Baby alleen in slaap leren vallen

27-08-2014 10:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn baby van 3 maanden kan niet alleen in slaap vallen. We hebben haar tot nu toe in slaap gewiegd, maar dat gaat nu steeds moeilijker, ook omdat ze zwaarder wordt. Ik heb ook nog een peuter in huis en nu dus niet de tijd die ik met hem had om hem te leren alleen slapen.



Ook het zelfstandige slapen is een probleem. Ik probeer haar vaak weg te leggen, soms lukt het en soms niet. Het begint me op te breken, en ik wil mijn zoon ook voldoende aandacht kunnen geven overdag, en het huishouden kunnen doen. Ze vindt het 5 minuten goed in bed, begint dan te huilen wat na een tijdje overgaat in krijsen, met als gevolg een overstuur, bezweet kind. Dan breekt mijn moederhart en haal ik haar er uit. Laten huilen voelt niet goed.



Hebben jullie misschien een tip hoe ik dit aan kan pakken?
Heeft ze een speen? Knuffeltjes? Vanaf dat dochter hier dingen kan pakken, slaapt ze met haar knuffels. Daarvoor is jouw baby denk ik nog net te klein, maar hier gaat het inslapen een stuk makkelijker sinds dochter dit kan.

Verder doet de mobile het hier ook goed. We hebben zo'n geval dat een half uur kan blijven draaien (met of zonder geluid).
Wat ook helpt is om een spuugdoekje of knuffel een tijdje bij je te dragen (in je bh of onder je arm) jouw luchtje zit dan op de doek of knuffel. Dan bij je kindje leggen. Werkte bij mij kindjes prima. Toch moet ik er ook bijzeggen dat zolang jij je kindje niet kunt laten huilen , jij het zelf in stand houd. Baby's hebben het huilen soms nodig om in slaap te komen. Door je kindje er dan weer uit te halen, haal je het uit zijn/haar ritme.
Alle reacties Link kopieren
Overdag in een draagdoek? Mijn kinderen hebben daar hun hele babyleven toch een aardige tijd doorgebracht
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 27 augustus 2014 @ 11:33:

Overdag in een draagdoek? Mijn kinderen hebben daar hun hele babyleven toch een aardige tijd doorgebracht Lijkt me dat dat niet gaat helpen om haar s'avonds alleen in te laten slapen? Of bedoel je laten "inslapen" in een doek en dan in bed leggen?
Van een draagdoek leert je kind inderdaad niet zelf in slaap vallen, maar een doek geeft je wel de mogelijkheid je ene kind in slaap te wiegen (door te wiebelen) en tegelijkertijd je handen vrij te hebben voor je andere kind.
Het is bij dochter ook een periode een probleem(pje) geweest. 's Avonds in bed ging ze vaak huilen, duurde soms een uur soms een paar minuten. Eerst liep ik veel met haar, ging met haar zitten, maar dat werkte niet; ze was moe en wilde slapen maar dat lukte niet in een omgeving met teveel prikkels/wanneer ze afgeleid werd (rondlopen=lekker rondkijken, bij mij liggen is proberen te zitten en daarna weer huilen etc.). Uiteindelijk ging het het beste door haar in de slaapkamer de laatste fles te geven, dan in bed te leggen en erbij te blijven tot ze sliep (ivm uitspugen speen etc.). Weet niet meer hoe lang ik dat heb gedaan maar denk een week of 6. Uiteindelijk ging het vanzelf (veel) beter.
Alle reacties Link kopieren
Honeymoonquiz, ze heeft inderdaad een speen maar die raakt ze vaak kwijt. Knuffels nog niet. Van welk merk is jullie mobiel? Die van ons stopt na 2 minuten en dan moet je hem weer opdraaien, 1 met langere speelduur is het proberen waard.



Ana Isabel, doekjestip ga ik ook proberen. Wat het huilen betreft, huilen is inderdaad niet erg maar het gaat hier altijd over in krijsen, nat van het zweet en kokhalzen. En dat lijkt me niet echt de bedoeling.



Een draagdoek heb ik ook geprobeerd maar krijg helaas snel last van mijn rug. Als bovenstaande tips niet werken ga ik er denk ik inderdaad maar bijzitten 's avonds tot ze slaapt. Hopelijk leert ze dan ook overdag in bed te slapen.
Vandaar dat er ook bij bleef zitten tot ze in slaap viel (klein lichtje aan, mobiel of boekje erbij), dan kon ik de speen snel terug stoppen voor ze weer aan de brul was. Als ze eenmaal in diepe slaap was, kon de speen uit en dan was dat prima.



Ik heb een mobiel van tiny love (de magical night). Ze zijn niet goedkoop maar wel ontzettend handig. Er zijn wel eens aanbiedingen en op marktplaats worden ze ook veel aangeboden.



Klein knuffeltje of doekje kun je ook proberen. Mijn dochter 'moet' iets in haar handjes hebben als ze gaat slapen anders gaat ze maaien. Dit alles bij elkaar werkte bij mijn dochter goed. Nu slaapt ze zelf in. Alleen als ze erg onrustig is doe ik haar mobiel nog wel eens aan (ze vindt hem nog steeds prachtig).
Een goede draagdoek kopen en lekker bij je houden?

Het kind is 3 maanden hè?

Tegen de tijd dat ze 18 zijn slapen ze heus wel zelfstandig in hoor... Nu wil ze gewoon vaak en veel bij mama zijn. Dat is namelijk de veiligste plek ter wereld als je zelf nog helemaal niks kunt. Daarnaast is ze 9 maanden lang niet anders gewend, geef 'r wat tijd!
De draagdoek is hier erg populair maar werkt echt niet bij alle kinderen. Bij mijn dochter in ieder geval niet echt. En van mij hoefde ze niet in bed te slapen, alleen op een gegeven was dat wel de enige plek waar ze een beetje tot rust kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op 27 augustus 2014 @ 13:46:

De draagdoek is hier erg populair maar werkt echt niet bij alle kinderen. Bij mijn dochter in ieder geval niet echt. En van mij hoefde ze niet in bed te slapen, alleen op een gegeven was dat wel de enige plek waar ze een beetje tot rust kwam.Nou inderdaad! Een draagdoek is echt niet altijd het antwoord. Mijn schoonzus heeft het met de eerste geprobeerd en die werd er helemaal kriegel van dat hij zo zat "vast geplakt" aan zn moeder. Bij nummer 2 leek het iets beter te gaan, maar die was het na een paar weken ook spuug zat.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wilde de eerste maanden ook alleen maar bij mij en tegen mij aan slapen. Ik vond dat ook lastig, omdat ik nog een dreumes had rondlopen, die ook aandacht moest hebben. Hier was de enige oplossing die werkte haar overdag in de drager te laten slapen (een doek accepteerde ze niet, maar de Ergo Carrier wel) en 's avonds samen met haar op bed te gaan liggen. Dan was mijn man thuis, dus dat kon dan. Ik legde haar dan tegen me aan in ons bed en wachtte tot ze heel diep sliep. Soms kon ik dan voorzichtig wegsluipen en soms werd ze daar wakker van en lag ik gewoon de hele nacht met haar tegen me aan. Toen ze acht maanden was, vond ze het opeens prima om in haar eigen ledikant te slapen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:februari2013 schreef op 27 augustus 2014 @ 12:37:

Een draagdoek heb ik ook geprobeerd maar krijg helaas snel last van mijn rug. Als bovenstaande tips niet werken ga ik er denk ik inderdaad maar bijzitten 's avonds tot ze slaapt. Hopelijk leert ze dan ook overdag in bed te slapen.



Als je met draagdoek ook echt een doek bedoeld (als in een lange lap van al dan niet rekbare stof) en je krijgt last van je rug, dan knoop je vaak niet strak genoeg. Ga eens langs in het draagdoekentopic en stel je vraag, daar zitten heel veel dames die je net een tip kunnen geven waardoor je wel langere tijd fijn kunt dragen.

Als je een babybjorn hebt, dan kan ik niks doen aan je rugpijn, dat is bij de prijs inbegrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven