Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand V!!! Nieuwelingen nog steeds welkom!

01-02-2012 20:37 1535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit begon Eleonora met een verdraaid interessant topic over gezond eten, bewuste keuzes maken, in de keuken en elders. Dat is nu al een tijdje bezig. Haar openingspost kan je hieronder lezen. We gaan nog steeds door; maar ook als je er niet vanaf het prille begin bij was, ben je van harte welkom mee te komen praten. Kijk bijvoorbeeld ook eens in een van onze oude topics. Veel plezier en tot leess .



Hoe het begon...



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



Eten met je verstand IV



De recepten van het eten met je verstand topic
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 augustus 2014 @ 12:00:

[...]

Of ik nou wel of niet warm wil eten op een dag, met werk is dat gewoon niet haalbaar. EN ja.. we hebben een keuken, in principe zou het kunnen. Ik vind het geen doen. Maar goed, ik ben ook niet tegen de broodmaaltijd, tussen de middag. Eet lekker warm een tosti
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Beleza schreef op 26 augustus 2014 @ 12:03:

Ik lunch ook meestal al om 11:30 dus dan is het op twee stuks fruit met wat yoghurt natuurlijk makkelijker vol te houden.

Maar het is ook een deel gewenning en dat aan een ander patroon wennen duurt vaak een paar weken voor je lichaam.



ja, dat zegt men



Ik heb ooit mijn eetpatroon omgegooid, jarenlang volgehouden, toch zijn er nog aspecten die er met gemak weer insluipen, waar ik alert op moet zijn. Teveel eten, bijvoorbeeld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 augustus 2014 @ 14:11:

[...]





Of ik nou wel of niet warm wil eten op een dag, met werk is dat gewoon niet haalbaar. EN ja.. we hebben een keuken, in principe zou het kunnen. Ik vind het geen doen. Maar goed, ik ben ook niet tegen de broodmaaltijd, tussen de middag. Eet lekker warm een tosti Tuurlijk is het haalbaar en te doen. Een tosti maken is meer werk dan een bakje eten van gisteren in de magnetron zetten. Of soep. Of een blikje tonijn opentrekken. En net zoveel werk als een omeletje bakken. Jij wil je brood niet opgeven. Dat is een keuze. Op zich niks mis mee, met brood, maar het maakt afvallen er niet makkelijker op.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 augustus 2014 @ 15:03:

[...]

Jij wil je brood niet opgeven. Dat is een keuze. Op zich niks mis mee, met brood, maar het maakt afvallen er niet makkelijker op.



Dit voelt als een erg onaardige opmerking.

Het prettige op dit topic, vind ik juist dat we open staan voor elkaars opvattingen over eten. Discussies waarbij we respectvol reageren en helpen meedenken. Nu wordt de nadruk vreselijk gelegd op het eten van brood. Dat het voor jou werk Impala, betekent niet dat een ander zich daar prettig bij voelt. Ik ken echt genoeg slanke mensen die brood eten, maar zoals jij het hier neerzet lijkt het wel of wie brood niet wil laten staan ook niet moet zeuren dat ze niet afvalt. Dream geeft aan waarom het voor haar niet werkt, en al haar redenen worden van tafel geveegd met bovenstaande post... Dat kan niet jouw bedoeling zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Zo bedoel ik het inderdaad niet, het was niet de bedoeling om onaardig te zijn. Natuurlijk zijn er genoeg slanke mensen die brood en weet ik veel wat eten (patat, koek, snoep). Maar als je wil afvallen gaat dat mákkelijker als je minder brood eet, dat wil ik er alleen maar mee zeggen. En dat is iets dat volgens mij voor iederéén werkt. Je kunt gewoon méér van andere dingen eten, die ook beter vullen en voeden als je brood laat staan. En dan wordt het ook makkelijker om de dag door te komen. Want van half 7 's ochtends tot het avondeten op 4 boterhammen en twee stukken fruit, dat zou ik niet redden. Dan zou ik zoveel honger krijgen dat ik 's avonds tevéél ga eten.

De redenen die zij noemt om te blijven ontbijten en lunchen met brood veeg ik inderdaad van tafel, dat klopt. Want de redenen die zij noemt zijn makkelijk te weerleggen. De enige échte reden is dat je het graag zo wil. Dat is een hele legitieme reden, maar het kán makkelijk anders, zeker als je op het werk een keuken hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 augustus 2014 @ 15:54:

Natuurlijk zijn er genoeg slanke mensen die brood en weet ik veel wat eten (patat, koek, snoep).

Maar hiermee lijk je het weer in een rijtje slechte voedingsmiddelen te plaatsen, terwijl het voor mij echt niet in het rijtje bij snoep en gebak hoort. Het valt in de categorie pasta, rijst, granen. Met mate kan dat volgens mij prima gegeten worden. Zoals je zei: jij denkt dat het voor iedereen goed is, maar ook dat is een opvatting. Genoeg te vinden dat die bewering klopt, maar ook genoeg die het weerleggen.



Wat ik dan interessant vind: Waarom vind je het koken op je werk een gedoe Dreamer? Heb je eigenlijk weinig tijd? Is het gewoon ongebruikelijk? Wil je geen afwijkende positie innemen? Geen opmerkingen krijgen?

Wij hebben een keukentje. Ik neem ook wel eens soep mee, die ik 's avonds snel gemaakt hebt. Simpele soep hoor! Of wat linzen met groenten en een beetje feta. Maar een omelet bakken doe ik ook echt niet op mijn werk. Ruikt de hele school naar mijn eten, moet ik de pan weer afwassen en ik heb soms maar een klein half uurtje echte pauze. Ik probeer dus wel makkelijke snelle recepten te vinden voor broodvervangende maaltijden. Ik heb het geluk dat in mijn kleine team de meesten met lekkere salades zitten en er niet echt een broodcultuur heerst. Raar aankijken doen ze dan niet zo snel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind volkorenbrood geen slecht eten, ik wilde er alleen mee zeggen dat het feit dat slanke mensen het eten niks zegt. En dat je makkelijker afvalt als je veel minder brood gaat eten. Ik ben nog steeds verbaasd hoe gemakkelijk ik hierdoor 3 jaar geleden mijn overtollige kilos ben kwijtgeraakt, zonder echt veel minder te gaan eten. Alleen anders.

Koken doe ik op het werk ook niet hoor, wij hebben alleen een magnetron. Maar opwarmen wel. Omelet neem ik soms mee en eet ik dan gewoon koud op.

Ik heb vandaag ook brood gegeten, twee sneetjes tussen de middag, met kaas en met appelstroop. Vanochtend kwark met een perzik en een eetlepel muesli. En net (beetje laat maar ben eerst gaan sporten) een heerlijke ribeye met veel witlof en roquefortsaus, mét een mini-flesje wijn. Dat flesje is nu leeg en ik heb zin in méér maar dat zag ik al aankomen, dus heb bewust geen grote fles gehaald (hoewel die wijn lekkerder is).

Tussendoor een banaan en een rijstwafel. Overdag dus vrij weinig gegeten. Ik had aan het eind van de middag wel trek, maar wilde nog sporten en dat gaat niet lekker als ik gegeten heb, er kan dan hoogstens een kleine banaan in anders krijg ik last. Ik had net ook echt honger, gelukkig was dit eten binnen 10 minuten klaar.

Maar ik zal ophouden over het brood, ik denk dat ik er al meer dan genoeg over gezegd heb
.
Wat een waardevolle posts weer, fijn. Zit met tranen in mijn ogen te lezen want ik vind mijn draai maar niet op de lange termijn. Het gaat een week op en een week af en ik ben niet consequent met sporten. Ik wil dus keuze maken die op de lange termijn vol te houden zijn en in het weekend. Ik weet precies hoe het moet maar het lukt me niet

We denken voorzichtig aan een Ziempje 2 en merk dat ik weer in de flow zit dat er hoe dan ook kilo's aan gaan komen. Plus de angst dat er weer een lange onzekere tijd gaat komen. Dus ik zit weer in een dipje dat ik oplos met cookie dough ijs...
Alle reacties Link kopieren
Ach Ziem, daar kun je niets aan doen, dat zijn hormonen! Maar rot dat je je draai niet vind. Voor mij helpt zo'n periode altijd wel. Ik voel dan steeds meer dat de knop om moet, lees me suf, zoek naar gezonde recepten en dan op een dag? Klaar ermee, knop weer om. (Ik genoot gister van een iced frappee van de Mac, waarvan ik ook niet wil weten hoeveel cal er in zitten hoor!)



Impala, Ik las in de hormoonfactor dat onbelegde rijstewafels weer zorgen voor een snelle piek in je suikerspiegel en dat je ze beter goed kon beleggen. Ik eet ze dus als ontbijt of lunch, lekker met Hummus erop. Of met notenpasta van de bio-winkel.



Wijn en ik gaan momenteel vrij goed. Dat wil zeggen: na anderhalf glas voel ik me niet zo jofel, dus meer dan dat wordt het niet!



Superlekker ontbijt van gisteren: warme havermoutpap van ongezoete amandelmelk met twee pruimen in stukjes en kaneel. Warm fruit is zoooo lekker!!



Gisteravond gekookt, had ongeveer 700 gram boontjes en een grote bak tomatensalade... Meer dan een kilo groenten, alles op. Ook de kippenpootjes en de koekjes van aardappel. Ik zei al tegen vriend: wij zijn allemaal groenten liefhebbers, ik moet nog meer groenten maken! Vriend zei: op is op hoor! maar ik gaf aan dat ik liever heb dat ze grotere porties groenten nemen, zodat ik eiwit en koolhydraten wat kleiner kan houden. Het zijn hier echte vleeseters, ik schaam me soms voor de hoeveelheden vlees die ik klaarmaak. Daarnaast is vlees en vis erg duur, dus vanwege de prijs koop ik het soms niet, terwijl een kleinere portie ook zou kunnen.



Hoe is dat bij jullie? Hoeveel groenten heb jij bij je warme maaltijd? Leer jij je kinderen 's avonds niet te veel te eten of is het ook een groot feest op tafel? Ik eet overdag ook nog wel groenten, het is niet dat ik het doe om aan meer groenten te komen, dus echt omdat het schoon op gaat en de laatste lepels echt nog gedeeld moeten worden. (Wel kinders in de groei, jongens zijn bijna 10 en bijna 11.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar zelf eet ik minimaal 2 ons groenten en 150-200 gram vlees. Soms ook minder (tartaartje), maar dat vind ik dan wel wat karig.



Wij aten vroeger thuis vrij weinig, ik denk dat mijn moeder een pond vlees en een pond groenten op tafel zette en anderhalve aardappel pp (moeder, vader, twee dochters) . Toch was dat wel genoeg, want honger hadden we nooit. Soms namen we nog een beschuitje met hagelslag als toetje

We hoefden in elk geval niet geleerd te worden om niet teveel te eten, er stond gewoon niet meer op tafel. Maar je bord leeg-eten was bij ons ook geen regel. Als je genoeg hebt, heb je genoeg. Eten was eigenlijk geen issue bij ons thuis (behalve dan dat het lekker moest zijn). Lijnen ook niet.



Toen ik vriendjes kreeg, hadden die wel commentaar op de hoeveelheid. Die gingen ook voor-eten, als ze bij ons mee-aten. Ik verbaasde me op mijn beurt weer over de enorme hoeveelheden aardappels die daar op tafel werden gezet.



Ik denk niet dat jij meer eten moet gaan maken. Althans, ik neem aan dat niemand honger heeft als het eten gezakt is? Als er méér staat en het is lekker, dan ga je alleen maar over-eten. Is met groente niet zo erg, maar het is ook weer niet nodig om daar nu speciaal meer voor te gaan maken. Een mens heeft niet enorm veel voedsel nodig en het is niet handig om je maag op te rekken door geregeld teveel te eten (ook al is het groente).



Dat van die rijstwafel kan kloppen, het is tenslotte rijst. Nu eet ik wel wafels van Zonnatura, die zijn van zilvervliesrijst. Dat scheelt denk ik. Ik voel geen sukerpiek (wat ik na het eten van koek of witbrood of pasta wel voel, dan krijg ik een inzinker). Maar beleggen is ook lekker natuurlijk. Ham, smeerkaas en pindakaas zijn favoriet. Of gewoon boter. Houmus lust ik helaas niet meer, sinds ik daarvan op vakantie in Jordanie een overdosis heb gehad.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 augustus 2014 @ 15:03:

[...]





Tuurlijk is het haalbaar en te doen. Een tosti maken is meer werk dan een bakje eten van gisteren in de magnetron zetten. Of soep. Of een blikje tonijn opentrekken. En net zoveel werk als een omeletje bakken. Jij wil je brood niet opgeven. Dat is een keuze. Op zich niks mis mee, met brood, maar het maakt afvallen er niet makkelijker op.



Ik vind het niet nodig om brood op te geven. We hebben deze discussie al eerder gevoerd Impala en ik vind het jammer dat je hier weer zo over doordramt. Ik ben het niet eens met de 'help koolhydraten zijn vergif' goeroes en daar begin jij nou weer op te lijken. Jammer.



Zoals ik al eerder vertelde ben ik ooit 20 kg afgevallen door meer brood te eten dan nu en ik at óók nog uit die vermaledijde schadelijke pakjes. Sterker nog, ik kwam juist weer aan toen ik vegetarisch at, gestopt was met de pakjes en zakjes en minder brood at.



Fijn dat het voor jou werkt, voor mij niet.

En ik heb dus geen zin om op mijn werk eten op te warmen anders dan een tosti. Dat klopt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 augustus 2014 @ 15:54:

Zo bedoel ik het inderdaad niet, het was niet de bedoeling om onaardig te zijn. Natuurlijk zijn er genoeg slanke mensen die brood en weet ik veel wat eten (patat, koek, snoep). Maar als je wil afvallen gaat dat mákkelijker als je minder brood eet, dat wil ik er alleen maar mee zeggen. En dat is iets dat volgens mij voor iederéén werkt. Je kunt gewoon méér van andere dingen eten, die ook beter vullen en voeden als je brood laat staan. En dan wordt het ook makkelijker om de dag door te komen. Want van half 7 's ochtends tot het avondeten op 4 boterhammen en twee stukken fruit, dat zou ik niet redden. Dan zou ik zoveel honger krijgen dat ik 's avonds tevéél ga eten.

De redenen die zij noemt om te blijven ontbijten en lunchen met brood veeg ik inderdaad van tafel, dat klopt. Want de redenen die zij noemt zijn makkelijk te weerleggen. De enige échte reden is dat je het graag zo wil. Dat is een hele legitieme reden, maar het kán makkelijk anders, zeker als je op het werk een keuken hebt.EN VOOR MIJ IS GEEN BROOD ETEN DUS NIET MAKKELIJK
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank MF dat je het voor me opneemt. Ik vind warm eten tussen de middag ook vaak helemaal niet lekker. Een kopje soep wel, daarvoor neem ik cup a soup.



En ik eet dus meer fruit tussendoor, dan 2 stuks. Bij thuiskomst ook nog cherrytomaatjes. Maar ik stop mijzelf te verdedigen. Het is goed zo.



Sterkte Zima. Leuk dat jullie denken over een Ziempje 2
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet zo te schreeuwen. Dat was me wel duidelijk, dat jij er moeite mee hebt. Ik zeg alleen dat het tóch de makkelijkste manier is om af te vallen. Het alternatief is nl in totaliteit heel weinig eten. Dat is nóg moeilijker. want dan krijg je honger.

Als je continu koolhydraten in je lichaam gooit, komt het niet toe aan vetverbranding, want je hebt steeds die koolhydraten om te verbranden.

Dat het ooit wel werkte, komt misschien doordat je toen jonger was en in totaal meer energie verbrandde.

Als je er zo'n moeite mee hebt, is de GOK-methode misschien het proberen waard: dan kun je élke dag brood en koolhydraten eten, maar slechts 1x per dag, zodat het wel een keer 'opraakt' en je aan vetverbranding toekomt.

En maak er nou alsjeblieft niet van dat ik zeg dat brood vergif is, want dat is onzin. Maar goed, ik zal er verder niks meer over zeggen, want het is kennelijk een erg gevoelig onderwerp. En ik heb er ook niet meer over te zeggen dan ik nu gedaan heb.
.
Alle reacties Link kopieren
Cup a soup heb je ook weinig aan, want dat heeft geen voedingsstoffen. Het is bijna alleen maar zout water, dus blijft je lichaam om voeding vragen en hou je honger.

Zelf soep maken is bijna geen werk (groenten in de pan en staafmixer erop), maar soep uit een zak kan ook. Linzensoep bv is vegetarisch en vult als een dolle.



Meer fruit dan twee stuks (gemiddeld) per dag is ook niet verstandig als je gewicht wil verliezen, want dan stop je er weer suiker en dus weer koolhydraten in. Ik vind het niet gek dat je op die manier niet kan afvallen.



Je zal me wel een zeikerd vinden, maar dit topic gaat over eten met je verstand en verstandige keuzes maken...
.
Maar óók om te kijken wat voor jou helpt of niet. Door de media kijken vrouwen met een kritisch oog naar elkaar. Iedereen moet eruit zien als een gephotoshopt supermodel. En dat bereik je door dieet X,Y of Z te volgen. Doe je dat niet dan ben je zwak en maak je niet de juiste keuzes. In dit topic bespreken we met elkaar hoe moeilijk dat is, hoe we daarmee worstelen en wat voor ons werkt of niet werkt. Maar laten we ophouden met elkaar daarin te bekritiseren. Het is goed om elkaar een spiegel voor te houden, dat mag de ene keer liefdevol en de andere keer streng. Maar het is de toon die de muziek maakt.

Impala, de weg die jij hebt gevonden klinkt voor mij interessant en je prikt precies op lastige punten: namelijk keuzes maken. Voor mij is dat waardevol. Maar net zo waardevol zijn voor mij de eerlijke beschrijvingen van Dreamer waarin ze haar eigen weg zoekt. Ik vind het jammer dat wanneer zij aangeeft dat bepaalde dingen voor haar niet werken, dat aan de kant worden geschoven en niet wordt geaccepteerd. Laten we daarin meer mededogen voor elkaar hebben.

En voor mij persoonlijk geldt dat ik van beide inzichten leer en groei, maar wel iets meer van de Yes All Women spirit kan gebruiken.

:amen:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook te veel. Dreamer geeft aan dat ze jouw suggesties niet wil proberen en je geeft opnieuw dezelfde oplossing, maar dan in verzwakte vorm. Maar dat wil ze dus niet, haar keuze.

Impala, wat werkt voor jou, hoeft niet voor een ander te werken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en iedereen kiest hierin haar eigen pad. Dreamer vraagt geen hulp over haar koolhydraten, waarom daar dan oplossingen voor zoeken?

Ik snap wel dat als jij iets hebt gevonden dat zo goed werkt en je leest iemand die ermee worstelt, dat je denkt: waarom probeert ze het nou niet gewoon? Maar daar kunnen 100 redenen voor zijn en jouw kritsche post zullen bij Dreamer eerder een verdedigingsmechanisme in gang zetten dan een inzicht geven. Zo zou het bij mij gaan ten minste...



Ik ben trouwens ook niet van de cup-a-soup. Ik maar soep van een bouillonblokje met een groente. Omdat ik het lekkerder vind en het relatief weinig moeite is. Ik hou ook van koken, dus experimenteren met soepjes vind ik leuk. Ik ben ook heel star in mijn denken daarbij: cup-a-soep is geen soep, soep uit blik is vies, uit zak iets beter maar ik eet eigengemaakt. Maar als iemand toch de cup-a-soup wil eten, ga je gang.



Fruit 2 stuks is sowieso lastig. Want hoeveel druiven is één portie? Hoe groot mag je stuk meloen zijn? Hoeveel pruimen? Ik probeer twee keer per dag een portie fruit te eten, maar hoe groot die portie is, geen idee soms. Een stuk fruit extra als je anders gaat snacken, lijkt me ook geen enkel probleem. Tuurlijk zijn er betere keuzes, maar fruit is ook een betere keuze als je het tegenover heel veel andere voedingsmiddelen afzet.
Alle reacties Link kopieren
En Ziem, zoiets?











(Maar vullen met goede brandstof is dus wel essentieel!)



Deze was erg grappig. En als je katten hebt weet je dat ze geen schaamte hebben:





En de spreuk die ik tegenkwam:

Hotness comes in all shapes and sizes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in dit topic dat mensen willen leren om te eten met hun verstand. Vooral met het doel om af te vallen. Niet om eruit te zien als een model natuurlijk, maar omdat dik zijn niet zo gezond is. De vraag is dan hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb gemerkt dat minder brood eten een oplossing is. Dreamer maakt duidelijk dat ze dat niet wil. Prima, maar hoe ga je het dán aanpakken? Want als je doorgaat met wat je deed, verandert er niks.



Met fruit is op zich niks mis, er zitten voedingsstoffen in, maar ook veel suiker. Dus extra fruit eten is niet zo'n verstandige keuze als je wil afvallen. Je kunt dan beter iets ánders eten om je maag te vullen en te voorkomen dat je gaat snacken. Zoals soep bijvoorbeeld. Dat is wat mij betreft eten met je verstand.



Dan zegt Dreamer dat ze al soep eet, namelijk cup a soup. Dat is dan ook weer geen verstandige keuze. Niet omdat het vies is (ik vind het zelf best lekker), maar het is eten waar je lichaam niks aan heeft en het is wel belangrijk om dat te beseffen.

Je kunt het dus wel eten, maar dan zul je altijd nog ánder eten nodig hebben om je lichaam tevreden te stellen. Soep uit een zak heeft wel voedingswaarde (de een meer dan de ander, dat is een kwestie van etiketjes lezen), en in sommige soepen zitten ook geen toevoegingen dus dat kan best een goed alternatief zijn voor zelfgemaakte soep.



Als ik dat dan zeg, krijg ik de kritiek dat ik niet zoveel kritiek moet hebben en meer mededogen. Maar dit topic is toch juist bedoeld om het te hebben over de keuzes die je maakt? Over wat verstandig is en wat niet?



Ik heb gistermiddag geluncht met gefrituurde borrelhapjes

Niet verstandig natuurlijk en ik weet ook wel hoe het kwam: ik had ze in huis. Over van een borrel. En dat was dus geen slimme zet, om ze uberhaupt in huis te halen. Ik kan beter dingen kopen/maken die ik wél normaal kan eten als het overblijft. Noten, rauwkost met dipjes, blikjes tonijn om een tonijnsalade van te maken, gevulde eieren. Dat soort dingen.

De tweede reden dat ik op de borrelhapjes aanviel was dat ik iets warms wilde en bijna niks meer in huis had. Dat moet ik dus ook zien te voorkomen, dat er niks gezonds meer voor het grijpen ligt. Had er een zak soep gestaan, dan had ik die opgewarmd.
.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het de toon van de posts Impala. Ik vind deze laatste post ook veel behulpzamer van toon. ben het ook eens met wat je schrijft, beter extra porties groenten dan fruit, ivm het suiker.



Nu moet ik opschieten, want ik heb 4 kinderen beloofd te gaan zwemmen. Dus na deze koffie moet ik eraan. Zoveel zin in....!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, van de toon, dat dat soms verkeerd overkomt. Dat hoor ik vaker. Ik bedoel het niet rot, maar ik schrijf (en spreek) wat onomwonden. Jij kleedt je opmerkingen wat meer in
.
Alle reacties Link kopieren
Goed he? Nou ja, ik bekijk dingen gewoon graag van vele kanten en ik probeer wel na te denken over hoe mijn geschreven woorden overkomen. Subtieler komt meestal beter binnen dan pats boem. Voor pats boem heb je meestal je naaste kringetje.



Hier net terug van het zwemmen, snel spullen gehaald voor volkorenpasta met rode saus, paprika en champignons. Daarna kermis hier, eten de kinderen twee dagen prut. Ik vier maar één dag, zij ook nog met papa.



Oh, nadeel van de e-reader ontdekt: hij beslaat in het zwembad! Heb hem maar snel weggestopt en een tijdschriftje gepakt.
Je bent gewoon een beetje een Saga Impala



Heb je trouwens nog tips voor lekkere dips? Ik ben de hummus ook een beetje zat.



Ik heb mijn eetgedrag geanalyseerd.

Dit gaat goed: ontbijt (mueslibrood met verd groentefruitsap), de tussendoors (kwark met fruit, rauwkost met dips).

Dit kan beter:

lunch. Ik wil 2x in de week verse soep meenemen, 2x een salade en 3x een speldbroodlunch aangevuld met rauwkost. In de praktijk is het vaak een pistoletje met jomasalade...

Avondeten: ik kook zeker 4x in de week en maar er komt ook veel kant en klaar, pizza of afhaal op tafel.

'S avonds en in het weekend snoep ik veel.

Sporten doe ik op onregelmatige basis, dus ook daar wil ik aan werken.



Ik wil in ieder geval het snoepen aanpakken tot 1 of 2 vaste momenten in de week. Bijvoorbeeld op vrijdagavond en 1x overdag in het weekend. En daar een goede portionering op te zetten.

Voor volgende week wil ik in ieder geval het sporten aanpakken en mijn lunches mee van huis nemen. Maandag begin ik

Ik heb echt wel wat support nemen om dat te doen, hebben jullie ideeën hoe ik mijn gedrag verander en er een vaste gewoonte van maak?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik wil ook iets afvallen maar eigenlijk alleen het liefste van mijn buik.. Mijn borsten zijn nu juist, nu ik iets was aangekomen, voller. Love them En de rest van mijn lijf is ook goed. Weeg 68 bij een lengte van 1.70 m. Nu ben ik van plan om volgende week salades te gaan eten ipv brood! Ik lees steeds meer dat dat de snelste weg is en dat het ook helpt bij darmproblemen. Ik heb nogal vaak last van opgezette darmen dus het proberen waard.



Probleem is alleen dat ik veel honger heb op een dag. Ik begin met havermoutpap en wat fruit (liefst een banaan erdoor want dan zit ik goed tot 10 uur vol). In de ochtend vaak een stuk fruit en handje noten. In de middag normaal brood, wat ik du anders wil doen. Maar dan komt het middag tussendoortje... Wat moet ik dan eten? Ik eet nu brood om vol te raken want heb wel eens groente gegeten (een heleboel!) en na een uur zat ik te trillen van de honger.. Ik moet dus iets vullenders hebben. Misschien kwark. Hebben jullie hier nog tips voor? En is het ook goed om 2 keer op een dag kwark te eten? Ik wissel namelijk havermoutpap af met kwark en muesli als ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een Saga? Niet te monsterlijk ?, hoop ik



Mijn favo dips zijn aioli (gewoon een bakje uit de super), vooral met worteltjes en paprika.

Ajvar, dat is een Turks paprika-smeerseltje. Ik vind de pittige het lekkerst (vooral met komkommer). Het is trouwens ook erg lekker op een gestaafmixerde soep (broccoliesoep enzo) en het staat ook heel mooi, als je er een lepeltje op schept.

Bij de Turk, maar mijn supermarkt heeft het ook.

En..... de ouderwetse zakjes aanmaak-dipsaus van Duyvis . Met álles, maar vooral bleekselderij. En dan de groene kruiden (Fantasia) en de pittige (Fiesta). Die doe ik dan met half mayo en half yoghurt. Daar zit wel smaakversterker in, maar ik eet er geen liters van weg, dus dat kan me niet zoveel schelen.

Ik maak ook wel eens een japans dipje met soyasaus en wasabi, met komkommer. Dat is lekker zout. Ook lekker met een plakje rauwe zalm of krabstick erbij.



Ik ben zelf geen grote snoeper als het om zoet gaat, maar als ik er een keer zin in heb dan hou ik de portie in de hand door gewoon een kleine hoeveelheid te kopen. Want wat in huis is gaat op, zelfs als je er niet eens heel erg veel trek in hebt (bij mij wel althans).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven