidenboter
Bi sonraki hayatimda gel.
Wat wordt er hier veel geschreven zeg! Leuk om te lezen wat ik allemaal nog voor de boeg heb, haha!



@Ime: Wat een mooi kamertje heb je ervan gemaakt. Lijkt me zo bijzonder om daarmee bezig te zijn



@Theo: Balen dat je je zo rot voelt. Als ik het goed begrijp bestaan er dus pilletjes tegen die misselijkheid? Dat is goed om te weten!



@Spruit: Gewoon bellen hoor, als je je zorgen maakt. Daar zijn ze tenslotte voor. Al informeer je alleen even, dat kan soms al een hele geruststelling zijn, zij weten er toch meer van en kunnen ook inschatten in hoeverre je klachten normaal zijn, of dat ze je toch even willen controleren. Om heel eerlijk te zijn vind ik het wat vreemd dat je vriend zegt dat jij je aanstelt. Hij voelt niet wat jij voelt en weet neem ik aan ook niet wat normaal is om te voelen in dit stadium van de zwangerschap ... Ik zou liever een keer teveel de vk bellen, dan een keer te weinig.



@Eten: Ik heb meer zin in zure dingen. Normaal eet ik nooit yoghurt, maar ineens had ik er zin in. Ook liep ik van de week langs een viskraam en kreeg onbedwingbare zin in zure haring! Ik weet niet of het door de zwangerschap kan komen, maar het viel me wel op, haha!



@Hier: gaat het nog steeds goed. Ik tel de dagen, kijk zo uit naar het moment dat alles wat meer zeker is. Heb nu toch nog steeds een onzeker gevoel. Zou willen dat ik ook een echo kan krijgen met 6 weken. Wachten duurt lang, pas over 3 1/2 week weet ik of het allemaal wel goed zit. Ik vind het best apart. Hoor ook dat in veel landen je sowieso al op controle mag komen met 6 weken. In Nederland doen ze de eerste 10 weken gewoon helemaal niks. Geen gesprek met de dokter, geen intake, geen echo, geen gezondheidstest of iets dergelijks, helemaal niks!
@valerie en als je een echo centrum zelf belt? Ik kreeg zonder moeilijk doen een doorverwijzing mee, vind dat toch vreemd.. of misschien deden ze bij mij wel heel makkelijk! Ga dinsdag alsnog, gewoon kijken of het schoon is
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen wel een vroege echo, maar dat was meer omdat we niet wisten hoever we waren. Ik ging voor pil-controle naar de huisarts en bleek dus al zwanger. Op de echo bleek ruim 6 weken.



Onze volgende echo is met ruim 10 weken (als dat klopt dus :P), en ook in het ziekenhuis. Daarna mag ik naar de verloskundige of we blijven in het ziekenhuis onder controle.



Inmiddels bekomen van de schrik, en eigenlijk alleen wat meer moe en soms wat misselijk. Ik krijg al wel een beetje een buikje/bubbel, maar dat leek me wel erg vroeg?
@ime. Leuk dat randje behang zeg! Echt schattig.



@eten. Ik heb geen trek in bepaalde dingen. Ik drink alleen bijna geen koffie meer, dag smaakt wel wat minder.



@hier. Voor het eerst de baby gevoeld! Ik voelde maandag al woensdag al wat. Maar vond het nog te vaag en onregelmatig om te zeggen of dit echt de baby was. Donderdagavond voelde ik het regelmatig. Wist niet of vriend het van de buitenkant ook kon voelen maar die heeft het nu ook gevoeld!
Alle reacties Link kopieren
@ime leuk kamertje zo!



@bloem bijzonder lijkt mij om de kleine te voelen



@dance, fijn geniet van je vakantie!



@eten ik heb regelmatig ineens zin in iets terwijl ik dat normaal bijna nooit eet, dan wil ik het het liefst ook op dat moment hebben haha
@valderie als heel erg is neem ik okugest van vsm. werkt bij mij heel goed en kun je gewoon zelf bij de drogist kopen.. je kan ook naar de huisarts voor medicijnen als het echt niet gaat.



wauw bloempje wat lijkt me dat bijzonder!!



@eten bij sla en komkommer ga ik overgeven, bij patat en shoarma incl knoflooksaus voel ik me top haha en koffie+ de geur daarvan kan ik niet verdragen!
Alle reacties Link kopieren
@Valerie, Ik had mijn eerste echo met 8 weken.. en toen heb ik ook al een kloppend hartje gezien en gehoord. Zolang jij je goed voelt zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Ik snap heel goed dat je graag wilt weten of het goed zit hoor!



@Caroline, Kan heel goed hoor dat je al een buikje hebt, dat zijn je darmen



@Bloem, Leuk he om te voelen! Ik word soms wakker en dan voelt het net of ik heel intensief gesport heb. Ook leuk dat je vriend het al meteen kon voelen:) Bij mij duurde dat nog wel even.



@Mies, haha geweldig die eetgewoontes.



@Theo, Dus jij eet de hele week patat met shoarma?



Ga zo even de borstkolf uitkoken Hebben jullie ook dat als je s'morgens wakker word dat er gewoon melk uit je borsten komt? Ik heb nu ook echt enorm zere borsten.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
dat zou ik wel willen ja, alleen staat mijn vriend dat niet toe... ik heb dus nog wel een aantal avonden boven de pot gehangen haha. . maar ja vandaag voel ik mesupergoed dus miss heb ik het ergste achter de rug!!



vanaf wanneer kan er al melk uit je borsten komen dan?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 5 maanden enkele milliliters.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven