Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:27:

[...]





sorry maar ik ben Marokkaans, geen Latino...
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 00:00:

Een ding waar ik me echt niet in verdiept dames, weet iemand dat? Wat is de beloning voor een vrouw in het paradijs? Zijn daar ook 72 mannelijke maagden (oh gruwel) voor?



Ik heb het antwoord op mijn eigen vraag gevonden. Nee, geen 72 maagden, maar slechts haar eigen man. Met haar voordeel dat ze na iedere keer seks weer maagd is (auw!). Een vrouw van goed fatsoen heeft in deze wereld geen behoefte aan meer dan 1 man dus in het paradijs ook niet. Wel een mooi uiterlijk plus maagdelijkheid dus. Jottem.





en jij denkt dat mannen wel recht hebben op 72 maagden?



zo zie je maar weer, nogmaals, dat je totaal niet te vertrouwen bent... want in de islam heb je niet iets zoals 72 maagden in het paradijs...



het moet wel haast pijn doen dat je met foutieve informatie strooit... ik zou me echt doodgeschaamd hebben nu
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:29:

[...]





en jij denkt dat mannen wel recht hebben op 72 maagden?



zo zie je maar weer, nogmaals, dat je totaal niet te vertrouwen bent... want in de islam heb je niet iets zoals 72 maagden in het paradijs...



het moet wel haast pijn doen dat je met foutieve informatie strooit... ik zou me echt doodgeschaamd hebben nuGeef maar toe, je bent gewoon Joods
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 21 augustus 2014 @ 09:51:

Had het idee dat er juist aardig wat tegengeluid was.



Heb alleen het idee dat het nooit genoeg is.

En dat de media liever aandacht geven aan radicaliseren dan aan normaal gedrag. Normale mensen zijn geen nieuws.Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Wanneer hebben moslims zich genoeg uitgesproken? Geen idee eigenlijk. 1 x zou genoeg moeten zijn, zou je toch denken?
Krijgen ze trouwens niet meer maagden? Het zijn toch 2 vrouwen met ieder 70 bediendes die je mag sufneuken? Met zwarte oogjes of zo? Ik zal het eens aan een moslim vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 00:34:

[...]





Geef maar toe, je bent gewoon Joods jij zal nooit een hadith kunnen vinden waarin jij kunt lezen dat een man recht kan hebben op 72 maagden... dat is in het leven geroepen door niet-moslims om de islam belachelijk te maken... net zoals de meest afschuwelijke dingen trouwens... jullie niet-moslims bashen de islam met onwaarheden... en daarom worden veel mensen moslim, want zij zien uiteindelijk het ware geloof wanneer ze op onderzoek gaan... lol
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2014 @ 10:09:

[...]



Fideel van je. Ik schaam me, namens alle vrouwen, inderdaad voor vrouwen die hun kinderen als wapen gebruiken in een vechtscheiding. Ik KEER ME ER OOK TEGEN.

En ik bied ook mijn excuses aan voor alle misstanden die er zijn en te herleiden zijn op mijn sekse, afkomst, religie, geografische kenmerken, etc. Wacht, beter biedt ik mijn excuses aan voor ALLE misstanden in de wereld, je weet maar nooit er ergens een link is naar mijn kenmerken.Nou, voor serieus hoor, ik keer me niet zozeer tegen vrouwen die hun kinderen als wapen gebruiken, maar ik benadruk wel als vrouw (vooral naar mannen die ermee te maken hebben) dat er genoeg vrouwen zijn die godzijdank niet zo in elkaar zitten. Uberhaupt keer ik me af van zaken waar ik mee over 1 kam geschoren word. Zo word ik ook recalcitrant als ik als vrouw zijnde wel bepaalde karakteristieken zou moeten hebben (oergevoelens als baren, natuurlijke zorgdrang, niet kunnen autorijden, etc.). Ja, dan voel ik me aangesproken, want ik ben niet zo´n vrouw!
Theoretisch zijn het er veel meer. Want wat nou als je 4 vrouwen had? Met ieder 70 hulpjes, dan overstijg je dat aantal flink. Dat kan zelfs oplopen als een vrouw sterft en er een nieuwe vrouw bij komt.



Maar goed, het is idd grappig om over na te denken, geef ik toe.
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:25:

[...]





islamitische site zei ik, geen forum waar moslims EN niet-moslims komen... islamitische site nogmaals.. dat is een site vol met informatie over de islam...



en ook jou kan ik niet vertrouwen, want je probeert alles te verdraaien in het nadeel van moslims door een stukje citaat te plaatsen...



de 2de deze dag al, lol





De sites die ik vooral tegenkwam met uitleg over de Islam waren sites van bijvoorbeeld de inmiddels verboden Sharia4Belgium. Daar werd ik ook niet vrolijk van. Daar werd er gezegd hoe bepaalde passages geïnterpreteerd moesten worden en dat ik een hoer was die het over zichzelf afroept dat ze verkracht wordt vanwege haar westerse kledij.



Ik vertelde verder net in het bericht dat ik op zo'n forum dan keek welke geestelijke geleerde ze er dan bij haalden. Daar stonden dan links daar desbetreffende hadiths. Islamitische sites met uitleg van Islamitische geestelijken die als enigen de Koran mogen interpreteren.



Het staat je verder vrij om links te posten van islamitische sites waarin ik niet ter dood veroordeeld wordt of als hoer wordt gezien die het over zich afroept om verkracht te worden.



Ik ga er nog steeds vanuit dat ze er zijn en er zijn nog steeds moslims die dat zien als hún interpretatie dat dé Islam vredelievend is. Echter doet het niet veel af aan het feit dat andere moslims en vele geestelijken die Islam helaas wat minder vriendelijk interpreteren.
https://www.youtube.com/watch?v=JBcPIDB8xiA



wow! 4 vrouwen, ieder 70 bedienden, die ook ieder weer 70 bedienden hebben. Gelukkig dat de man extra lust krijgt in de hemel. Hard werken! En de vrouw.. die krijgt alleen haar man die zo druk is. Gelukkig ergens wel, want om nou iedere keer ontmaagt te moeten worden is geen feest



Ik stop met geinen
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 23 augustus 2014 @ 00:48:

[...]





De sites die ik vooral tegenkwam met uitleg over de Islam waren sites van bijvoorbeeld de inmiddels verboden Sharia4Belgium. Daar werd ik ook niet vrolijk van. Daar werd er gezegd hoe bepaalde passages geïnterpreteerd moesten worden en dat ik een hoer was die het over zichzelf afroept dat ze verkracht wordt vanwege haar westerse kledij.



Ik vertelde verder net in het bericht dat ik op zo'n forum dan keek welke geestelijke geleerde ze er dan bij haalden. Daar stonden dan links daar desbetreffende hadiths. Islamitische sites met uitleg van Islamitische geestelijken die als enigen de Koran mogen interpreteren.



Het staat je verder vrij om links te posten van islamitische sites waarin ik niet ter dood veroordeeld wordt of als hoer wordt gezien die het over zich afroept om verkracht te worden.



Ik ga er nog steeds vanuit dat ze er zijn en er zijn nog steeds moslims die dat zien als hún interpretatie dat dé Islam vredelievend is. Echter doet het niet veel af aan het feit dat andere moslims en vele geestelijken die Islam helaas wat minder vriendelijk interpreteren.



kon al eerder zien waar je mee bezig was, maar laat ik dat nu eens verduidelijken voor die andere (hypocriete) niet-moslims... jij probeert te laten zien dat je gezocht hebt naar islamitische sites, maar dat je op sites terecht kwam waar moslims zich alleen van hun slechte kant lieten zien... ik geloof 100 procent dat jij die slechte sites bewust hebt uitgekozen en doet nu alsof je random gezocht en op iets geklikt hebt...



deze topic ging trouwens over tegengeluid van moslims, nu wij onze tegengeluid laten horen.. probeer je dat gelijk te vernietigen met foutieve informatie over de islam, lol... luister meid, van mij mag je die simpele domme zieltjes die in jouw val trappen wel hebben hoor... maar ik als moslim heb jou door en mij zul je never nooit wijs maken dat datgene wat jij raaskalkt iets van de islam is, lol...
Wat fijn te zien dat je zoveel lol kunt hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 00:54:

https://www.youtube.com/watch?v=JBcPIDB8xiA



wow! 4 vrouwen, ieder 70 bedienden, die ook ieder weer 70 bedienden hebben. Gelukkig dat de man extra lust krijgt in de hemel. Hard werken! En de vrouw.. die krijgt alleen haar man die zo druk is. Gelukkig ergens wel, want om nou iedere keer ontmaagt te moeten worden is geen feest



Ik stop met geinen en wat krijgen christenen?? toch niet van die kleine jongetjes he?
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler, 50 minuten geleden





Ik heb geen enkele interesse in het islamitische geloof of welk ander geloof dan ook dus zie ik niet wat ik daar te zoeken zou hebben.



Ik concentreer me liever op het aardse leven nu en dat vind ik heel wat belangrijke dan het naleven van eeuwenoude regels de ooit verzonnen zijn en nu naar eigen goeddunken geïnterpreteerd worden.



Dit is volgens mij de enige zinnige reactie die ik hier lees. Hallo jongens, het jaar nul belde net, ze willen hun sprookjesboeken terug. Doe gewoon eens alsof je in 2014 leeft en zet je TV aan. Kijk eens met wat gevoel in je donder naar de beelden en niet door je Joodse/Islamitische/Christelijke bril. Die geloven, het verleden en vingerwijzen gaan deze ellende echt niet oplossen. Iedereen die nog meent dat er zoiets bestaat als een God en meent volgens zijn geboden te leven, moet zich kapot schamen om bij één van die willekeurige clubjes te willen horen. Echt laat me niet lachen met God is liefde en Islam is vrede, want ik hoef maar de TV aan te zetten om het tegendeel te bewijzen.



De meeste mensen zijn met een goed stel hersenen geboren, tijd om dat brein aan het werk te zetten en stoppen met bakkeleien over boeken uit het jaar nul. Alsof je eruit komt wat er in staat, hoe het geïterpreteerd moet worden, etc. Die boeken zijn tweeduizend jaar oud, dat was een andere wereld en dit is nu en nu is het een puinhoop. Klaar. Duidelijk. En nu? Lekker verder bakkeleien en nog wat kinderen offeren?



Slaap lekker allemaal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Vers in de Koran waaruit de interpretatie voor de maagden o.a. is ontstaan





78.31. For the God-revering, pious there will surely be triumph:



78.32. Gardens and vineyards,



78.33. And youthful, full-breasted maidens of equal age,



78.34. And a cup full to the brim.



78.35. They will hear therein neither vain talk nor falsehood.



78.36. (All this as) a reward from your Lord, a gift according to (His) reckoning in full satisfaction





Hadith (overlevering van de profeet):



«Men hoorde profeet Mohamed zeggen: "De kleinste beloning voor de mensen van het Paradijs is een plaats waar er 80.000 dienaren en 72 vrouwen zijn, waarboven een koepel staat die versierd is met parels, aquamarijn en robijn, zo breed als de afstand van Al-Jabiyyah (een voorstad van Damascus) tot Sna’a (in Jemen)."» (Tirdmidhi)





Overigens kan het woord maagden waarschijnlijk beter vertaald worden met wit (witte druiven) zeggen anderen.



Maar wie vertelt dat aan de zelfopofferende jihadstrijders die in de filmpjes spreken over hun beloning?





Wat is een hadith:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... adith.html




Dan zie je dat Tirdmidhi behoort tot de 6 belangrijkste verzamelingen van Hadiths die in de traditie van de Islam door vrijwel alle moslims erkend worden.



Dus het is gewoon onderdeel van de Islam en 72 maagden wordt in Tirmidhi genoemd, een door vrijwel alle moslims erkende verzameling hadiths.



Of deze hadith van Tirmidhi ook tot de officiele verzameling behoort bestaat twijfel over.





Ander vers:



http://mquran.org/index.php?option=com_ ... 50&show=10



44.51. (As against this,) surely the God-revering, pious ones will be in a position absolutely secure (from any evil),



44.52. Amid gardens and springs (of Paradise),



44.53. Dressed in fine silk and silk brocade, (seated) face to face.



44.54. Just so it will be. And We will assign for them maidens pure, most beautiful of eye.





http://wikiislam.net/wiki/Authenticity_ ... ins_Hadith





(http://en.wikipedia.org/wiki/Houri)

In the same collection of hadiths, however, the following is judged strong (hasan sahih):



Sterk bevonden Hadith:

http://sunnah.com/tirmidhi/22/46



Narrated Al-Miqdam bin Ma'diykarib:

That the Messenger of Allah (ﷺ) said: "There are six things with Allah for the martyr. He is forgiven with the first flow of blood (he suffers), he is shown his place in Paradise, he is protected from punishment in the grave, secured from the greatest terror, the crown of dignity is placed upon his head - and its gems are better than the world and what is in it - he is married to seventy two wives along Al-Huril-'Ayn of Paradise, and he may intercede for seventy of his close relatives."

[Abu 'Eisa said:] This Hadith is Hasan Sahih.



Reference : Jami` at-Tirmidhi 1663

In-book reference : Book 22, Hadith 46

English translation : Vol. 3, Book 20, Hadith 1663



Wanneer is een Hadith zwak of sterk:

http://www.islamic-awareness.org/Hadith/Ulum/asb7.html
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann, 63 seconden geleden



en wat krijgen christenen?? toch niet van die kleine jongetjes he?Alleen de mannen in lange jurken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:59:

[...]





en wat krijgen christenen?? toch niet van die kleine jongetjes he?



Oeh, nee... hoe kom je er op? Twisted mind?



Mooi geweest, zullen we de strijdbijl begraven voor vanavond?
Ik heb een beetje 'wat gij niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet' gedaan met grapjes. Excuses daarvoor. Afgezien van de discussie en de serieuze bezwaren heb ik ook weer niet het recht om tegen het zere been te schoppen. Ik werd een beetje melig, maar andersom zou ik dat ook niet zo tof vinden.



Slaap lekker een ieder!
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:57:

[...]





kon al eerder zien waar je mee bezig was, maar laat ik dat nu eens verduidelijken voor die andere (hypocriete) niet-moslims... jij probeert te laten zien dat je gezocht hebt naar islamitische sites, maar dat je op sites terecht kwam waar moslims zich alleen van hun slechte kant lieten zien... ik geloof 100 procent dat jij die slechte sites bewust hebt uitgekozen en doet nu alsof je random gezocht en op iets geklikt hebt...



deze topic ging trouwens over tegengeluid van moslims, nu wij onze tegengeluid laten horen.. probeer je dat gelijk te vernietigen met foutieve informatie over de islam, lol... luister meid, van mij mag je die simpele domme zieltjes die in jouw val trappen wel hebben hoor... maar ik als moslim heb jou door en mij zul je never nooit wijs maken dat datgene wat jij raaskalkt iets van de islam is, lol...



Relax, het was de allereerste site die ik opende, inclusief eerste topic, maar de post die ik plaatste is mijns inziens opruiend bedoeld, als in ga daar dan heen als je vindt dat je het hier zo slecht hebt. Dus niet bedoeld om mij dood te wensen maar het gaat wel over wat IS wil en daar ook naar streeft.



Een daaropvolgende post in datzelfde topic geeft aan wat IS na zou willen streven in de nabije toekomst qua landbezit:

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...alifaat-online

Maar dat ze ook waarschijnlijk geen kans maken daarop.



Ik ben wel een heel erg liegende Jood in jouw ogen hè... het praat echt prettiger als je dat soort persoonlijke aanvallen weglaat en af en toe even diep in en uit ademt. Persoonlijk vind ik de liefde er nog niet echt vanaf stralen en raken jouw postings kant noch wal (let op valt in de categorie spreekwoorden en gezegden: kant noch wal raken).



Maar het is altijd fijn als iemand je niet dood lijkt te willen hebben alleen maar een liegende Jood... toch?



http://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/30/wat ... -en-syrie/
Hoe maak je een link?



Ga naar de desbetreffende interessante website waar je een link in dit topic naar toe wil maken.



kopieer de link uit de adresbalk van de browser van die site (ctrl-c)(of rechtermuisknop in de adresbalk en dan kopiëren kiezen)



plak hem in dit topic (ctrl-v)(of rechtermuisknop in het reactieveld en dan plakken kiezen)



(liefst ook nog met de knop "link", zie het symbooltje van een ketting aan elkaar gelinkt rechts naast het T symbool voor tekst in een gewone pc browser)
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 22:20:



Khalid K is beter dan Obamaquote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 22:30:



Obama heeft meer doden op zijn geweten dan Khalid K

Khalid. K. is dus ook beter dan de profeet Mohammed.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 augustus 2014 @ 22:46:



Geen idee Sulai, enlighten me please hoe het wel zit?



Antwoord staat hier op de site die Sulaimann ons aanraadde:

http://islamqa.info/en/59879:



Allaah has forbidden the believers to take the kaafireen (disbelievers) as friends, and He has issued a stern warning against doing that.



Allaah says (interpretation of the meaning):



“O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa’ (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa’ of each other. And if any amongst you takes them (as Awliyaa’), then surely, he is one of them. Verily, Allaah guides not those people who are the Zaalimoon (polytheists and wrongdoers and unjust)”



En hier: http://islamqa.info/en/128632:



“O you who believe! Take not as (your) Bitaanah (advisors, consultants, protectors, helpers, friends) those outside your religion (pagans, Jews, Christians, and hypocrites) since they will not fail to do their best to corrupt you. They desire to harm you severely. Hatred has already appeared from their mouths, but what their breasts conceal is far worse. Indeed We have made plain to you the Ayaat (proofs, evidences, verses) if you understand”

.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:08:

[...]





je bent uit het geloof gestapt maar geloof niet dat God mannelijke profeten heeft gestuurd... lol, hoe krom kan je wel niet zijn... zeker ben jij een joodse vrouw he? gewoon eerlijk...



ik moest echt lachen om die joodse vrouw op AT5 die loog over dat ze aangevallen werd door mannen met palestijnse sjaals... echte leugenaars zijn het ook he?

Sic.

Vroeg of laat komt altijd die Jodenhaat weer bovendrijven.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 22 augustus 2014 @ 23:00:

[...]





ik als moslim heb niets te maken met de slogan van Hamas... de islam trouwens ook niet... want de regels geldt voor iedereen.. dood geen onschuldigen... maar dit zou jij wel geweten hebben aangezien je meer kennis hebt dan de middelmatige moslim... lol

De koran en moslims zien Joden niet als onschuldigen. En jij ook niet, zoals je net hier hebt laten blijken met je Jodenhaat.



Het Hamas-handvest streeft na wat er in de koran staat: het uitroeien van de Joden. Hamas heeft dus alles met de islam te maken.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 23 augustus 2014 @ 01:01:

Vers in de Koran waaruit de interpretatie voor de maagden o.a. is ontstaan





78.31. For the God-revering, pious there will surely be triumph:



78.32. Gardens and vineyards,



78.33. And youthful, full-breasted maidens of equal age,



78.34. And a cup full to the brim.



78.35. They will hear therein neither vain talk nor falsehood.



78.36. (All this as) a reward from your Lord, a gift according to (His) reckoning in full satisfaction





Hadith (overlevering van de profeet):



«Men hoorde profeet Mohamed zeggen: "De kleinste beloning voor de mensen van het Paradijs is een plaats waar er 80.000 dienaren en 72 vrouwen zijn, waarboven een koepel staat die versierd is met parels, aquamarijn en robijn, zo breed als de afstand van Al-Jabiyyah (een voorstad van Damascus) tot Sna’a (in Jemen)."» (Tirdmidhi)





Overigens kan het woord maagden waarschijnlijk beter vertaald worden met wit (witte druiven) zeggen anderen.



Maar wie vertelt dat aan de zelfopofferende jihadstrijders die in de filmpjes spreken over hun beloning?





Wat is een hadith:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... adith.html




Dan zie je dat Tirdmidhi behoort tot de 6 belangrijkste verzamelingen van Hadiths die in de traditie van de Islam door vrijwel alle moslims erkend worden.



Dus het is gewoon onderdeel van de Islam en 72 maagden wordt in Tirmidhi genoemd, een door vrijwel alle moslims erkende verzameling hadiths.



Of deze hadith van Tirmidhi ook tot de officiele verzameling behoort bestaat twijfel over.





Ander vers:



http://mquran.org/index.php?option=com_ ... 50&show=10



44.51. (As against this,) surely the God-revering, pious ones will be in a position absolutely secure (from any evil),



44.52. Amid gardens and springs (of Paradise),



44.53. Dressed in fine silk and silk brocade, (seated) face to face.



44.54. Just so it will be. And We will assign for them maidens pure, most beautiful of eye.





http://wikiislam.net/wiki/Authenticity_ ... ins_Hadith





(http://en.wikipedia.org/wiki/Houri)

In the same collection of hadiths, however, the following is judged strong (hasan sahih):



Sterk bevonden Hadith:

http://sunnah.com/tirmidhi/22/46



Narrated Al-Miqdam bin Ma'diykarib:

That the Messenger of Allah (ﷺ) said: "There are six things with Allah for the martyr. He is forgiven with the first flow of blood (he suffers), he is shown his place in Paradise, he is protected from punishment in the grave, secured from the greatest terror, the crown of dignity is placed upon his head - and its gems are better than the world and what is in it - he is married to seventy two wives along Al-Huril-'Ayn of Paradise, and he may intercede for seventy of his close relatives."

[Abu 'Eisa said:] This Hadith is Hasan Sahih.



Reference : Jami` at-Tirmidhi 1663

In-book reference : Book 22, Hadith 46

English translation : Vol. 3, Book 20, Hadith 1663



Wanneer is een Hadith zwak of sterk:

http://www.islamic-awareness.org/Hadith/Ulum/asb7.html



wikiislam is een grote anti-islamitische site... elke moslim weet dat, dus als jij je informatie daar vandaan haalt dan moet je daar wat aan doen... maar als jij denkt dat dat een neutrale site is, lol, dan moet je wel heel erg dom zijn gezien je ALLEEN maar foute en slechte informatie vindt over alles wat met de islam te maken heeft... hoe de F kan dat nou weer objectief en neutraal zijn???



maar ja, tijd om te debunken, dan weet je hoe onbetrouwbaar die site is...



http://www.sunniforum.com ... 9728-Hadith-of-72-Virgins



de hadith is ZWAK

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven