Aardbeving 6.1 Napa Californië

24-08-2014 14:14 37 berichten
Volgens diverse bronnen (w.o. AD.nl en CNN.com) is er een uur geleden een aardbeving geweest in Californië met een kracht van 6.1 op de schaal van Richter.



Nog geen meldingen over slachtoffers, wel materiële schade. Er wordt gewaarschuwd voor naschokken.



Op Twitter viel me op dat er gespeculeerd wordt of er een verband zou zijn met de vulkaanuitbarsting in IJsland en zo ja, of The Big One snel zal volgen.
quote:Naara schreef op 24 augustus 2014 @ 16:14:

In Izmir heb ik dit jaar ook de schokken gevoeld van een beving. Dus, wat maakt dat deze beving anders is dan anderen? Is god geland in LA, vergaat de wereld nu het in LA is, nee toch he?



Get a grip, and get a life of your own.....

Jouw reactie is dramatischer en emotioneler dan de OP.



Maar nee, deze aardbeving is niet anders dan anderen, god is niet geland in LA, de wereld vergaat niet nu het in LA is (waar jij zelf over begint overigens, over LA). Ik las de nieuwsberichten, zag eea op twitter en opende een topic. Had ik berichten over Izmir gelezen dan had ik daar wellicht een topic over geopend. Of niet.
Zo zwaar is 6.1 niet voor daar, die huizen zijn er op gebouwd
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 augustus 2014 @ 14:35:

Ik las ik op televaag ( ) dat er een lezer was die dacht gisteren de aardbeving van 5.3 op IJsland gevoeld te hebben. Ik woon er een km of 300 bij vandaan en ik voel ze niet eens

Anywaay, spannend spannend. Al wordt er door de media al weer heel wat af gehyped.Ik zit het al dágen in de gaten te houden, van mij mag die vulkaan wel eens gaan, zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 24 augustus 2014 @ 16:51:

Zo zwaar is 6.1 niet voor daar, die huizen zijn er op gebouwdIk benieuwt hoe de huizen eruit na een zware aardbeving. De Nederlandse constructie lijkt me toch wat beter dan de Amerikaanse.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 24 augustus 2014 @ 16:55:

[...]





Ik zit het al dágen in de gaten te houden, van mij mag die vulkaan wel eens gaan, zeg! Code rood is inmiddels al weer code oranje geworden.... blijven wachten dus :-)
Snjókorn falla, á allt og alla
Grote gebouwen in dat gebied zijn aardbeving bestendig tot op zekere hoogte. In Nederland zou alles instorten. Een 6.1 is namelijk weldegelijk behoorlijk zwaar, alleen zijn zij het gewend en kunnen het verwachten. Ik denk dat de dijken het hier niet zouden houden.



5.8 heeft het ook gehouden
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weet, is dat sommige hoge gebouwen wat mee deinen..Maar ik weet zeker dat mijn huis het niet overleven gaat hoor.
quote:raccoon schreef op 24 augustus 2014 @ 17:03:

[...]





Ik benieuwt hoe de huizen eruit na een zware aardbeving. De Nederlandse constructie lijkt me toch wat beter dan de Amerikaanse.Nederlandse huizen zijn juist niet geschikt voor een gebied waarin aardbevingen voorkomen. Doordat de huizen hier meestal bakstenen gebouwd zijn kunnen ze helemaal niet 'meeveren' met een aardbeving en zouden ze vaker scheuren of uit elkaar vallen. Hout geeft nog een beetje mee. Maar dan nog, als de aardbeving niet ver onder de oppervlak is of heel krachtig is storten huizen in. Christchurch in Nieuw Zeeland is nog steeds aan het herstellen en opbouwen na de 6.3 aardbeving in 2011. Maar dit was eigenlijk een naschok van de 7.1 van een halfjaar eerder waardoor sommige gebouwen al beschadigd waren en dus verzwakt.
Er zijn schijnbaar wel wat gewonden gevallen in San Fransisco.
Alle reacties Link kopieren
Ben net een paar dagen uit Yellowstone.

Wat is het daar toch prachtig.

Was er rustig je kan daar de activiteit bekijken wordt per dag opgetekend.En kan me herinderen dat er wel vaker wat gerommel is met kleine bevingen ,vier jaar geleden zijn we er ook geweest en toen werdt hetzelfde beweerd omdat er een paar kleine bevingen waren.

De aardbeving was bij Sacramento dit ligt toch nog ruim van de kust af dichter bij Lake Tahoe of Yosemite dan San Francisco.En er zijn hele scheuren in de snelwegen en tot nu toe 87 gewonden en een aantal branden.

De aardbeving in Ijsland heeft geen schade gemaakt en geen gewonden en zal daarom wel minder uitgebreid in het nieuws zijn.

Ben zelf erg blij dat het met een sisser in Ijsland lijkt af te lopen.

Zit nu in Rocky mountains NP.En vlieg over drie dagen met tussenstop op Ijsland.

Normaal zou ik het fijn vinden om wat langer te blijven maar we zijn er dan ruim vijf weken en wil nu wel graag weer naar huis.

Overigens zijn we ook ruim twee weken in Californie geweest en was er dit jaar overal onderweg toch veel natuurgeweld.

Californie zucht onder droogte en heeft veel branden waaronder Yosemite .In de andere staten hadden we elke keer net geluk er weg te zijn toen er flashfloodings voorkwamen.
6.9 in Peru, wat maakt die in Californië zo speciaal?
quote:raccoon schreef op zondag 24 augustus 2014 17:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="onipaa in "Aardbeving 6.1 Napa Californië"" class="messagelink">onipaa schreef op 24 augustus 2014 @ 16:51</a>:</b>

Zo zwaar is 6.1 niet voor daar, die huizen zijn er op gebouwd</div></blockquote>Ik benieuwt hoe de huizen eruit na een zware aardbeving. De Nederlandse constructie lijkt me toch wat beter dan de Amerikaanse. Inderdaad, die Amerikaanse huizen gaan echt in no-time tegen de vlakte. Je ziet het ook bij tornado's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven