Ik ben toch echt niet de enige vrouw

23-08-2014 13:48 85 berichten
die een gloeiende hekel aan winkelen heeft, niks om sieraden geeft, geen gigantisch volle kleerkast heeft, laat staan een immense berg schoenen, liever klust en in de tuin kluunt dan de tijd te verdoen bij een nagelstudio en wel vies wordt van maar niet vies is van klussen, timmeren, boren, verven, zagen en spitten?



En toch ben ik geen bootwerker met het uiterlijk van een halve bouwvakker, ben echt wel vrouwelijk, gebruik ook make-up, zorg dat mijn haar goed zit en als ik echt weg moet kan ik beeldig zijn maar geef gewoon helemaal verder niks om al die blijkbaar typisch vrouwelijke tralala en man vindt me beeldig.





Ik ben blijkbaar een cultuurbaarbaar maar vast niet de enige

Vertel, vertel



(editje dan maar voor wie het niet snapt: ludiek bedoeld topicje hoor )
Badmeester jou bijdragen worden steeds minder constructief..
Winkelen is stom. Klussen is leuk.

Cupcakes zijn vies. Bier is lekker.

Hakken lopen niet lekker. Teva's wel.

What else is new?
quote:larva schreef op 23 augustus 2014 @ 15:44:

Badmeester jou bijdragen worden steeds minder constructief..Kan hij niks aan doen, hij houdt niet van vrouwen die niet onderdanig poezelig met hun harsnageltjes in lingerie schattig liggen te zijn in de gewenste positie dus al helemaal niet van vrouwen die kloten hebben en niet vies zijn van zwaar werk, hij houdt helemaal niet (meer) van vrouwen denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje- schreef op 23 augustus 2014 @ 15:37:

[...]





Als ik aan de tuin denk denk ik eerder aan gras maaien en struiken snoeien, maar hij is idd ook de persoon die de planten water geeft binnen en buitenshuis. Het enige wat ik doe is soms wat onkruid uit de grond trekken als hij ook bezig is met de aarde omspitten



oh, maar gras maaien, snoeien, spitten en stekken enzo doen die Engelse huisvrouwen met grote lappen grond toch ook? Of heb ik zo'n raar beeld van 'de tuin doen'?



Ik denk aan Carol Klein achtige types.
Ik heb overigens geen kloten. Ik wist niet dat het een keuze was tussen kloten of shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er maar weinig vrouwen die voldoen aan het stereotype van een vrouw (of liever gezegt meisjesachtig stereotype) wat geschetst wordt in de OP. Ik lees ook geen opmerkelijke uitzonderingen hier, alleen beschrijvingen van normale vrouwen. Echte vrouwen van vlees en bloed zullen vaker niet dan wel voldoen aan het stereotype beeld van 'de vrouw'.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 23 augustus 2014 @ 15:44:

Badmeester jou bijdragen worden steeds minder constructief..Constructief is zó overrated.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het type modepop, zoals TO beschrijft. Houdt wel van winkelen op mijn pumps nog wel. Maar heb een hekel aan IKEA en.... Geen behoefte aan soaps, jankfilms en chocalde. Ben wel een vrouw, maar ben geen wijf
Leuk voor je. Ik vind winkelen, kleding sieraden en makeup wel geweldig, droom van een inloop kast in m'n toekomstige huis en hou van vrouwelijkheid.
quote:ladyveraa schreef op 23 augustus 2014 @ 17:04:

Leuk voor je. Ik vind winkelen, kleding sieraden en makeup wel geweldig, droom van een inloop kast in m'n toekomstige huis en hou van vrouwelijkheid.



Inloopkast heb ik maar die raakt maar niet vol

Jij bent vast in de twintig met nog een boel dromen. Geniet er nog maar van
Alle reacties Link kopieren
Oh! Zei iemand daar bier? Een Leffe dubbel...of triple...aan het raam in een kleine café...op een regenachtige middag..



....Nog 11 weken...
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo een.



Ik heb heel kort haar, doe niet met de mode mee, werk met mijn handen, heb een hekel aan winkelen ( hoera voor internet!) haat hoge hakken, jurkjes, rokjes etc etc. Wel hou ik van leren tassen maar koop 1x in de 2 jaar een mooie. Dan shop ik weken

op internet voor het juist exemplaar. Ik vind het leuk om met ons interieur bezig te zijn met natuurlijke spullen en maak alles zelf.



Ik gebruik wel make-up en hou van lang badderen. En ik vind het soms leuk om me helemaal op te doffen voor een feestje. Je ziet mensen dan ook kijken. Is dat tanteslankie????
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
O ja, het enige sieraad dat ik draag is mijn trouwring en zilveren knopjes in mijn oren. Meer is niet aan mij besteed. Ik verlies het toch of het gaat stuk.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik verzorg mijn huid en handen + nagels wel heel goed. Vind ik belangrijk.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:BellatrixVanDetta schreef op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 Underkoffer



Altijd welkom in het zonnige zuiden des lands!



Fijn hè, voetbalseizoen weer begonnen!

Al de hele afgelopen week Europees voetbal! Gisteren met afschuw naar Real Atleti gekeken... Wat een afschuwelijke pot was dat. Wel blij dat ik niet meer naar die kop van Diego Costa hoef te kijken nu die naar Chelsea is
quote:tanteslankie schreef op 23 augustus 2014 @ 17:37:

Ik verzorg mijn huid en handen + nagels wel heel goed. Vind ik belangrijk.En dan met mooie nagels in je tuin klunen of een ander boortje op je boormachine zetten, nee toch
quote:Underkoffer schreef op 23 augustus 2014 @ 18:11:

[...]





Gisteren met afschuw naar Real Atleti gekeken... Wat een afschuwelijke pot was dat. Wel blij dat ik niet meer naar die kop van Diego Costa hoef te kijken nu die naar Chelsea is Heb jij dan nou ook, met die Costa
quote:thaorchid schreef op 23 augustus 2014 @ 18:13:

[...]





Heb jij dan nou ook, met die Costa Ja kan er niks aan doen. Vind echt dat hij een rotkop heeft brrr. Net als Raul Garcia.
Ik hou dus wel van roddelen....
@Thaorchid klopt ik ben 20, maar dan is het niet zo dat kleding makeup en stiletto's m'n enige 'zorg' zijn, mocht je dat bedoelen. Ik heb een goede baan, veel ambities en dromen maar ik vind van die 'jongensachtige' vrouwen gewoon 10x niks! Ieder z'n ding, maar ik heb een hekel aan sneakers, trainingspakken en kan me niet voorstellen dat ik ooit m'n lange lokken zou verruilen voor een 'kort koppie' Nogmaals, ieder z'n ding, maar ik zie 10x liever een mooie vrouwelijke vrouw in een jurkje, stiletto's en mooi verzorgde makeup dan een manwijf die in een slobbertrui makeuploos rondloopt met een biertje in d'r hand - no offense.
Ja want elke 'one of the guys' vrouw gaat make-uploos door het leven in een slobbertrui met een biertje in haar hand
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 23 augustus 2014 @ 18:46:

@Thaorchid klopt ik ben 20, maar dan is het niet zo dat kleding makeup en stiletto's m'n enige 'zorg' zijn, mocht je dat bedoelen. Ik heb een goede baan, veel ambities en dromen maar ik vind van die 'jongensachtige' vrouwen gewoon 10x niks! Ieder z'n ding, maar ik heb een hekel aan sneakers, trainingspakken en kan me niet voorstellen dat ik ooit m'n lange lokken zou verruilen voor een 'kort koppie' Nogmaals, ieder z'n ding, maar ik zie 10x liever een mooie vrouwelijke vrouw in een jurkje, stiletto's en mooi verzorgde makeup dan een manwijf die in een slobbertrui makeuploos rondloopt met een biertje in d'r hand - no offense.



Haha, je weet het ook te overdrijven natuurlijk;)

Ik zie liever iemand die gewoon doet waar ze zin in heeft dan doet waarvan ze denkt dat men het liever ziet. Of het nou een biertje in de hand is of stiletto's dragen is. Of de combi van beide.



Dit 'manwijf' heeft trouwens lange lokken, omdat dat het allermakkelijkste kapsel is wat er bestaat;) en draagt ook nog jurkjes, want dat zit 10x lekkerder dan een spijkerbroek. Wel met sneakers eronder. En staat daarmee gewoon op de ladder gaten te boren of badkamers uit te bikken ofzo.



Ik kan me voorstellen dat iemand met een iets ander figuur of haar gewoon wel spijkerbroeken draagt of kort haar heeft, om precies dezelfde redenen.
quote:Underkoffer schreef op 23 augustus 2014 @ 18:50:

Ja want elke 'one of the guys' vrouw gaat make-uploos door het leven in een slobbertrui met een biertje in haar hand
Ik heb er ook niks mee
quote:ladyveraa schreef op 23 augustus 2014 @ 18:46:

@Thaorchid klopt ik ben 20, maar dan is het niet zo dat kleding makeup en stiletto's m'n enige 'zorg' zijn, mocht je dat bedoelen. Ik heb een goede baan, veel ambities en dromen maar ik vind van die 'jongensachtige' vrouwen gewoon 10x niks! Ieder z'n ding, maar ik heb een hekel aan sneakers, trainingspakken en kan me niet voorstellen dat ik ooit m'n lange lokken zou verruilen voor een 'kort koppie' Nogmaals, ieder z'n ding, maar ik zie 10x liever een mooie vrouwelijke vrouw in een jurkje, stiletto's en mooi verzorgde makeup dan een manwijf die in een slobbertrui makeuploos rondloopt met een biertje in d'r hand - no offense.





Als je nu eenmaal geen haar hebt om dat lang te laten groeien (en ik zie dat zo vaak, van dat lange haar, ook bij jonge meiden wat gewoon zielig is en er dus niet uit ziet) hak je het korter wat niet meteen heel kort hoeft te zijn)

Verder, ik zie ze in de super, meiden is iets anders dan wat oudere vrouwen overigens, in meer sieraden dan kleding en die wat oudere vrouwen die proberen "jong" te doen. En dat alles wat er gewoon niet uit ziet, op het zielige af.

Een jonge meid met een mega hoop rinkelende sieraden versus een oudere vrouw met een afzakkend topje nogal hangende inhoud is geen vergelijking. Daar gaat het ook niet over want die rinkelende sieraden denken vaak dat ze meer zijn.

Vaak is het lachen want ik prop heel mijn 1,60 en 60 kilo zonder gene in een joggingbroek als ik druk bezig ben naar de Karwei of zo maar dan zie ik soms opgekalefaterd plamuur vól juwelen en denk: het is toch handiger zonder al die zooi.

Het gaat even om het normaal mogen zijn, gewoon een mens zonder alle uiterlijke afleiding van hoe je bent dus.



Het is dat ik geen bier lust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven