Bang voor de operatie (explantatie) en daarna

27-08-2014 11:33 62 berichten
Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier wil delen vanwege privacy, maar toch doe ik het want zoveel mensen weten dit niet van me en ik denk dat een 'blogtopic' me wat meer rust zou kunnen geven.



Jaren geleden heb ik een borstvergroting laten doen, aangezien ik het beu was zo plat te zijn. Zelfs mijn ribben staken verder uit dan mijn borsten. Ook werd ik op straat een paar keer nageroepen en dat kwetste enorm. In die tijd was ik ook nog vaak depressief.



Nu is het dus jaren later. Ik heb hard aan mezelf gewerkt, mijn zelfvertrouwen is nog nooit zo groot geweest, ook al weet ik dat ik nog wel een lange weg te gaan heb. Na jaren pijnlijke borsten te hebben hakte ik ook de knoop door: de implantaten gaan eruit en wel op 8 september.



De tijd kruipt dichterbij. En ik pieker me een ongeluk. Als het nou misgaat met de operatie? Als m'n borsten nu heel lelijk worden? Met grote littekens? Als ik me weer heel jongensachtig voel na de operatie? Als ik toch niet zo sterk blijk als ik nu denk of hoop? Ik vind het allemaal zo eng.
Wat erg dat je je zo voelde :( maar kan je niet een kleinere implantaat in doen. Of van een ander merk? Of is dat geen optie? En vulling in bh's is toch niet erg. Niemand ziet dat. Pijn lijkt me erger dan geen borsten hebben. Hebben ze daar bij de arts geen antwoord op hoe t eruit gaat zien? Spannend allemaal zeg!
Alle reacties Link kopieren
Borsten maken niet de vrouw, jíj maakt de vrouw. En dat kan door je uiterlijk, maar ook door uitstraling. En daar heeft je cupmaat niet zo veel mee te maken. Dat naroepen hoorde je, en het kwetste je, omdat je er onzeker over was. Als jij er geen probleem mee hebt, en niet straks de boel gaat proberen te verstoppen, méér maken dan het is of er op een andere manier juist nadruk op leggen, gaat het niemand opvallen. Zal je nog verbazen, hoe weinig mensen het zal opvallen dat er überhaupt wat veranderd is!
anoniem_169627 wijzigde dit bericht op 27-08-2014 12:05
Reden: Aanvulling, stond er knullig
% gewijzigd
Ikea, ik had zo'n gevoel van opluchting toen het implantaat eruit was. Het voelde opeens zacht en gaf mee wanneer ik mijn bovenarm over mijn borst bewoog. Nou is mijn situatie wel anders dan de jouwe (alleen al omdat ik maar een implantaat had en mijn operatie meer inhield dan alleen explantatie), maar ik heb er geen spijt van en hoop dat het voor jou ook zo gaat voelen en je zelfvertrouwen terug kunt vinden.
quote:kabinet schreef op 27 augustus 2014 @ 12:04:

Zal je nog verbazen, hoe weinig mensen het zal opvallen dat er überhaupt wat veranderd is!Dit is absoluut waar. Mensen zijn vooral met zichzelf bezig.
Bedankt voor de fijne reacties! Had me al voorbereid op "je hebt er toch zelf voor gekozen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden" en zo. Dat stemmetje hoor ik zelf ook al de hele tijd



Bonuhbakkie, ik wil geen implantaten meer. Nieuwe kunnen ook tot problemen leiden, daar is geen garantie op te geven. Bovendien moet je dan toch elke 10-15 jaar weer onder het mes en eigenlijk wil ik dat niet meer (het is toch onnodig eigenlijk!).

De plastisch chirurg gaat natuurlijk haar best doen om het zo mooi mogelijk te maken. Nu zitten de littekens in de borstplooi, maar straks heb ik mogelijk niet eens een borstplooi. Dus ja, dan zal je het toch zien ben ik bang.



Kabinet, ik ga je reactie nog heel vaak lezen denk ik. Dank je.



Ericito, fijn zeg dat je er zo opgelucht over bent en dat je er geen spijt van hebt. Poeh, ik vind het nogal wat!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat je huid nu wat 'gerekt' is, waardoor er toch iets van een huidplooi ontstaat waar de littekens invallen?



Ga naar een goede lingeriezaak na de ingreep, als je een mooie voorgevormde BH wilt hebben. En wat al gezegd wordt: ik zie altijd het totaalplaatje, of juist opvallende ogen oid. Ik moet heel hard nadenken of de mensen in mijn omgeving kleine, hele kleine of juist grote borsten hebben. Het boeit me niet.



Succes met de ingreep, goed dat je dit 'aandurft'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ik vind het heel dapper van je

en ik denk ook dat je je achteraf beter zal voelen

hoop dat het heel erg meevalt

not all who wander are lost
Himalaya, dat zou goed kunnen. De afgelopen jaren ben ik ook in gewicht aangekomen, kan best zijn dat ik straks toch niet terugga naar cupje AA. (Kom maar op met die chocolade en friet met mayo )

Ik weet ook niet zo welke cupmaat mensen in mijn omgeving hebben, hoor. Ik let er niet op, maar ja, wel bij mezelf natuurlijk. Lange mensen hebben vaak wat kleinere borsten.



Aandurven, dapper? Die woorden had ik niet verwacht. lief!



M'n vriend zegt dat hij me net zo mooi zal vinden na de operatie. We kenden elkaar al voor de borstvergroting, dus hij weet enigszins wat hij kan verwachten haha. Maar toch twijfel ik wel. Laatst was er hier een topic over cupmaten en toen schreef iemand dat mannen van "een handje vol" alleen maar zeiden dat ze het mooi vinden, maar toch niet echt meenden.



Ik voelde me voor de borstvergroting soort van niet goed genoeg, dat ik niet echt een rol speel als het om sexy zijn gaat. Veel leuke jurkjes die ik de afgelopen jaren gekocht heb, zullen straks vast niet meer staan... Ik ga eind september met een vriendin shoppen die veel verstand heeft van mode en wat iemand staat. Natuurlijk probeer ik me daar op te verheugen, maar ik denk ergens steeds: het maakt toch niks uit, ik ben straks niet sexy meer.



En dan word ik weer boos op mezelf, want ben ik nu echt zo oppervlakkig? Leuk zeg, die piekerkringetjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je stoer.



En oppervlakkig? Juist het besf dat je mooi bent zonder borstimplantaten vind ik allesbehalve oppervlakkig. En voor die mooie jurkjes? Een opgevulde beha doet ook al veel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 augustus 2014 @ 13:23:

M'n vriend zegt dat hij me net zo mooi zal vinden na de operatie. We kenden elkaar al voor de borstvergroting, dus hij weet enigszins wat hij kan verwachten haha. Maar toch twijfel ik wel. Laatst was er hier een topic over cupmaten en toen schreef iemand dat mannen van "een handje vol" alleen maar zeiden dat ze het mooi vinden, maar toch niet echt meenden.



En jij gaat af op die ene iemand die zegt dat De mannen het niet menen? Hou toch op zeg. Het is het Viva forum maar he?



Ik heb ook niet echt een enorme cup, en heb mijn partner er nog nooit over gehoord, omdat ik méér ben dan borsten. het is gewoon het totale plaatje. Iemand kan mooie borsten hebben, maar toch niet mooi 'zijn'. En een vrouw met kleine (of geen) borsten kan een enorme uitstraling hebben.



Echt, maak je er niet druk om. Je vriend kende je ook al vóór je borstvergroting. Hij weet dus hoe je 'naturel' was. En toch ( ) is hij een relatie met jou aangegaan, omdat je de liefste, leukste en lekkerste was. Nou dan!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zo, nog 10 dagen te gaan. Het komt nu echt dichterbij.



Hopelijk komen de implantaten nog helemaal gaaf uit mijn lichaam. De pijn in de ene borst is de laatste weken erger geworden, ben toch wel bang dat dat implantaat is gaan lekken. Nou ja, dat zien we dan wel.



Ook al ga ik missen hoe ik er nu uitzie en hoe topjes en jurkjes me nu staan, ik probeer uit alle macht uit te kijken naar de voordelen straks:

- geen pijn meer (duh)

- geen zorgen om lekken of om opnieuw te laten opereren

- kunnen gaan sporten

- nieuwe kleren kopen

- beter op m'n buik kunnen liggen (lekker voor massages gaan!!!)



Ik moet vooral niet denken dat ze met de implantaten ook mijn zelfvertrouwen verwijderen Zo, ik ga eens internetshoppen voor opgevulde beha's voor kleine maten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik moet vooral niet denken dat ze met de implantaten ook mijn zelfvertrouwen verwijderen Zo, ik ga eens internetshoppen voor opgevulde beha's voor kleine maten...



En inderdaad, je zelfvertrouwen zit in je hoofd, niet in je borsten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat een super beslissing! Fijn dat je zelfvertrouwen zo enorm is nu. Houden zo hoor
Jullie zijn lief! Dat vrolijkt me echt op. Dank!



Voor de borstvergroting had ik ergens online foto's van mijn borsten gezet om met anderen via het beruchte borstenforum te delen. Nu wilde ik laatst die foto's weer opzoeken, want heb ze niet meer zelf, zijn ze verwijderd omdat het p.0rno zou zijn! Nou ja. Foto's van tieten = p.0rno?



Vannacht liggen huilen in bed. Ik moet echt af van het idee dat ik ineens lelijk zal zijn na de operatie. Vandaag heb ik mijn mooiste jurk aan gedaan. Proberen leuke dingen te doen en mezelf af te leiden. Komende week het huis een beetje op orde krijgen, zodat ik na de operatie niet per se iets hoef te doen.



Nog een voordeel voor straks:

ik mag weer zwaardere dingen tillen!
Alle reacties Link kopieren
Na mijn explantatie had ik een a cup, een paar maanden later is dat toch weer mijn oude aaa geworden. (was wel afgevallen)

Ik had veel last van kapselcontractie dus ik was blij dat ze er uit waren.

Mijn borstvergroting heb ik 10 jaar geleden gehad, ik liep daarvoor helemaal plat rond. Ik wou geen vullingen in een bh, achteraf stom eigenlijk. Ik kreeg dus best veel opmerkingen over mijn gebrek aan borsten.

Nu draag ik wel vullingen. Ik heb een soort van soft sporttopje en daar doe ik wat extra vulling bij en dat ziet er prima uit en dat is ook niet zo gevoelig. Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat het hele gebied in het begin nogal gevoelig kan zijn.

Voor zwemmen heb ik een badpak met een soort van draperie bovenaan en een wat stevige cup aan de binnenzijde, dat gaat ook prima.

Door dat ik zoveel jaar de borsten heb gehad ben ik een stuk zekerder geworden, dat is niet meer weggegaan. Ik vind het ook minder belangrijk. Dus ik ben blij dat ik toen de borstvergroting heb laten doen maar ik ben ook blij dat ik ze er weer uit heb laten halen.

Veel succes met je operatie!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ikeaverslaafde, hoe kom je er nu bij dat je lelijk zou zijn als je implantaten er uit zouden zijn? Je kunt ook stralen zonder die dingen, genieten van het leven, weer van alles kunnen doen en geen mogelijke ziekmakers in je lijf.



Ga, nadat de wond geslonken is, naar een goede lingeriezaak en trakteer jezelf op een mooi setje!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Benq, oh, dus dat wordt nog een paar maanden afwachten om te zien welke cup over blijft. (Note to self: niet te veel nieuwe beha's kopen meteen!) Stom he, dat mensen vinden dat ze opmerkingen moeten maken over je 'gebrek' aan borsten. Niet gek dat je dan onzeker wordt. Ik ben soms op straat uitgescholden vanwege mijn plat-zijn. Ik snap dat echt niet. Waarom bemoeien mensen zich niet met hun eigen.



Himalaya, inderdaad, geen mogelijke ziekmakers in mijn lijf, dat is waar ik het voor doe. Het laatste halfjaar heb ik me veel meer in de nadelen verdiept. Was er veel minder over bekend voor ik mijn borstvergroting liet doen of zág ik die informatie gewoon niet? Heel raar. Inmiddels lijken het meer tikkende tijdbommen, alleen weet ik niet wanneer ze afgaan (of misschien zijn ze zelfs al afgegaan).



Dat ik lelijk zou zijn, dat is een effect van de vele pesterijen vroeger. Ik weet inmiddels wel dat het een irreële gedachte is. Het valt best mee en ik heb ook zeker dingen die ik wel mooi vind (mijn ogen bijvoorbeeld). Maar ja, als je dan 's nachts in bed ligt te malen, dan is het een stuk moeilijker om je daarop te richten. Ik wil sterk zijn, maar soms lukt dat gewoon even niet. Dan lijkt alles wat ik bereikt heb in de afgelopen jaren neer te komen op niets. Ik voel me soms nog steeds dat machteloze meisje van vroeger...



Eigenlijk moet ik eens gaan brainstormen over wat ik zou kunnen zeggen als iemand me uitscheldt om m'n borsten. Niet dat ik dat dan ook zal zeggen, maar dan kan ik dat in gedachten zeggen en er hopelijk minder lang mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dat ik lelijk zou zijn, dat is een effect van de vele pesterijen vroeger.



Dat was vroeger. Ik heb toen ook wel naar mijn hoofd gekregen 'hè jongen!' En van grapjassen een fles Pokon cadeau gekregen.

Ik ben nu veel ouder, mijn omgeving ook. Er wordt nooit meer een opmerking gemaakt over dergelijke dingen, omdat ze niet zo kinderachtig en kortzichtig zijn.

En als ze wel wat zouden zeggen, haal ik mijn schouders op en bedenk ik me dat zij gewoon dom en sneu zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was 25 toen ik er nog opmerkingen over kreeg van mensen die ik niet kende. Maar ja, zulke mensen moet ik natuurlijk niet die macht over mij geven.



Nog 5 nachtjes... Af en toe wil ik terugkrabbelen, vooral als de pijn weer wat minder wordt. Doorzetten.



Afgelopen week zag ik het programma Body Bizarre met allerlei mensen die behoorlijk in het oog springende lichamelijke afwijkingen hadden. Wat een zeikerd ben ik dan. Het komt allemaal helemaal goed. Straks lekker een week vrij. Ik heb al een hele serie dvd's gekocht en een stapel vrolijke boeken verzameld. En dan ben ik straks van de siliconen af en daarmee de kans op auto-immuunziekten en nog veel meer enge dingen. Nog 5 nachtjes...!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet je borsten. Jij bent jij, zowel met als zonder borsten.

Iedereen camoufleert wel iets om het net wat op te leuken. Maar er zullen altijd momenten zijn dat je zonder camouflage bent. En dat is helemaal prima, want dat ben jij.

Dalijk lekker van de pijn verlost. Dat zal een hoop vrijheid geven. Die vrijheid niet laten inperken omdat je kleine borsten hebt hoor.

Ze zijn klein, maar zonder pijn en dat is fijn
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
En het rijmt, dus het is waar!

Dank je Stala.
Alle reacties Link kopieren
Vind het alleen maar stoer dat je dit doet.

Ik ben met mijn cup e altijd jaloers op vrouwen met kleine borsten. Zo zie je maar, tevreden zijn over je lichaam zit m niet in het lichaam zelf. Eigenlijk.
Ik ben heel blij met de cup C die ik nu heb, qua uiterlijk. Dat is wel een voordeel bij een borstvergroting: je kiest zelf de maat. Cup E lijkt me wel zwaar. Heb je dan ook rugklachten?



Inmiddels al een hele lijst lingeriewebshops met leuke setjes voor kleine cups ontdekt. Overdag lukt het wel om afleiding te vinden, maar 's nachts is dat een stuk moeilijker. Ik slaap al de hele week slecht, vroeg wakker, en af en toe janken. Gelukkig is het een rustige werkweek, dus mis ik de concentratie niet zo.



Ik ga vandaag een playlist maken met vrolijke muziek.



Nog 4 nachtjes slapen.
Alle reacties Link kopieren
Nee nergens lichamelijk last van. Je zou het ook niet zeggen dat ik cup e heb. Bij mij zit het meer aan de buitenkant van de onderkant van mijn borsten. Met een goede bh ziet het er als een d uit. Maar toch, ik doe wel mijn best om dat zo te krijgen zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven