Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 23 augustus 2014 @ 06:29:

[...]





Antwoord staat hier op de site die Sulaimann jou aanraadde:

http://islamqa.info/en/59879



Allaah has forbidden the believers to take the kaafireen (disbelievers) as friends, and He has issued a stern warning against doing that.



Allaah says (interpretation of the meaning):



“O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa’ (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa’ of each other. And if any amongst you takes them (as Awliyaa’), then surely, he is one of them. Verily, Allaah guides not those people who are the Zaalimoon (polytheists and wrongdoers and unjust)”

.zo zie je maar weer dat Allaah altijd gelijk heeft... want ik ben hier maar 1 dag, en gelijk wordt er door mensen hun best gedaan om de islam zwart te maken... ze zoeken naar mensen die een tegengeluid laten horen maar wanneer iemand dat doet, wordt er gelijk een verkeerd geinterpreteerde koranvers geplaatst waarin staat dat je joden mag doden, lol. nee deze site zit al vol vijanden van de islam... en dat is dus waarom we niet bevriend met jullie moeten zijn... diep van binnen haten jullie allemaal de islam... moeten wij dan bevriend kunnen zijn met dat soort mensen?? oja, dat we geen vrienden zijn betekent dus niet dat we elkaar niet mogen respecteren, want we moeten alsnog respect hebben en in elkaars waarde laten... want anders had je wel gelezen dat we jullie moesten aanvallen, maar aanvallen mag je alleen wanneer jezelf aangevallen wordt... als zelfverdediging.. lol
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 23 augustus 2014 @ 06:52:

[...]



De koran en moslims zien Joden niet als onschuldigen. En jij ook niet, zoals je net hier hebt laten blijken met je Jodenhaat.



Het Hamas-handvest streeft na wat er in de koran staat: het uitroeien van de Joden. Hamas heeft dus alles met de islam te maken.

.



het uitroeien van elke soort stam of onschuldige staat niet in de koran... dus plaats eens een juiste historische context van de koran waarin staat dat je op elke moment joden mag uitroeien?? nee dat kan je niet he? hoe moet ik jou dan nog serieus nemen als je vol leugens zit, lol



en hoe zit het trouwens met het oude testament, het was toch oog om oog tand om tand? en moesten jullie het Beloofde Land niet veroveren? en is dat niet wat Israel aan het doen is door de moslims daar systematisch uit te moorden?
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:21:



wordt er gelijk een verkeerd geinterpreteerde koranvers geplaatst waarin staat dat je joden mag doden





Niet jokken.



Dat vers zegt dat moslims geen vrienden mogen zijn met niet-moslims, Christenen en Joden.



Komt van de site die jij hier aanraadde!



quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:21:



zo zie je maar weer dat Allaah altijd gelijk heeft...

(..)

deze site zit al vol vijanden van de islam... en dat is dus waarom we niet bevriend met jullie moeten zijn

Juist. Bevel van Mohammed. Maar dat wisten we al.



Was dat nu zo moeilijk? Dat is een van de vele redenen dat mensen de islam geen fijne religie vinden.



Je draait trouwens oorzaak en gevolg om. Mensen zijn kritisch op de islam juist vanwege de haat en onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet-moslim ('ongelovig'/kafir), homo en Jood is.

Precies wat jij hier ook laat zien dus.
Alle reacties Link kopieren
Nog zo'n gezellig stukje islam-informatie van de site die Sulaimann ons aanraadde.



Mag je een vreemdganger, in plaats van stenigen, ook doden met een zwaard of pistool?



http://islamqa.info/en/14312
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:25:

[...]



het uitroeien van elke soort stam of onschuldige staat niet in de koran... dus plaats eens een juiste historische context van de koran waarin staat dat je op elke moment joden mag uitroeien?? nee dat kan je niet he? hoe moet ik jou dan nog serieus nemen als je vol leugens zit, lol





Ontken je nou dat in de koran staat dat de Joden gedood dienen te worden? Het is zo bekend, en wordt in de moslimwereld zoveel toegejuicht en toegepast (zie o.a. handvest van Hamas), dat je zelf beter met bewijzen voor het tegendeel komt.



Zelf blijk je trouwens ook niet vies van antisemitisme en Jodenhaat.

Maar ja, what's new.



Van het YouTube kanaal van 'Islam voor Nederland' (Islam4NL):

Dit schattige moslimjongetje frist je geheugen wel even op:

http://youtu.be/iJ-B5lnIlOE
Ik weet heel goed waar het allemaal staat Noesa, maar was gisteren aan het uitdagen en net iets te veel de draak steken. Ik zou geen 3wieler en anderen tegen het hoofd willen stoten die familie heeft die gewoon op normale wijze geloven en daarin in ging ik te ver. Verder eens met al het andere. De site van sula bevestigd het idd ook, helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 08:44:



Ik zou geen 3wieler en anderen tegen het hoofd willen stoten die familie heeft die gewoon op normale wijze geloven en daarin in ging ik te ver.

Ach, hoeveel kritiek is er wel niet op bv. groepen christenen vanwege sommige fanatieke standpunten. Het zou wat zijn als mensen daar niks meer van mochten zeggen om bv. jou en je familie niet voor het hoofd te stoten.

Jij neemt het toch ook niet persoonlijk en weet toch precies waar die kritiek over gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:21:

[...]





zo zie je maar weer dat Allaah altijd gelijk heeft... want ik ben hier maar 1 dag, en gelijk wordt er door mensen hun best gedaan om de islam zwart te maken...Daar heeft de islam het Viva forum helemaal niet voor nodig. De islam is prima in staat zichzélf zwart te maken.
http://www.rtlnieuws.nl/n ... e-aanhangers-duiken-onder



Dit is een mooie mix van hoopgevend tot extreem verontrustend. Hoopgevend dat de moslim gemeenschap extremisme niet pikt, verontrustend dat het weer gebeurd met bedreigingen en een signaal dat het toch ernstig is dat ronselen van jongeren door blijkbaar een kindermoordenaar.



Ik hoop dat de moslim gemeenschap zich normaal gaat uitspreken tegen dit soort zaken en het overlaat aan justitie om hiermee om te gaan en dat dit gewoonweg niet getolereerd wordt. Dat lukt ook als het gaat om sharia achtige afdwingerij, zou dat ook met dit soort zaken moeten kunnen. Een algemene houding van vrede en het niet accepteren van wat anders zou de norm moeten zijn in NL.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 23 augustus 2014 @ 01:00:

[...]





Dit is volgens mij de enige zinnige reactie die ik hier lees. Hallo jongens, het jaar nul belde net, ze willen hun sprookjesboeken terug. Doe gewoon eens alsof je in 2014 leeft en zet je TV aan. Kijk eens met wat gevoel in je donder naar de beelden en niet door je Joodse/Islamitische/Christelijke bril. Die geloven, het verleden en vingerwijzen gaan deze ellende echt niet oplossen. Iedereen die nog meent dat er zoiets bestaat als een God en meent volgens zijn geboden te leven, moet zich kapot schamen om bij één van die willekeurige clubjes te willen horen. Echt laat me niet lachen met God is liefde en Islam is vrede, want ik hoef maar de TV aan te zetten om het tegendeel te bewijzen.



De meeste mensen zijn met een goed stel hersenen geboren, tijd om dat brein aan het werk te zetten en stoppen met bakkeleien over boeken uit het jaar nul. Alsof je eruit komt wat er in staat, hoe het geïnterpreteerd moet worden, etc. Die boeken zijn tweeduizend jaar oud, dat was een andere wereld en dit is nu en nu is het een puinhoop. Klaar. Duidelijk. En nu? Lekker verder bakkeleien en nog wat kinderen offeren?









Een puinhoop waarin mensen van allerlei geloven en gezindten het aan zichzelf verkopen dat ze het recht hebben om een ander om te leggen . Onder andere kinderen worden er dagelijks omgelegd in de naam van God, Allah, Jezus, Mohammed en wellicht vergeet ik er nog een paar.



Echt belachelijk gedrag en zonder ook maar één van de vier hierboven genoemd te kennen weet ik zeker dat geen van deze vier voorbeelden een mens hiervoor de opdracht hebben gegeven
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:06:



Onder andere kinderen worden er dagelijks omgelegd in de naam van God, Allah, Jezus, Mohammed en wellicht vergeet ik er nog een paar.



Echt belachelijk gedrag en zonder ook maar één van de vier hierboven genoemd te kennen weet ik zeker dat geen van deze vier voorbeelden een mens hiervoor de opdracht hebben gegeven



Dan heb je de koran niet gelezen.



ISIS voert bv. precies uit wat er in de koran staat, naar het voorbeeld van Mohammed.

Hamas ook.
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:06:

[...]







Een puinhoop waarin mensen van allerlei geloven en gezindten het aan zichzelf verkopen dat ze het recht hebben om een ander om te leggen .



Het niet geloven in God is ook een overtuiging. En het is ook het opleggen van die overtuiging als je dat zou willen verbieden. We leven nu eenmaal in een wereld van vele gelovigen. Dat geeft overigens niemand recht - christen, moslim, ongelovige - misdaden te plegen uit wiens naam dan ook. Iedereen heeft rekenschap af te leggen en dan heb ik het niet over een hogere macht, maar aan deze wereld met bijbehorende regelgeving





Onder andere kinderen worden er dagelijks omgelegd in de naam van God, als het Allah is ja, Allah,ja Jezus,Bron graag, ik ken ze niet en zal het zeker sterk veroordelen als het zo is. Ik hoef niet onder een steen te leven of te ontkennen. Mohammed ja en wellicht vergeet ik er nog een paar.



Echt belachelijk gedrag en zonder ook maar één van de vier hierboven genoemd te kennen weet ik zeker dat geen van hen hiertoe een mens de opdracht hebben gegeven



Je weet het zeker? Op basis van welke gegevens? Jezus zet hier inderdaad niet toe aan. Bij mijn weten Boedhistische religies ook niet. Mohammed himself heeft dit gedaan en heeft dit omschreven in tegenwoordige tijd als oproep. Alles wat Isis doet is exact wat Mohammed hen heeft opgedragen.



Ik heb geen problemen he, met moslims die dat deel gewoon veroordelen, maar de goede dingen eruit pakken. Ik heb problemen met mensen die geweld ondersteunen, onderdrukken, jou en mij als minderwaardig zien. En daar gaat het hier over.



De Islam zou een vredige godsdienst zijn als alle passages van oproep tot geweld weggehaald zouden worden uit de schrift, hetgeen alle terroristen zich makkelijk op kunnen beroepen (het staat er letterlijk en valt ook niet anders op te vatten, behalve met veel fantasie)
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 00:04:

[...]





je moet je diep schamen ja, want jullie kennen totaal geen respect... wanneer een buitenlander weg is, gelijk achter zijn rug om roddelen of uitlachen... zoiets zouden buitenlanders niet doen... kijk maar eens hoe gastvrij wij kunnen zijn in het buitenland.. ervoor zorgen dat we een goede naam krijgen.. maar bovendien doen we dat uit liefdadigheid..



Respect? Zoals in respect voor de vrouw? Respect voor het land waar sommigen veel kansen krijgen? Respect voor anders- of niet gelovigen? Respect voor regels en arbeidsethos? Respect voor een land waar een democratie bestaat, niet gekoppeld aan een godsdienst?

Zo jammer, ik lees veel aannames van je, alle negatief. Wij Nederlanders zijn kritisch, vooral op ons zelf. Ik zie dat als een grote kracht, ontwikkeling is alleen zo mogelijk. Anders leefden we nog met middeleeuwse waarden en normen, liever niet. Dan had ik niet mogen leren en werken. Dan had ik misschien wel 10 kinderen gehad, met de bijbehorende zorgen. Dan had ik moeten uitkijken met wie ik sprak, etc....
Alle reacties Link kopieren
En dan snap jij niet wat de bedoeling is geweest van verhalen vertellen. Jij snapt het niet en dat kunnen we je wellicht niet kwalijk nemen want misschien heb je naar interpretatie geluisterd van mensen. Laat die los en leer om te varen op warmte en liefde ipv haat, moord en venijn.



Niemand predikt voor het uitmoorden van kinderen ongeacht geloof en gezindte en als jij dat daadwerkelijk dat in jouw koran leest moet je echt weer op les. En ja dit geldt net zo goed voor de mensen met een bijbel. Word allemaal wakker want jullie kinderen hebben jullie nodig in liefde. Niet in haat. Geen kind wil haat en zij zijn de toekomst en jullie slechts het nu.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:19:



Niemand predikt voor het uitmoorden van kinderen ongeacht geloof en gezindte en als jij dat daadwerkelijk dat in jouw koran leest moet je echt weer op les. Heb jij de koran gelezen? Of is dit wensdenken?
Alle reacties Link kopieren
Fijne dag verder Noesa en ik wens jou en je kinderen veel warmte en liefde.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:19:

En dan snap jij niet wat de bedoeling is geweest van verhalen vertellen. Jij snapt het niet en dat kunnen we je wellicht niet kwalijk nemen want misschien heb je naar interpretatie geluisterd van mensen. Laat die los en leer om te varen op warmte en liefde ipv haat, moord en venijn.



Ik vaar op haat, moord en venijn? Nee, ik pik de dreiging alleen niet meer van haat en moord. Heb jij uberhaubt de koran wel eens gelezen? Weet je zeker dat wat je zegt klopt? Heb je een bron vanuit de koran waaruit blijkt dat het verhalen zijn, vergelijkinen en geen oproepen?



Niemand predikt voor het uitmoorden van kinderen ongeacht geloof en gezindte en als jij dat daadwerkelijk dat in jouw koran leest moet je echt weer op les. En ja dit geldt net zo goed voor de mensen met een bijbel. Wordt wakker want jullie kinderen hebben jullie nodig in liefde. Niet in haat.



Uitmoorden van christenen en joden of als alternatief een minderwaardige behandeling. Mooie taal hoor Enn, en ik heb je hoog, maar in deze heb ik het idee dat je niet weet waar we het over hebben. Het klopt namelijk weg voor geen meter.



Ik hoef dit soort dingen ook niet te accepteren en dat zou jij ook niet hoeven doen. En ik maak me zorgen over deze toestanden in NL.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 23 augustus 2014 @ 10:15:

[...]





Dan heb je de koran niet gelezen.



ISIS voert bv. precies uit wat er in de koran staat, naar het voorbeeld van Mohammed.

Hamas ook.



Dit is dus niet waar, dat IS de Koran opvolgt naar het voorbeeld van Mohammed, want het zijn momenteel zeker de Soennieten die overal ter wereld en ook in Nederland ageren tegen alles waar IS voor staat.



ON TOPIC lees ik behoorlijk veel berichten vanuit overkoepelende Islamitische organen dat een ieder die zich daarbij heeft aangesloten, afstand neemt van IS.
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:25:

Fijne dag verder Noesa en ik wens jou en je kinderen veel warmte en liefde.



Je zegt dat je het zeker weet allemaal. Laat dan zien? Graag, echt. Want ik zie het niet. En dat zit niet tussen mijn oren, het is overal te vinden. Wat jij zegt helaas niet. Ik vind het niet netjes terecht te wijzen en vervolgens niet te laten zien wat je dan bedoeld, als je met zulke stelligheden komt.



Ik ben voor vrijheid van religie, maar tegen onderdrukking en moord. Dat zou ik ook niet willen voor Islamieten hier. Ik wil vrede. Maar heb angst hiervoor. Niet onterecht als christen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:25:

Fijne dag verder Noesa en ik wens jou en je kinderen veel warmte en liefde.

Je doet zeer stellige beweringen over de koran, die niet kloppen.

Nu maak je je er snel vanaf?

Onderbouw dan op z'n minst wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:11:

[...]



wikiislam is een grote anti-islamitische site... elke moslim weet dat, dus als jij je informatie daar vandaan haalt dan moet je daar wat aan doen... maar als jij denkt dat dat een neutrale site is, lol, dan moet je wel heel erg dom zijn gezien je ALLEEN maar foute en slechte informatie vindt over alles wat met de islam te maken heeft... hoe de F kan dat nou weer objectief en neutraal zijn???





Ja, opgericht door Ali Sina, een ex-moslim die genoeg had van de islam. Trouwens, het is niet omdat het islamkritisch is, dat het allemaal niet juist is. Vaak geeft de site ook enkel de desbetreffende hadiths.



Trouwens, Ali Sina krijgt constant doodsbedreigingen en er zijn al een paar fatwa's om hem te vermoorden over hem uitgesproken. Islam, de religie van de vrede ....



Ik wacht ook nog altijd op jouw versie van de moord op de Banu Qurayza.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt kan je voelen en zien en waarom moet ik bewijzen leveren? Ik weet het en dat is voor mij genoeg en als dat voor jullie te weinig is dan is dat zo en dat is aan jullie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 23 augustus 2014 @ 10:28:

[...]



Je doet zeer stellige beweringen over de koran, die niet kloppen.

Nu maak je je er snel vanaf?

Onderbouw dan op z'n minst wat je zegt.Dankjewel voor jouw vriendelijke woorden terug.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:30:

Als je wilt kan je voelen en zien en waarom moet ik bewijzen leveren? Ik weet het en dat is voor mij genoeg en als dat voor jullie te weinig is dan is dat zo en dat is aan jullie.



En jij hebt kritiek op het geloof?



Ik kom jou tenminste niet bekeren. Jij mij wel, op basis van wat je niet kunt bewijzen. Dus geen vingertje wijzen en mooie woorden praten over dingen waar je blijkbaar geen weet van hebt, maar wel hoop op hebt. Je hoop is goed, je wens voor vrede ook. Echter het is naief en niet netjes op deze wijze terecht te wijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 augustus 2014 @ 10:30:

Als je wilt kan je voelen en zien en waarom moet ik bewijzen leveren? Ik weet het en dat is voor mij genoeg en als dat voor jullie te weinig is dan is dat zo en dat is aan jullie.Dat jij het 'weet', maakt het nog niet waar. Je roept maar wat, in de hoop dát het waar is. Wensdenken. Dat is heel wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven