Werk & Studie alle pijlers

Baan aangeboden gekregen...in Sydney!

21-08-2014 21:02 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik werd van de week benaderd door de voormalige recruitment manager van het hotel waar ik voor werk. Zij werkt nu in Sydney voor een andere keten. Het gaat om een job één stap hoger dan dat ik nu heb. Ik was natuurlijk best gevleid en heb ingestemd met een Skype interview. Omdat het allemaal zo snel ging dacht ik dat het een soort van casual gesprek zou zijn, maar het gesprek was met meerdere personen uiteindelijk en het bleek een echt sollicitatiegesprek te zijn. Ik heb maar gewoon m'n beste beentje voorgezet en ben er vol voor gegaan, ook omdat ik haar, ze had me immers aangedragen, niet wilde terleurstellen.



Ik had dus nog helemaal niet serieus nagedacht over het feit of ik dit wel zou willen. Maar vandaag ontving ik een email, ze willen me de baan aanbieden. Het contract is inclusief relocation en een werkvisum voor 4 jaar.



Nu sta ik dus voor een keuze. Aan de ene kant komt deze aanbieding als een geschenk uit de hemel. Zoals sommigen misschien weten is mijn relatie net uit en woon ik nog in het huis van ex. Verandering van omgeving zou dus geweldig zijn.



Aan de andere kant, ik ben heel erg op mijn plek in mijn huidige baan. Ik heb geweldige collega's, een fantastische mentor/manager en ik ben ook nog lang niet op m'n piek in deze job; ik heb deze functie pas 6 maanden. Ook werk ik voor een geweldige keten, die mij in de toekomst zeker mogelijkheden zal gaan brengen.



Daarbij vind ik London ook gewoon heel erg leuk. Woon hier nu bijna twee jaar en heb net mijn sociale leven hier op de rit, heb goede vriendinnen hier en mijn familie en Nederlandse vriendinnen zijn natuurlijk lekker dichtbij.



Ook heb ik er nooit een moment aan gedacht om naar Australië te verhuizen. Niet dat ik het geen leuk land vind, ik weet er niks van. Ja, van vrienden die er zijn wezen backpacken en die het geweldig hebben gehad. Ik zou het niet erg vinden weer te verhuizen hoor, ik vind nieuwe landen ontdekken leuk, ik kan goed op mezelf zijn en ben makkelijk wat betreft me thuis voelen ergens.



Maar is het de juiste keuze? Zo snel een nieuwe stap nemen, een geweldige keten achter me laten (die me misschien niet meer terug neemt), m'n vrienden weer achter laten en de andere vrienden en m'n familie op een nog grotere afstand brengen.



Ja het salaris is leuk, veel leuker dan wat ik nu verdien. Maar ik heb me nog niet verdiept in de quality of life en de kosten daar.



Waarom ik dit lange verhaal post? Ik zou graag ervaringen willen horen van forummers die misschien in Sydney of Australië gewerkt hebben en ik ben ook benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.



Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Als ik alles zo lees: Ik zou in Londen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Bladora, in hoeverre word je twijfel aangewakkerd door de angst voor het onbekende? Of door de afstand?

Kun je daar voor jezelf een antwoord op verzinnen?



Angst voor het onbekende gaat er altijd zijn. Ook als je binnen Europa voor een nieuwe vestiging in een ander land of zelfs andere stad gaat. Elke nieuwe functie is eng. Zou het uitmaken voor je keuze als het aanbod in (ik noem maar wat) Spanje was geweest? Had je dan net zo getwijfeld?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb helemaal geen angst voor het onbekende eigenlijk. En als dit aanbod een jaar later was geweest had ik het denk ik zo gedaan. Het is meer het gevoel dat ik hier nog niet 'klaar' ben zeg maar. En ik twijfel eraan of weer van baan wisselen wel zo goed is voor mijn CV (werk nu 14 maanden in dit hotel en 6 maanden in mijn huidige functie)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Spanje had ik waarschijnlijk zelfs meer over getwijfeld omdat ik geen Spaans spreek.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt is dat de mensen die roepen "gaan gaan gaan" dit over het algemeen op z'n onderbouwen door te verwijzen naar vrijheid, zo'n, zee en strand. Terwijl de mensen die aanraden om in Londen te blijven veel meer met inhoudelijke onderbouwing komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven. Veel sterker en stabieler, ook voor je cv inderdaad. En over een jaar kan het ook nog.
Beter een half motto....
Je woont toch niet bij je familie en Australie is natuurlijk vele malen gaver dan grauw grijs Londen! Zou het maar gewoon doen. Ben je ook gelijk uit de buurt van je ex en alle herinneringen daar aan.

En wellicht ga je daar eindelijk 'n fatsoenlijk salaris verdienen waarmee je 'n normale woning kunt bekostigen ipv als volwassen vrouw nog te moeten hokken om de huur op te kunnen brengen.
quote:Noah_ schreef op 23 augustus 2014 @ 17:52:

Wat me opvalt is dat de mensen die roepen "gaan gaan gaan" dit over het algemeen op z'n onderbouwen door te verwijzen naar vrijheid, zo'n, zee en strand. Terwijl de mensen die aanraden om in Londen te blijven veel meer met inhoudelijke onderbouwing komen.Wat heeft ze in Londen bereikt dan? Ze heeft 'n baan waarin ze veel te veel uren moet draaien, volgens mij zelfs avonddiensten en nog niet genoeg verdient voor 'n normale woning.
quote:Rary schreef op 23 augustus 2014 @ 07:48:



Mijn over-all ervaring met ozzies was dat ze lomp, gemeen, racistisch, kortzichtig, dom, chauvinistisch en arrogant waren.



Heb juist positieve ervaringen met de Aussies die ik tegen ben gekomen. Heel vriendelijk, behulpzaam en vaak hebben ze wel 'n voorouder die uit Nederland kwam waardoor je als Nederlander juist erg geliefd bent. Chauvinistisch vind ik 'n positieve eigenschap, net zoals bij Amerikanen.



Een paar uur van Sydney zit je in de bergen, of juist in farmland ala McLeods Daughters en natuurlijk heb je overal zee en prachtige stranden binnen handbereik. Het is denk ik het enige land wat ik in overweging zou nemen als ik zou emigreren. Nieuw Zeeland was ook prachtig, maar het klimaat is er 'n stuk slechter en regenachtiger, dus fulltime wonen zou ik daar niet willen.
Als dat hotel jou uit Engeland laat komen, kunnen ze je dan geen hotelkamer in gebruik geven? Lijkt me dat je als manager beter on the job kunt wonen en het scheelt 'n hoop in onderhoud als je kamer gewoon onderhouden wordt door het personeel.



Verder is de locatie zo te zien dik in orde, midden in 't centrum in de buurt van alle highlights.
Londen!!!! Sidney heeft totaal geen sfeer!
Sydney heeft meer sfeer in z'n klein teen, dan Londen in de hele voet!

Zelfs de kerstperiode is geweldig in Sydney met alle versieringen en iedereen die met 'n kerstmuts op op het strand rondloopt. Het is er het hele jaar door heerlijk van temperatuur. Zelfs in hartje winter kan het overdag nog wel 18-20 graden worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2014 @ 18:41:

[...]



Wat heeft ze in Londen bereikt dan? Ze heeft 'n baan waarin ze veel te veel uren moet draaien, volgens mij zelfs avonddiensten en nog niet genoeg verdient voor 'n normale woning.Je bent ook altijd zo lekker vriendelijk he. Ik heb hier bereikt dat ik een leuk sociaal leven heb, en een geweldige baan. Ik vind m'n baan super en mijn salaris is ook prima. Alleen voor central London is het niet genoeg om een appartement te betrekken. Zie hier voor de huur prijzen in London, ik woon in W12, een van de goedkopere wijken zoals je kan zien. Maar als nog £225 per week voor een 1 bedroom (ex bills) Huur: http://www.londonproperty ... verage_rental_prices.html



Koop: http://www.londonpropertywatch.co.uk/avg_prices.html
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker in Londen blijven, ik vind dat echt een fantastische stad. Cultuur, historie, fantastisch uitgaansleven, mooie parken, multicultureel, aardige mensen en je bent binnen een uur vliegen in Nederland mocht je dit willen.
quote:-Bladora- schreef op 23 augustus 2014 @ 20:32:

[...]





Je bent ook altijd zo lekker vriendelijk he. Ik heb hier bereikt dat ik een leuk sociaal leven heb, en een geweldige baan. Ik vind m'n baan super en mijn salaris is ook prima. Alleen voor central London is het niet genoeg om een appartement te betrekken. Zie hier voor de huur prijzen in London, ik woon in W12, een van de goedkopere wijken zoals je kan zien. Maar als nog £225 per week voor een 1 bedroom (ex bills) Huur: http://www.londonproperty ... verage_rental_prices.html



Koop: http://www.londonpropertywatch.co.uk/avg_prices.html

De verdiensten zijn dan wellicht goed, maar de locatie niet als je er daar niet normaal van rond kunt komen omdat het er zo buitensporig duur is.



Krijg je in Sydney in verhouding wel beter betaald dat je daar wél zelfstandig kan wonen, of krijg je er 'n hotelkamer ter beschikking? Dat lijkt me trouwens heerlijk in dat hotel en op die locatie!
Ik zou ook in Londen blijven.
Als je van parken houdt is de botanische tuin van Sydney 'n Walhalla. De sfeer is er heerlijk en het is er vooral ook schoon.



En zit je in Sydney kun je van de gelegenheid gebruik maken meer van Australie te gaan zien en Nieuw Zeeland ligt op 'n paar uur vliegen, dus ook dat is 'n prima vakantiebestemming als je daar woont.
Alle reacties Link kopieren
In Sydney is wonen ook duur, van wat ik heb gezien. Mijn salaris is uiteraard wel wat beter dus kan me wel iets meer veroorloven. Maar ik moet ook meer geld sparen om een paar keer per jaar naar Nederland te vliegen.



Ik kan de eerste maand (of totdat er een woning is gevonden) in het hotel verblijven. Klinkt inderdaad heerlijk in een hotel wonen (net GTST), maar in NY woonde ik 2.5 maand in het hotel en ik kan je vertellen dat ik er toen ook wel klaar mee was. Je bent dan natuurlijk wel altijd op je werk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dat is ook weer zo natuurlijk, ze weten je dan ook altijd te vinden en dan ben je feitelijk nooit echt vrij. Sydney is idd niet goedkoop. Wellicht in Manly ofzo, dat is 'n heerlijke buurt met 'n goed strand en met de ferry ben je binnen 'n half uurtje in de stad.

Een vriendin van me woont ongeveer 'n uurtje treinen van Sydney. Ze wonen daar in 'n mega villa met zwembad terwijl ze in Nederland maar 'n gewoon huis konden veroorloven. Haar man werkt in Darling Harbour (dus redelijk in de buurt van jouw hotel) Hij forenst dus dagelijks per trein, want met de auto duurt 't te lang wegens files.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora-, 13 minuten geleden

In Sydney is wonen ook duur, van wat ik heb gezien. Mijn salaris is uiteraard wel wat beter dus kan me wel iets meer veroorloven. Maar ik moet ook meer geld sparen om een paar keer per jaar naar Nederland te vliegen. Hoeveel vakantiedagen ga je krijgen daar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2014 @ 19:02:

Sydney heeft meer sfeer in z'n klein teen, dan Londen in de hele voet!

Zelfs de kerstperiode is geweldig in Sydney met alle versieringen en iedereen die met 'n kerstmuts op op het strand rondloopt. Het is er het hele jaar door heerlijk van temperatuur. Zelfs in hartje winter kan het overdag nog wel 18-20 graden worden.Zeer niet eens!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Bladora,

Wat een kans. Ik zou haast zeggen: doen. Mocht je terugkeren naar Londen heb je wel op je CV staan dat je vier jaar in Sydney hebt gewoond en gewerkt. Misschien is het juist heel goed voor je ontwikkeling, en je doet weer een hoop nieuwe ervaring op. Zowel werk als privé lijkt me.



Tenzij je heel erg gehecht bent aan je werk in Londen zou ik het serieus in overweging nemen. Het klinkt misschien heel hard maar naar je vriendinnen in Nederland zou ik niet kijken. Ook zij hebben hun eigen leven en zouden een eigen keuze maken wanneer zoiets op hun pad zou komen. Laat je keuze daar niet vanaf hangen. En als het echte vriendinnen zijn, dan zijn ze dat ook wanneer je in Australië woont.



Succes met je beslissing!

Veel liefs, May.
quote:vikki schreef op 23 augustus 2014 @ 21:15:

[...]





Zeer niet eens!!Als je van lange donkere winters en van druiligere grijze regenachtige dagen houdt is Londen 'n betere plek voor je idd.
quote:blue_lagoon schreef op 23 augustus 2014 @ 21:31:

Het klinkt misschien heel hard maar naar je vriendinnen in Nederland zou ik niet kijken. Ook zij hebben hun eigen leven en zouden een eigen keuze maken wanneer zoiets op hun pad zou komen. Laat je keuze daar niet vanaf hangen. En als het echte vriendinnen zijn, dan zijn ze dat ook wanneer je in Australië woont.

Als het echte vriendinnen zijn komen ze ook wel naar Australie op bezoek. Het is immers 'n geweldige vakantiebestemming en als je er tegelijk ook nog 'n vriendin kunt bezoeken is het helemaal win-win natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2014 @ 21:38:

[...]



Als het echte vriendinnen zijn komen ze ook wel naar Australie op bezoek. Het is immers 'n geweldige vakantiebestemming en als je er tegelijk ook nog 'n vriendin kunt bezoeken is het helemaal win-win natuurlijk.Mits ze zich dat kunnen veroorloven natuurlijk. Als ik een vriendin zou hebben die in Australië woont en ik zou het kunnen bekostigen, dan zou ik haar inderdaad zeker gaan opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven