Vliegvakantie met baby

26-08-2014 16:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij gaan in september voor het eerst vliegen met een baby 7,5 maanden. Ze krijgt flesvoeding. Nu mag je geen vloeibare stoffen meenemen in het vliegtuig, dus geen water om voeding mee aan te maken. Moet ik dan van die pakjes kant en klare voeding meenemen?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Verder nog tips wat wel en niet te doen? We gaan naar Turkije dus ongeveer 3,5 uur vliegen.
Babyvoeding mag je gewoon mee aan boord nemen. Ik heb zelf een thermosfles met warm water meegenomen en dat was geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben ook water in het vliegtuig hoor....
Zo'n flesje maken ze gewoon voor je klaar, geen probleem!
Met welke maatschappij vlieg je?
Babyvoeding mag wel mee.

Maar je kunt ook een fles water na de veiligheidscontrole kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je met een baby reist mag je voor de baby wel vloeistoffen meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders ook even op de site van je vliegtuigmaatschappij en/of op Schiphol.nl
Alle reacties Link kopieren


serieus?
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk mensen die gaan vliegen met een baby....als je maar niet naast mij zit!!!
quote:peecee schreef op 26 augustus 2014 @ 17:18:

Vreselijk mensen die gaan vliegen met een baby....als je maar niet naast mij zit!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 26 augustus 2014 @ 17:13:

Als je met een baby reist mag je voor de baby wel vloeistoffen meenemen.Kun je zien hoe idioot die vloeistofmaatregel is. Dan regel je als terrorist toch gewoon even een baby.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 26 augustus 2014 @ 17:18:

Vreselijk mensen die gaan vliegen met een baby....als je maar niet naast mij zit!!!



Ja, mensen met kinderen moeten ze verbieden om op vliegvakantie te gaan, wat denken ze wel niet



Wij zijn dit jaar naar Kreta gevlogen, dochter van bijna 2 heeft 1,5 uur geslapen en de rest van de reis op schoot gespeeld. Was inderdaad erg zielig voor de man naast ons..

En ook al heb je er wel even last van, ik snap dat dat vervelend is, maar een uur een vervelend kind aanhoren is echt erg verstorend voor de rest van je leven
Alle reacties Link kopieren
Nog wat tips: baby gaan voeden tijdens het dalen, dan gaan door de slikbeweging de oortjes open, mochten deze dicht zitten.

Begint baby te huilen tijdens de daling, dan kan dat komen doordat hij/zij last heeft van diezelfde oortjes. Gewoon even lekker laten brullen, dan worden de oortjes sneller 'geklaard'.

Op de toiletten zijn babyplanken aanwezig, hierop kun je de luier verwisselen. Cabinepersoneel kan de flesjes melk opwarmen in heet water. Er zijn GEEN magnetrons aan boord. Hou daarmee rekening, je hebt dus wat langer de tijd nodig om het flesje op temperatuur te krijgen. Of gewoon gekookt water mengen met koud bronwater...

Babywagen kun je tot aan de vliegtuigdeur meenemen, daarna wordt deze in het vrachtruim geladen en er op de bestemming weer als eerste uitgehaald.



Wil je meer weten, vraag maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 26 augustus 2014 @ 17:24:

[...]Kun je zien hoe idioot die vloeistofmaatregel is. Dan regel je als terrorist toch gewoon even een baby.Er wordt wel getest wat er in de flessen zit....
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik een uur naast een huilend kind moet zitten dan wordt ik ook absoluut niet blij (understatement).



Maar volgens mij valt dat best mee dat huilen van baby's in vliegtuigen. Ik heb tenminste nog nooit last gehad van huilende kinderen in vliegtuigen en ook mijn eigen kind heeft zich voorbeeldig gedragen in het vliegtuig.
Babyhater kun je tot aan de vliegtuigherrie meenemen?



Lol...
Alle reacties Link kopieren
Meestal valt het idd wel mee, heb nog nooit een kind een uur horen huilen in het vliegtuig,misschien wel even met dalen en opstijgen, en daar word niemand gek van, behalve als je het al was.

Mijn ervaring is ook dat je babyvoeding mag meenemen, en ik plande het zo dat ik de fles/drinken gaf bij opstijgen en landen, dan hebben ze vaak wat minder last van de oren.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 26 augustus 2014 @ 17:29:

Babyhater kun je tot aan de vliegtuigherrie meenemen?



Lol...I hate auto correct
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 26 augustus 2014 @ 17:27:

Nou als ik een uur naast een huilend kind moet zitten dan wordt ik ook absoluut niet blij (understatement).



Maar volgens mij valt dat best mee dat huilen van baby's in vliegtuigen. Ik heb tenminste nog nooit last gehad van huilende kinderen in vliegtuigen en ook mijn eigen kind heeft zich voorbeeldig gedragen in het vliegtuig.



Nou toen wij vorig jaar terug vlogen van Ibiza heb ik mij verbaasd over het aantal huilende baby's en peuters in dat vliegtuig....

Het zal aan de bestemming liggen of de tijd van het jaar. In maart dit jaar naar Lanzarote zaten we tussen de stinkende(ja echt!) en klagende bejaarden.

Ik weet eigenlijk niet wat erger was(denk de bejaarden die kunnen er wat aan doen maar baby's natuurlijk niet).
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 26 augustus 2014 @ 17:29:

Babyhater kun je tot aan de vliegtuigherrie meenemen?



Lol...Wel typisch dat autocorrect precies dié woorden ervan maakt. In een onderwerp over baby's in een vliegtuig...
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 26 augustus 2014 @ 17:32:

[...]





Nou toen wij vorig jaar terug vlogen van Ibiza heb ik mij verbaasd over het aantal huilende baby's en peuters in dat vliegtuig....

Het zal aan de bestemming liggen of de tijd van het jaar. In maart dit jaar naar Lanzarote zaten we tussen de stinkende(ja echt!) en klagende bejaarden.

Ik weet eigenlijk niet wat erger was(denk de bejaarden die kunnen er wat aan doen maar baby's natuurlijk niet).Gek genoeg heb ik vaker last gehad van 'oudere kinderen' (tussen 4-7 jaar) dan van baby's en peuters. Baby's en peuters zijn nog niet goed 'aan te sturen', maar vond dat de ouders bar weinig deden om de 'oudere' kinderen wat onder controle te houden. Dat vind ik dan meer storend, omdat daar wel wat aan te doen is.
Geen tips, want geen baby. Toen ik laatst naar curacao vloog was er ook een gezin met een baby. Deze baby was zo klein dat ik aan de moeder heb gevraagd hoe oud hij was..bleek 10 weken te zijn. Het kind was hartstikke lief en heeft amper gehuild maar vond het wel een gedurfde onderneming.



Één keer heb ik meegemaakt dat een baby 2,5 uur huilde op een vlucht naar Spanje. Dat was voor iedereen vervelend, de baby, de ouders, de passagiers maar bijna iedereen snapte het wel. Je kunt nooit van tevoren weten hoe je kind reageert en de ene vlucht, is de andere niet. Er was toen 1 hele vervelende meneer die ging schreeuwen dat het kind *vloekwoord* toch echt eens op moest houden met *vloekwoord* janken en dat werd ruzie. Nadat we geland waren wilde de vervelende meneer ook echt op de vuist gaan met de vader. De vervelende meneer is gearresteerd en iedereen klapte
Alle reacties Link kopieren
Waar vlieg je naartoe en met wie? Als je met een groter vliegtuig gaat, is er over het algemeen een family row waar wiegjes opgehangen kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en tips.



Tja natuurlijk hopen wij ook dat baby zich voorbeeldig gedraagt maar helaas kun je dat nooit zeker weten. Het is een heel rustig en lief kind maar het is de eerst keer vliegen dus geen idee hoe dat gaat.We hopen er maar het beste van.

Er zijn mensen die met baby's naar de andere kant van de wereld vliegen dus deze 3,5 uur moet dan wel te doen zijn.



We vliegen met Condor vanf Dusseldorf naar Antalya.



Liubi jij nam dus gewoon een thermosflesje mee met warm water? Dat is wel handig, doen we nu ook als we weg gaan; Moeten we maar proberen dan.

En natuurlijk is er ook water in het vliegtuig... , stom dat ik daar niet aan heb gedacht.



Quinty bedankt voor je tips betreffende het laten drinken bij dalen en landen. Gaan we zeker doen.

We zijn ook nog van plan een makkelijke buggy te kopen. Een waar ze ook in kan liggen, zitten kan ze nog niet echt en we hebben nu zo'n onhandig groot onderstel.



Iemand nog tips voor een makkelijke niet al te dure buggy?



We hebben er erg veel zin in om nog even lekker naar de zon te gaan, vooral nu het weer hier zo tegenvalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven