vroege miskraam?

23-08-2014 20:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog nooit eerder gepost maar wil graag de vraag voorleggen en horen wat anderen denken.



Ik heb 2 kinderen en ben op het moment niet bezig om zwanger te raken. Ik gebruik de pil als anticonceptie maar vergeet deze regelmatig.



Nou heb ik de pil afgelopen maand ook 2 x vergeten te slikken waarvan 1 x in de eerste week na mijn laatste menstruatie, en 1 x in de 2e week na mijn laatste menstruatie. In de 2e en 3e week na mijn laatste menstruatie ben ik erg misselijk geweest (in mijn zwangerschappen ben ik ook ontzettend misselijk geweest), en in de 3e week na mijn laatste menstruatie heb ik wat licht bloedverlies gehad, ik heb nu ook veel last van puistjes en was/ben nog steeds erg moe. Ik had al een voorgevoel dat het wel eens zou kunnen zijn dat ik zwanger zou zijn (en dan zou het kindje hartstikke welkom zijn).



Nu ging ik een paar dagen terug naar het toilet om te plassen en bij het afvegen zag ik weer wat licht bloedverlies, en toen ik in de wc-pot keek zag ik wat rode en witte vlokjes en een soort van slijmerig propje drijven (sorry voor de details).



Op dat moment schrok ik een beetje en dacht ik aan een mogelijke vroege miskraam. Het was te vroeg om te testen, maar ik heb toch een test gedaan om te kijken of ik mogelijk hcg in mijn urine had, de test was negatief. Een dag later werd ik ongesteld.



Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat ik een vroege miskraam heb gehad?
Alle reacties Link kopieren
Als je test negatief is dan was het geen miskraam, want dan heb je altijd hcg in je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Misselijk worden is een reactie op hcg. Je test negatief, dus geen hcg in je lichaam. De misselijkheid komt of kwam dus ergens anders van. Geen hcg betekent ook geen miskraam, want dan had je nog wel positief getest. Waarom ben je zo slordig met je anticonceptie?
Denk het niet. Miskraam gaat gepaard met veel bloedverlies.
En waarom slik je eigenlijk de pil (zo slordig) als een kindje welkom is?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 23 augustus 2014 @ 21:06:

Misselijk worden is een reactie op hcg. Je test negatief, dus geen hcg in je lichaam. De misselijkheid komt of kwam dus ergens anders van. Geen hcg betekent ook geen miskraam, want dan had je nog wel positief getest. Waarom ben je zo slordig met je anticonceptie?Dit exact.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alsof je beter de pil in kan wisselen voor foliumzuur. Houd iets je tegen?



Je was niet zwanger, helaas. Als je je pil niet volledig slikt kan dat ook al effect hebben op hoe je je voelt. Ik voelde me na stoppen een heel ander mens.
Alle reacties Link kopieren
Maakt het trouwens uit of je gewoon ongesteld werd of dat het een vroege miskraam was?

Je klinkt alsof je eigenlijk heel graag nog een kind wilt. Doe dan niet slordig met de pil, maar bespreek het met je partner en neem een besluit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tja ik lees ook wel regelmatig verhalen van vrouwen wiens test juist steeds lichter wordt tot uiteindelijk wit en daarna pas de miskraam krijgen. Dus dan is het HCG ook al weg.



En dat als je te vroeg voor je nod test, je nog positief kan testen, maar uiteindelijk toch ongesteld wordt, omdat het toch niet helemaal goed gegaan is. Daarom raden ze altijd aan dat je niet te vroeg moet testen. Dan neem ik dus aan dat de test daarna ook negatief is.



Ik zou het dus niet uitsluiten. Maar echt zeker weten zul je het nooit helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar kom op: Je kunt sowieso nog helemaal niet misselijk zijn in de tweede week na je menstruatie. Stel dat je een cyclus hebt van circa 4 weken, dan vindt de bevruchting na circa 2 weken plaats, en dan is de innesteling na circa 3 weken. Pas na de innesteling gaat je lichaam HCG aanmaken, wat zwangerschapsmisselijkheid kan veroorzaken. Dus als de 4e week na je menstruatie van start gaat, kun je pas last van zwangerschapsmisselijkheid krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 23 augustus 2014 @ 21:48:

Maakt het trouwens uit of je gewoon ongesteld werd of dat het een vroege miskraam was?

Je klinkt alsof je eigenlijk heel graag nog een kind wilt. Doe dan niet slordig met de pil, maar bespreek het met je partner en neem een besluit.+1
Je bent zelf een theepot
Zó irritant altijd... Hier een vraag deponeren en vervolgens nergens op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al schreef VERGEET ik de pil af en toe. Niet bewust maar mocht hier en zwangerschap van komen dan zouden wij er niet voor kiezen om het Kindje weg te laten halen en is het dus welkom.



Ik reageer wanneer ik daar tijd voor heb, zie het probleem niet zo...



Mijn vraag ging ook niet over wat men vind van mijn pilgebruik maar of om of het een mogelijke vroege miskraam zou kunnen zijn. Ik dacht namelijk ook dat er in zo'n vroeg stadium nog niet gemeten kon worden op hcg omdat de testen ook pas een dag nadat je weer ongesteld zou moeten worden, gebruikt dienen te worden.
@pheebz het kan dat het hcg op het moment van testen al zo minimaal was dat het niet te meten is..

ik had ook steeds lichtere tests tot uiteindelijke ook ik ging bloedden, dus alles kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:pheebz schreef op 23 augustus 2014 @ 23:58:

Mijn vraag ging ook niet over wat men vind van mijn pilgebruik maar of om of het een mogelijke vroege miskraam zou kunnen zijn. Ik dacht namelijk ook dat er in zo'n vroeg stadium nog niet gemeten kon worden op hcg omdat de testen ook pas een dag nadat je weer ongesteld zou moeten worden, gebruikt dienen te worden.Maar wat anderen dus ook al zeiden: als er te weinig hcg is om positief te testen, is er dus ook te weinig hcg om misselijk van te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:pheebz schreef op 23 augustus 2014 @ 23:58:



Ik dacht namelijk ook dat er in zo'n vroeg stadium nog niet gemeten kon worden op hcg omdat de testen ook pas een dag nadat je weer ongesteld zou moeten worden, gebruikt dienen te worden.

Je was al misselijk voordat er zelfs maar een eventuele bevruchting was, dus dan is er sowieso nog geen hcg.

En als je al zwanger zou zijn geweest was het hcg nog zo laag dat het niet te meten was door een zwangerschapstest, weinig kans dus dat daar dan je misselijkheid vandaan zou komen.



Volgens mij ben je jezelf gek aan het maken, want al was het een miskraam, wat maakt het uit? Of ga je dan ineens enorm verdrietig worden?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:pheebz schreef op zaterdag 23 augustus 2014 23:58 Zoals ik al schreef VERGEET ik de pil af en toe. Niet bewust maar mocht hier en zwangerschap van komen dan zouden wij er niet voor kiezen om het Kindje weg te laten halen en is het dus welkom.



Ik reageer wanneer ik daar tijd voor heb, zie het probleem niet zo...



Mijn vraag ging ook niet over wat men vind van mijn pilgebruik maar of om of het een mogelijke vroege miskraam zou kunnen zijn. Ik dacht namelijk ook dat er in zo'n vroeg stadium nog niet gemeten kon worden op hcg omdat de testen ook pas een dag nadat je weer ongesteld zou moeten worden, gebruikt dienen te worden. Vergeet je hem echt of spoel je hem door? Ik vind het nogal vreemd namelijk. Hoe jij schrijft over hcg waardes, lijkt het alsof je dolgraag zwanger wilt worden. Je slikt de pil toch niet voor niets?
Ah, een 'ongelukje' in wording.
Wil je graag een miskraam? (Natuurlijk 'wil' niemand een miskraam. Maar het lijkt uit je berichten of dat je dit heel graag wil horen).



Ik denk dat je met doorbraakbloedingen te maken hebt gehad, dit door het slecht slikken van de pil.
Alle reacties Link kopieren
sommigen reageren nogal vreemd vind ik. ik vergeet de pil soms bv in de vakanties omdat ik dan een ander ritme heb en dan vergeet ik hem soms. volgens mij hebben heel veel mensen daar wel last van en het is echt belachelijk dat ik me hier ook nog even ga zitten te verantwoorden maargoed.



Ook te idioot om te concluderen dat ik graag een miskraam wil, Ik heb gewoon geprobeerd de sitiuatie zo duidelijk mogelijk neer te zetten, om het helder te uit te leggen, vandaar de details, gedachten enz.



Ik had dit nog nooit eerder gehad, vond het vreemd, ging nadenken van goh dit zou toch niet?.... En ik dacht ik vraag het hier, misschien dat anderen het wel weten. Misschien zelfde ervaringen of wat dan ook.

Ik had iig niet verwacht dat er door sommigen zo bitchy gereageerd zou worden en dat er zulke idiote conclusies worden getrokken.



Ik geloof niet dat ik hier nog verder ga reageren.

Ik bedoelde dit als een serieuze vraag (dus echt niet als een schreeuw om aandacht of om zielig te doen, maar gewoon een vraag waar de antwoorden mogelijk meer DUIDELIJKHEID voor mij konden scheppen) en hoopte op een serieus antwoord maar blijkbaar is dat voor het meerendeel van de personen die hebben gereageerd niet mogelijk...



Voor de mensen die wel normaal konden reageren, bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
OK, gebaseerd op af en toe de pil vergeten zou je inderdaad zwanger kunnen zijn geworden. Dan zou je menstruatie een vroege miskraam kunnen zijn. Ik heb geen idee hoe een vroege miskraam te herkennen is. Ik heb met 10.4 weken en met 9 weken miskramen gehad en naast een positieve test, uitblijven van menstruatie en pijnlijke borsten, startten de miskramen met bruinverlies, dat erger werd, toen bloedverlies werd en uiteindelijk flink bloedverlies werd (in het ene geval) en vrij snel verlies van flinke stolsels (in het andere geval). Het was in ieder geval anders dan een normale menstruatie, vooral met flinke stolsels. Maar ja, als het net na innesteling misgaat dan is de vrucht volgens mij 1 of 2 mm of zo, dat zie je natuurlijk nooit terug in een menstruatie, ik kan me niet voorstellen dat het dan anders dan anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven