Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Dacht zojuist laat ik de schade van de laatste 3 dagen eens bekijken, blijk ik gewoon 76.8 te wegen, en ben ik dus afgevallen!.

Heel fijn dit!. Nog 0.9kg in 9 dagen.



Me weekend is geannuleerd trouwens. En relatie ook. Stiekum is dat best een last van me schouders af....



Nog geen lijstje voor vandaag, moet eerst maar eens boodschappen doen.



Fijn om complimenten te krijgen!

Ik vlocht mijn haar ook regelmatig in. Nu is het veels te kort, maar als ik in nl ben heb ik twee zusjes die gewillig hun haar laten invlechten.

@evaviva ik kan het trouwens niet met een spiegel, en ik had ook veel laagjes, maar na beetje oefenen blijven die plukjes gewoon netjes zitten.

@lauwtje al nieuws? Ik hoop niets ernstigs!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@sweedmadness: Fijn zeg dat er weer wat af is!!

Wel balen van je relatie denk ik? Ook al valt er een last van je schouders... Zou je met hem een weekend weg gaan?



Voor de spiegel vlechten doe ik ook niet, dat gaat niet zo goed op de een of andere manier....



Ik heb ook op de weegschaal gestaan vanochtend: 74.4.

Dat is 0.3 minder dan woensdag, fijn! Vriend en ik hebben boodschappen gedaan voor het weekend, en alleen maar gezonde dingen gekocht.



Lijstje van vandaag:

O - smoothie van yoghurt, halve banaan en bosvruchten

T - kleine eierkoek

L - salade met linzen, rode bietjes, geitenkaas, veldsla en wat walnoten

D - gebakken aardappels, kipschnitzel, champignons

T - 3 mini kersentaartjes (samen 440 kcal)
jeetjemina wijzigde dit bericht op 23-08-2014 16:10
Reden: eetlijstje gewijzigd
% gewijzigd
@Lauwtje, hoop dat de uitslag positief was...

@Sweetmadness, jeetje, ondanks dat het een opluchting was, lijkt het me ook wel heftig...

@Helga, waarom vind je jouw lijstje maar mwaow? Vind het juist erg goed (wel weinig hoor).



Hierbij mijn lijstje van gisteren (niet schrikken ;))

O: huttenkase met banaan

T: Appel

L: 2 speltboterhammen met kaas

T: Heel pakje tuc

D: Babi pangang en bami van de chinees
quote:carebear_84 schreef op 23 augustus 2014 @ 09:33:



@Helga, waarom vind je jouw lijstje maar mwaow? Vind het juist erg goed (wel weinig hoor).Dat. Geen ontbijt, cake en te weinig. Vandaag een nieuwe kans
@ Sweetmadness: Ondanks een stukje opluchting denk ik ook dat je wel momenten van verdriet zult hebben.

Toch fijn, wat onsjes eraf.



Ik heb ook gewogen, ben nu natuurlijk een week bezig en ik ben precies een kg afgevallen. Belangrijker vind ik dat ik me heel erg goed voel. Geen honger, gezonde dingen, geen suiker en dus geen suikerdipjes/vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
@Helga: Fijn dat je je zo goed voelt! (en ook dat er een kilo af is natuurlijk!)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het recept van de saus Helga!



Jeetje Sweetmadness dus het is uit met je vriend als ik het goed begrijp?? :( Toch veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2014 01:54
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Ik gok op spam, dus ik klik niet. Tenzij je gezellig hier mee wilt kletsen



Vreemd dagje gehad. Ik voelde me niet zo lekker.

8uur - bananenpannenkoekjes (gisteravond al gebakken)

daarna boodschappen, sporten en in de tuin aan het werk

13uur - omelet met ham, kaas, tomaten/komkommersalade (was nog over van eerder deze week)

20uur - tomatensoep, crackers met roomkaas, huttenkase/rookvlees

22uur - wijntje



Morgen weer een nieuwe dag.
Ik weeg mezelf elke ochtend en woog vanmorgen weer eens een heel stuk meer dan gehoopt... Weet wel hoe het komt gezien mijn eten van vrijdag en gisteren :(

Vanaf vandaag maar weer eens wat netter eten.



Lijstje van gisteren:

O: huttenkase met appel en beetje kaneel

L: punt kersenvlaai en koolhydraatarme boterham met rauwe ham

T: banaan en trosje druiven

D: uit eten, brood met tapenade, bruschetta en risotto met gorgonzola + 1 glaasje wijn
Alle reacties Link kopieren
Doe dit weekend mee met het koolhydraatarme gedoe van mijn man ,

Gisteren als diner chili con carne gegeten (zonder rijst of brood erbij dan natuurlijk). Als lunch frittata's. En vanavond eten we gegrilde vis en groente (nieuwe grillpan ;).) Ben benieuwd of het wat oplevert qua kilo's!
Ik weeg mezelf echt niet elke dag, ik zou er zo gedemotiveerd van raken, denk ik. Soms heb je nog net wat meer vocht of darminhoud dan een dag ervoor. En het gaat om onsjes wat je (mogelijk) per dag kwijtraakt hè?



Je eetlijstje van gisteren best heel netjes.



Ik weeg 2x per week: woensdag (voor hier) en zaterdag voor mijn eigen statistieken



Het lijkt prachtig weer! Ik ga zo eerst even met kind en hond naar het park, vanmiddag sporten en daarna lekker in bad.
Mijn lijstje van vandaag:

O - Gebakken ei met kaas, tomaatje erbij

T - nog geen idee

L - salade nicoise

T - yoghurt met noten en wat fruit

A - kip met wokgroente

T - cappuccino/latte machiato/moccacino evt met wat likeur (het is tenslotte zondag )
Alle reacties Link kopieren
@EvaViva: Ik denk dat je het wel merkt in je gewicht als je minder koolhydraten eet. En grillen is natuurlijk ook erg mager .



Ik weeg mezelf ook bijna iedere dag. Dat valt de ene keer mee en de andere keer tegen.... Waarschijnlijk heeft het eigenlijk niet zoveel zin, maar ik kan het niet overslaan op de een of andere manier. Leerpuntje voor mezelf



Dit gaat het worden wat betreft eten vandaag:

O - yoghurt, 100 gram bosvruchten, beetje muesli

L - salade van koude aardappeltjes, bietjes, linzen, veldsla en wat geitenkaas

T - appel of kiwi

D - zelfgemaakte pizza met pesto, champignons, broccoli, ananas, kaas en ham



Dit is de laatste dag van mijn vakantie. Morgen weer aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Hee! Lief dat iedereen belangstelling toont. De uitslag van de bloedtest was goed. Ze konden niks geks vinden. Het zal wel iets mrt streas te maken hebben of mn borstkas die misschien pijn doet. Nu alleen nog een beetje pijn als ik diep adem. Ach.. komt goed



Ik heb niet zo'n goed eetweekend erop zitten. Ik had zin in pannenkoeken en chips en gebakken ei op brood. Dus tja.. oude gewoontes van mij.. drie keer per week gesport, mag weer 10eu in mn potje doen!



@evaviva ben benieuwd hoe het koolhydratenarm weekend is verlopen, je zal wel afvallen ja! Maar ook minder energie hebben denk ik?



@iedereen hoe is het ermee? Volgens mij zijn we wel goed bezig. Ik zal/ben wat minder actief vanwege mn werk. Maar lees en schrijf wanneer het kan gewoon mee! Nog steeds niks van Coconutt vernomen?
Maak van een mug een vlinder.
Fijn dat alles goed is qua bloedwaardes! Verder nog tips gekregen om de druk te laten afnemen? Ik neem aan dat er ook goed naar je longen is geluisterd?
Alle reacties Link kopieren
@lauwtje Fijn dat er niks ernstigs aan de hand is maar toch wel vreemd he! Hopelijk heb/krijg je geen last meer!



Het koolhydratenvrije weekend heb ik welgeteld anderhalve dag volgehouden . Vanmiddag was er onverwacht een gezellige lunch met vrienden op een terras. Tja, daar waren natuurlijk lekkere broodjes bij. Helaas.

Ach ja. Ik heb wel de wijn afgeslagen . En dalijk toch gewoon die vis en groente grillen.
Lauwtje; Fijn dat het niet ernstig is en dat de symptomen al grotendeels weg zijn! Wel gek hoe zoiets zomaar kan opkomen... Hopelijk blijft het vanaf nu gewoon weg!



Klinkt alsof iedereen een redelijk gezond weekend heeft gehad! Ik heb me gisteren ook heel erg netjes gedragen incl 8 km hardlopen en mijn weekend toch maar afgesloten op het terras met twee wijntjes.
Alle reacties Link kopieren
Bah... Niet zo lekker in m'n vel/moe/toe aan vakantie!

En dit uit zich heeeel erg in troosteten deze week...

De trigger was wel dat 3x uiteten... Daardoor had ik ouderwets zoiets van 'nu maakt het niet meer uit'

Baal er van, maar merk dat streng zijn niet helpt...

Niks in huis halen helpt niet... Ik eet dan gewoon brood,crackers,kwark met muesli of koekjes waar ik niet eens zo van hou... Maarja als dat er alleen ligt... En je wil blijkbaar eten...



weet niet waardoor het komt, want de laatste tijd ging het juist zo goed als ik gewoon 1 ding nam elke dag.. Maar dat lijkt nu even niet genoeg te zijn...





Sorry.... Gewoon even spuien....!!
ohja, en mijn eetlijstje van vandaag (direct een stok achter de deur)



O: magere kwark met lijnzaad en banaan

T: stukje taart (verjaardag baas)

L: Wrap met paturain, gerookte zalm en gekookt ei

T: Appel

D: Tomatensoep met balletjes en volkoren stokbrood
Menn, kop op, iedereen heeft wel eens zo'n week.



Ik heb een flinke klus vandaag te doen (werktechnisch), dus geen tijd om t eeten. Dat is een fijne bijkomstigheid.



Mijn lijstje van vandaag (hopelijk)

O -- omelet met ham en kaas

T - noten

L - salade nicoise

T - yoghurt met wat fruit

A - entrecote met gegrilde groenten, quinoa

T - thee met een koekje
Alle reacties Link kopieren
Relatie stelde nog niet zo veel voor, voor mij. Hij ging veels te snel, eindigde in een ruzie, en toen jeb ik beslote dat het niet ging werken.

Voor de rest een redelijk weekend gehad, ben vandaag ook vrij, omdat ik zaterdag en zondag werk.

Afgelopen zaterdag gesport en echt ontzettend spierpijn, en ook een kilo zwaarder, maar dat hoort bij spierpijn.



Zijn hier nog andere mense die cm opmeten in taille, heupem etc? Ik ben het nu gaan bij houdem na de laatste keer,veel fijner dan de weegschaal. :-D bovendien zegt mijn gemeten verpercentage (berekening met nek, taille, heupen) dat ik 23.8% vet heb.



Gister een drankje gedaan met een vriend die ik al 3 maanden niet gezien heb, het eerste wat die zei: wow babe you're looking f#*ing good.

Gotta love americians
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@ Menn: Ik kan even zo snel geen eetlijstje van je vinden, maar misschien eet je structureel een beetje te weinig? Kan dat, dat je misschien meer zou moeten eten bij je ontbijt en je lunch, zodat je de rest van de dag minder last hebt van snaaibuien? Geen idee hoor, alleen even meedenken!

Een andere optie is dat je eten gebruikt voor andere dingen dan waar het voor is bedoeld (namelijk brandstof voor je lichaam). Eten dus om emoties te onderdrukken, stress-eten, eten om verveling tegen te gaan? Misschien een lijstje bijhouden van wat je doet/voelt als je opeens weer de behoefte voelt om extra te gaan eten?

Sterkte in ieder geval, kan me goed voorstellen dat het rot voelt!!



@ Sweetmadness: Nice!!! Daar doe je het voor toch :D

Heb je je vetpercentage gemeten met zo'n huidplooi meter? Dat wil ik ook graag doen!



@ carebear en helga, mooie lijstjes, krijg er inspiratie van.

Misschien zo maar eens zelf soep maken! Heb dit weekend een nieuwe keukenmachine gekocht , kan niet wachten om te testen.



Ik heb een deal met een vriend van me, komende 3 weken even strak en clean eten, want daarna ben ik op vakantie! Feel free om me dus af en toe eens kritisch aan te spreken! Soms moet ik een schop onder mn kont hebben.



O: smoothie framboos, banaan, kokos amandelmelk

T: zadenbar

L: 300 gram wortels met hoemoes en 3 volkoren crackers

T: grote koffie met sojamelk en 1 banaan

A: soep met speltbrood ofzo?

T: proteine shake en een paar dadels
anoniem_204014 wijzigde dit bericht op 25-08-2014 17:00
Reden: spelling ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@hannief Succes de komende 3 weken dan!



Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermoutpannekoekje en vers sapje

T: 2 rijstwafels met pindakaas

L: bruine baguette met ham

T: 4 blokjes chocolade, schaaltje kwark

D: garnalen, wokgroente, soja- en oestersaus, beetje rijst



En nu ga ik snel mijn tanden poetsen zodat ik vanavond niks meer eet haha!
Alle reacties Link kopieren
Zo, vandaag weer voor het eerst gewerkt na de vakantie. Was erg leuk, maar ik merk wel dat ik best moe ben nu. Na bijna 6 weken vakantie is het wel weer wennen hoor!



Eetlijstje van vandaag:

O - yoghurt met bosvruchten en muesli

T - banaan

L - 3 speltboterhammen met smeerkaas

T - ongeveer 70 gram melkchocolade

D - broccolisoep met gerookte kipreepjes en foccacia



@sweedmadness: ik meet niks, ik zou het wel willen, maar ik heb geen meetlint, stom he. Op school ligt er eentje van mij, wel eens gebruikt bij m'n taalles (woordenschat) en daarna niet meer mee naar huis gekomen....



@hannief: we houden je in de gaten



@lauwtje: fijn dat het meeviel :-)



@menn: hoe is het vandaag gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven