Hond wil niet eten...

20-08-2014 21:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond (herderXhusky)heeft onlangs een blaasontsteking gehad. Daarvoor kreeg ze eerst een kuurtje van 5 dagen, nadat de uitslag van de kweek binnen was nog een tweede kuur van 10 dagen.

In die tijd wilde ze nauwelijks eten, en ze is ook behoorlijk afgevallen. Dat is niet zo erg, ze was altijd iets te zwaar en de dierenarts vond bij onderzoek dat er een kilootje bij mocht, maar niet meer.

Inmiddels zijn we een week na de laatste kuur, de blaasklachten zijn over, maar het eten is echt een issue geworden.Normaal at ze brokken van RC. Ik heb allerlei verschillende merken brokken geprobeerd, plus van die diepvriespakjes van Rodi met pens, kip en hart.

Alles wordt besnuffeld en daarna afgekeurd.

Gekookte kip met wat rijst ging eerst nog wel, nu laat ze de rijst staan.

Zelfs bakjes pedigree wil ze niet.

Van een vriendin kreeg ik een blikje met voer om de eetlust op te wekken, dat deed het...van de katten!

De hond heeft er met lange tanden twee keer iets van gegeten.

Ik dacht eerst dat ze misschien een zere kies had, maar de dierenarts heeft haar goed bekeken en dat was allemaal in orde, ze at niet omdat ze ziek was.

Een stukje dentastick gaat er overigens wel in.

Ik lees overal dat het ook manipulerend gedrag kan zijn, dat je er geen aandacht aan moet besteden.

Mijn eigen dierenarts is op vakantie en ze eet en drinkt wel iets op een dag, dus waarschijnlijk is het ook geen directe noodsituatie, maar het zit me niet lekker.

Lang verhaal, maar de vraag is natuurlijk: wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig !



Gecondoleerd met het verlies van je hond.

Zo ontzettend verdrietig voor je.



Weet je ook hoe het komt dat haar slokdarm uitgerekt/verlamd was ? Heeft dat te maken met de anti-biotica ? of is het een losse aandoening ?

Ik ken die diagnose niet, vandaar mijn vragen.



Heel veel sterkte met het leven in een leeg huis, zo zonder je hond.



Wat erg! Wat zul je haar nu missen. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Tinydancer, volgens de dierenarts was het een op zichzelf staande aandoening, mogelijk wel veroorzaakt door tumoractiviteit.

Er waren wat vergrote lymfeknopen te zien, maar dat kon ook door de longontsteking komen.

Mega-oesophagus heet het.



Gisterenavond was ik ervan overtuigd dat ik nooit meer een hond zou nemen, en nu....

Er slaapt een kleine jongedame van 3,5 maand aan mijn voeten.

Ze is gered van ophanging in een bos in Litouwen. Mensen konden dat niet aanzien en hebben haar impulsief meegenomen naar NL.

Eenmaal thuis bleek de combinatie, werk, puppie,flat en peuter niet geweldig. Nu woont ze bij ons! Ik vind het heel bijzonder dat dit binnen 24 uur kon gebeuren, het moest zo zijn, denk ik dan maar...
Alle reacties Link kopieren
Dag Christy,

lees nu je verhaal en wat verschrikkelijk dat je je hond moest laten inslapen. Maar wat fijn dat je zo snel al een ander hondje hebt gevonden waar je zo blij mee bent. Hoop dat jullie heel veel gezonden en leuke jaren tegemoet gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic volledig gemist.



@Christy, gecondoleerd, wat verdrietig en wat is dat snel gegaan.

Als een hond niet meer wil eten is dat vaak geen goede indicatie inderdaad.

Hoe oud was ze eigenlijk?



Het zal best een prachtig dier geweest zijn. Ik ken een kruising HuskyxRottweiler, ook een geweldige hond, om te zien maar ook qua karakter.



Maar wat leuk dat je nu alweer een nieuw hondje hebt, alsof het zo heeft moeten zijn inderdaad.

Hopelijk krijgt die ook snel een plekje in je hart en maakt ze het verdriet om je andere hond snel minder
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Tjee Christy, wat lees ik nu???

Je hond is al ingeslapen!

Wat erg voor je!





Maar wat goed van je dat je deze hond hebt.

Het klinkt heel bot, maar de een z´n dood is de ander z´n brood. Jouw nieuwe hond heeft hierdoor maar wat veel geluk gehad!
Alle reacties Link kopieren
Zo lief dat jullie meeleven!

Ze was pas 7, en het moment dat ik de röntgenfoto's stukje voor stukje op het scherm zag komen, voelde ik de moed in mijn schoenen zinken.

De dierenarts ging de fotos nog bewerken en beoordelen, maar ik wist het al...

Ik ben bij haar op de grond gaan zitten en een kwartiertje later kwam de dierenarts terug en toen was ik er klaar voor om te zeggen dat ze moest inslapen.

Ze is in mijn armen gestorven en ik dacht echt: nooit meer een hond!!

En nu ben ik zo blij met mijn nieuwe aanwinst, ze is al zindelijk, heeft vannacht geen kik gegeven, en nu is ze echt een beetje aan het settelen.

Het is een slim beestje, beetje angstig nog voor onbekende dingen, maar ze went snel.

Het is heel dubbel, maar inderdaad, door de dood van de ene hond, heeft de ander nu een goed thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nooit meer een hond. Dat heb ik op een soortgelijk moment ook gedacht.

Dat verdriet kun je missen als kiespijn maar als je het over mocht doen, zou je weer voor die hond gekozen hebben.



En dus begin je er weer aan.

Ik heb ook een buitenlandertje, is soms ook nog wat angstig maar was in het begin veel en veel erger. Hier ga je ook weer veel van houden.



En als ze doodgaat denk je weer.....
Alle reacties Link kopieren
Ach, 7...dat is inderdaad nog redelijk jong.



Zo te horen bevalt de nieuwe pup heel goed, leuk hoor, geniet er maar van!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik zag trouwens toevallig gisteren op Facebook een statusupdate van iemand voorbij komen waarin zij vertelde dat ze na het afscheid van de ene Berner Sennen hond, 11 dagen geleden, nu ook afscheid hadden moeten nemen van de andere Berner Sennen hond die ze hadden.



Pffff, ik heb net zelf ook 6 weken geleden afscheid genomen van mijn 16,5-jarige hondje, dus daar kreeg ik even gevoel bij.

Eén hond is al verdrietig, maar twéé honden vlak na elkaar...En dan ook nog eens van die bakbeesten. Dan is je huis wel heel stil en leeg ineens hoor...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven