Waar haal jij je Office vandaan?

23-08-2014 15:24 21 berichten
Mijn dochter heeft een nieuwe laptop omdat de oude het ineens niet meer deed. Op de oude had ik Office geïnstalleerd via een goedkope actie van mijn werk. Die licentie is verlopen dus ik kan het niet meer opnieuw installeren. Bij Mediamarkt kon je wel voor 69 euro voor een jaar Office 365 kopen, maar dat vond ik best wel duur. Volgens mij zijn er tegenwoordig ook gratis mogelijkheden (Open office?), maar als ik daarop google weet ik niet welke van de resultaten nu echt betrouwbaar zijn.

Waar hebben jullie je Office-pakket vandaan?
Ik gebruik open office. Openoffice.org/nl



Ik zal nooit meer betalen want open office heeft alles en draait op alle systemen.
Kun je daarin dan ook je oude bestanden importeren en bewerken?
Ja.
Waarom zou iemand dan nog Office kopen? Dochter wil liever via school Office kopen, dat kost 27 euro per jaar. Valt ook wel mee, maar als het gratis kan liever zo natuurlijk.
Wij gebruiken ook OpenOffice. Werkt perfect!
Alle reacties Link kopieren
Omdat open office vaak niet werkt op de digiborden, moet je het eerst opslaan als bijv. Words en dan klopt vaak de outlay niet meer. Daarom voor school wel MO
Ik heb het inderdaad gewoon van de mediamarkt.
Alle reacties Link kopieren
Open office via de eigen site, werkt prima.



Nadeel is dat MO soms moeite heeft met de bestanden van OO. Dat is te voorkomen door de OObestanden op te slaan als MObestanden.

Maar daar hebben wij als gezin dan last van, geldt niet voor iedereen natuurlijk.



Ik heb via surfspot goedkope legale paketten van MS ooit aangeschaft.



Surfspot
Je bent zelf een theepot
Ik vind geen van de gratis varianten van aanvaardbare kwaliteit. Dus ik haal mijn Office van internet. De 2011-editie voor de mac.
Ik koop het via Surfspot.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gekocht. Ook via surfspot.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Libre Office, dat is gratis en goed. Kan bestanden gewoon zo opslaan dat ze met Microsoft office e.d. ook gewoon te openen zijn.



https://nl.libreoffice.org
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt idd Open Office gaan gebruiken. (te downloaden op hun website)

Óf je download Microsoft Office via torrents.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Kingsoft Office heb ik gratis kunnen installeren op mijn laptop.
Ik zou voor de optie van E27,00 gaan. Bestanden die opgeslagen zijn onder Open Office kunnen vaak niet geopend worden op apparaten met Windows Office. Daar zal je dochter op school last van kunnen krijgen.
Uiteindelijk is de beslissing toch nog snel genomen. Het zou heel onhandig zijn als haar bestanden op school niet geopend kunnen worden, dus ik heb haar maar Office via school laten bestellen. Als ik zelf nog eens een nieuwe laptop neem, zet ik daar wel gratis Office op.
Oh als ze op school les krijgen in 'n bepaald programma moet je natuurlijk dat bepaalde programma aanschaffen zodat ze de les kan volgen en niet haar alternatief programma moet zien uit te vogelen.
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2014 @ 17:54:

Oh als ze op school les krijgen in 'n bepaald programma moet je natuurlijk dat bepaalde programma aanschaffen zodat ze de les kan volgen en niet haar alternatief programma moet zien uit te vogelen.Nee, dat gaat vooral om presentaties en Word-documenten. Ik zou niet willen dat haar hele layout ineens veranderd als ze daar documenten opent.
Alle reacties Link kopieren
Is dat via slim.nl waar je dochter het via school koopt? Koop ik het zelf ook altijd goedkoop (als docent zijnde maar kun je ook als leerling kopen)
Alle reacties Link kopieren
Voor studenten is er een actie bij mediamarkt. Je kan bij hun voor ¤70,00 een office pakket krijgen voor 4 jaar (continu up to date, want je krijgt de nieuwste). Dit is alleen op vertoon van een studentenpas dus denk alleen voor hbo/universitaire studenten.

Ik hoorde dit van een werknemer dus je zou altijd even bij mediamarkt kunnen navragen voor de volgende keer!
You never fail until you stop trying.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven