tweede kat?

23-08-2014 18:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, een vraagje aan de ervaren kattenbezitters. Ik heb 10 jaar broer en zus gehad. Vorig jaar februari is katertje dood gegaan. Nu, anderhalf jaar later, lijkt poes nog steeds eenzaam. Vooral als wij eens een dagje weg zijn. Het is een binnenkat, dus haar gebied is heel klein en ze doet geen andere contacten op dan.



Vandaag in het asiel een geweldig poesje van 1 jaar gezien, heel rustig en knuffelig beest.



Wat te doen? Ga ik mijn bijna 12 jaar oude kat een plezier doen met gezelschap? Aan de andere kant: ze is haar hele leven samen geweest en moet het nu alleen rooien. Ze miauwt veel meer en ze zit af en toe echt aan mij gekleefd.



Maar een katje uit het asiel halen en het gaat niet. Wat dan?



Heeft iemand ervaring met het erbij zetten van een kat?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leeftijd zou ik er geen jong dier bijzetten... Speel veel met haar, geef haar genoeg aandacht en liefde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 23 augustus 2014 @ 22:42:

Gezien de leeftijd zou ik er geen jong dier bijzetten... Speel veel met haar, geef haar genoeg aandacht en liefde!



Tuurlijk doen we dat Het is alleen dat het weleens gebeurt dat er een hele of halve dag niemand thuis is, of 2 dagen of zo. En in de vakantie waren we 2 weken weg. Dat heeft er bij haar wel ingehakt lijkt het. Dus het is vooral voor de dagen dat er niemand thuis is.



Ik weet het nog steeds niet..... Ik ga morgen eens bellen. Mijn hart zegt een tweede, mijn verstand kan voor en tegen precies tegen elkaar afstrepen en is neutraal.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik zou idd een asiel opzoeken wat wel 'n proeftijd hanteert. En meldt bij het asiel waar je eerst op zoek was, dat veel asiels blijkbaar wel met proeftijd werken, zodat ze weten waarom je afhaakt en zij hun beleid hopelijk aan passen aan de vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 08:36:

Ik zou idd een asiel opzoeken wat wel 'n proeftijd hanteert. En meldt bij het asiel waar je eerst op zoek was, dat veel asiels blijkbaar wel met proeftijd werken, zodat ze weten waarom je afhaakt en zij hun beleid hopelijk aan passen aan de vraag.De asielen die ik ken daar kun je wel je dier terugbrengen, maar wel onder de voorwaarde 'niet goed geld weg.' Alleen als een dier ineens heel ziek wordt of ineens gedrag gaat vertonen dat absoluut niet te verwachten was krijg je je geld terug of kun je een ander dier uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Update . Sinds gisteren zijn we in het bezit van een mooi poesje uit het asiel. Ze heeft het huis al in bezit genomen. En onze oude kat? Ze leven niet op voet van oorlog, maar kijken gewoon allebei een andere kant op. Zodat de andere kat er niet is. Het gaat dus super!
Zonder oorzaak geen gevolg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven