Scharrel liegt over leeftijd; vergaande gevolgen

26-08-2014 08:50 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het zo kort mogelijk houden.



Heb in de kroeg een leuke jongeman ontmoet en hem meegevraagd naar mijn huis. Eerst wat gegeten, het einde van de avond toch op seks uitgedraaid. Daarna veel sexy appjes en weer afgesproken een paar dagen later. Hij was 22 zei hij. Ik 25, normaal val ik niet zo op jonger maar hij kwam erg volwassen over.



Gisterenavond kwam er een vrouw aan de deur, schreeuwend. De moeder van mijn scharrel. Hij heeft gelogen, hij is 15 bijna 16. En echt, dat zou je hem niet geven. Ruim 1m80 lang, aardig gespierd en al tattoo's. Ook zijn gezicht is erg volwassen. Jonger dan 20-22 zou ik hem echt niet gegeven hebben.



Enfin, moeder woedend en schreeuwen. Ik heb haar herhaaldelijk geprobeerd uit te leggen dat hij ouder lijkt,vervolgens begint ze te schelden met pedofiel en smerig kankerwijf. Toen was ik wel uitgepraat.



Net krijg ik een appje van de scharrel in kwestie dat hij met zijn moeder "langs het politieburo rijdt straks" en dat het niet zijn idee was. Ik begrijp dat ik dom geweest ben, maar wat kan dit voor gevolgen hebben? Neemt de politie zoiets serieus? Zo ja, wat kan ik verwachten qua straf? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?



Nogmaals zeggen dat ik dom ben geweest haalt weinig uit, ik wist immers ook zijn leeftijd niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 26 augustus 2014 @ 11:49:

Ik gok trouwens dat we straks wel een gedicht kunnen verwachten van die Claudio of hoe die man ook heet. Maar op zich is het een interessant onderwerp.Ik denk niet dat het Claudio is. Hij zou niet uren wegblijven, maar eerder nog wat olie op het vuur gooien.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Thordis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 14:46 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Scharrel liegt over leeftijd; vergaande ..."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 26 augustus 2014 @ 14:43</a>:</b>

[...]





Nogmaals, ik ken een man die hier 3 dagen voor heeft gezeten! En die had zelf echt geen enkel initiatief getoond.</div></blockquote>

Ongetwijfeld, maar je weet ook niet wat hier meer aan de hand was. Ik ben ook wel 19-jarigen tegen gekomen die veroordeeld waren voor seks met een 14 jarige, maar daar waren echt andere omstandigheden dan 'gewoon' een 19 jarige en 14 jarige die elkaar leuk vonden en seks hadden.



En als je 3 dagen vastzit voor verhoor dan heb je niet 'gezeten'. Dan ben je gewoon vastgehouden voor verhoor. Dat zegt niets over of je strafbaar of schuldig bent geloof ik. Klopt, het was verhoor, geen veroordeling. Maar er hing al die tijd dus wel een dreiging van een proces boven zijn hoofd. En dat alles omdat hij gezoend werd zonder uitnodiging out of the blue. Hij had namelijk in een reflex een tel meegedaan voordat hij het afkapte. En dan wordt je dus aangehouden voor verkrachting van een minderjarige. Echt niet fijn hoor, om met zo'n sticker 3 dagen tussen de zware criminelen te zitten!
Alle reacties Link kopieren
Maar jouw moeder ging niet de volgende dag schreeuwend aan de deur staan bij die jongens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Thordis schreef op 26 augustus 2014 @ 15:03:

[...]



Wat is er mis met je haar ontkleuren op je 15e? Ik verfde het ook op mijn 13e voor het eerst. Dat is toch gewoon wat pubers doen? Experimenteren met hun uiterlijk, make up, piercings en tattoo's? En tattoo's zouden voor mij ook niet zo wenselijk zijn, maar ik kijk er niet zo raar van op eigenlijk.Dat je haar een bos stro wordt voor de rest niets.
quote:Thordis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 14:41 12-16 is wel degelijk een grijs gebied in die zin dat het afhangt van de omstandigheden en de machtsverhoudingen enz. De ouders kunnen aangifte doen, maar de jongen in kwestie zal gehoord worden. En dan wordt bepaald of iets strafbaar is. En aangezien TO niet wist en niet redelijkerwijs kon weten dat deze meneer 15 was én hij is bijna 16 én hij bevond zich op een plek voor volwassenen en loog over zijn leeftijd, dan zal het wel meevallen.



Zie site van de politie:



<i>Wanneer is seks strafbaar?



Kinderen tot 12 jaar zijn voor de wet altijd beschermd. Het is verboden om seks te hebben met iemand beneden deze leeftijd. Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie. Als een meisje van 15 seks heeft met haar vriendje van 16 zal dat geen probleem zijn. Is die persoon bijvoorbeeld 30, dan kan het wel een probleem worden. Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk).</i>



De rechtspraak interpreteert, maar het wetboek is vrij duidelijk:



Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:duistercontinent schreef op 26 augustus 2014 @ 15:09:

[...]





Dat je haar een bos stro wordt voor de rest niets.Ik verf mijn haar nu al bijna 20 jaar, inclusief ontkleuren, een aantal permanentbehandelingen en het ziet er prachtig uit. Kwestie van een goede kapper en niet zelf lopen klooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 26 augustus 2014 @ 15:03:

[...]



Wat is er mis met je haar ontkleuren op je 15e? Ik verfde het ook op mijn 13e voor het eerst. Dat is toch gewoon wat pubers doen? Experimenteren met hun uiterlijk, make up, piercings en tattoo's?

Zit even terug te denken:

oorbellen op hun 8e? Haarverf (eerst plukken) jaar of tien, piercings en tattoos pas na hun 16e (maar zover zijn we nog niet).
quote:NummerZoveel schreef op 26 augustus 2014 @ 15:05:

[...]





Klopt, het was verhoor, geen veroordeling. Maar er hing al die tijd dus wel een dreiging van een proces boven zijn hoofd. En dat alles omdat hij gezoend werd zonder uitnodiging out of the blue. Hij had namelijk in een reflex een tel meegedaan voordat hij het afkapte. En dan wordt je dus aangehouden voor verkrachting van een minderjarige. Echt niet fijn hoor, om met zo'n sticker 3 dagen tussen de zware criminelen te zitten!Nou nou, 'tussen de zware criminelen'..... Waarschijnlijk zat hij in een politiecel. En daar zit je alleen en je hebt geen contact met anderen. Daarbij kunnen die anderen die daar zitten voor verhoor er ook wel onterecht zitten. En ik geloof er echt helemaal niets van dat je aangehouden wordt wegens verkrachting van een minderjarige als het gaat om een zoen die na een tel afgekapt werd. Of die minderjarige moet een heel ander verhaal hebben opgehangen. Maar je verhaal is niet geheel objectief en klopt ook niet helemaal met hoe zaken gaan na een aanhouding. Tussen 'de zware criminelen' kom je pas na een veroordeling in een gevangenis. De films kloppen niet helemaal met de realiteit.
quote:Thordis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 15:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Scharrel liegt over leeftijd; vergaande ..."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 26 augustus 2014 @ 15:05</a>:</b>

[...]





Klopt, het was verhoor, geen veroordeling. Maar er hing al die tijd dus wel een dreiging van een proces boven zijn hoofd. En dat alles omdat hij gezoend werd zonder uitnodiging out of the blue. Hij had namelijk in een reflex een tel meegedaan voordat hij het afkapte. En dan wordt je dus aangehouden voor verkrachting van een minderjarige. Echt niet fijn hoor, om met zo'n sticker 3 dagen tussen de zware criminelen te zitten!</div></blockquote>Nou nou, 'tussen de zware criminelen'..... Waarschijnlijk zat hij in een politiecel. En daar zit je alleen en je hebt geen contact met anderen. Daarbij kunnen die anderen die daar zitten voor verhoor er ook wel onterecht zitten. En ik geloof er echt helemaal niets van dat je aangehouden wordt wegens verkrachting van een minderjarige als het gaat om een zoen die na een tel afgekapt werd. Of die minderjarige moet een heel ander verhaal hebben opgehangen. Maar je verhaal is niet geheel objectief en klopt ook niet helemaal met hoe zaken gaan na een aanhouding. Tussen 'de zware criminelen' kom je pas na een veroordeling in een gevangenis. De films kloppen niet helemaal met de realiteit. Dit verhaal klopt precies zoals ik het schreef. Het was een eerstelijns familielid, dus ik heb het ook echt uit eerste hand (van hemzelf en van zijn advocaat). De minderjarige had het precies zo verteld zoals het was gegaan, maar de moeder was (terecht) over de rooie en is direct aangifte gaan doen. De verdachte is aangehouden op verdenking van verkrachting en zat in een huis van bewaring, dus niet op het bureau. En in huizen van bewaring verschilt de populatie niet zoveel met die van een gevangenis, hoor.
Dan nog moet een officieer van justitie akkoord geven voor een aanhouding. Het is waarschijnlijker dat iemand een brief krijgt met een uitnodiging voor een verhoor. Ik vind het een weinig plausibel verhaal. Maar goed, ik weet ook niet alles. In mijn ervaring lopen dergelijke zaken niet op die manier en kom je zeker niet zomaar in een huis van bewaring tegen en word je ook niet zomaar aangehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 26 augustus 2014 @ 15:44:

Dan nog moet een officieer van justitie akkoord geven voor een aanhouding. Het is waarschijnlijker dat iemand een brief krijgt met een uitnodiging voor een verhoor. Ik vind het een weinig plausibel verhaal. Maar goed, ik weet ook niet alles. In mijn ervaring lopen dergelijke zaken niet op die manier en kom je zeker niet zomaar in een huis van bewaring tegen en word je ook niet zomaar aangehouden.Maar waarom zou NummerZoveel er over liegen? Als ze het echt zo meegemaakt heeft en van dichtbij? (niet van horen-zeggen)
Ik zeg niet dat ze liegt hoor. Ik zeg alleen dat in mijn ervaring dergelijke dingen iets anders gaan. Dan nog kan het zijn dat de persoon die verdacht was niet het hele verhaal vertelt, dat er fouten zijn gemaakt door justitie of dat zij het verkeerd begrepen heeft. Ik heb geen idee.
JIj kon het niet weten, aangezien hij dronk en rookte. Liet jou dus denken dat hij 18+ was. Vind het nogal vreemd dat hij jou appt dat ze langs het politiebureau rijden...

Verwacht er maar weinig van, snap dat je je druk maakt maar die moeder heeft niet echt een zaak!
Alle reacties Link kopieren
In mijn gehele jeugd van 12-21. Heeft zo'n beetje al mijn 100den vrienden die ik in die periodes ben tegen gekomen wel een relatie gehad waar de 1 volwassen was en de ander niet.



Zo mogen dus eigenlijk allemaal van geluk spreken dat ze niet in de bak zijn beland
quote:Thordis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 15:44 Dan nog moet een officieer van justitie akkoord geven voor een aanhouding. Het is waarschijnlijker dat iemand een brief krijgt met een uitnodiging voor een verhoor. Ik vind het een weinig plausibel verhaal. Maar goed, ik weet ook niet alles. In mijn ervaring lopen dergelijke zaken niet op die manier en kom je zeker niet zomaar in een huis van bewaring tegen en word je ook niet zomaar aangehouden.
Nogmaals Thordis, zo is het gebeurt! Idd, wel eerst een verhoor, maar daarna een aanhouding en huis van bewaring voor 3 dagen in totaal. Toen naar huis wegens gebrek aan gronden voor langere bewaring.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien is het bewijstechnisch nogal lastig rond te krijgen dat hij daadwerkelijk sex met jou heeft gehad, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 26 augustus 2014 @ 11:21:

Ik vind je geen slet maar je gdrag wel sletterig dat is heel wat anders.



Ik krijg bij one night stands altijd het idee dat het wanhopige vrouwen zijn die desperate op zoek zijn naar liefde en een relatie. Maar dat had ik dus mis.



Soms heb je gewoon geen relatie, maar wel zin in seks. Tuurlijk zou er uit een onenightstand een relatie kunnen voortkomen, maar heb het nooit met die insteek gedaan. Meestal gewoon zin in seks en geen gezeik. Als ik een relatie wil kijk ik naar heel andere dingen dan alleen seksuele aantrekkingskracht; intelligentie, gevoel voor humor, dezelfde voorkeuren/denkbeelden, in het algemeen een algeheel goede match.

Bij een onenightstand kijk ik vooral naar uiterlijk. Hij moet ook wel wat persoonlijkheid hebben, hoef geen arrogante kwal in m'n bed. Maar nee, het hoeft geen match made in heaven te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geloof trouwens geen ene klap van dit verhaal, het is me net te 'Amerikaanse soap'. Voor iemand die zo bang en desperate is als TO is ze wel heeeeeeeeeeeeeel snel verdwenen. Ik had uit pure paniek permanent aan mijn beeldscherm vastgeplakt gezeten
Alle reacties Link kopieren
TO zit op water en brood in een politiecel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 augustus 2014 @ 22:48:

TO zit op water en brood in een politiecel?Ik ben nu wel heel benieuwd!
Ik heb de afgelopen dagen (vakantie, regen) het hele eerste seizoen van Friends gekeken en in 1 van die laatste afleveringen had Monica (26) een 17-jarig vriendje, beiden beetje gelogen over hun leeftijd. Wat een toeval...
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 27 augustus 2014 @ 09:25:

Ik heb de afgelopen dagen (vakantie, regen) het hele eerste seizoen van Friends gekeken en in 1 van die laatste afleveringen had Monica (26) een 17-jarig vriendje, beiden beetje gelogen over hun leeftijd. Wat een toeval...Hmmmm... Heb toch wel heel regelmatig het idee dat er hier mensen bepaalde berichten posten met bijbedoelingen. En je later in een 'glossy' het verhaal terugleest in een verkapte vorm. Met alle reacties erin verwerkt. Is natuurlijk heel makkelijk 'scoren'....
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 26 augustus 2014 @ 09:22:

Waar heeft die moeder eigenlijk zo'n probleem mee? Dat haar zoon seks heeft? Klinkt als een geval jaloerse moeder. Geen vrouw die aan haar mannetje mag komen.

Is hij de oudste of enige zoon?En als het een 15 jarig meisje was geweest met een 25 jarige man? Ik ken genoeg meisjes van 15 a 16 die zich voor 20 zouden kunnen uitgeven...
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb het verhaal paar keren over gelezen. Ik geloof echt niet dat dit echt gebeurd is. Het lijkt net een Amerikaanse soap ( het overtreft net niet The bold and te beautifel ). Maar sorry hoor dan ben je echt stekeblind, als je pas later achterkomt dat het een jonkie van 15 is. Nou meid, dat wordt brommen in de cel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven