Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioen36 schreef op 23 augustus 2014 @ 11:06:

Mevrouwjack: bij mij gaat het makkelijker mis met ongesteldheid of als ik zenuwachtig voor iets ben of er iets van spanning is. Ook wel uit gewoonte of verveling. Eigenlijk best een boel :p Goedbeschouwd is het nog een wonder dat je geen tweehonderd kilo weegt
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 23 augustus 2014 @ 10:16:

[...]





Een vervelende vraag voor je (je mag me negeren of voor mijn hoofd slaan ), maar ik mag het van mezelf doen omdat ik gisteren ook niet zo'n denderende dag heb gehad en dat heb opgebiecht ;-): hoe gemotiveerd ben je om écht gezonder te gaan eten? Wat doe je op de momenten dat je lekkere trek krijgt? Ik vraag het omdat je gisteren meerdere keren gezwicht bent voor iets ongezonds, juist in de tussendoortjes waar je aan wilt werken. Het klinkt in je post een beetje alsof het bijna onbewust gebeurt, dus vandaar mijn vraag. En niet dat ik nou zo heilig ben hoor, maar ik probeer voor mezelf uit te zoeken waarom het misging, en ik ben benieuwd hoe dat bij jou zit.Ik zit de laatste weken nogal in een rollercoaster met mijn gevoel. Voel me zo ontiegelijk down en heb iedere keer het gevoel van is dit nou het leven? Ben de hele dag door in strijd met mezelf en ook met het eten en de ongezonde dingen gebeuren vaak zonder dat ik het door heb. Ik probeer sterk te zijn, maar op dit moment is mijn gevoel te sterk.
Mevrouw Jack: eigenlijk wel ja
Pyh: dat gevoel herken ik ook wel. Je staat op , gaat naar je werk, haalt je kind op, gaat eten, spelen, kind naar bed, keuken opruimen en je zakt op de bank ( met af en toe eens te gaan tekenen of iets ) en dan slapen. En de volgende dag begint het weer. In weekend wel af en toe weg en verjaardagen ofzo maar over algemeen is hetzelfde. Binnenkort komt daar sporten bij. Helemaal nu zit ik vaak hoe wil ik nu verder de komende 30 jaar door.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyh1989 schreef op 23 augustus 2014 @ 11:45:

[...]





Ik zit de laatste weken nogal in een rollercoaster met mijn gevoel. Voel me zo ontiegelijk down en heb iedere keer het gevoel van is dit nou het leven? Ben de hele dag door in strijd met mezelf en ook met het eten en de ongezonde dingen gebeuren vaak zonder dat ik het door heb. Ik probeer sterk te zijn, maar op dit moment is mijn gevoel te sterk.Wat naar Ik denk dat dit soort gedachten wel voor veel mensen herkenbaar zullen zijn, maar als je er al weken mee rondloopt kan ik me voorstellen dat het begint te overheersen. Goed voor jezelf zorgen kan wel een zetje in de goede richting zijn, maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat andere dingen meer aandacht opeisen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dames met een dipje.



Het is moeilijk maar zeker te doen. Gooi eens een week alle extra suiker uit je dieet. Suiker is een verslaving namelijk die ook de zelfde afkick verschijnselen kan geven als andere verslavingen.



Ik heb ooit 2 jaar suiker vrij gegeten en ben nu ook weer op weg naar suiker vrij (mijn zwak voor hagelslag weerhoud me van helemaal geen meer )



Ik ben er nu een week echt mee bezig om te kiezen voor iets zonder suiker ipv koek en snoep enzo.



Mentaal knap ik er heel erg van op. Ik weet dat dat zo is maar de afgelopen jaren heb ik die kennis ook in de garage gezet...



Probeer het eens een weekje. Gewoon om te kijken hoe je je voelt.



Ik hoop dat het bij jullie een gelijkend resultaat heeft.
Alle reacties Link kopieren
En het gevoel van trots na de afgelopen week is ook bijzonder groot.

Ondanks niet gezonde frietjes en echt wel af en toe een handje nootjes of chips kom ik op 1650 kcal per dag. En ik heb echt geen honger en eet dingen die ik erg lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal schaapje, ik eet nu ruim drie weken veel minder suiker, geen snoep, koek, zoet broodbeleg, kant en klare vruchtenyoghurt, etc. Ging me heel makkelijk af en ook geen enkele behoefte aan gehad. Alleen een keer vanillevla gegeten, helemaal schrappen doe ik niet, ook omdat suiker natuurlijk overal in zit (brood, fruit) en dat wordt me te ingewikkeld.

En in algemene zin voel me ik me redelijk goed, beter dan een paar weken geleden. Omdat ik nog ziek ben wordt het natuurlijk geen 100% nog maar in vergelijking met een paar weken geleden merk ik wel verschil! Ook doordat ik nu veel meer fruit en groente eet trouwens, alhoewel ik zeker fruit wel in de gaten moet houden, schiet er snel weer bij in.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook wel duidelijk dat ik doordat ik bijna geen snoep, koek en chips eet me er beter uit vind zien en het stomme is dat ik door me anders te kleden (hakken, make-up, enz enz) me zoveel beter voel, maar tegelijkertijd heel veel down momenten. Ik waardeer mezelf dus wel, maar mijn leven even wat minder. Ik kan niet omschrijven wat het is..
Vervelend dat je je zo voelt pyh. Knuffel.



Hatsetats jammer dat je niet door bent. Heb je nog andere dingen lopen?



Hier gaat het goed. Vanmorgen zei de weegschaal dat ik bijna 2 kilo lichter ben dan vorige week! Vanavond eten we maaltijdsalade met stokbrood. Vanmiddag heb ik twee pistoletjes (op zaterdag altijd harde broodjes, door de week gewoon brood) met magere rauwe ham erop gehad en vanmorgen een rijstwafel. En wat drinken betreft zit ik nu op 1,3 liter.
Hebben jullie ook dat je in het weekend ineens heel onregelmatig eet? Doordeweeks heb ik wel echt mijn eetmomenten, maar in het weekend eet ik eigenlijk maar net hoe het uitkomt. Wel over het algemeen gezonde dingen. Heb wel vanavond en morgen een verjaardag, dus ben benieuwd.



@Pyh: Naar dat je je zo voelt! Enig idee wat je eraan zou kunnen doen? Iets nieuws uitproberen oid? Om een beetje de sleur te doorbreken?



@Hatse: jammer van de sollicitatie! Hopelijk komt er snel iets anders op je pad.



@Cupcake:
Pyh, wat rot dat je je zo down voelt.



Cupcake: je gaat als een speer zo, lekker hoor!



Hatse: wat ontzettend jammer van je solli.



Ik merk nu ook dat ik bewuster gezonde dingen kies en dat ik dat eigenlijk veel lekkerder vind dan al dat gesnoep. Daar had ik toch nooit echt een voldaan gevoel van. Nou zal ik heus niet de rest van mijn leven nooit meer iets ongezonds eten uiteraard, maar tot nu toe valt het me erg mee hoe makkelijk ik het kan laten staan allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Thnx Dinsdag heb ik ook een gesprek en er loopt nog iets bij een kennis
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het zou mooi zijn als het daar wel zou lukken hatse. Ik zal voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Heee ladies!! Eindelijk weekend

Hoe is 't met iedereen?



@MvrJack; hoe vond je de eerste dag op het werk? Lijkt me zwaar, na zo'n poos weer beginnen, zeker als je aan het reïntegreren bent nog!



@IBI; fijn dat de verhuizing rond is! En je fiets ziet er goed uit! Voel je je al een beetje thuis in je nieuwe huisje?

Ben benieuwd hoe je de nieuwe sportschool gaat vinden. Ik vond het ook super eng om gewicht etc. te meten met de trainer! Zo confronterend vond ik het.. maar ben wel blij dat ik het had gedaan, want het geeft (voor mij in ieder geval) echt een goede stok achter de deur om echt goed mijn best te doen deze keer! Ik hoop dat je een goede en leuke trainer hebt.



@hatste; jammer joh dat je niet door bent naar de tweede ronde! hebben ze ook gezegd waarom? Fijn in ieder geval dat je nog wel andere gesprekken/dingen hebt lopen. Ik hoop dat dat wat wordt!



@pyh; wat vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop dat je snel weer beter in je vel gaat zitten. Als je je al langer zo voelt en je het gevoel hebt er steeds verder in te 'zakken' kun je misschien een keertje met je huisarts gaan praten?



@suikerverslaving; dat herken ik ook! De eerste dagen na een suikerbom zijn ook echt het ergst. Dan houd ik enorm veel trek in zoetigheid. Sinds ik dat zo veel mogelijk geschrapt heb (als in; geen snacks, niet uit pakjes koken, vooral biologisch etc) en gezonde keuzes maak merk ik ook dat ik me beter voel. Mijn bloedsuiker schommelt minder erg, dus voel me de hele dag door qua hongergevoel wat stabieler dan voorheen. En dat is heel fijn en geeft echt een steuntje in de rug als je mentaal wel zin hebt in snaaien.





Ik heb vanmorgen gesport, daarna gebruncht en huishoudelijke klusjes gedaan. Morgen een familiedag dus die ook nog even voorbereiden eerst! Als het weer het toelaat gaan we bbq'en. Hebben jullie nog tips om de schade beperkt te houden?



Gisteren qua eten minder goed, ik had te weinig gegeten overdag doordat ik het avondeten meer kcal had ingeschat dan het bleken te zijn 's avonds. Dus toen kon ik bij de film nog lekker 2 crackertjes met roomboter en hagelslag eten (Had ook echt trek, maar vond dat ik ook wel iets lekkers mocht eten als ik toch zo weinig cal op had). Lijstje van gisteren:



Brunch: Roggebrood met Linera, beker halfvolle melk

T: beker halfvolle melk, 2 peren

A: zilvervliesrijst met broccoli en daarbij: champignons gebakken in een gefruit knoflook en groene paprika, met saté saus. Jammie jammie, heb zoooo simpel en lekker gegeten!

T: 2 volkoren crackers met roomboter en hagelslag



Totaal 1314 kcal.



Lijstje vandaag:

O: 1 grote banaan

Brunch: 1 afbak zuurdesem stokbroodje met philadelphia light, sla, komkommer, tomaatjes en zalm

Voor vanavond staat op de planning: Broccoli met daarbij kip pittig gemarineerd en in de oven gebakken met rode paprika. Ook weer jammie jammie



Overigens, nog een vraagje waar ik het met mijn man niet over eens kon worden. Als je kip marineert en in olie in de oven bakt, tel je dan de olie ook mee als zijnde wat je eet die dag? Ik tel altijd de olie van de marinade en/of van waarin het gebakken wordt altijd mee. Maar man zegt dat ik dat niet moet doen, omdat het achter blijft in de pan.. Hoe kijken jullie er tegenaan?
Patsy: ik tel de olie of bakboter ook altijd mee, het lijkt me dat er toch altijd wel iets van in het vlees trekt? Maar ik weet het eigenlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
wat er achterblijft, is volgens mij een deel van de olie en vleessappen, maar een deel van de olie krijg je volgens mij wel binnen, die zijn in het vlees getrokken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nouja dat dacht ik dus ook, dat er sowieso wel wat in zal trekken (want waarom zou je het anders marineren? )

Maar volgens man is dat minimaal... dus ik weet 't ook weer niet! Lastig joh allemaal.. haha
Voor de zekerheid zou ik het dan toch meetellen. Dat lijken me nou van die verborgen calorieën waar je geen rekening mee houdt, maar die je toch opeet. Maar misschien heeft je man wel gelijk hoor, kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy_clein schreef op 23 augustus 2014 @ 17:06:

@MvrJack; hoe vond je de eerste dag op het werk? Lijkt me zwaar, na zo'n poos weer beginnen, zeker als je aan het reïntegreren bent nog!



Ik ben in mei weer begonnen met werken, echt opgebouwd vanaf twee keer twee uur per week. Nu na vijf weken vakantie ga ik halve dagen werken. Het was erg gezellig vrijdag, maar ik ben vandaag erg moe nog, dat valt me tegen. Maar goed, misschien even inkomen, en ik was gisteren ongesteld en daar heb ik de laatste maanden wat meer last van dan daarvoor. Ik ben wel benieuwd hoe het komende week gaat, als ik vier halve dagen werk!



Meestal reken ik olie gewoon mee. Bij biefstuk gebruik ik altijd vrij veel vloeibaar bakspul, dan reken ik niet alles mee omdat er ook veel in de pan achterblijft. Dus ik doe eigenlijk maar wat



Je lijstje van vandaag ziet er goed uit! Gisteren wel erg bescheiden. Mijn lijstje vandaag:



O drie rijstwafels, waarvan één met kaas (laat ontbijt)

L vier boterhammen met magere smeerpaté. fruitsmoothie

T handje noten en rozijnen

D zalm en tomaatjes uit de oven, worteltjes en aardappelpuree



Calorieën: ongeveer 1500



Vanavond een verjaardag, maar ga me keurig gedragen want ik heb niet eens echt zin in taart en chips e.d.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 23-08-2014 17:47
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Ik kan echt geen nee zeggen tegen taart.



Mijn lijstje vandaag:



O: yoghurt met zaden/noten muesli

L: 2 volkorenbrood met philadelphia en fricandeau, 1 wit broodje met filet americain.

T: trosje druiven. glaasje frisdrank

D: rodekool met hachee en aardappels.



Calorieën: 1250



Ik ga 's avonds vast nog wel wat eten, maar weet nog niet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan ze dan idd maar beter meetellen.



Liara, ik ben dol op hachee haha! Eet smakelijk alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 23 augustus 2014 @ 17:23:

[...]



Ik ben in mei weer begonnen met werken, echt opgebouwd vanaf twee keer twee uur per week. Nu na vijf weken vakantie ga ik halve dagen werken. Het was erg gezellig vrijdag, maar ik ben vandaag erg moe nog, dat valt me tegen. Maar goed, misschien even inkomen, en ik was gisteren ongesteld en daar heb ik de laatste maanden wat meer last van dan daarvoor. Ik ben wel benieuwd hoe het komende week gaat, als ik vier halve dagen werk!



Meestal reken ik olie gewoon mee. Bij biefstuk gebruik ik altijd vrij veel vloeibaar bakspul, dan reken ik niet alles mee omdat er ook veel in de pan achterblijft. Dus ik doe eigenlijk maar wat



Je lijstjes zien er goed uit! Mijn lijstje vandaag:



O drie rijstwafels, waarvan één met kaas (laat ontbijt)

L vier boterhammen met magere smeerpaté. fruitsmoothie

T handje noten en rozijnen

D zalm en tomaatjes uit de oven, worteltjes en aardappelpuree



Calorieën: ongeveer 1500



Vanavond een verjaardag, maar ga me keurig gedragen want ik heb niet eens echt zin in taart en chips e.d.



Fijn dat het wel gezellig was! Kan me goed voorstellen dat zo'n eerste dag wel vermoeiend is hoor. Denk dat je er geleidelijk weer in moet en gaat komen. Succes komende week, 4 dagen is al een boel!



Lijstje ziet er weer goed uit! Eet je nog wat fruit? Of heb je de smoothie zelf gemaakt en zit daar je dagportie in?
Alle reacties Link kopieren
ik eet vanavond garnalen met peultjes
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja goed idee die hachee, ga binnenkort suddervlees maken.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven