Betaalbare vloer op vloerverwarming

25-08-2014 11:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwbouwhuis krijgen wij zowel beneden als op de eerste verdieping vloerverwarming.



Nu zijn we vast aan het rondkijken en oriënteren op wat we straks op de vloer willen. Voor beneden hebben we al over verschillende dingen nagedacht: Pvc, gietvloer, keramisch parket, vinyl. Parket vind ik ook mooi, maar minder handig in de open keuken en geeft toch warmte verlies.



Boven willen we het graag goedkoop houden, als we geen vloerverwarming zouden hebben zouden we daar Ikea laminaat neerleggen, daar hebben we goede ervaringen mee.



Wat hebben jullie op vloerverwarming? Bevalt het? En wie heeft er ideeën voor iets goedkoops voor boven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in het hele huis vloerverwarming en heb overal laminaat liggen. Bevalt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort laminaat heb je dan? En wat voor ondervloer?
Alle reacties Link kopieren
Laminaat en vloerverwarming gaat prima samen, mits je de juiste ondervloer gebruikt. Je kunt bij iedere winkel speciale ondervloer voor laminaat krijgen, het staat op het etiket.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat gaat toch niet met elk laminaat of wel?



En wat zijn jullie ervaringen verder? Ook voor de beneden verdieping (gietvloer, keramisch parket, pvc, vinyl, laminaat)?
Alle reacties Link kopieren
Of toch parket, maar is dat niet heel onhandig in de keuken? Ik vind een andere vloer in de open keuken niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Iuxuryfloors in Kampen heeft een heel uitgebreid assortiment qua laminaat en laminaattegels, het is ook goedkoop.
Bi sonraki hayatimda gel.
Wij hebben beneden keramisch parket, echt een van de beste keuzes in ons nieuwbouwhuis die we hebben kunnen maken prachtige vloer!



Boven hebben we een houten vloer, alleen geen vloerverwarming.

Wel in de natte ruimtes, maar daar liggen gewoon grote tegels.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het orienteren, bij ons liggen er hele lelijke plavuizen. Dat keramische parket ziet er mooi uit zeg! Iemand enig idee wat uitslopen en leggen gaat kosten?
Slopen weet ik niet, leggen hebben we laten doen door een beun.. Heeft alles bij ons in huis getegeld en vroeg 15,- per vierkante meter, wel belastingvriendelijk :P



Normaal vroeg hij 28,- per vierkante meter, wit.



Het ziet er echt prachtig uit en is zo fijn om te onderhouden. En ik vind de reactie van mensen die op bezoek komen ook zo leuk. Iedereen verbaasd zich dat het tegels zijn en geen hout.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21, dat klinkt goed. Waar hebben jullie het keramisch parket vandaan? Wat ik zo zie zit er ook nogal verschil tussen de merken. Hebben jullie gerectificeerd (?) parket of niet (dan heb je geloof ik smallere voegen, doordat er een randje van de zijkanten is afgeslepen waardoor het recht is ipv rond?)? Ik ben erg benieuwd of je daar veel verschil tussen ziet.
Wij hebben de tegels van het merk Kronos, staat goed bekend en wordt geimporteerd uit Italie.



Zit een minimale voeg tussen de tegels, is inderdaad gerectificeerd, heeft een lichtgrijs/bruine kleur ( heet Oak).



Zal even kijken of ik een foto kan plaatsen.. Ziet er nu wel iets anders uit dan toen het net gelegd was ( grijze waas van het bouwstof er nog overheen).



Vloer 1



Vloer 2
Alle reacties Link kopieren
Ziet er mooi uit Chantilly21!
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven