eten tijdens zwangerschap

23-08-2014 18:20 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Precies vandaag ben ik 11 weken zwanger! :-)

Enorm blij natuurlijk, al 2 echo's gehad en de kleine groeit goed en het hartje klopt stevig door gelukkig.

Heb alleen wel een puntje waar ik mee zit.. het eten :-)

Ik probeer goed gezond te eten, eet elke dag fruit, ik drink elke dag een paar glazen melk, eet veel evergreens en schaaltjes muesli met yoghurt. Koffie, thee en frisdrank drink ik niet meer en neem elke dag vitamine d tabletjes.

Ik ben alleen erg geneigd om toch af en toe naar wat vet te grijpen.

Bijvoorbeeld afgelopen twee dagen savonds een heerlijk ruim schaaltje chips, en vanavond weer gezondigd met frietjes.

Hoe doen jullie dit allemaal, en weet iemand of dit al teveel vet is?



Groetjes!



Oja, heb ook last van een verhoogde bloeddruk, niet erg hoog gelukkig. Hebben jullie daar ook wat tips voor? :-)
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet op dieet als je zwanger bent? En van een frietje kom je geen 10 kilo aan.

Ik zou alleen niet iedere dag friet eten.



wij aten om de week en soms 1 keer per week friet toen ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijken me nou typisch vragen voor je verloskundige.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
En zo veel zuivel lijkt me voor niemand gezond maar goed, ik ben je verloskundige niet.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 23 augustus 2014 @ 18:27:

Je hoeft niet op dieet als je zwanger bent? En van een frietje kom je geen 10 kilo aan.

Ik zou alleen niet iedere dag friet eten.



wij aten om de week en soms 1 keer per week friet toen ik zwanger was.



Ik eet naast al die dingen ook wel gewone dingen hoor zoals boterhammen, het liefst met pindakaas haha.

Maar kan me altijd na zoiets vets slecht voelen, omdat ik dan weer van mezelf ga denken dag ik slecht bezig ben haha.
als je bloeddruk te hoog is dan zou ik geen chips gaan eten. Veel te zout.
Voor tips over je verhoogde bloeddruk zou ik contact opnemen met je vk.



Verder lijkt het me niet echt een probleem als je af en toe chips of friet eet. Dat doe je toch ook als je niet zwanger bent? Ik wel in ieder geval. Niet teveel doorslaan, gewoon normaal eten. En af en toe fris kan echt geen kwaad hoor. Hoe kom je er trouwens bij dat je je eetpatroon zo moet aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 augustus 2014 @ 18:32:

En zo veel zuivel lijkt me voor niemand gezond maar goed, ik ben je verloskundige niet.Ach, ik heb in het begin ook heel veel zuivel gegeten. Dat was het enige dat ik nog binnen kon houden en ik had er gewoon echt trek in. Ging vanzelf weer over.
Na een boterham met pindakaas slecht voelen? Kom op zeg, het is niet gezond om er zo mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 augustus 2014 @ 18:32:

En zo veel zuivel lijkt me voor niemand gezond maar goed, ik ben je verloskundige niet.



Valt mee hoor qua zuivel, ik probeer me altijd aan de aanbevolen hoeveelheid te houden, wat ik soms ook niet eens haal.

Denk dat ik er veel op let omdat ik heel moeilijk zwanger kan worden en dit kindje ( dus deze kans ) niet wil verliezen doordat ik te weinig vitamen enz binnen krijg.
Alle reacties Link kopieren
Neem een zwangerschapsvitamine, neem gewone maaltijden en hoeveelheden. Realiseer je dat evergreens koekjes zijn en daarmee niet veel beter of slechter dan fris (alsin: suiker, weinig goeds). Drink voldoende, matig koffie/ thee/ fris mag prima. Al met al: als je rauw vlees, gerookte vis en alcohol laat staan en cafeïne beperkt ben je al een heel eind. Voeg daar gewoon gezond eten aan toe en je komt er wel. En tot slot: wees ook een beetje lief voor jezelf, negen maanden is een lange tijd en de baby en jijzelf zullen echt niet onherstelbaar beschadigen van af en toe een frietje, koekje of ijsje.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op 23 augustus 2014 @ 18:36:

Na een boterham met pindakaas slecht voelen? Kom op zeg, het is niet gezond om er zo mee bezig te zijn hoor.Bedoelde dat ik me slecht ging voelen als ik een bord friet op had of weer aan de chips begon :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje890 schreef op 23 augustus 2014 @ 18:36:

[...]





Valt mee hoor qua zuivel, ik probeer me altijd aan de aanbevolen hoeveelheid te houden, wat ik soms ook niet eens haal.

Denk dat ik er veel op let omdat ik heel moeilijk zwanger kan worden en dit kindje ( dus deze kans ) niet wil verliezen doordat ik te weinig vitamen enz binnen krijg.



Om even alles te relativeren: Een collega van mij kreeg tijdens de zwangerschap weer last van haar eetstoornis en is toen 10 kilo afgevallen. Heeft prima mooie gezonde kinderen op de wereld gezet.



Er zijn ook best veel vrouwen die heel veel overgeven die eerste periode. Daar zullen ook niet veel vitaminen binnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan heus wat chips oid eten hoor, echt geen enkel probleem.



Je wil niet weten wat ik allemaal at (ook niet goed), maar kind is kern gezond.
Ze is 11 weken en heeft al een hoge bloeddruk. Dan kun je beter geen zoute chips gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!

Ik moet maandag weer naar vk dus zal het daar vragen voor de bloeddruk.

Ik denk dat ik me ook wel een beetje overdreven zorgen maak hoor hihi, is eerste zwangerschap en kan me snel zorgen gaan maken

Moet ook af en toe even horen dat ik niet zo moet overdrijven. :-)



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 augustus 2014 @ 18:47:

Ze is 11 weken en heeft al een hoge bloeddruk. Dan kun je beter geen zoute chips gaan eten.Toen ik het hoorde werd er verder ook niet verteld wat ik er aan kon doen. Dus vandaar ook dat ik t vroeg hier. Maar moet inderdaad de chips maar weg gaan leggen voor een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 23 augustus 2014 @ 18:47:

Ze is 11 weken en heeft al een hoge bloeddruk. Dan kun je beter geen zoute chips gaan eten.



Ik had ook een iets te hoge bloeddruk toen en die bloeddruk is alleen maar omlaag gegaan. Was volgens de vk een vrij normaal patroon.



Zout eten, of juist zout laten staan had volgens mij vk amper invloed op zwangerschapshogebloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tussen week 5 en 10 vrijwel alleen maar brood, crackers en beschuiten (met kaas of pindakaas) gegeten en af en toe een komkommer. Voor de zekerheid ging er wel een vitaminepil achteraan (als die binnenbleef), en mijn foetus is nu 12 weken en groeit als kool.



Ik wou dat ik af en toe zin had in een vette hap...of in fruit en groente.
als je vraag is of je gezond eet, zou ik die evergreens laten staan

stampvol suiker
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje off topic maar waarom maakt iedereen zich zo enorm druk over eten en drinken tijdens de zwangerschap. Pfff ik hoef maar een dropje te kijken of de opmerkingen vliegen me om de oren dat het niet mag. Behalve alcohol, en RAUW vlees mag ipc alles hebben en moet je gewoon normaal eten!



Alle stress om het eten is veeeeel slechter voor de baby!
Alle reacties Link kopieren
Als je echt teveel zout eet, zoals dagelijks bouillon/cup a soup, altijd koken met kruidenmix of gekruide gerechten/producten koopt, dan helpt een normalisering.

Wat niet of nauwelijks helpt en wel veel stress heeft is alles zoutloos: brood, kaas.



Een boterham met pindakaas is vanwege het zout stukken beter dan chips. Je zou ook een handje noten, een stuk fruit, kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Laat de evergreens en muesli maar staan. Boordevol suikers. Eet lekker rauwkost en vette vis, zit veel omega 3 in en is goed voor de hersenen
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 23 augustus 2014 @ 18:39:

[...]





Om even alles te relativeren: Een collega van mij kreeg tijdens de zwangerschap weer last van haar eetstoornis en is toen 10 kilo afgevallen. Heeft prima mooie gezonde kinderen op de wereld gezet.



Er zijn ook best veel vrouwen die heel veel overgeven die eerste periode. Daar zullen ook niet veel vitaminen binnen blijven.



Mensen slaan veel hormoonverstorende stoffen uit het millieu en allerlei producten op in hun vet.



Als je veel afvalt tijdens je zwangerschap komen die stoffen vrij en krijgt je kindje die stoffen ook.



Pas als het kind van je collega volwassen is en gebleken is dat dit kind normaal vruchtbaar is kan je zeker weten dat het af allen van collega tijdens de zwangerschap geen schade heeft aangericht.



Als kind kater wel vruchtbaarheidsproblemen mocht hebben dan is het natuurlijk ook weer te kort door de bocht om het aan de zwangerschap te wijten omdat het natuurlijk heel veel andere oorzzken kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is het van belang om gezond te eten en goed voor het ongeboren kindje te zorgen, maar ik vind wel een beetje dat je door slaat. Een patatje, pannenkoekje, pizzaatje af en toe is niks mis mee hoor. Heb het zat gedaan tijdens mijn zwangerschap (mac was zo'n beetje mijn beste vriend ) en ik heb een keurig gezond kind van ruim 8.5 pond ter wereld gebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven