mis intimiteit

22-08-2014 23:06 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja, in de titel van mijn berich zit eigenlijk alles verwoord. Er was een poos geleden een topic over iemand die schreef last te hebben van 'huidhonger'.

Alhoewel ik probeer er goed mogelijk mee om te gaan, heb ik daar zelf ook behoorlijk last van. Ik mis intimiteit. Ik denk niet dat het ooit nog gaat veranderen. Ik besef dat ik moet mee leren te leven, maar soms is dat verdomd moeilijk
Ik mis ook wel intimiteit. In die zin "knuffelen, massage, sex, tegen elkaar aan liggen enzovoorts. Maar hoezo denk je dat dat niet gaat veranderen? Ik ben ook vrijgezel dus mis die dingen ook wel. Maar zal vast (tenminste voor mij) ook wel keer weer komen als de tijd en man daar is. Ik deal ermee dat ik dat nu niet heb.
Alle reacties Link kopieren
omdat ik geen vrijgezel ben langeleis, maar meer dan 15 jaar getrouwd. Na een wat moeilijkere periode gaat het nu prima, met uitzondering van alles wat je noemt. Hoop op beterschap heb ik niet - ik moet dus meer leren leven, helaas
Het gaat prima met uitzondering alles dat een relatie een relatie maakt?
Als je thuis komt en je wil hem een kus geven, wat gebeurt er dan dat dat niet kan?
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen wil je dit misschien wel accepteren,

maar kán je het simpelweg niet. Wat heel logisch is.



Vroeg of laat gaat dat (bijna) altijd fout.

Wat is de reden hiervan als ik mag vragen?
Alle reacties Link kopieren
ik bedoel dat we het verder wel leuk hebben samen, op elkaar zijn ingesteld, fijn kunnen praten etc.

Een kus kan nog net, maar valt naar mijn gevoel onder vriendschappelijk-met-wat-extra, niet meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel: manlief is behoorlijk gesloten, eigenlijk al van bij de aanvang, maar steeds minder affectie gaan tonen. Is het opvoeding? Misschien. Ooit geleerd dat het niet hoort, of zo.

Maar lijkt er verder ook geen behoefte aan te hebben.

terwijl hij eigenlijk toch best trots op me is, dat dan weer wel, vindt het leuk wanneer ik me opmaak of iets moois aantrek.
Weet hij dat jij het er zo moeilijk mee hebt?
Alle reacties Link kopieren
annelaure: ik heb het een hele tijd geleden een paar keer aangekaart, de laatste tijd niet meer. Hij is sowieso een gesloten boek wat gevoelens betreft. Praten is dus haast niet mogelijk. Ik heb ooit voorgesteld om samen naar een therapeut te gaan, maar dat is helemaal uit den boze
Raluca, ik dacht dat je vrijgezel was. Sorry zo las ik het. Kan me voorstellen dat je het mist. Toch zou ik proberen te praten en misschien anders voor jezelf ergens gaan praten er over. Misschien heeft een professioneel iemand tips voor jou en je man. Lijkt me toch normaal dat je dat ook hebt in een relatie.
Waarom is hulp (therapie) voor iets dat jij echt nodig hebt (intimiteit) uit den boze? Waarom is zijn afkeer voor therapie groter dan zijn verlangen een gelukkige vrouw aan zijn zijde te hebben?
Inderdaad. Je hebt samen een relatie, moet je samen wat van maken. Zoals je omschrijft in je openingspost wordt je hier ook niet gelukkig van. Dan is het tijd dat daar wat mee gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
ik weet het niet, Annelaure. Maar dat ik heb ik ondertussen al zo vaak bepleit zonder ook maar enige vorm van succes, dat ik me er bij moet neerleggen. Hij gaat niet, nooit, never naar een therapeut. Ik kan en mag in mijn eentje gaan, als ik daar behoefte aan heb en denk dat het wat oplevert.



Ik ben trouwens niet ongelukkig; althans ik ben best tevreden met het leven dat ik leid. Maar op het gebied van intimiteit zijn mijn perspectieven dus slechter dan die van een vrijgezel
Alle reacties Link kopieren
En bespreken of het mogelijk is dit buiten de deur te zoeken? B.v. met iemand die in dezelfde situatie zit? doe dit dan a.j.b. wel in overleg en alles met wederzijdse instemming.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, net een mooie film gezien die hierover gaat. Een stel waarbij de intimiteit mijlenver te zoeken was. Hope springs heet de film. Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat je je hier bij neer moet leggen. Een mens heeft dit toch gewoon nodig? Jij duidelijk wel in ieder geval. Ik heb geen zinvolle tips maar ik kan me wel voorstellen dat je dit enorm mist. Ik hoop dat het je toch op de een of andere manier lukt om een stukje intimiteit te vinden in je relatie.
My life ain't shit without me!
Raluca: hij klinkt niet als een echtgenoot maar als een broer. Wil je daar je verdere leven mee getrouwd blijven? Je hebt het niet over kinderen, dus ik vermoed dat je die niet hebt?
Alle reacties Link kopieren
Intimiteit vind ik een belangrijke pijler onder een goede relatie. Als je man dat niet kan of wil geven, mag je wel van hem verwachten dat-ie daarmee aan de slag gaat (praten, therapie).
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Precies wat ik denk als ik de OP lees..Je leeft je leven met een broer..

Hoe zie jij jezelf over nog eens 15 jaar verder?
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..
Alle reacties Link kopieren
Het teit dat hij het gewoon vertikt om naar een therapeut te gaan zegt al dat er iets niet goed zit. Ik zou het er met hem maao over hebben (niet dreigend) om een derde partij (andere man) voor de intimiteit te zoeken. Geen mooie oplossing, maar hier word je ook niet gelukkig van.
quote:raluca schreef op 22 augustus 2014 @ 23:27:

ik bedoel dat we het verder wel leuk hebben samen



Dus ondanks dat er geen enkele intimiteit is, plus dat het je man volledig koud laat dat jij die behoefte wel hebt en er dus niets aan wil doen..hij volgens je andere topic, van een maand geleden, voortdurend moppert tegen jou en je 4 kinderen en hij jullie het idee geeft dat jullie niet voldoen..vind jij dat jullie het wel leuk hebben samen...

Dan vind ik dat je met weinig tevreden bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf je?



Al aan open relatie gedacht?



Minnaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:crosscross schreef op 23 augustus 2014 @ 08:39:

[...]





Dus ondanks dat er geen enkele intimiteit is, plus dat het je man volledig koud laat dat jij die behoefte wel hebt en er dus niets aan wil doen..hij volgens je andere topic, van een maand geleden, voortdurend moppert tegen jou en je 4 kinderen en hij jullie het idee geeft dat jullie niet voldoen..vind jij dat jullie het wel leuk hebben samen...

Dan vind ik dat je met weinig tevreden bent.





Pffff ik heb niet geloept maar als ik dit lees dan zeg ik nu knopen doorhakken met die vent!

Of relatietherapie en eruit proberen te komen of ieder je eigen weg (samenblijven en je intimiteit zoeken elders of echt uit elkaar als hij je niet wil delen..)



TO. Eigenlijk onthoudt hij jou anders toch van enige vorm van intimiteit?
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..
quote:betterself schreef op 23 augustus 2014 @ 00:34:

Jeetje, net een mooie film gezien die hierover gaat. Een stel waarbij de intimiteit mijlenver te zoeken was. Hope springs heet de film. Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat je je hier bij neer moet leggen. Een mens heeft dit toch gewoon nodig? Jij duidelijk wel in ieder geval. Ik heb geen zinvolle tips maar ik kan me wel voorstellen dat je dit enorm mist. Ik hoop dat het je toch op de een of andere manier lukt om een stukje intimiteit te vinden in je relatie.





Ik heb die film ook pas gezien.(lang leve netflix@ :-) )

Hij was heel realistisch. Nooit gedacht dat er een traantje bij zou wegpinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven