Lasagne klaar... Past schaal niet in oven! En nu?

24-08-2014 19:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist anderhalf uur staan zwoegen op het fabriceren van een mega lasagne, groenten gesneden, bechiamel (?) saus gemaakt. Ik heb een nieuwe ovenschaal gekregen en had bedacht om heel veel te maken, en dan in te vriezen.



Nu zit dus alles in die bak, netjes in laagjes met een mooie laag bechamel saus en kaas bovenop.



PAST DE SCHAAL NIET IN MIJN OVEN.



iemand een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat heb ik meerdere keren gehad met meerdere ovenschalen (ik ben niet zo handig). Heb ze allemaal weggegeven en heb er nu eindelijk 1 die wel past! Hoopt dat het uiteindelijk heeft gesmaakt!



*krijgt nu zin in lasagne*
Haha! Ooit gehad met een muffinbakvorm. Eigenwijs als ik was heb ik hem diagonaal alsnog in de oven geschoven. Gevolg was wel dat het beslag uit alle vormpjes naar beneden liep. Had een soort reuzenmuffin met uitsteeksel over. Bovenin ook wat zwarter dan onderin :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens dat de schaal er net in past en dan dus niet kan draaien ( heb combi magnetron met zo'n draaiplateau).



Moet er dan altijd erg om denken om de schaal dan een aantal keren handmatig om te draaien om zo te voorkomen dat één kant helemaal zwart wordt.



Gehannes en geklooi is dat....
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ha ik heb dat zelf ook eens gehad, de eerste keer dat er iemand bij mij kwam eten toen ik net op mezelf woonde. Overscheppen was de enige optie. Sinds die tijd let ik wat beter op als ik een nieuwe ovenschaal koop
Mijn nieuwe achterbuuf en goede vriendin heeft zo'n fornuis met 5 pitten en mega-oven. Ik weet nu dus wat ik moet doen als dit mij ooit overkomt zou namelijk goed kunnen, want ik heb ook zo'n lekker klein oventje waar mijn grootste ovenschaal maar net in past



Smakelijk iig! Ben blij dat het toch nog enigszins gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd naar de maat van de schaal ? Hier ruim 100 liter oven gaat vast passen
Alle reacties Link kopieren
We hebben echt exact hetzelfde probleem gehad toen we hier voor het eerst woonden en ik snel iets makkelijks in de oven wilde schuiven. De oven van onze buren was gelukkig wel groter ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 24 augustus 2014 @ 22:05:

We hebben echt exact hetzelfde probleem gehad toen we hier voor het eerst woonden en ik snel iets makkelijks in de oven wilde schuiven. De oven van onze buren was gelukkig wel groter ;)haha, goede binnenkomer in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
Laatst ook gehad met een bakvorm voor madeleines...veel werk om het beslag te maken, alles er netjes in lepelen...en idd, past het ding niet in de oven! GGGRRRRR heb alles weg kunnen gooien.

Ga er denk ik een stuk vanaf zagen :-)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Been there done that



2x met dezelfde ovenschaal
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Hij was heerlijk! Heb nu twee bakjes in de vriezer, en nog twee ongebakken ovenschalen in de koelkast om morgen te bakken.



De ovenschaal is 'gewoon' groot, mijn oven klein.



Wel een grote geruststelling dat er meer zijn die het ook wel is gehad hebben




Briljant topic dit, echt. Ik heb het wel eens andersom gehad: Paste de lasagne niet in de ovenschaal en ik had geen grotere. Toch alles erin gepropt en gelukkig bakpapier in de oven, want één grote bende na afloop want helemaal overstroomt.



En lasagne is mijn lievelingseten en ik heb daar nu dus heel veel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Lasagne pakket van de Appie zo lekker.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven