Muurschildering wereldkaart, tips?

22-08-2014 14:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik een muurschildering van een wereldkaart maken. Die we kunnen 'inkleuren'.

Een muursticker is geen optie, we hebben geen gladde muren, en vind ik ook niet origineel. Ik wil lekker zelf aan de slag.

Ik wil graag een grote, zo'n 3 a 4 meter breed. Met een projector is geen optie, omdat het in een smalle gang is, dan komen de verhoudingen verkeerd uit.

Heeft er iemand tips over hoe ik dit het best aan kan pakken?
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet handiger ook al wil je zelf aan de slag? Kan je ook nog eens verplaatsen of meenemen bij een verhuizing.



http://m.fonq.nl/product/ ... e/89280/?channel_code=544
Alle reacties Link kopieren
Als je het zelf wilt maken, kan je het als volgt doen:

- een raster van hokjes op een afbeelding van een wereldkaart tekenen

- hetzelfde aantal hokjes op de muur overnemen (groter formaat, zodat de wereldkaart groter wordt)

- per hokje de wereldkaart overtekenen van het origineel op de muur
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ("ouderwets") carbonpapier gebruiken.

Ik weet niet of dat op muur ook goed afdrukt en of dat op groot formaat bestaat.



Of je kunt de wereldkaart eerst groot op karton afdrukken.

Dan elk land uitknippen. Het worden dan een soort sjablonen.

Deze kun je tegen de muur houden, waarna je er omheen kunt tekenen met potlood.

Daarna kun je ze inkleuren (met verf of wat je ook bedacht had).



Eventueel zou je hetzelfde kunnen doen met zo'n houten wereldkaartpuzzel; maar daar moet je maar net aan zien te komen (hadden we vroeger op school).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat dan óf heel vrij en primitief uit de hand schilderen óf een kaart ophangen. Wees voorbereid op kritiek van je kinderen die je gaan verbeteren en dan moet jij uitleggen dat het voor decoratie is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Via internet iemand zoeken die muurschileringen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Toch met een projector, maar dan deel voor deel? Succes..
- Projectie in een kamer doen waar je wel genoeg afstand kunt nemen, projecteren op pakpapier, tekenen, uitsnijden, op gangmuur plakken en omtrekken met houtskool.



Of:



Vergroten in de computer, in stukjes uitprinten en aan elkaar plakken, met een radeermesje of een prikpen langs de omtrek gaan, op de muur houden en met houtskool door de gaatjes.



Houtskool, omdat je dat makkelijk weer kunt verwijderen (met kneedgum).



Of een combi van beide opties.



Leuk idee trouwrns. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjescode schreef op 22 augustus 2014 @ 14:47:

Is dit niet handiger ook al wil je zelf aan de slag? Kan je ook nog eens verplaatsen of meenemen bij een verhuizing.



http://m.fonq.nl/product/ ... e/89280/?channel_code=544

Deze heb ik ook, erg leuk! Maar denk ik wat te klein voor TO.



Je kan ook een plaatje zoeken op internet en dat dan op behang laten drukken. Denk dat het mooier en nauwkeuriger is dan zelf schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn kleurenplaat achtige posters verkrijgbaar van wereldkaarten. Ik heb het daar ooit een keer met een collega over gehad, die had de halve wereld al gezien zeg maar. Uiteindelijk heeft hij zo'n kaart bij zijn eigen reisorganisatie kunnen kopen, helaas weet ik niet welke reisorganisatie dat was. Maar zo'n poster zou je ook als sjabloon kunnen gebruiken.. Land voor land uitsnijden en tegen de muur houden?



Of anders deze poster als basis gebruiken? Dan kun je hem nog eens verplaatsen of meeverhuizen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Als je lekker creatief wilt zijn, waarom dan niet met potlood de contouren allemaal zelf aanbrengen? De schaal van een kaart helpt je met de verhoudingen.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft de wereldkaart als een groot schilderij, kost ¤ 139,-. Is misschien ook nog een optie.
Deze is leuk, maar zal bij jou niet werken als je muren niet glad zijn. https://www.youtube.com/watch?v=7ddNQcX-FKE . Is eigenlijk voor kinderen, je kunt er magneetdiertjes op plakken.



Maar de werkwijze die je aan het begin van het filmpje ziet is misschien in jouw situatie wel handig: je maakt losse landen of clusters van landen in een werkbaar formaat die je 1 voor 1 overbrengt op de muur in je gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven