UITGEREKEND TWEEDEHELFT APRIL 2015

17-08-2014 11:53 1329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 15 april 2015 en 30 april 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam Tweedehelftapril2015. Het wachtwoord hiervan is



Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand ander je gegevens kan toevoegen/aanpassen.



NaamLeeftijd# kindje Wanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderheden natasha34110 april 24 nov SEOLisha322 10 april30 september NPMVivaSanne2828115 april23 september echoPimmetje7935317 april24 november SEO enniewee34217 aprilmeisje1 december SEOLizliz31218 april25 november SEOValerieValdera29119 april12 november extra echoZonnebloem291 19 aprilmeisje. 12 feb extra echo

CLientje86281 19 apriljongen4 nov pretecho 11 nov vkTruethat29122 april3 december SEOHappyGirl198331122 april22 september eerste echo sterr*25122 april1 december SEOMama24-732324 april5 december 20-weken-echoStarry-sky17124 apriljongen Kells8232126 apriljongen 4 maart VKSuppio29128 aprilMeisje! 31 dec VKNikki8331128 aprilMeisje!9 december 20 wk echo, 24 december vk Jolanda30430 april
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:49
Reden: Ww verwijderd
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:happygirl1983 schreef op 26 augustus 2014 @ 19:48:

Zo dat was weer een dagje training.. Maar inderdaad het is regelmatig in mijn gedachte geweest, maar dat komt denk ik ook dat ik veel misselijk ben geweest en steeds steekjes in mijn buik voel. En ik ben ook heel moe! Vannacht 8,5 uur geslapen, maar toch moe wakker geworden en de rest van de dag ook moe gevoeld. Hebben jullie deze kwaaltjes ook, of zit dat tussen mijn oren ?

Ik heb ook het gevoel of iedereen het aan mij ziet haha...



Waar ik ook benieuwd naar ben; hebben jullie alleen zo'n standaard test gedaan of ook een clearblue test met echt het woordje "zwanger" erop?



Ik lig weer heerlijk op de bank met een dekentje, fijn! Enjoy your evening girls!

Ik slap veel korter dan dat en ben ook moe. Ik slaap op de een of andere manier slechter, en dus korter. Heb idd minder energie, meer vermoeid en voel mijn buik ook. Daar is daar wat aan de gang. Maar dat mensen het aan mij zien? Nee, dat denk ik niet. Misselijkheid is soms heel hevig. In de ochtend onder de douche bijvoorbeeld, dan moet ik echt even op mijn hurken zitten anders voelt het alsof ik onderuit ga.



Ik heb alleen een kruidvat test gedaan, eentje. Dat was duidelijk, en vond het niet nodig nog meer tests te doen. Ik vind die clearblue je reinste onzin. Er is maar 1 manier om het termijn vast te stellen, en dat is met een echo. De hormoonwaarde in je urine kan zo per vrouw varieren, dat een weken-indicatie op basis van alleen je urine gewoon niet een betrouwbaar meetinstrument is.



Geniet van de bank en je dekentje, lekker jezelf vertroetelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een CB zonder weekindicatie. Ik vond het prettig om het gelijk zeker te weten, na wat verhalen te hebben gehoord over 'vage strepen' etc!
Alle reacties Link kopieren
Ik had gelukkig geen twijfelachtige vage strepen, het was en dikke vette plus En dat was aan het einde van de dag, niet eens ochtendurine.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook gelijk 2 dikke strepen en 2 uur later nog een keer.. Kon het niet geloven namelijk. daarom nog een test van een ander merk (erg he hihi)...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook erg moe! Werk gelukkig halve dagen en val 's middags heerlijk in slaap op de bank samen met de hond



Verder krijg ik al wel steeds vaker last van misselijkheid met vlagen en rare eetgewoontes. Heb heel veel zin in kaas en soep , merken jullie daar ook al verschil in?



Hier trouwens ook gewone testen met streep gedaan en voor betrouwbare uitslag en doorslag een CB met weekaanduiding gedaan. Klopte ook nog
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb geen vreemde trek, of specifieke trek. Misschien wat minder trek omdat ik misselijk ben. Wel veel meer dorst (???). Vooral trek in ijsthee, dus ik heb een grote kan voor mezelf gemaakt
Alle reacties Link kopieren
@Sterr, bij mij zei de vk aan de telefoon dat het eerste gesprek 1 uur duurde omdat dan de intake en de echo in een waren, neem aan dat dat bij jou ook is.



@christine, spannend! Ik heb trouwens ook wat jeuk op mijn buik de laatste dagen. Ik slik wel Davitamon trouwens.



@Missitalica, jammer zeg!



@Natasha_poet, ik denk ook nog niet aan zwangerschapskleding. Babyspullen vind ik wel leuk om te kijken, maar ik wacht nog even een aantal maanden tot ik echt wat ga kopen.



@Happygirl, ik wordt ook steeds meer moe en steekjes in mijn buik. De moeheid heb ik wel het gevoel dat het tussen mijn oren zit, ik weet het niet.

Ik heb eerste een normale kruidvat test gedaan en een dag later een clearblue test met zwanger en de tijd erop.



Ik heb trouwens ook nog geen trek in vreemde dingen, wel meer drang naar gezond eten, meer groenten etc. Denk dat het ook wel scheelt dat ik de weken ervoor aan het lijnen was en toen echt al gezond ben gaan eten. Ik twijfel nog steeds wel of ik genoeg eet op een dag, ik ben namelijk geen brood-eter en op de voedingswijzer staat dat je wel 6 sneetjes brood moet eten. Ik kom met moeite aan 2…
Alle reacties Link kopieren
Net een afspraak gemaakt voor de eerste echo: 4 september. Dat is volgende week donderdag al, ik merk dat ik het toch wel heel spannend vind.

Vanmiddag een afspraak met iemand van moeders voor moeders, ben ik ook benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe gaat het met jullie, goed geslapen?

Ik weer top geslapen, dat doe ik gelukkig altijd! Vandaag tot nu toe ook nergens last van en kan gelukkig ook al beter mijn zinnen verzetten dan er continu aan te denken. Als het goed is ben ik vandaag 6 weken zwanger!

Wens jullie allemaal weer een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@enniewee: wat snel al, die echo. Leuk!

En succes met moeders voor moeders. Bij mij is gisteren geweest en ik had een mooie vette streep. Vanaf morgen ga ik urine opvangen.



@happygirl: zo lekker hè, alweer op de helft van het eerste trimester. Fijne dag!



@eten: Nog geen vreemde trek of weerzin oid. Wel wat moeite met gezond eten. Ik heb vakantie en normaal in mijn vakantie eet ik lekker ongezond. Vriend rekent daar ook een beetje op. Maar ja, het moet nu eigenlijk anders. Dus ik probeer maar een middenweg te vinden bijv wel dat broodje shoarma maar dan met een bak salade ernaast. Hopelijk ik daarmee genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor al die echo's! Wordt het allemaal wat concreter enzo! Ik kijk ook uit naar die van mij!



Ik heb vannacht heel slecht geslapen! Kon mij alleen maar zorgen maken over van alles. Ben druk op mijn werk en was daar veel mee bezig. Maar vandaag gelukkig vrij!



Ik heb mij net aangemeld bij mvm, dus ben benieuwd wanneer ze bellen en wanneer ik er mee kan beginnen. De vorige keer wilde ik het niet doen, ik was toen zo bang dat het mis ging (kreeg uiteindelijk ook een miskraam). Maar ik merk dat ik er nu heel anders in sta en het wel wil doen! Dus ben benieuwd



Heb nu ook helemaal geen moeite om het niet tegen mensen te vertellen. Al ga ik vrijdag een dagje met mijn moeder en zusje op stap. Dus dat zal wel even lastig worden om dan niks te vertellen. Maar ik wil echt wachten met vertellen op de goede echo. Daarna gaan we meteen op vakantie. Dus na onze vakantie zullen wij het pas tegen mensen gaan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van jullie dat sommige zich hebben aangemeld bij MvM.. Ik eerlijk gezegd nog niet. Heb ook maandag pas ontdekt dat ik zwanger ben, dus laat dat eerst maar rustig op mij inwerken.



Mijn borsten groeien wel met de dag zeg! Ben blij dat ik wat was afgevallen, waardoor mijn BH's eigenlijk te groot waren geworden. Ze zitten nu beter dan ooit .



En leuk inderdaad die echo's.. Ik moet nog even wachten tot 22-9. Nemen jullie ook allemaal je partner mee?



Ik merk dat ik er (nog) geen moeite mee heb om mijn mond te houden, maar ik weet het dan ook nog meer 3 dagen haha....

Al is er zaterdag weer het jaarlijkse dorpsfeest waar ik altijd trouwe aanhanger van ben, en die dag ook meer dan de nodige wijntjes drink. Dat vind ik wel lastig hoe ik dat nu moet gaan aanpakken. De enige optie is denk om niet te gaan, maar dat zal men denk ik niet zo makkelijk accepteren haha.. Dus nog even een smoezenboek gaan maken
Alle reacties Link kopieren
Ik neem mijn partner wel mee ja, het is evengoed zijn kind! De verloskundige stelde voor dat hij pas na een half uur aan schuift, als de echo begint. Het eerste half uur is namelijk de intake. Maar gelukkig vond mijn vriend net. Als ik dat het heel normaal is als hij ook bij de intake zit.



Wat betreft Moeders voor Moeders: ik heb twee vriendinnen die zijn uitbehandeld met IVF. Hun verdriet is echt immens groot, zij gaan nooit een kindje krijgen. Nooit. En ook nooit oma worden. Kortom, hun hele toekomstbeeld is totaal op zijn kop gegooid. En toen ging ik het proberen en was ik binnen 1 maand (eerste zwangerschap, miskraam) en 2 maanden (huidige zwangerschap) zwanger. Ik vind dat ik dus wel wat heb om enorm dankbaar voor te zijn en als ik maar 1 stel kan helpen met mijn urine, dan doe ik dat graag. Neemt niet weg dat ik behoorlijk op zie tegen elke plasbeurt mijn plas opvangen. Getver
Alle reacties Link kopieren
Ik neem mijn man ook mee hoor, daar is geen twijfel over mogelijk. Tegen mij heeft ze eigenlijk niks gezegd over intake en echo, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat ik dan ook gelijk een echo heb!



Ik vind MvM ook zeker een goed iets! Vervelend dat jij het al meerdere keren van zo dichtbij hebt meegemaakt Theia. En het blijft dan toch bijzonder dat jij (maar ik ook) binnen 2 maanden zwanger raken, soms is het echt oneerlijk verdeeld. Ik ga mij er ook zeker nog in verdiepen.



Ik ben echt heeeeeel erg! Ik was net boodschappen doen en heb toch een CB test gekocht. En gelukkig verscheen het woordje "zwanger". Ik wist het eigenlijk ook wel zeker, heb best wat symptomen, maar denk dat dat ook soms tussen mijn oren zit en daarbij ben ik gewoon ook erg onzeker omdat het denk ik de eerste keer is (ben sowieso wel vrij onzeker van aard ). Maar ben toch een 1 of 2 weekjes korter zwanger als dat ik dacht, als ik die test moet geloven... Maar dat maakt niet uit! Hoop dat ik dan wel in het april topic kan blijven en niet moet doorstromen naar mei .



Tot later allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@happygirl en theia, ik neem mijn vriend ook zeker mee bij de echo. Hij vindt het ook erg leuk om mee te maken en bovendien hou ik er ook rekening mee dat er iets niet goed kan blijken te zijn. Dan wil ik daar absoluut niet alleen zijn!

Mijn vriend is trouwens ook mee geweest naar het intakegesprek, de vk had hier specifiek om gevraagd. Ook omdat alle mogelijke tests besproken worden dus dat is ook voor hem wel belangrijke info.



Mom heb ik de vorige zwangerschap niet aan meegedaan, eigenlijk om de reder die Suppio ook aangeeft. Ik was te bang voor een miskraam en dat ik dan weer zou moeten afbellen. Nu hoorde ik van de vk dat er echt een tekort is, dus dit keer heb ik mij over m'n angst heen gezet. Het ik toch wel een heel goed doel. Wel heftig trouwens van je vriendinnen Theia, dan komt het voor jou wel heel dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
@Happygirl: Die testen van CB geven de weken aan vanaf de bevruchting en niet zoals 'gewoonlijk' vanaf de eerste dag van je laatste menstuatie. Je mag er dus nog 2 weekjes bij optellen!
Alle reacties Link kopieren
Daar zeggen jullie iets, partner mee met intake.... Jemig, dan hoop ik dat het op zaterdag kan, onze agenda's matchen wordt lasting (zeker omdat we afwisselend niet in Nederland zijn!). Maar als het niet anders kan, dan kan ik toch gewoon zelf gaan? Of is dat niet handig?
Alle reacties Link kopieren
@enniewee: Ja klopt, ik zie er ook best wel tegenop om het hen straks te gaan vertellen. Maar ja, ik kom er niet onderuit en helaas is het onvermijdelijk dat ze met zulke boodschappen worden geconfronteerd.



@happygirl: heb je wel twee weken erbij opgeteld? CB telt de bonusweken niet mee namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 27 augustus 2014 @ 17:04:

Daar zeggen jullie iets, partner mee met intake.... Jemig, dan hoop ik dat het op zaterdag kan, onze agenda's matchen wordt lasting (zeker omdat we afwisselend niet in Nederland zijn!). Maar als het niet anders kan, dan kan ik toch gewoon zelf gaan? Of is dat niet handig?Wij nemen er allebei een paar uurtjes voor vrij. Is dat bij jullie niet mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
@Natasha: onze vk is best flexibel qua afspraken, wij hebben het intakegesprek 's avonds gehad, maar in het weekend was eventueel ook mogelijk. Ik zou het gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja die 2 weekjes heb ik er bij opgeteld

Ach die weken maken mij niet uit, was super blij dat er zwanger stond
Alle reacties Link kopieren
Net trouwens een knal positieve test gehad bij de mvm informatrice. Ze vertelde dat de testen die door mvm gebruikt worden minder gevoelig zijn dan gewone zwangerschapstesten, omdat er het voor hen van belang is dat er echt voldoende hcg aanwezig is. Ben dus toch weer erg blij met deze test.
Alle reacties Link kopieren
Testen: eigenlijk gelijk een CB digital gebruikt en daarna geen meer. Twijfelde eerst wel of ik er nog eentje zou doen, maar merk toch duidelijk wat aan mijn lichaam, dus geloof er wel in .



Intake: wij gaan ook lekker met z'n twee. Veel informatie tijdens de intake, dus goed om samen bij aanwezig te zijn (als dat mogelijk is natuurlijk).



Heb vandaag als het goed is het 'welkom-pakket' van de vk gekregen en daarin zit ook een MvM folder, dus ga het even hoed doorlezen en aanmelden voor na mijn vakantie denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Enniewee !!
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 27 augustus 2014 @ 17:06:

[...]

Wij nemen er allebei een paar uurtjes voor vrij. Is dat bij jullie niet mogelijk?Mogelijk wel, maar erg lastig om dat af te stemmen. Heeft te maken met de locatie van het werk, dat niet in NL is. Dus wil je in woonplaats naar de afspraak, dan moet er terug gevlogen worden doordeweeks, en dan daarna weer weg. Dus als enniewee aangeeft dat er ook praktijken zijn met avond -en weekendmogelijkheden, dan past dat beter in de agenda's. Wel zo ontspannen, ik zou me niet willen haasten en moeilijk gedoe, voor toch een best belangrijke afspraak wat je er niet even snel snel tussendoor moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven