Verder daten of stoppen vanwege het uiterlijk?

23-08-2014 11:00 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen!
Mijn man ziet er totaal niet uit als mijn gedroomde type man. (ik droom van een Patrick Swayze in Dirty Dancing, mijn man is echter 2 meter en zo mager als een lat).



Pas na een paar dates dacht ik: wat ben jij eigenlijk leuk! En toen zag ik zijn lange magere lijf, zijn apartige kleding en zijn wat onhandige moves opeens in een totaal ander daglicht. En nu, bijna 6 jaar later waarvan bijna 2 getrouwd en een zoontje, kan ik me niet meer voorstellen om met een ander mijn leven door te willen brengen. Uiterlijk zegt dus helemaal niets!
Alle reacties Link kopieren
Wat stoort je aan haar kledingstijl?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt jezelf afvragen of je volwassen genoeg bent voor een relatie. Als je het woord 'fantaseren' gebruikt dan krijg ik toch associaties van een puberjongen die nog gelooft dat Pamela Anderson de ideale vrouw is. In hoeverre is wat jij bij elkaar fantaseert ook hetgeen wat jou echt gelukkig gaat maken? Vraag jezelf af of wat jij als 'ideaal' bestempeld je helpt om gelukkig te zijn of dat je jezelf juist hiermee in de vingers snijdt.



Je komt op mij in ieder geval onvolwassen over. Een prachtig innerlijk maar je struikelt over vergankelijke zaken als uiterlijk en kleding. Ik zeg niet dat je tegen je zin in met haar een relatie moet beginnen, maar wees zo eerlijk mogelijk naar jezelf toe. Hoe zou jij het vinden als een vrouw waar jij gek op bent over jouw lengte en kleding valt? Zou je dat zonder problemen accepteren of zou het je steken? Probeer je te verplaatsen in hoe zij zich zou voelen als jij met de mededeling komt:"Schat, je bent geweldig maar je uiterlijk staat me tegen."



Zou jij willen dat iemand JOU een kans gaf ook al ben je op het eerste gezicht niet de vleesgeworden fantasie van die persoon?

Als het antwoord ja is, waarom zou je een ander dezelfde kans niet gunnen? Als het antwoord nee is, dan weet je wat je te doen staat. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 augustus 2014 @ 11:49:

Mijn man ziet er totaal niet uit als mijn gedroomde type man. (ik droom van een Patrick Swayze in Dirty Dancing, mijn man is echter 2 meter en zo mager als een lat).



Pas na een paar dates dacht ik: wat ben jij eigenlijk leuk! En toen zag ik zijn lange magere lijf, zijn apartige kleding en zijn wat onhandige moves opeens in een totaal ander daglicht. En nu, bijna 6 jaar later waarvan bijna 2 getrouwd en een zoontje, kan ik me niet meer voorstellen om met een ander mijn leven door te willen brengen. Uiterlijk zegt dus helemaal niets!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 augustus 2014 @ 11:50:

Wat stoort je aan haar kledingstijl?Het is niet heel sexy en wat losser waardoor het denk ik wat slungelig er uit ziet met haar lengte. Ik denk dat als ze in een bikini voor me zou staan ik dat hele gevoel totaal niet zou hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:dirkcc schreef op 23 augustus 2014 @ 11:59:

[...]



Het is niet heel sexy en wat losser waardoor het denk ik wat slungelig er uit ziet met haar lengte. Ik denk dat als ze in een bikini voor me zou staan ik dat hele gevoel totaal niet zou hebben...Met dit soort gedachten is een serieuze relatie nog niet voor jou weggelegd.
Wat zei ik? Geilheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 23 augustus 2014 @ 12:03:

Wat zei ik? Geilheid.Inderdaad. Ik vroeg me al af tijdens het schrijven van mijn laatste reactie:"Wie zei nou ook alweer geilheid?"
Alle reacties Link kopieren
Als het je niet bevalt, moet je iemand zoeken die jou wel bevalt. Of denk je dat het een goed idee is om een relatie te beginnen en dan te gaan mekkeren dat je wel met haar zou willen vrijen als ze maar zou veranderen? Denk je dat ze dan zelfvertrouwen zou krijgen omdat jij goede kledingsuggesties hebt voor haar waardoor ze niet meer afstotelijk zou zijn? Denk je dat jullie dan hand in hand naar de horizon lopen terwijl zij jou diep dankbaar is dat jij haar hebt verbeterd?

Nee he? Dat werkt zo niet in het echte leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat noem je lang? Ben jij misschien gewoon aan de kleine kant?

Als uiterlijkheden zo'n belangrijke rol spelen kun je maar één ding doen, kappen. Als ik haar was had ik je al lang het bos ingestuurd want zoiets voel je feilloos aan, of heeft ze oogkleppen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 23 augustus 2014 @ 12:03:

[...]





Met dit soort gedachten is een serieuze relatie nog niet voor jou weggelegd.

Onzin, heb een lange relatie gehad en samen gewoond.

Het is dat blijfgewoonbianca mij vroeg wat me stoorde aan haar kleding dus probeerde ik het zo uit te leggen. Het is niet zo dat ik constant met beelden van mooie vrouwen in bikini's in mijn hoofd zit.



Geilheid is het ook niet, ik kan gerust knus met haar op de bank liggen en haar warmte voelen zonder er meteen boven op te moeten duiken. Daar ben ik ook totaal niet op uit.
Je klinkt wel erg superkritisch en dat vind ik inderdaad wel onvolwassen. Je wordt dus als ze zonder kleren is wel geil van haar, maar ze is iets te lang en draagt geen sexy kleren.

Tja, als je echt op elke slak zout wil leggen dan wordt het natuurlijk nooit wat met de liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 23 augustus 2014 @ 11:57:

Hoe zou jij het vinden als een vrouw waar jij gek op bent over jouw lengte en kleding valt? Zou je dat zonder problemen accepteren of zou het je steken? Probeer je te verplaatsen in hoe zij zich zou voelen als jij met de mededeling komt:"Schat, je bent geweldig maar je uiterlijk staat me tegen."





Ik ben zo iemand die pas geleden gehoord heeft dat ik een hele leuke meid ben, grappig, lief, enz, maar dat er met mij geen toekomst valt op te bouwen omdat ik te oud, dik en lelijk ben en dus alleen leuk voor de neuk.

Je hebt geen idee hoe kwetsend dat is...

Ik adviseer je dan ook om het onmiddellijk uit te maken (als het al aan was), geen contact meer te zoeken en geef haar een kans om iemand te ontmoeten die haar wel leuk vind zoals ze is. Jij verdient haar niet!
Alle reacties Link kopieren
Over tien jaar is ze qua uiterlijk vast en zeker helemaal veranderd, maar haar innerlijk veranderd niet zo snel. Het is maar net wat belangrijker is.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:caramel74 schreef op 23 augustus 2014 @ 12:17:

[...]





Ik ben zo iemand die pas geleden gehoord heeft dat ik een hele leuke meid ben, grappig, lief, enz, maar dat er met mij geen toekomst valt op te bouwen omdat ik te oud, dik en lelijk ben en dus alleen leuk voor de neuk.

Je hebt geen idee hoe kwetsend dat is...

Ik adviseer je dan ook om het onmiddellijk uit te maken (als het al aan was), geen contact meer te zoeken en geef haar een kans om iemand te ontmoeten die haar wel leuk vind zoals ze is. Jij verdient haar niet!Wat een hufterige opmerkingen zeg! Je bent maar beter af met zo'n lul de behanger die op zo'n respectloze manier over / tegen je praat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat je zo over haar voorkomen valt. Misschien vindt ze dat gewoon leuke kleding of heeft ze geen flauw idee wat haar staat. Je schrijft dat ze lang is, het is dan best een uitdaging iets leuks te vinden. Dat kun je prima oplossen door eens mee te gaan als ze kleding koopt, in een later stadium. Voor mezelf sprekend, ben ook zo iemand die liever op gympies loopt en in een lossere spijkerbroek maar heb zeker ook hele vrouwelijke kleding in mijn kast hangen. En ben ook redelijk lang.



Je komt inderdaad een beetje onvolwassen over door over fantaseren te spreken. Denk dat je prima weet dat fantasie en werkelijkheid hele verschillende dingen zijn, zeker als het om liefde gaat. Je hebt verliefd en je hebt verlust. Als je op straat je hoofd van je lijf draait voor iemand zegt dat nog niks over hoe ze in een relatie zal zijn. Uit je beschrijving lees ik nou juist dat je dat wel een hele goede klik vindt tot nu toe.



Als laatste: waarom zou jij verantwoordelijk zijn voor hoe zij zich voelt als je het gewoon een kans geeft en op zijn beloop laat? Wellicht dat zij jou inderdaad heel aantrekkelijk vindt maar nog twijfelt aan je karakter, zou je dan willen dat zij het geen kans gaf?



Succes! En laat even weten hoe het afloopt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik adviseer je dan ook om het onmiddellijk uit te maken (als het al aan was), geen contact meer te zoeken en geef haar een kans om iemand te ontmoeten die haar wel leuk vind zoals ze is. Jij verdient haar niet!



Als jouw ex-date dat met die woorden heeft gezegd is het inderdaad een hufter van een vent.



Maar ik lees niets naars in wat TO zegt. Ik heb ook weleens een man gedate die helemaal leuk was maar waarmee ik geen seksuele klik voelde omdat ik hem nogal klein vond (lees: mijn lengte). Ik vind een langere man nou eenmaal aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 23 augustus 2014 @ 12:19:

[...]





Wat een hufterige opmerkingen zeg! Je bent maar beter af met zo'n lul de behanger die op zo'n respectloze manier over / tegen je praat.Precies, het is helemaal niet nodig om daar eerlijk in te zijn als het uiteindelijk niks wordt. Dat soort types mogen van mij wel naar een eiland verbannen worden, bah!
Alle reacties Link kopieren
Die lange relatie ging uit en 3 jaar vrijgezel. Nog iets geleerd van je verbroken relatie? En met serieus bedoel ik niet de duur van een relatie, maar de houding waarmee je een relatie ingaat en uitstapt for that matter. Duur zegt niets over de mate van diepte en betrokkenheid van beide partners.



En jouw uitleg over wat jou stoort zegt iets over hoe je denkt. Dat is inderdaad onzin als je het mij vraagt. Als jij een knusse fijne band met een vrouw wilt opgeven voor een fantasie in je hoofd dan mag je jezelf gerust afvragen wat er nou werkelijk speelt. Daarom open je dit topic toch? Om daar achter te komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen.

Je bent duidelijk niet verliefd.

Je hebt 3 jaar geen vriendin gehad, ben je niet gewoon erg wanhopig? Onbewust misschien?

Dat je te graag een vriendin wil en daarom zo graag wil dat dit gaat werken?



Jullie hebben veel gemeen zeg je. Misschien zijn jullie dan beter af als vrienden. En wie weet in de toekomst....



Je kan iemand nog zo aardig vinden, het oog wil ook wat.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel oppervlakkig dat je een potentieel partner niet ziet als een individu maar slechts als een reflectie van je eigen fantasie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:dirkcc schreef op 23 augustus 2014 @ 11:59:



Het is niet heel sexy en wat losser waardoor het denk ik wat slungelig er uit ziet met haar lengte. Ik denk dat als ze in een bikini voor me zou staan ik dat hele gevoel totaal niet zou hebben...

Grappig, de keren dat ik er op een doordeweekse donderdagavond sexy uitzie zijn op jaarbasis op 1 hand te tellen.

Sterker nog, als ik uitga loop ik ook niet in al te sexy kleding.

Je trekt dan zo de aandacht, en ook net altijd van mensen waar ik geen aandacht van wil.



Maar al sta ik in een vuilniszak voor mijn vriend, sexy vindt hij me toch wel

Hij leerde me kennen toen ik een knalrood en bezweet hoofd had, onder de modder zat en op blote voeten liep, heel veel meer niet sexy kan je het niet krijgen

En toch heeft hij dar nooit moeite mee gehad



Ik denk ook dat je deze dame lekker met rust moet laten, je lijkt me een beetje te oppervlakkig voor ene relatie met zo;n leuke dame
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je de film Shallow Hall wel eens gezien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven