Op laptopjacht

21-08-2014 19:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zul je altijd zien: afstudeerperiode voor de deur, kapt mijn laptop er mee. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop, maar ik ben best een beetje een digibeet. Ik weet hoe ik ermee moet werken, maar nu ik in laptopspecificaties woorden als 'processortype' en 'videokaartmodel' tegenkom, heb ik geen idee waar ik op moet letten.



Mijn toekomstige laptop moet in ieder geval goed genoeg zijn een beetje mee te photoshoppen/indesignen en ondertussen op de achtergrond ook Spotify te laten draaien. Budget is ± ¤500,-.



Iemand die tips/aanraders voor me heeft?
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Mijn man heeft er 1 te koop een goeie waar ook al photoshop opstaat laat me maar weten of je interesse hebt dan kan ik je me mail adres even geven ofzo



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Koop een HP laptop. Erg goede ervaringen mee en binnen je budget kun je al een goede kopen.



Koop een HP laptop met zoveel mogelijk geheugen, vanaf 6 GB of meer. Je koopt dan een behoorlijk snelle laptop die de genoemde activiteiten gemakkelijk aankan, en meer.



Koop zo'n laptop bij een winkel die ook goede service geven binnen de garantietermijn, zoals Mediamrkt of BCC. Je kunt dan eigenlijk geen miskoop doen..
Alle reacties Link kopieren
HP of Acer is inderdaad een prima merk voor laptops. Ga dan voor minimaal 6GB RAM/werkgeheugen. Het interne geheugen is niet zo belangrijk, je kan altijd nog een externe harde schijf bij kopen. Een i3 of i5 processor is vaak wel voldoende.



Overigens kun je ook een Mediamarkt, Paradigit bezoeken. Zij willen je echt wel advies geven. Heb even op Bol.com gekeken voor je en de Acer Aspire E5 of

HP Pavilion lijkt me wel geschikt.
Every white rose has a black shadow
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het liefst voor een Asus gaan, dat is m.i.het meest degelijke merk, beter dan Acer en zeker beter dan HP. Lenovo is ook een goed merk trouwens. Maar probeer in elk geval het toetsenbord uit en vooral het touchpad, als je dat veel gebruikt. Daar zit enorm veel verschil in.
.
Alle reacties Link kopieren
@Boterhammie: ik ga liever voor een nieuwe laptop, toch bedankt voor het aanbod.



HP laptops heb ik niet zo'n goede ervaringen mee, zowel die van mijn broer als die van mijn ex wilden nogal eens oververhit raken. Ik heb momenteel een Toshiba, die is altijd goed bevallen.



Maar minstens 6GB werkgeheugen dus. Dit is handig om te weten, want zoiets zou ik zelf niet kunnen bedenken. Externe harde schijven heb ik, dus dat zit wel goed.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Toshiba is ook ok. Wat ik zelf trouwens ook belangrijk vind is het geluid. En dan bedoel ik niet de speakers, maar dat de ventilator niet teveel herrie maakt. Als je toch externe schijven hebt en het niet lastig vind om die te gebruiken zou je een laptop met ssd disk ipv draaiende harde schijf kunnen nemen. Lekker stil en snel en nooit meer defragmenteren of mechanische fouten. Ook beter als je de laptop vaak vervoert. Maar veel minder interne opslag.
.
Alle reacties Link kopieren
Om een laptop te kopen die bij je past, moet jij volgens mij eerst weten wat je er mee wil gaan doen.

Als je zware spellen wil gaan spelen, is de processor capaciteit (core), videokaart en geheugen capaciteit erg belangrijk, maar daar betaal je dan ook een stevige prijs voor.



Als jij je laptop alleen maar wil gebruiken voor huis tuin en keukentaken en internet, zijn de eerdergenoemde taken veel minder belangrijk.



Zelf heb ik al jarenlang een Asus en heb daar nog niet problemen mee gehad, ondanks dat ik best wel een zware gebruiker ben.



Als ik jouw behoeften goed inschat zou jij met de laptop uit de voeten moeten kunnen.



Asus F551CA-SX241H

De Asus F551CA-SX241H heeft een 15 inch beeldscherm en een Intel® Core¿ i3-3217U processor. Wij adviseren dit model voor:

Word, Powerpoint & Excel.

Draadloos internetten en e-mailen.

Hobbymatig foto's bewerken.

Films en Youtube-video's bekijken.

Spelen van eenvoudige games zoals Angry Birds.

Social Media bijhouden zoals Facebook & Twitter

Intel, het logo van Intel, Intel Inside, Intel Core, Ultrabook, en Core Inside zijn handelsmerken van Intel Corporation in de Verenigde Staten en andere landen.



De prijs is iets onder de 400 euro, maar voor een high end laptop betaal je al heel snel maar dan het het dubbele.



Als jij gewoon een gemiddelde gebruiker bent, zou ik echt niet investeren in de dure high-end laptops.
Alle reacties Link kopieren
What about the Sims? Kan die op zo'n laptop fatsoenlijk draaien? Da's het enige spel dat ik zo nu en dan speel.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Ik heb net voor 468 euro een nieuwe laptop gekocht voor mijn oudste, een HP15-d56nd. Dat was de goedkoopste van een beetje normaal merk (dus geen Asus of Packard Bell) met een dvd-drive.

De Compaq die zij 3 jaar geleden had gekregen had al een tijdje geen werkende accu meer en een paar weken geleden deed ook de ventilator raar en nu doet hij niets meer. Mijn eigen Compaq is 2 jaar oud, ik ga er zeer behoedzaam mee om, en toch is nu de accu kapot en werkt hij alleen nog op netstroom.

Het viel me vanmorgen op dat er nog maar weinig goedkopere laptops zijn. Volgens mij was er 3 jaar geleden veel meer keuze onder de 500 euro.

Een andere die er stond die wel zou voldoen was een Toshiba (is volgens mij beter dan HP) maar die had geen dvd-drive.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is Asus geen normaal merk?

Dat is een van de degelijkste laptopmerken.

Dat je geen Packard Bell wil begrijp ik.



Ik vond nog een test-lijstje:

http://blog.laptopmag.com/best-worst-laptop-brands-2014

Beste 3: Apple, Lenovo en Asus. HP staat op 4. Toshiba op 7.
.
Alle reacties Link kopieren
Is dat Windows 8 trouwens echt zo onhandig als dat het eruit ziet?
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Windows 8 is echt wennen, maar via Windows Verkenner kan je toch overal bij komen. En een startmenu is er ook. Moet je gewoon even weten hoe je daar komt.

Ik vond het een ramp. Het begint te wennen. Het instellen van de PC is wel lastig, vind ik.



Hier kan je ook informatie vinden: http://www.paradigit.nl/cms/koopgids/la ... fault.aspx

http://www.laptopshop.nl/advies/laptops.html



EDIT: Na een download van een andere browser kreeg ik gewoon weer het bureaublad met de pictogrammen. Ik heb die andere browser los van mijn menu, maar gebruik die alleen nog maar.

Kan de blokken van W8 via de speciale toets op het scherm krijgen en met het pijltje onderaan krijg ik een scherm met kleine blokken die ik kan sorteren op naam, installatiedatum en meest gebruikt.

Toen ik dat had ontdekt, was dat voor mij een hele zorg minder.



Die blokken heten apps. Er zit er bij mij ook een bij waarmee zeker 8 browser geladen kunnen worden. Daar staat ook een beschrijving bij.

Het is wel heel erg wennen als je geen touchscreen hebt, maar met een muis kan je makkelijker snel over de balken heen. Als je daar te lang op blijft staan dan komt er van alles te voorschijn. Dat kan lastig zijn. Maar het is maar wat je gewend bent en hoe de instellingen zijn. Die wil ik nog aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Sony VAIO met touchscreen.

Heb deze nu een ruim halfjaar en slaap er bijna mee, zo fijn en mooi is hij.
Rien du tout, ou out de suite?
Volgens mij is een accu geschikt om 500 kaar volledig op te laden.

Als die dus iedere dag wordt opgeladen dan zou je er dus 2 jaar mee kunnen doen.

Dat is de informatie die ik erover heb. Ik heb nog een apparaat met accu dat ik gemiddeld 1x per week aan de lader heb hangen. Is bestemd voor incidenteel gebruik en die is nu 8,5 jaar oud. Zou dus over een paar maanden de geest moeten geven.



De levensduur van een accu is dus ook afhankelijk van het gebruik.



Wat kost zo'n nieuwe accu?



Dat verschilt nogal. De mijne kost 99 euro, maar er zijn er al voor 39 euro. Mijn laptop is redelijk zuinig. Is niet zo snel en wordt niet gebruikt voor gamen en fotoshoppen. Hij was afgeprijsd voor 333 euro.

Hoe zwaarder het gebruik, hoe sneller de accu leeg is en hoe harder deze slijt. Hoe korter de levensduur.



Even ,,,, een kijken naar de prijzen van accu's.

Als je een gebruikte wil overnemen zeker iets om op te letten. Mijn laptop zou zonder accu dus 30% minder waard zijn.



welterusten...
Zonder te willen spammen. Kijk hier eens en naar Wehkamp. De laatste heeft zo nu en dan iets in e aanbieding, maar goed opletten op de specificaties.

En dit is hier: http://www.laptopshop.nl/actie/student-2-0.html

Daar staan er een heleboel. Kan je kijken naar de prijzen en de specifcaties. Let bij de prijs ook op de software die je nog moet aanschaffen, want zonder kan je niets. Er staan vaak alleen maar proefversies op. En de software die aan maar 1 pc is gekoppeld die moet je waarschijnlijk ook nieuw kopen bij een nieuwe pc.
Alle reacties Link kopieren
Het is een Acer *kijkt op sticker op toetsenbord* V5-552 geworden! De laptop zelf werkt fijn, typt lekker weg en is weer heerlijk vlot.



Windows 8... Wie dat in hemelsnaam bedacht heeft..?
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven