Wie zorgt voor condooms?

23-08-2014 18:37 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Had laatst een date die vind dat ik als vrouw voor condooms moet zorgen. Want wij worden zwanger dus is het ons probleem. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt een man die te beroerd is even langs de kruidvat te gaan.

En liever bv een herpes infectie heeft. Ben ik nou verwend Door mannen die wel zo attent waren of is dat tegenwoordig zo?

P.s. het maakt mij geen bal uit hoor om er zelf voor te zorgen maar het idee.
Als je elkaar als potentieel echt relatiemateriaal ziet heb je toch wel meer met elkaar gemeen dan alleen maar seks? Dus onderneem eerst 'ns wat andere dingen met elkaar (uit eten, strandwandeling etc) voor seks aan bod komt.
Klap eens in de handjes'

Bij blij blij

Wip zonder bescherming

ei ei en zaad erbij.

Wil je het voorkomen

dan een stapeltje condomen

geen bereikbaar ei

dus iedereen blij

Tegen de tijd dat je anticonceptie nodig hebt, maakt het al niet meer uit wie deze betaalt en koopt, wmb.



En tegen een soa heb je ook geen condoom nodig.



Maar ik ben dan ook extreem ouderwets.



Daarnaast ben ik ook realistisch. Mijn zoons zorgen maar dat ze, volstrekt onnodig natuurlijk, condooms bij zich hebben als ze met een meisje naar de McDonalds gaan.
Ikke niet. Condooms kunnen prima voor zichzelf zorgen.



Daarbij, condooms gaan om piemels, dus ieuw!
Alle reacties Link kopieren
Ja, condooms thuis en meestal bij me. Niets sletterigs aan, maar verstandig. Als een man condooms bij zich heeft, krijg ik daardoor geen raar idee over die man. Het maakt juist en goede indruk en is handig, want sommige mannen hebben een voorkeur voor een bepaald merk, of soort condoom.

Verder is het toch niet erg wanneer een man met voorbedachte rade condooms op zak heeft, omdat hij seks met je wil? Ik zie dat niet als een belediging, of zo.
Alle reacties Link kopieren
Jesus, dit meen je niet he? Je zorgt gewoon zelf voor anti conceptie. En een beetje slimme meid gaat Double Dutch. De pil slikken en condooms mee. Geen baby, geen SOA.

Een beetje kerel heeft ook condooms op zak, maar eerlijk, ik vertrouwde op de mijne, weet ik hoe lang hij zijn voorraadje al in zijn portemonnee had zitten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Canoura schreef op 23 augustus 2014 @ 19:48:

Weet je dat is weer de discussie als je als vrouw voorbereid bent op sex zien sommige mannen je als slet. Terwijl het voor de man de normaalste zaak van de wereld is.Nou ja, als een man dat van je denkt weet je meteen wat voor een raar stuk vlees je in de kuip hebt. Met een man die mij een slet vind omdat ik voor mijn gezondheid zorg draag, daar hoef ik niet mee te wippen hoor. Ben ik meteen op afgeknapt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De man zorgt voor condooms, punt uit. Was vroeger al zo en is nu nog zo, alhoewel tijden veranderen... nee grapje de man zorgt gewoon voor condooms!
Alle reacties Link kopieren
Maverick er zijn nig steeds veel mannen die het liever zonder doen en die dus geen condoom hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 augustus 2014 @ 07:11:

Maverick er zijn nig steeds veel mannen die het liever zonder doen en die dus geen condoom hebben.Denk jij dat die mannen het dan wel ineens graag met condoom doen omdat jij er wel eentje bij je hebt.
Dan mogen ze kiezen hè, of helemaal niet of met condoom. Anders wordt het in ieder geval helemaal niet.



Er vantevoren vanuit gaan dat de dame het toch wel zonder condoom gaat doen omdat jij ze niet meeneemt is helaas weliswaar in hun gedachten aan de orde van de dag, maar slaat natuurlijk nergens op uiteindelijk.



En dan een hele discussie of het niet alsnog mag, het toch echt lekkerder is jawel, in die richting gaan, daar heb ik geen zin in.



Dus om die reden heb ik ze bij me.



Maar dat is ook precies de reden waarom ik vind dat de man ze bij zich moet hebben. Dat het niet voor de honderdste keer overkomt dat hij ze niet bij zich heeft zodat hij zijn zin kan proberen door te drukken maar gewoon fair ook wil denken om mijn gezondheid als hij zin heeft in seks en ik er ook nog bij ben wat ik wel of niet wil. En het is ook de reden dat ik ze alsnog ook zelf heb (in allerlei maten).



Dat je niet altijd er op voorbereid bent, prima, hoeft ook niet, dan doe je andere leuke dingen. Ik vind dat een man zich aanstelt als hij persé bij one night stands of prille relaties geen condooms wil gebruiken en op allerlei mogelijke manieren zijn zin probeert door te drammen.



Ja, ik weet het, ik kan ze er ook elke keer gewoon meteen uitzetten of weer naar huis gaan of vantevoren een fantastisch babbeltje houden met betrekking tot op welke manier we seks gaan hebben en hoe de voorwaarden zijn met een contract in 3-voud waarbij gelijk aangegeven wordt wat te doen bij mogelijke zwangerschap...
Alle reacties Link kopieren
En de geslachtsziekten is hij vergeten? Alleen daarom zou ik al geen seks met hem willen, dat hij niet verder denkt dan zwangerschap en dat het kind dan blijkbaar alleen van de vrouw is. Want ja, zo (dom) komt hij op mij over.
Ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2014 @ 20:37:

HIV kan idd pas na 6 maanden.



Drie maanden tegenwoordig. En na zes weken hebben de meeste mensen al de anti-stoffen waar op getest wordt.



Gelukkig maar.



En voor de volledigheid kun je als je weet dat iemand hiv heeft en een onveilig contact hebt gehad, een prep-kuurtje halen op de eerste hulp (zsm tot 72 uur). Dat voorkomt dat het virus zich in je lichaam kan vestigen. En na twee weken tot een maand kunnen ze testen op virale deeltjes, ipv antistoffen.





Ik heb ook gewoon een condoom in mijn portemonnee zitten, en vaak een paar in mijn tas. Ook als ik een relatie heb, stel je voor dat ik mijn pil net vergeten ben. En nu met een seropositieve partner al helemaal.



Ook fijn om ze zelf bij mij te hebben, want dan kan ik ze tenminste makkelijk pakken zonder het spel te doorbreken, met te vragen waar hij zijn condooms heeft liggen. Ik denk er vaak ook veel eerder aan dan de meeste mannen, die rustig met hun onbeschermde lid langs mijn kruis wrijven en voorvocht zitten te lekken.



Of je zult maar net zien dat hij er maar één heeft, die scheurt, of je wilt meer en vaker, of langer (na 20 minuten is een condoom eigenlijk niet meer veilig). Condooms kun je er gewoon nooit te weinig van bij je hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 augustus 2014 @ 19:00:

Met condoom kun je ook herpes oplopen.niet waar
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 25 augustus 2014 @ 15:05:

[...]





niet waarBen jij even bedroevend slecht op de hoogte, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jongens, geen ruzie. Klaarblijkelijk zullen jullie samen toch geen middel nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 augustus 2014 @ 15:06:

[...]





Ben jij even bedroevend slecht op de hoogte, zeg.Ik daal niet af tot dit kleuterniveau van welles nietes. Ik vind overigens dat een man altijd condooms in zijn portomonee moet dragen just in case
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 augustus 2014 @ 10:55:

[...]





Denk jij dat die mannen het dan wel ineens graag met condoom doen omdat jij er wel eentje bij je hebt.De kans is wel groter, sommige dames hier trekken eerst hun kleren uit en vragen daarna aan hun date of zij misschien een comdoom hebben. Dat zijn echt geen leuke situaties om nog uit te komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:meelezer1984 schreef op 25 augustus 2014 @ 15:05:

[...]





niet waarquote:meelezer1984 schreef op 25 augustus 2014 @ 17:52:

[...]





Ik daal niet af tot dit kleuterniveau van welles nietes.
Uhh.. allebei? Ik ben al jaren met mijn vriend hoor maar in die tijd hadden wij beide er 1 in onze portemonnee voor als ze een keer op waren. En de keren dat ze dan op waren, was het van 'jij moest toch vandaag naar de kruidvat? Kan je even condooms meenemen?'.



That's it.



Beide zijn verantwoordelijk. Jij kan zwanger worden, hij kan je zwanger maken, jij kan hem een soa geven, hij kan jouw een soa geven. Wie wint? Niemand. Beide regelen dus. Zijn manier van denken vind ik dus niet correct. Maar ik vind ook dat jij er niet vanuit kan gaan dat een man het bij zich heeft. Een keer vergeten kan altijd..
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 25 augustus 2014 @ 15:05:

[...]





niet waarCondoom gebruikt, toch een soa?



Condooms beschermen niet 100% tegen alle soa. Dat komt omdat een condoom niet de hele penis bedekt. Zo kunnen herpes genitalis en genitale wratten worden doorgegeven.





http://www.soaaids.nl/nl/ ... rkomen/condooms/gebruiken





Condooms helpen risico's op genitale herpes reduceren

Consistente condoomgebruikers lopen 30% minder kans op genitale herpes dan wie zonder condoom vrijt



Condooms helpen risico's op genitale herpes reduceren, zo blijkt uit een recente studie. Consistente condoomgebruikers lopen 30% minder kans op genitale herpes dan wie zonder condoom vrijt. Het condoomgebruik reduceert weliswaar de kansen op genitale herpes, maar elimineert die niet helemaal. Uit vorige studies was al gebleken dat condoomgebruik de kansen op HIV en andere sexueel overdraagbare aandoeningen (SOA's) verkleinden. De link tussen condoomgebruik en een reductie van de kansen op genitale herpes was echter nog niet bekend. Uit de nieuwe studie blijkt nu echter dat condoomgebruik ook efficiënt kan zijn bij het voorkomen van het herpes simplex virus 2 (HSV-2), wat tot dusver onzeker was.



HSV-2 is het virus dat genitale herpes kan veroorzaken, een levenslange virale infectie. Overdracht van het HSV-2 virus gebeurt meestal via huidcontact in zones die niet door condoomgebruik worden beschermd. De grootte van de bescherming was kleiner dan bij andere SOA's, maar toch kan een reductie van de kansen op overdracht van HSV-2 door condoomgebruik een belangrijke stap in de goede richting betekenen. Researcher Emily T. Martin, MPH en als PhD verbonden aan het Children's Hospital Research Institute en de University of Washington, Seattle, gaf in The Archives of Internal Medicine een toelichting over de resultaten van haar onderzoek.



Het team onderzoekers rond Martin analyseerde de resultaten van zes studies omtrent condoomgebruik en het HSV-2 virus, dit om de efficiëntie van het condoomgebruik ter voorkoming van besmetting met het virus te bestuderen. Bij de studie waren meer dan 5.000 mensen betrokken. De conclusie van het onderzoek mocht volgens Martin luiden dat 100% condoomgebruik de risico's op genitale herpes met ongeveer een derde verlaagde.



Minder consistent condoomgebruik reduceerde de risico's op een HSV-2 infectie met 7% voor elke 25% toename van condoomgebruik bij vaginale of anale sex. Anderzijds stegen de kansen op het oplopen van genitale herpes duidelijk wanneer er geen sprake was van condoomgebruik. De onderzoekers vonden geen noemenswaardige verschillen tussen mannen en vrouwen in de mate van protectie tegen genitale herpes bij condoomgebruik





http://www.gezondheidsweb ... genitale-herpes-reduceren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Om even praktisch te antwoorden op de vraag, zonder wetenschap hierboven in twijfel te trekken:



Bij eerste keer seks met iemand is het sowieso beter om met condoom te vrijen. Als je iemand beter kent en vertrouwd is vrijen zonder condoom wel altijd fijner, directer en intenser vind ik.



Meestal zorg ik als man voor condooms. Soms is het toch een huzarenstukje om wanneer het zich voordoet 2 of 3 condooms bij de hand te hebben. Maar dan ben ik op zijn minst zeker dat ze voldoende groot zijn en extra dun voor extra sensatie. Denk wel dat vrouw zoiets apprecieert en niet direct ziet als 'intentie tot seks'.
Ik zal mijn zoons over flink aantal jaar leren om condooms bij zich te hebben. Dat moeten ze echt niet aan de vrouw overlaten. Wat dat betreft heb ik de afgelopen 13 jaar genoeg gelezen op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze altijd bij me. Ik vind het fijn als een man ze ook had, omdat dat aangeeft dat hij veilig vrijen ook belangrijk vind. er zijn er genoeg die het liever zonder doen, maar met hoeveel vrouwen voor mij heeft hij dat dan ook gedaan? Ik vind zelf zonder ook fijner, maar bij een nieuwe vlam/scharrel ga ik toch liever voor veilig.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven