Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Lief Lamaatje

Vanmorgen zag ik een mooie timelapse van een zwangerschap in 6 seconden . . . . 9 maanden versleuteld naar 6 seconden. Als ik een toverstafje had zou ik op die manier meer tijd voor je maken, meisje

Lamaatje, ik vind je zo wijs en rustig overkomen. Ik hoop alleen dat je die ramptoeristen een beetje links kan laten liggen. Ze zijn het niet waard.



Calvijn, stoer dat je openlijk je excuses maakt!
Alle reacties Link kopieren
Lamaatje wat vervelend dat je zulke benauwdheidsaanvallen had. Slaat de verhoging van medicatie goed aan?

Hoop dat het inmiddels een stuk beter gaat! Wens je een rustig weekend.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.



Lekker een hele nacht doorgeslapen hier.

Ik merk wel dat ik wat labieler ben qua lichaamsgevoel.

Mede door de medicijnen.. En een beetje angst voor weer zo'n aanval zit er ook nog wel in, maar ik ben niet alleen en dat is dan weer een zeer geruststellende gedachte.



Fijn weekend!
odi et amo
Wat fijn dat je vannacht zo goed geslapen hebt Dan pas merk je hoeveel energie het je kost als je minder goed slaapt.

Ook jij een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ha Lama,



Goed te lezen dat je prettig hebt geslapen. Geeft weer nieuwe energie. En ik ben blij te lezen dat je niet alleen bent. Lid van de grote Lama-familie.

Nog Bolussen in de buurt??



Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 23 augustus 2014 @ 11:49:

Wat fijn dat je vannacht zo goed geslapen hebt Dan pas merk je hoeveel energie het je kost als je minder goed slaapt.

Ook jij een fijn weekend!

Het viel die nacht te voor ook best eigenlijk, want die aanval begon om 5.30 en daarvoor had ik gewoon geslapen.

Lekker haar gewassen nu, wat persoonlijke verzorging.

De morfine doet het goed.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Het gaan cupcakes worden Anna. Kwamen nog achter uit de kast tevoorschijn.

Niet iedere dag is feest. Maar die zijn ook lekker.

Man gaat ze voor het eerst maken. Denkt geloof ik dat het heel ingewikkeld is.
odi et amo
Lekker is dat he, frisgewassen haar. Wordt Project Cupcakes een voorstelling in drie delen waar jij goed zicht op heb? In dat geval wens ik je veel grinnikjes toe vandaag.



quote:lamaatje schreef op 23 augustus 2014 @ 13:01:

Het gaan cupcakes worden Anna. Kwamen nog achter uit de kast tevoorschijn.

Niet iedere dag is feest. Maar die zijn ook lekker.

Man gaat ze voor het eerst maken. Denkt geloof ik dat het heel ingewikkeld is. 112 onder de sneltoets als de zwarte walmen uit de keuken komen drijven!
Alle reacties Link kopieren
Cupcakes gaan niet meer door. Geen zin meer.

Maakt niet uit. Hij is al een hele morgen in de weer.

Boodschappen voor ons en voor zijn moeder. Straks weer eten maken.
odi et amo
Lama, ik hoop dat je bij zo'n benauwdheidsaanval niet aarzelt een Oxazepam te nemen. Dat helpt om de longspieren te ontspannen en werkt vaak binnen een kwartier (ervaring mee ivm astma; van een heel andere orde, maar het mechanisme van verkrampte longen is hetzelfde).



Ik weet dat je niet zo van de medicatie bent, maar waarom het jezelf moeilijker maken dan nodig? Benauwdheid is een ellendig gevoel wat erg angstig kan maken en dat verkrampt nog meer.



Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 augustus 2014 @ 15:30:

Lama, ik hoop dat je bij zo'n benauwdheidsaanval niet aarzelt een Oxazepam te nemen. Dat helpt om de longspieren te ontspannen en werkt vaak binnen een kwartier (ervaring mee ivm astma; van een heel andere orde, maar het mechanisme van verkrampte longen is hetzelfde).



Ik weet dat je niet zo van de medicatie bent, maar waarom het jezelf moeilijker maken dan nodig? Benauwdheid is een ellendig gevoel wat erg angstig kan maken en dat verkrampt nog meer.





Dat ga ik zeker doen. Hartstikke bedankt voor de tip.

Ben ook niet voor de bètablokkers, maar die had ik nu toch ook weer nodig om het hart rustig te houden en ik ben er heel blij mee, want het geeft rust. Ik heb ook vertrouwen in mijn huisarts. Het is echt een goede dokter.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Een betrouwbare huisarts is het halve werk.



Je man is er maar druk mee. Boodschappen, koken... wat schaft de pot straks?
Alle reacties Link kopieren
Piri piri.



Moet een wereldgerecht zijn.



We zijn tot half volgende week al rond met de menu's.

De eerste twee weken waren vrij rommelig met de verjaardag en alles opstarten hier. Vorige week weer met het vaste 50 euro geld begonnen. Dat loopt wel wat makkelijker uit de hand nu ik er in de winkel niet meer bij ben. Ik probeer van de 50 ook nog over te houden.

Van man mag het ook wel 60 worden als het zo uitkomt.

Hij laat zich iets makkelijker verleiden. En soms heeft hij ook gelijk hoor. We moeten ook blijven genieten.

Ik merk ook dat het hem goed doet dat we weer samen met de boodschappen bezig zijn. Soms wist hij ook niet meer wat nu weer te verzinnen.

Tussendoor ben ik lekker ideeën aan het opdoen voor goedkope maar lekkere maaltijden. Ik heb me zelfs nog aangemeld bij smulweb.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Veel kracht toegewenst! Ik hoop dat alles goed komt, ga er vanuit dat alles goed komt daar kun je kracht uit halen! Ik duim voor je
Hopelijk kan die bevriende budgetcoach jullie bijstaan. Ik bied (nogmaals) mijn hulp aan.



En ik ben fan van Beef Shanghai en Kofta als wereldgerechten! En vandaag aten we Pilav, ook al zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lamaatje, even weer een zwaai en een bloemetje van je trouwe meelezer.

Fijne avond!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama: ik ben fan van Smulweb! Fijn dat man en jij weer samen met de boodschappen bezig zijn. Hoe klein de dingen ook, als je het samen-gevoel hebt, voel je liefde en zorg voor elkaar. Ik wens je een hele goede nachtrust die voor energie voor die mooie dag van morgen zorgt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 23 augustus 2014 @ 20:35:

Hallo Lamaatje, even weer een zwaai en een bloemetje van je trouwe meelezer.

Fijne avond!
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
@Wouvin



Bedankt voor je kaart.

En sterkte met het oplossen van familieproblemen.

Laat je niet gek maken.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Tijdje niet geweest sorry wel meegelezen.

Ik vind het heerlijk om gerechten te lezen van smulweb maar maken doe ik het nooit .

Wens je een goede nacht toe lamaatje
Goeiemorgen Lamaatje en Lamaatjemeneer,

Wens jullie een fijne, rustige zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven