Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
quote:milna schreef op 23 augustus 2014 @ 11:24:

[...]





en hoe laat je dan blijken dat je het niet tolereert?Hoe laat die zelfde samenleving blijken dat ze de westerse samenleving niet tolereert? Door afkeuren. Dit heeft de schilderswijk goed toegepast. Andersom op een goede wijze en met goede voorbeelden lukt dan vast ook wel.
quote:sulaimann schreef op 23 augustus 2014 @ 07:11:

[...]





wikiislam is een grote anti-islamitische site... elke moslim weet dat, dus als jij je informatie daar vandaan haalt dan moet je daar wat aan doen... maar als jij denkt dat dat een neutrale site is, lol, dan moet je wel heel erg dom zijn gezien je ALLEEN maar foute en slechte informatie vindt over alles wat met de islam te maken heeft... hoe de F kan dat nou weer objectief en neutraal zijn???



maar ja, tijd om te debunken, dan weet je hoe onbetrouwbaar die site is...



http://www.sunniforum.com ... 9728-Hadith-of-72-Virgins



de hadith is ZWAK





Het maakt mij persoonlijk niet uit of iets zwak of goed is. Ik heb gekeken waar ze vandaan kwamen. Maar ik had zelf al aangegeven dat sommige Hadiths als zwak zouden kunnen worden gezien en ben verder gaan kijken. Vervolgens zoek ik later in de post nog andere links op. Zoals Sunnah.com.



Welke van de hadiths is zwak? Ik heb namelijk zelf gepost dat bepaalde hadiths wellicht als zwak worden gezien en heb vervolgens de site http://sunnah.com/tirmidhi/22/46 voor extra informatie aangehaald.



Er staan hierboven verschillende links over 72 maagden.



En jij komt aanzetten met een forum link? Ik heb jouw link bekeken maar ik zie geen daadwerkelijke aanwijzingen welke jouw mening ondersteunen t.a.v. alles wat ik plaats. Heb je zelf dat topic wel helemaal doorgelezen? Daarin staan verschillende bevestigende posts.



Als je ergens iets over wil zeggen, zou je iets over bijvoorbeeld mijn http://sunnah.com/tirmidhi/22/46 link moeten zeggen waar de hadith die daar aangegeven staat als HASAN (GOED) staat aangegeven en dus een sterke hadith is.





According to the definitions of al-Tirmidhi and Ibn al-Salah, a number of similar weak ahadith on a particular issue can be raised to the degree of Hasan if the weakness found in their reporters is of a mild nature. Such a hadith is known as Hasan li ghairihi (Hasan due to others), to distinguish it from the type previously-discussed, which is Hasan li dhatihi (Hasan in itself). Similarly, several Hasan ahadith on the same subject may make the hadith Sahih li ghairihi, to be distinguished from the previously-discussed Sahih li dhatihi.



Jami` at-Tirmidhi is één van de 6 door vrijwel alle moslims aangenomen Hadith verzamelingen omdat hij erg secuur was in zijn aanwijzingen mbt het bekijken van de oorsprong van een hadith.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:22:

Ik beaamde overigens juist je stukje over het knuffelen Bij een tweede keer lezen (hoofd iets schuin) bedacht ik me inderdaad dat we op dezelfde pagina zitten :-)
Ik ga ermee ophouden voor vandaag. Even me op leuke dingen richten. Dank voor je bijdragen ook Kier
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:27:

[...]





Hoe laat die zelfde samenleving blijken dat ze de westerse samenleving niet tolereert? Door afkeuren. Dit heeft de schilderswijk goed toegepast. Andersom op een goede wijze en met goede voorbeelden lukt dan vast ook wel.



Sorry hoor, ik blijf toch weer inbreken maar wat zeg je nu? Dezelfde samenleving die die de westerse samenleving niet tolereert?

Die de westerse samenleving niet tolereert? Ik herhaal het nog even voor mezelf want deze begrijp ik niet.

Wie zijn dat dan en hoe wordt er niet getolereerd? Wordt er geen belasting betaald, de wet niet nageleefd?



En diezelfde samenleving moet dan de IS niet tolereren? Is dit geen tegenstelling?

Ik ben lost.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:24:

En dan komt het toch weer neer op wat er in de Koran staat. Namelijk dat alleen de Islamitische wet telt en je ongelovigen niet serieus hoeft te nemen, mag oplichten, mag beliegen. Alle netheid besproken in de Islam als het gaat over vrede en omgang met elkaar, telt alleen voor moslims. En daar gaat het toch mis. We hadden al veel eerder de grens aan moeten geven.



Tsja, maar werkt het ook niet zo dat wanneer je bijvoorbeeld Joods bent, de wetten van de Thora gelden en dat die waar zijn?! Daar draait volgens mij het geloof dan ook om.

De Bijbel stelt het eigenlijk net zo....



Ik meen me een stuk te herinneren dat de Islam dankbaar is voor het Christendom en dat ook zo betiteld dus in de Koran omdat ten tijde van vluchten van de profeet Mohammed, de Christenen hem onderdak gaven....



Dat mensen elkaar beliegen, bestelen en bedonderen gebeurt in elke religie en ook onder mensen die niet geloven.

Ik kan niet terughalen dat dit echt zo in de Koran staat maar kan me indenken dat dit zou kunnen kloppen wanneer je bekijkt wanneer de Koran ontstaan is.



Toen vocht een ieder voor de vezel aan zijn eigen lijf, de onlusten waren nog erger toen dan dat we ze nu zien denk ik en die woorden zijn in stand gebleven.



Onder de streep gaan we voor onze eigen mensen. Of het nu je collega's zijn, je familie, je buren, je brei-kluppie of wat dan ook.



Ik denk dat we het deze dagen zo moeten bezien en niet alles letterlijk moeten nemen wat in de Koran staat.



Nemen we de Bijbel letterlijk... dan worden ook niet gelovigen aan een spies geregen...
quote:tekenis schreef op 23 augustus 2014 @ 11:27:

[...]





Hoe laat die zelfde samenleving blijken dat ze de westerse samenleving niet tolereert? Door afkeuren. Dit heeft de schilderswijk goed toegepast. Andersom op een goede wijze en met goede voorbeelden lukt dan vast ook wel.



dat is te vaag. Hoe laat je blijken dat je het afkeurt?



Let wel, we hebben het hier over ISIS aanhangers waar al een steekje los aan is, want dat moet wel als je ISIS aanhangt.
quote:Paekzwart schreef op 05 juni 2014 @ 20:24:

[...]





Mariamm, wat vind je van de volgende teksten in de Koran die gebruikt worden door moslims voor de jihad:



De basis voor Jihad, volgens Islamitische geleerden, zijn verzen uit de Koran zoals:

“Vechten is U geboden” (Koran 2:216)



http://mquran.org/content/view/223/4/



“Grijpt hen en doodt hen waar je hen ook vindt” (Koran 4:89)



http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran



“Bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen” (Koran 9:36)



http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran



Andere verzen in die categorie:



"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen." (Koran 2:193)



http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran



"En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen." (Koran 8:39).



http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran



Bovenstaande is van de Shafi’i school, één van de vier grote scholen van de soennitische Islam en wordt wereldwijd door ongeveer 28% van de moslims en door de religieuze overheden van volgende landen gevolgd: Egypte, Somalië, Yemen, Saoedi-Arabië, Indonesië, Thailand, Singapore, de Filippijnen, Vietnam, Cambodja, de Malediven, Sri Lanka, bepaalde staten in India, Mauritanië, Ethiopië, Israel, de Palestijnse gebieden, het grootste deel van Libanon, Syrië, Brunei, Maleisië en Indonesië.



http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 23 augustus 2014 @ 11:37:

[...]





dat is te vaag. Hoe laat je blijken dat je het afkeurt?



Let wel, we hebben het hier over ISIS aanhangers waar al een steekje los aan is, want dat moet wel als je ISIS aanhangt.



Maar zo zijn die mensen niet binnengehaald bij IS ' we gaan ns even fijn dood en verderf zaaien'

Ik denk echt dat het gros meende een groepering te hebben gevonden die op zou komen voor hun rechten....

Dat IS heeeeeeele andere motieven heeft, blijkt nu wel weer



En eruit stappen is nu geen optie meer



Ik denk dat de Schilderswijk het goed heeft opgelost en het laatste redmiddel ter hand genomen heeft, acties die begrepen worden door de aanhangers: Geweld.



Waarbij ik echt twijfels heb over deze aanhangers en de motieven van hen.... hadden ze anders niet in Syrie of Irak gezeten?



Het gros is werkeloos, verveelt zich en kan amper een normale Nederlandse zin produceren.



Nu ze overgestapt zijn naar Belgie (men weet kennelijk wie het betreffen) lijkt het mij een goede actie vanuit de regering om al die paspoorten in te trekken, de uitkeringen en de grens voor altijd dicht te houden voor deze personen.



Dit zijn haatzaaiers die volgens mij niet weten waar ze mee bezig zijn.



Die vind ik veel gevaarlijker momenteel
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 23 augustus 2014 @ 11:34:

[...]





Sorry hoor, ik blijf toch weer inbreken maar wat zeg je nu? Dezelfde samenleving die die de westerse samenleving niet tolereert?

Die de westerse samenleving niet tolereert? Ik herhaal het nog even voor mezelf want deze begrijp ik niet.

Wie zijn dat dan en hoe wordt er niet getolereerd? Wordt er geen belasting betaald, de wet niet nageleefd?



En diezelfde samenleving moet dan de IS niet tolereren? Is dit geen tegenstelling?

Ik ben lost. Dat is een tegenstelling, misschien. Wanneer je je eigen waarden en normen nastreeft niet! IS is verwerpelijk, voor oprechte moslims, christenen en ongelovigen, PUNT
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:36:

[...]





Tsja, maar werkt het ook niet zo dat wanneer je bijvoorbeeld Joods bent, de wetten van de Thora gelden en dat die waar zijn?! Daar draait volgens mij het geloof dan ook om.

De Bijbel stelt het eigenlijk net zo....



Ik meen me een stuk te herinneren dat de Islam dankbaar is voor het Christendom en dat ook zo betiteld dus in de Koran omdat ten tijde van vluchten van de profeet Mohammed, de Christenen hem onderdak gaven....







De 613 wetten van de Torah gelden enkel voor de joden. De niet-joden moeten zich enkel aan de wetten van Noah houden. Bovendien bestaan er verschillende officiële stromingen in het jodendom, reform, conservative en orthodox. De reform en conservative joden nemen die geboden niet letterlijk, maar vertalen die naar de moderne tijd. De 613 mitswot moeten ook niet opgelegd worden aan de niet-joden.



Het waren niet de christenen, maar de joden die Mohammed onderdak gaven in Medina nadat hij het moeilijk kreeg in Mekka. Er leefden in Medina drie joodse stammen. Nadien heeft Mohammed twee ervan verbannen en eentje uitgemoord en in slavernij verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:niks schreef op 23 augustus 2014 @ 11:50:

[...]





Dat is een tegenstelling, misschien. Wanneer je je eigen waarden en normen nastreeft niet! IS is verwerpelijk, voor oprechte moslims, christenen en ongelovigen, PUNTHelemaal mee eens. Wanneer je ook maar een greintje gevoel in je donder hebt, weet je dat IS verwerpelijk is
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:45:

[...]

Ik denk dat de Schilderswijk het goed heeft opgelost en het laatste redmiddel ter hand genomen heeft, acties die begrepen worden door de aanhangers: Geweld.





voor zover ik begrepen heb is er geen fysiek geweld gebruikt. Er is gezegd om te stoppen met ISIS, want anders... Bedreigingen, hooguit verbaal geweld, maar geen fysiek geweld.



Niet dat bedreigingen een geweldige oplossing is om te laten weten dat je het afkeurt en om hun te laten stoppen, begrijp me goed. Liever zou je de ISIS aanhangers met een kopje thee en een doosje Leonidas bonbons willen overtuigen om alsjeblieft te stoppen met dat gruwelijke geweld tegen wie dan ook en met het verheerlijken van geweld.



Mijn oprechte vraag aan Tekenis is daarom hoe Tekenis de ISIS aanhangers had willen stoppen. Welke geweldige oplossing heeft Tekenis dan om de ISIS aanhangers te laten weten dat je het niet alleen afkeurt maar dat zij ook moeten stoppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 23 augustus 2014 @ 11:52:

[...]





De 613 wetten van de Torah gelden enkel voor de joden. De niet-joden moeten zich enkel aan de wetten van Noah houden. Bovendien bestaan er verschillende officiële stromingen in het jodendom, reform, conservative en orthodox. De reform en conservative joden nemen die geboden niet letterlijk, maar vertalen die naar de moderne tijd. De 613 mitswot moeten ook niet opgelegd worden aan de niet-joden.



Het waren niet de christenen, maar de joden die Mohammed onderdak gaven in Medina nadat hij het moeilijk kreeg in Mekka. Er leefden in Medina drie joodse stammen. Nadien heeft Mohammed twee ervan verbannen en eentje uitgemoord en in slavernij verkocht.



Bedankt voor de Joodse uitleg!!



Ik ga dat even nazoeken van de Christenen die Mohammed zouden hebben geholpen... dat staat mij echt zo voor de geest namelijk.
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:45:

[...]



Nu ze overgestapt zijn naar Belgie (men weet kennelijk wie het betreffen) lijkt het mij een goede actie vanuit de regering om al die paspoorten in te trekken, de uitkeringen en de grens voor altijd dicht te houden voor deze personen.



Die vind ik veel gevaarlijker momenteelIk denk dat dat inderdaad de enige aanpak is die effectief is maar het zal wel weer niet kunnen want de EU etc.
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:36:

[...]



Grrr, ik lees toch weer mee, moet wat anders gaan doen



Tsja, maar werkt het ook niet zo dat wanneer je bijvoorbeeld Joods bent, de wetten van de Thora gelden en dat die waar zijn?! Daar draait volgens mij het geloof dan ook om.

De Bijbel stelt het eigenlijk net zo....



Over de Thora weet ik heel erg weinig. Alleen dan dat ze de eerste boeken van de bijbel hetzelfde hebben en aanvullend de Talmoed. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen.



De volledige bijbel is anders. Je hebt daar namelijk ook te maken met het nieuwe testament.





Ik meen me een stuk te herinneren dat de Islam dankbaar is voor het Christendom en dat ook zo betiteld dus in de Koran omdat ten tijde van vluchten van de profeet Mohammed, de Christenen hem onderdak gaven....



Dat klopt. Dit komt uit de periode Mecca. Daar was Mohammed nog relatief onbekend en zijn bekendheid aan het opbouwen. Daar komt verandering in vanaf Medina. De toon veranderd dan drastisch. De Koran stelt dat alles wat de profeet zegt waarheid is, maar dat de latere teksten altijd beter zijn dan de eerdere teksten. Dit om de inconsequentie te laten kloppen en betrouwbaar te maken. Dit betekent dus ook dat de vredelievende toon ineens verdwenen is. De volgorde wordt zeer belangrijk geacht, dus ook niet te negeren.





Dat mensen elkaar beliegen, bestelen en bedonderen gebeurt in elke religie en ook onder mensen die niet geloven.

Ik kan niet terughalen dat dit echt zo in de Koran staat maar kan me indenken dat dit zou kunnen kloppen wanneer je bekijkt wanneer de Koran ontstaan is.



Hier ga ik met je mee. Ook christenen, boedhisten, ongelovigen kunnen oplichters zijn. Echter in de koran wordt het geoorloofd. Dit heeft te maken met hoe er met de zonde wordt omgegaan en met ongelovigen. Ongelovigen - kafirs - zijn minderwaardig. Daar hoef je dus niet eerlijk mee om te gaan. Het zijn geen moslims, dus hoef je niet serieus te nemen.



Wat betreft de zonde is dat het alleen vergeefbaar is door Allah (er wordt continue gedreigd door Allah in de koran, dat de straffen zwaar zijn en hij alles ziet) MITS het niet in openbaarheid is. Dus alcohol drinken is wel vergeefbaar, maar niet in het openbaar. In dat geval is het beter om te liegen als iemand je confronteerd met een zonde, dan de waarheid te spreken. Want dan wordt het openbaar.





Toen vocht een ieder voor de vezel aan zijn eigen lijf, de onlusten waren nog erger toen dan dat we ze nu zien denk ik en die woorden zijn in stand gebleven.



Als je kijkt naar de historie is het helemaal niet minder. Er is ongeveer 120 jaar relatieve rust geweest in binnen de 1400 jaar. In het westen hier valt het voor de meeste moslims wel mee, maar het overgrote deel voert nog oorlog (zoals je helaas zelf dus ervaart met je familie daar in een gevaarlijke situatie )



Onder de streep gaan we voor onze eigen mensen. Of het nu je collega's zijn, je familie, je buren, je brei-kluppie of wat dan ook.



Ik denk dat we het deze dagen zo moeten bezien en niet alles letterlijk moeten nemen wat in de Koran staat.



Dat is een mooie view, maar het staat er dus zo niet. Jij kan er voor kiezen het zo te zien, maar anderen kunnen er dus voor kiezen het niet zo te zien met het boek in de hand ter verdediging. Daar zit een groot gevaar (zo blijkt ook als je wereldwijd kijkt)



Nemen we de Bijbel letterlijk... dan worden ook niet gelovigen aan een spies geregen...



Nee, want de bijbel spreekt wel in verhalen van toen. Er wordt nergens in tegenwoordige tijd oproepen gedaan tot geweld of oorlog. Daarnaast roept Jezus op tot het tegenovergestelde. Keer je andere wang toe, wees goed voor je vijanden, wordt je kleed gestolen, geef hem dan ook je jas. Nergens in de bijbel kan je verdedigen dat je oorlogen moet voeren of anderen moet doden uit Jezus naam. Mensen die dat wel doen (en die zijn er geweest) kunnen zich niet beroepen op de bijbel. Islamitische terroristen kunnen zichzelf helaas wel beroepen op Mohammed.



En dat zeg ik nu niet omdat ik mezelf zoveel beter acht, echt niet. Het is een zorg. En hekel geen moslims, ik hekel wel de oproep tot geweld en onderdrukking (ook als mensen dat doen uit naam van Jezus)
quote:Kier_V schreef op 23 augustus 2014 @ 11:45:

[...]

Nu ze overgestapt zijn naar Belgie (men weet kennelijk wie het betreffen) lijkt het mij een goede actie vanuit de regering om al die paspoorten in te trekken, de uitkeringen en de grens voor altijd dicht te houden voor deze personen.





Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk alleen niet dat het uitvoerbaar is vanwege wetten en verdragen en zo.



Niet elke moslim is een ISIS aanhanger. Maar de moslims die wel ISIS aanhanger zijn, mogen wat mij betreft keihard aangepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:niks schreef op 23 augustus 2014 @ 11:50:

[...]





Dat is een tegenstelling, misschien. Wanneer je je eigen waarden en normen nastreeft niet! IS is verwerpelijk, voor oprechte moslims, christenen en ongelovigen, PUNT



Volgens mij begrijp je niet wat ik probeer te zeggen want ik ben het eens met wat jij zegt.

Ik snap de strekking niet dat er in de Schilderswijk nu een zero tolerantie geldt tegen de IS aanhangers die gepaard gaat met geweld. Tekenis stelt dat geweld niet het juiste middel is maar dat ze ze niet moeten tolereren zoals ze de westerse maatschappij niet tolereren. Dus diegenen die de IS willen stoppen moeten dat doen door intolerantie zoals zij de westerse maatschappij niet tolereren. Dát snap ik niet.

Jij blijkbaar wel dus misschien kun je uitleg geven?
Alle reacties Link kopieren
In de Gaza worden iedere dag moslims, meeste slachtoffers kinderen, gedood door de joden.



Ik mis ook het tegengeluid van de westerlingen. Tegengeluid daargelaten, de ware beelden van deze massaslachting word niet eens getoond op het nieuws.
quote:3wieler schreef op 23 augustus 2014 @ 11:58:

[...]





Volgens mij begrijp je niet wat ik probeer te zeggen want ik ben het eens met wat jij zegt.

Ik snap de strekking niet dat er in de Schilderswijk nu een zero tolerantie geldt tegen de IS aanhangers die gepaard gaat met geweld. Tekenis stelt dat geweld niet het juiste middel is maar dat ze ze niet moeten tolereren zoals ze de westerse maatschappij niet tolereren. Dus diegenen die de IS willen stoppen moeten dat doen door intolerantie zoals zij de westerse maatschappij niet tolereren. Dát snap ik niet.

Jij blijkbaar wel dus misschien kun je uitleg geven?Ik bedoel meer het uitstralen naar de eigen jongeren toe dat het niet ok is. Dat uitstralen kunnen ze goed tegen westerse dingen, laat ze dit dan ook uitstralen in woord en daad (dus geen geweld) naar de jongeren toe. Pak je zonen aan (niet met klappen) en spreek ze toe.
Je kan het recht op individuele vrijheid niet doorvoeren op mensen die de individuele vrijheid juist om zeep willen helpen.



IS staat voor onderdrukking, staat voor mensen doden die andersgelovig zijn, staat voor het ontnemen van het recht op individuele vrijheid.



Je kan niet met individuele vrijheid zeggen dat het recht om die individuele vrijheid in te perken een recht blijft.
M.a.w. je kan tolerantie niet toepassen op intolerantie want dan is er geen tolerantie meer.
De nuance die er nu ingebracht wordt door de aanwezige moslims vind ik erg prettig. Want aan het einde van de dag wil ik helemaal niet bevestigd worden in mijn angsten. Sterker nog, ik wil weer terug naar mijn bloemetjes gevoel over de samenleving
Alle reacties Link kopieren
Mooie bijdrage Tekenis :-)



Mijn view op hoe de Koran opgepikt dient te worden is inderdaad een mooie, maar ik merk ook om me heen dat Moslims er zo instaan en beseffen dat het boek eeuwen oud is en niet heeft kunnen voorzien in de ontwikkelingen van de tijd naar het moderne NU.



Het zijn de radicalen die zich vast blijven houden aan dat wat eeuwen geleden wellicht nodig werd geacht....

Die radicalen zijn dan ook echt niet welkom in de Moskee en in de gemeenschap en gelukkig wordt dat geluid steeds luider.
hehe, nee, mijn exman las nog mee. Had ik geen zin in



Nu ben ik echt weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven