Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Alle reacties Link kopieren
Voor de nieuwe dames: welkom!! Het wordt een leuk clubje zo!

Leuk dat we allemaal zoveel overeenkomsten hebben



@feeeriek: heel veel succes vandaag! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en zonder veel pijn voor je partner! Leg hem vandaag maar goed in de watten
Alle reacties Link kopieren
Hele suffe vraag waarschijnlijk maar wat betekent NOD?
Alle reacties Link kopieren
@marg81: geen suffe vraag hoor! Heeft bij mij een tijdje geduurd voordat ik erachter was, maar NOD staat voor niet ongesteld dag, als ik me niet vergis. Dus eigenlijk de dag dat je ongesteld moet worden, maar liever niet natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
@wolkje82: dankjewel! dat verklaart ineens heel veel. Ik heb in allerlei andere onderwerpjes die term ook al voorbij zien komen en nu snap ik de context haha.



@Pe84: succes met het ontpillen. Ik had her en der gelezen dat het wel enige tijd kon duren voordat je eigen lichaam de hormoon productie weer zelf oppakt en de eisprong weer normaal gaat plaatsvinden. Ikzelf had daar helemaal geen last van maar dat is per persoon verschillend. Succes dus!



@feeeriek: hoe is de operatie verlopen? Alles in orde?
Wat leuk! Weer allemaal nieuwe aanmeldingen voor het topic! Ook leuk dat we allemaal een beetje rond dezelfde leeftijd zijn. Ik had/heb namelijk wel een beetje het idee dat ik al 'oud' ben om moeder te worden...



Ik hoop het goed geheim te kunnen houden voor de omgeving, zodat we in alle rust er mee bezig kunnen zijn. Maar ik ben gek op alles wat je als zwangere nou juist niet mag eten en drinken, dus dat gaat helaas snel opvallen denk ik. Hoe gaan jullie dat aanpakken?
@ feeeriek, hopelijk is de operatie meegevallen en is het goed gelukt.



@ marg81 welkom !



Zullen we nog wachten op één twintiger en dan de tabel sluiten?

Ik begin twijfels te krijgen of ik niet te jong ben om moeder te worden haha
Alle reacties Link kopieren
@linda101: ik ben zelf vegetarier en ik lust geen alcohol, dus ik kan eigenlijk min of meer blijven eten wat ik altijd al deed. Ik kan je dus denk ik helaas niet helpen met je vraagstuk. Het enige wat ik nu bedenk is dat je misschien nu al een beetje kunt gaan minderen met de dingen die je straks niet meer mag hebben, zodat je er alvast wat aan kunt gaan wennen. Dan is de overgang naar helemaal niet meer, niet zo groot.Dan kun je ook in alle rust het één en ander uitproberen als vervanging.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamstertje77 schreef op 22 augustus 2014 @ 17:39:

Zullen we nog wachten op één twintiger en dan de tabel sluiten?

Ik vind het prima of nog 2 erbij dan zitten we op 10. Dan blijft het wel leuk overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
@linda101 heel herkenbaar, ik ben net paar jaartjes ouder maar vind mezelf ook al "oud" om moeder te worden. Heb soms echt idee dat m'n klok tikt.



Ben daarom ook superblij dat we los gaan nu, m'n vriend had even tijd nodig om aan t idee te wennen maar is ook helemaal om nu.

Veel mensen van mijn leeftijd die ik ken hebben al kinderen. Maarja wij wilden eerst alles beetje op orde hebben, eigenlijk moeten we nog wel verhuizen maar denk als ik zwanger ben dat we dan meer stok achter de deur hebben. Dat komt hoop ik wel goed. Voor hetzelfde zijn we een jaar of langer bezig daarom wilde ik niet meer langer wachten.



Heel verhaal geworden
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven. Ik herken veel van jullie verhalen en zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik ben in juni gestopt met de pil en we willen vanaf september er ook voor gaan. Eerste ongesteldheid heeft 62 dagen geduurd, hoop dat het voor jullie sneller mag gaan.



We doen het verder ook nog rustig aan, want mijn vriend vind het allemaal nog spannend. Maar lijkt me wel fijn om er hier af en toe over te kunnen praten!



Voor mij zal het ook moeilijk worden om opeens geen alcohol en rauwe vis te nemen bij vrienden en familie...vaak met de auto gaan zodat je moet bobben en thuis alcoholvrije wijn of bier inslaan ;)



Voor de tabel:

Vriend is 32 en ik 28

En mijn NOD is nog onbekend dus
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel gezellig met jullie meeschrijven als dat kan



Ik heb vandaag dan toch echt mijn laatste pil geslikt. Gek idee om het zo op te "schrijven" haha. Ik (29) en vriendlief (31) zijn nu ruim 9 jaar samen en hebben besloten voor een 1e kindje te gaan. Spannend allemaal! Ben erg benieuwd hoe mijn cyclus zal gaan verlopen na 14 jaar pil. Geeeen idee dus! Hopelijk een regelmatige cyclus. Afwachten dus!



Gegevens:

Leeftijd: 29/31

Kindje: 1

NOD: nog onbekend

Ronde: 1

Bijzonderheden: cyclus afwachten na stoppen met de pil
Welkom meiden! Nog meer die meiden die ongeveer op hetzelfde moment in ongeveer hetzelfde schuitje zitten.



Ik ben zo benieuwd naar mijn cyclus. Ik had het, uitgaande van een cyclus van 28 dagen, met het stoppen met de pil zo uitgekiend dat ik ongesteld zou moeten worden in de twee weken tussen mijn huwelijksnacht en huwelijksreis. Ik moet duidelijk nog even wennen aan het idee dat dit soort dingen zich niet echt laat plannen...
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies, inclusief de nieuwe meeschrijvers. Ik zit op de bank naar "alle dagen seks" te kijken, hoe toepasselijk ;), terwijl mijn partner krom en in het verband naast me zit. Zijn hersteloperatie lijkt goed verlopen te zijn. De substantie die werd aangetroffen was dan wel niet vers maar wel vloeibaar genoeg (lekker fris praatje haha). De komende week absoluut geen seks haha maar daarna mag het weer dus dan gaan we het proberen, wat ik trouwens ook een gekke term vind maar goed.



Qua vertellen, ik heb het wat anders aangepakt dan gangbaar. Ik heb zo'n 15 mensen juist al ingelicht over hoe het ervoor staat bij ons en wanneer er wat gebeurt. Ik wil graag de leuke dingen maar ook de niet leuke delen en de kans dat het niet leuk wordt is bij ons natuurlijk best aanwezig. Dan vind ik het fijn als dierbaren me/ons steunen doordat ze goed op de hoogte zijn van het (toch wat complexe) proces. En daarnaast vieren we dus elk stapje en ook dat doen we graag met onze dierbaren.
Alle reacties Link kopieren
Qua eten en drinken heb ik het zó makkelijk. Ik drink geen alcohol en heb niks met rauwe vis en die kaas die je niet mag.
Alle reacties Link kopieren
@linda101 Ik ben ook nogal een planner, maar dit kan je absoluut niet plannen! Ik ga in september op vakantie, had ook gehoopt dan niet ongesteld te zijn maar denk dat de kans nu toch wel groot is of ik moet weer een cyclus van 62 dagen hebben maar dat hoop ik ook weer niet! Geduld



@ freeriek Spannend, hopen dat het goed gelukt is!



Qua vertellen, ik heb het aan 1 vriendin verteld, toch wel fijn als je het met nog iemand kan delen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden, leuk dat we allemaal vergelijkbare verhalen hebben!



Ook ik ben nogal een planner... Komende week slik ik mijn laatste tabletten, daarna ontrekkingsbloed en daarna lekker 10 dagen op vakantie!

En dan hopen dat mijn cyclus goed op gang komt.



Soms vraag ik me weleens af waarom we niet toch eerder gestopt zijn. Ik zag het niet zo zitten om ongesteld, of zwanger op vakantie te gaan en nu denk ik 'waar maakte ik me druk over!'. Nadat de medische redenen om te wachten met zwanger worden niet meer van toepassing waren, had ik gewoon meteen met de pil moeten stoppen. Ik maak me zelf ook wel een beetje zorgen dat het misschien allemaal niet zo makkelijk gaat. Overal lees ik dat je vruchtbaarheid na je 30ste weer afneemt en dat benauwd me soms wel. Zeker omdat ik nu ook nog helemaal niet weet hoe mijn cyclus er straks uit gaat zien. Maar goed, deze keuze hebben we nu eenmaal gemaakt, dus daar moet ik eigenlijk niet te lang meer over nadenken. Geduld is een schone zaak en laat ik nou net niet geduldig zijn!



Wat betreft eten / drinken: daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik drink heel weinig alcohol, het valt mijn omgeving meestal juist op als ik een keer wel een wijntje of zo pak
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden,



Ik zou graag met jullie willen meeschrijven, ik heb ook bij andere groepjes gekeken maar hier zit toch ook wat meer 30+



Vriend en ik zijn 4,5 jaar bij elkaar en willen ook gaan voor eerste kindje...blijft allemaal heel onwennig en vriend vindt het vooral erg spannend en wil er niet teveel over hebben ( vast herkenbaar voor sommige haha)

Ik ben al jaren niet meer aan de anticonceptie en we deden het voor die tijd veilig.

Maar nu ben ik echt bewust bezig met mijn vruchtbare dagen bij houden....in de period tracker app

We zouden er in september echt voor gaan, maar de afgelopen twee maanden had het mogelijk ook al raak kunnen zijn..maar dat is dus niet het geval



Nou voor zover alvast even wat info, lijkt me leuk om met jullie verder te schrijven in dit proces!



Gegevens:

Leeftijd: ik 33 partner 34

Kindje: 1

NOD: rond 3 -9 ( heb vrij regelmatige cyclus 28-30 dagen

Ronde: 1

Bijzonderheden: Helaas kans op vervroegde overgang
Alle reacties Link kopieren
Bij het "plannen" moest ik wel grijnzen. Mijn partner en ik zijn nogal van de nachtjes weg samen. En in het afgelopen jaar was het elke keer raak qua periode, net als we in een hotel zaten of op vakantie waren, ongelooflijk.

Mijn eisprong voel ik altijd dus da's zometeen wel handig maar ik neem me vast voor om me er niet blind op te staren.

Leuk, weer een dertiger erbij zie ik *dikkeduimsmiley*.
Alle reacties Link kopieren
@san82: ik denk dat iedereen op zijn eigen manier wel alles op orde wil hebben. Dat lukt alleen meestal toch niet helemaal. Ik heb 10 jaar zitten wachten op een vast contract bij een werkgever en uiteindelijk ben ik maar voor mezelf begonnen. Nog steeds geen garantie qua inkomsten dus maar ik heb ook geen zin meer om mijn leven op pauze te zetten totdat ik financiële zekerheid heb. Wij gaan er nu dus gewoon voor en we zien wel Succes in ieder geval voor jullie!



@noortje12: welkom en succes alvast! Het wordt voor ons allemaal een spannende periode. Dat van dat plannen herken ik ook heel erg. Ik zou er het liefst een agenda bij hebben en dan datums prikken. Hier doen we de conceptie en dan op deze datum de test en dan weet zeker dat het lukt en dan op die datum zo laat in dat ziekenhuis de bevalling etc. Ik ben een echte controlfreak haha dus de wetenschap dat het allemaal niet zo werkt is heel frustrerend.



@linda101: je eerste ongesteldheid kan gewoon 25 dagen alter al plaatsvinden maar het kan ook in de richting van een half jaar duren..dus je weet het echt pas als je zover bent. Hou er wel rekening mee dat je buikpijn kunt hebben en een gevoelige blaas na het ontpillen. Dat had ik ook en volgens de huisarts is dat dan gewoon een reactie van je baarmoeder dat je zelf weer de hormonen moet gaan maken. Niks ernstigs dus.



@feeeriek: iedereen doet het op zijn eigen manier en als dit voor jou het prettigst is, dan is daar toch niks mis mee? Ik vind het stoer dat je het zo gedaan hebt! :D



@wolkje82: mijn schoonzusje gaat in januari bevallen van haar tweede in die wordt in mei 40. Dus zo oud zijn we nou ook weer niet. ;) Het komt met ons allemaal dik in orde.



@aspasiaa: welkom bij het clubje hier. Schrijf gerust met ons mee en hou ons op de hoogte! En natuurlijk jij ook veel succes!



Over mezelf: Zojuist een lang gesprek gehad met manlief. Ik dacht dat hij het erg vervelend vond om zo over vanallesennogwat te moeten praten wat met de aanstaande zwangerschap te maken heeft enzo, maar dat valt gelukkig erg mee. We hebben dit al een half jaar geleden een beetje ingepland en nu het dichterbij komt begint hij het toch ook wel erg leuk te vinden. Ik heb hem uitgelegd dat mijn controlfreak hoofd het nodig heeft om zekerheidjes te krijgen door zo veel mogelijk alles op te zoeken haha. En er over praten helpt ook dus hij heeft beloofd nu wat vaker daarover te willen praten zodat ik mijn angsten en onzekerheden een beetje van me af kan praten. Alles waar ik daarna nog mee zit zal ik met jullie delen..misschien herkennen jullie dingen en misschien ook niet. Maar we zijn hier om elkaar te steunen en met elkaar mee te leven! Ik kijk er in ieder geval erg naar uit.



Mijn eerste vraag op dit moment is: Hoe kun je hier nou goed mee bezig zijn, zonder er te veel mee bezig te zijn? Waar ligt de grens en hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkje82 schreef op 23 augustus 2014 @ 11:02:

Wat betreft eten / drinken: daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik drink heel weinig alcohol, het valt mijn omgeving meestal juist op als ik een keer wel een wijntje of zo pak

Of ik mezelf hoor praten heel herkenbaar! Ik drink ook praktisch nooit valt in ieder geval niet op als ik aan de frisdrank ga.



Enne wolkje82, Heb die gedachten ook weleens zijn wij niet te laat begonnen. Maar positief blijven denken en je bent gelukkig niet de enige ik ben ook van het bouwjaar 82
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden, gezellig!



@feeeriek is het allemaal wat meegevallen voor je man? Hopelijk is ie weer snel de oude.



@marg81 lastige vraag! Als ik thuis ben, ben ik er wel veel mee bezig. Maar dat vind ik ook leuk om er van alles over te lezen enz.

Op mijn werk valt het gelukkig mee, kan me nog wel concentreren.

Wat is idd te veel? Ik denk als je er in je gedachten mee opstaat, mee naar bed gaat en de hele dag aan niks anders kan denken dan moet de rem er misschien op. Maar denk dat iedereen dat voor zichzelf wel aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Al heeft mijn partner het er minstens zo veel over als ik, ook ik vind het heel leuk om het er hier over te hebben. Mijn vrienden hebben over het algemeen of geen kids of ze zijn al ouder. Op mijn werk wel veel jonge moeders maar ja, dan is het eigenlijk te druk om het daarover te hebben en juist op het werk hang ik het liever niet aan de grote klok.



I.t.t. wat ik altijd verwacht had, heb ik de neiging niet om van alles op te zoeken. Sowieso heb ik een partner die al twee kids heeft dus hij weet echt heel veel. Al vind ik het jammer dat we dit proces niet allebei voor het eerst meemaken, ik zie de voordelen ook wel hoor. Hij weet allerlei dingen over zwanger worden en zijn die ik dus helemaal niet weet. Daarnaast, en dat klinkt misschien heel rationeel, zullen wij het bij één kind laten als ons dat al gegeven is en ga ik me er daarom niet helemaal in verdiepen. Dat klinkt heel gek maar in een bepaald hondenras heb ik me zoveel jaar geleden wel verdiept omdat ik wist dat ik daar mijn leven lang mee bezig zou blijven. En, opvoeden is mijn werk dus qua ontwikkeling (al vanaf de conceptie) en opvoeding weet ik zat voor mijn gevoel. Het is juist mijn uitdaging in het leven om meer te ervaren en niet alles uit te zoeken en stuk te analyseren. Ik zie het allemaal wel, krijg tegen die tijd toch vast van iedereen goedbedoeld advies en info (omdat ik de laatste in de rij ben) en denk steeds maar zo: in Afrika zoeken ze ook niks op en gaat het ook zoals het gaat. Medisch gezien ben ik wel met van alles bezig omdat daar een kink in de kabel zit bij mij maar verder weet ik dus niet meer dan ik ooit gelezen, gezien of gehoord heb. En misschien is het ook wel zelfbescherming hoor omdat ik toch bang ben dat het niet gaat lukken, o.a. door verhoogde kans op miskramen :(.
Alle reacties Link kopieren
@san82: nou, het leek allemaal goed gegaan te zijn tot vanochtend; nabloeding dus hij is opnieuw gehecht. Niet erg hoor maar leuk is het natuurlijk niet in dat gevoelige (zowel fysiek als mentaal) gebied. En al is de operatie geslaagd (lees: de doorgang is vrij), nu is het afwachten of ze erdoorheen gaan zwemmen. Over drie maanden potje inleveren maar wij gaan over een week natuurlijk al wel aan de slag ;).
Alle reacties Link kopieren
Lekker handig trouwens, had ik laatst de 'vrouwversie' gekocht van mijn multivitaminen, vanwege meer foliumzuur, lees ik nu op het potje dat je die niet tijdens zwangerschap moet gebruiken vanwege teveel vitamine A. Dus nu maar wéér andere gekocht.
Alle reacties Link kopieren
@marg81, is inderdaad een goede vraag. Wij hebben onszelf voorgenomen er niet teveel mee bezig te zijn en gewoon te zien hoe het loopt allemaal. Maar dan denk ik...dat kan ik wel mooi zeggen en denken nu, maar hoe gaat dat bijv over een tijdje. Ben ik dan nog steeds heel nuchter? Ik denk dat het ermee bezig zijn er een beetje insluipt in de loop der tijd haha. Maar dat is mijn gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven