Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.



Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?



Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 12:27:

Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.



Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen? Nee, dat deed hij zelf ook niet.

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"? Omdat ik me daar prima bij voelde, grotendeels van de tijd, en omdat het dat was of niets.

Word je er nu echt happy van? Ja



Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet? Omdat ik van hem hield.
Tja ik snap zulke mensen ook totaal niet. Heb ooit eens per ongeluk het minnaar topic geopend, wat een walgelijke wijven daar. De mannen die dat doen net zo goed hoor, vind het 't laagste wat iemand kan doen.



Maar goed, sommige mensen hebben blijkbaar niet genoeg aan één persoon in een relatie en de tweede (minnaar of minnares dus) is blijkbaar achterlijk en dom genoeg om zich respectloos in een relatie te voegen.

Heb er verder geen verklaring voor, maar het feit dat ik het de laatste tijd zo veel lees en hoor (voornamelijk hier op viva) begin ik toch wel de hoop in een normale langdurige relatie te verliezen haha
Alle reacties Link kopieren
Gebonden mensen kunnen ook halsoverkop stapelverliefd worden en zich door die gekte laten meeslepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 12:27:



Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?



Dat zal meespelen, maar in het coconnetje waarin geheime geliefden zich bevinden, bestaan er vaak maar 2 personen, de wereld draait dan even om hen alleen.





Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?



De man in kwestie vertelt meestal iets heel anders aan zijn minnares, bijv. dat zij zijn grote liefde is, zijn hele leven al naar zo iemand heeft verlangd blablabla.

Word je er nu echt happy van?





Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?



Omdat die man contact blijft zoeken misschien? Je laat weten dat hij niet zonder je kan?By the way: ik ben geen minnares .
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 27 augustus 2014 @ 13:01:

Gebonden mensen kunnen ook halsoverkop stapelverliefd worden en zich door die gekte laten meeslepen.Dat klinkt alsof het je overkomt. Ik denk dat het best zo kan zijn dat je door toevallige omstandigheden in de verleiding komt, maar overal in dat proces heb je keuzemomenten. Dus als je ermee verder gaat, is dat je eigen keuze. Om vanuit egoïstische motieven je eigen relatie (voor zover je die hebt) en die van een ander op het spel te zetten.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 27 augustus 2014 @ 13:07:

[...]





Dat klinkt alsof het je overkomt. Ik denk dat het best zo kan zijn dat je door toevallige omstandigheden in de verleiding komt, maar overal in dat proces heb je keuzemomenten. Dus als je ermee verder gaat, is dat je eigen keuze. Om vanuit egoïstische motieven je eigen relatie (voor zover je die hebt) en die van een ander op het spel te zetten.



Daar heb je helemaal gelijk in, ben ik met je eens.

Maar gevoelens kunnen soms zo sterk zijn (en hormonen, hoe plat het ook klinkt) dat mensen voor de bijl gaan. Juist als je het niet van jezelf had verwacht, kan het dan erg ingewikkeld worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 27 augustus 2014 @ 12:59:

Heb er verder geen verklaring voor, maar het feit dat ik het de laatste tijd zo veel lees en hoor (voornamelijk hier op viva) begin ik toch wel de hoop in een normale langdurige relatie te verliezen hahaAch, mensen schrijven nou eenmaal wat sneller over wat er niet goed gaat, dan over wat wél goed gaat. Kijk eens naar het topic 'zo blij met mijn man' voor opbeurende verhalen!
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Dat onderwerp is uitentreure behandeld hier. Het komt erop neer dat de vrouw gevangen zit in haar eigen wensdroom dat ze toch ooit nog een exclusieve relatie met hem krijgt. Vaak ligt daar levensangst aan ten grondslag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 27 augustus 2014 @ 13:10:

[...]





Daar heb je helemaal gelijk in, ben ik met je eens.

Maar gevoelens kunnen soms zo sterk zijn (en hormonen, hoe plat het ook klinkt) dat mensen voor de bijl gaan. Juist als je het niet van jezelf had verwacht, kan het dan erg ingewikkeld worden.



Weet ik niet. Aan de ene kant snap ik je punt. Ik heb zelf nooit gerookt, maar wat had ik gedaan als ik op 13-jarige leeftijd vriendjes had gehad die wel rookten? Ik ben nog nooit in concrete verleiding geweest om vreemd te gaan, maar wat als die verleiding wel komt?



Aan de andere kant durf ik wel te beweren dat ik nooit een auto zou stelen o.i.d., ook al deed de mogelijkheid zich voor en zou ik zeker weten dat er nooit iemand achter zou komen.



Dus ben ik nu van mening dat ik niet vreemd zou gaan, en een evt. misstap direct zou bekennen (dus niet stiekem een langdurige affaire beginnen, dat sowieso niet).
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Nou ik heb dat topic ook gezien en ben ook echt anti bedrog. Maar ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nare vrouwen zijn. Het is hun keuze waar ik me niet in kan vinden,niet de persoon zelf.



Dank je Isolde.
Alle reacties Link kopieren
Ik keur het ook niet goed maar besef tegelijkertijd dat we allemaal maar gewoon mensen zijn met onze emoties en beperkingen. Bedenk daarbij dat de mens, in z'n soort, niet monogaam is en veel puzzelstukjes vallen op z'n plek.



Vreemdgaan, minnaressen, minnaars, hoeren, snoeren en bedrog is van alle tijden, leeftijd, geloof en komaf.
spijt
Alle reacties Link kopieren
quote:bmsg schreef op 27 augustus 2014 @ 14:26:

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Nee, hij bedriegt zijn vriendin, niet ik, zijn keuze.

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Omdat ik niet meer wil dan een bijrol, gewoon plezier, liefde, fun, lekkere seks, … geen complicaties. Zelf heb ik ook een relatie, dus hij speelt ook een bijrol in mijn leven. Meer willen we ook niet van elkaar.

Word je er nu echt happy van?

Ontzettend



Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?

Omdat ik hem ontzettend leuk en lekker vind en een beetje verliefd ben. Omdat ik mezelf dat plezier gun. Omdat mijn vlees zwakker is dan mijn moraal. Omdat ik kennelijk een walgelijk mens ben.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:bmsg schreef op 27 augustus 2014 @ 14:26:

Nee, hij bedriegt zijn vriendin, niet ik, zijn keuze.

maar je hebt zelf ook een relatie en bedriegt je man/vriend dus ook? Of weet je man/vriend dat hij jou met een ander moet delen? Daarnaast vind ik het véél te makkelijk om te zeggen 'zijn keuze': jij biedt jezelf ook aan hè... je had je minnaar ook kunnen zeggen dat jij niet mee wilt werken aan het bedrog van zijn vriendin.



Ontzettend

totdat het uitkomt, of je meer gevoelens gaat ontwikkelen en met jezelf in de knoop komt door conflicterende loyaliteiten. Dat vind ik wel typisch aan vreemdgangers: het korte-termijn denken, alleen de lol 'nu' en de kop in het zand voor gevolgen op langere termijn.



Omdat ik hem ontzettend leuk en lekker vind en een beetje verliefd ben. Omdat ik mezelf dat plezier gun. Omdat mijn vlees zwakker is dan mijn moraal. Omdat ik kennelijk een walgelijk mens ben.

jezelf een 'walgelijk mens' noemen is een (te) makkelijke manier om het gesprek dood te slaan. Naar mijn mening is het vooral een kwestie van het besef dat je volwassen bent met bijkomende verantwoordelijkheden, dat je niet meer zo vrijblijvend in het leven kunt staan dan toen je een verliefde puber was.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 augustus 2014 @ 13:16:

Dat onderwerp is uitentreure behandeld hier. Het komt erop neer dat de vrouw gevangen zit in haar eigen wensdroom dat ze toch ooit nog een exclusieve relatie met hem krijgt. Vaak ligt daar levensangst aan ten grondslag.

Wat een onzin.

Veel vrouwen hebben gewoon geen zin in een vaste relatie en te veel geclaim. Af en toe het middelpunt zijn van de aandacht van een man waarvan ze zeker weten dat die lekker bij zijn eigen gezin blijft en dus niet van plan is om met hun een relatie te beginnen vinden sommigen het summum.
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 27 augustus 2014 @ 14:41:

[...]

Dikke +!!
En nou is het afgelopen!
spijt
Alle reacties Link kopieren
BMSG wat heb je dat allemaal goed verwoord.
Hebben jullie kinderen?

Misschien een rare vraag maar toch denk ik dat je zonder kinderen deze keuze eerder maakt dan met kinderen.



Je hebt als ouder een voorbeeldfunctie,dat moet toch knagen lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
bmsg, ondanks dat ik absoluut tegen bedrog ben (met name als je door je partner bedrogen wordt, degene die je het meest vertrouwt en liefhebt) en ervan overtuigd ben zelf nooit vreemd te gaan (wat ik 13:17 schreef), gebruik ik geen termen als 'walgelijk mens'.



Kwalificeer jij jezelf echt zo? Is het dan een verslaving waar je aan toegeeft, terwijl je weet hoe fout & slecht het is? In dat geval snap ik ook wel waarom je nu geen schuldgevoel hebt: je zit middenin de roes, en verslaafden zijn vooral bezig met hun eigen behoeften-bevrediging op korte termijn, no matter the consequences. Pas als je daarvan loskomt zie je de schade die je hebt aangericht en de gevolgen voor de langere termijn.



Ik ben i.i.g. blij dat ik niet in die roes zit en er ook nooit van los hoef te komen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 15:48:

Hebben jullie kinderen?

Misschien een rare vraag maar toch denk ik dat je zonder kinderen deze keuze eerder maakt dan met kinderen.



Je hebt als ouder een voorbeeldfunctie,dat moet toch knagen lijkt me..Ja, da's interessant. Kun je je kind met droge ogen leren dat het goed en belangrijk is om altijd eerlijk te zijn? Kun je je kind met stalen gezicht straffen / corrigeren als je merkt dat hij bewust liegt?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Vele die in deze rol verzeilt zijn geraakt waren daar helemaal niet naar op zoek.De getrouwde mannen die dit doen weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn.Tasten de boel goed af en als ze een opening van gevoel zien ,zijn ze er als de kippen bij en spelen ze daar handig op in.Ongeacht of de vrouw in kwestie gebonden of ongebonden is.Zij zoeken spanning en avontuur buiten hun huwelijk en stoppen ziel en zaligheid in het verleiden van de derde.Veel vrouwen zijn gevoelig voor deze aandacht in een vaste relatie van vele jaren.Ze worden verliefd,hormonen doen mee en dan maken ze verkeerde keuze's.Als de spanning eraf is kruipt de meneer in kwestie weer tegen zijn vrouw aan en vele minnaressen blijven gedesillusioneerd met een gebroken hart achter.Niet voor niets eindigen een hoop van deze dames op de stoel van psychiater.Vaak zijn het vrouwen die heel hard roepen:dat zou ik nooit doen!Die hebben het er meeste last van als ze er ineens midden inzitten en barsten van gevoelens voor zo'n man.Natuurlijk mag je geen slachtoffertje spelen maar toch is dit vaak de manier waarop een affaire verloopt.Ik had zelf nooit bedacht dat ik zou vallen voor deze verleiding,dat ik er echt in heb geloofd vind ik achteraf gezien grappig.Als je verliefd bent ben je echt tijdelijk ontoerekeningsvatbaar.Ik voel mij niet perse schuldig naar zijn vrouw toe maar ik heb wel medelijden met haar want zoals vele minnaressen na de affaire zeggen:Gelukkig ben ik er niet mee getrouwd!Er zijn nou eenmaal mannen die dit als een soort levensstijl naast hun huwelijk doen en niet schuwen om de 1ste stap te zetten naar een ander.Als die mannen zich nou eens achter hun oren krabben en zich afvragen waarom ze in een vaste relatie zijn gestapt en stoppen met het hoofd op hol brengen van vrouwen die in 1ste instantie helemaal geen foute bedoelingen hebben.Dan zijn er veel minder affaires,gebroken harten en ellendige scheidingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Als die mannen zich nou eens achter hun oren krabben en zich afvragen waarom ze in een vaste relatie zijn gestapt en stoppen met het hoofd op hol brengen van vrouwen die in 1ste instantie helemaal geen foute bedoelingen hebben.Dan zijn er veel minder affaires,gebroken harten en ellendige scheidingen.







Tuurlijk, het zijn die vreselijke mannen die de arme 'vrouwen zonder foute bedoelingen' het hoofd op hol brengen... 'it takes two to tango', wel eens van gehoord?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:hart01 schreef op 27 augustus 2014 @ 16:03:

!Er zijn nou eenmaal mannen die dit als een soort levensstijl naast hun huwelijk doen en niet schuwen om de 1ste stap te zetten naar een ander.Als die mannen zich nou eens achter hun oren krabben en zich afvragen waarom ze in een vaste relatie zijn gestapt en stoppen met het hoofd op hol brengen van vrouwen die in 1ste instantie helemaal geen foute bedoelingen hebben.Dan zijn er veel minder affaires,gebroken harten en ellendige scheidingen.



Wat is dit dan voor een idiote post? Het is allemaal de schuld van de mannen? Vrouwen zijn het slachtoffer en worden meegesleurd als een mak, weerloos lammetje zonder enig verweer? Er zijn geen vrouwen die zelf in een relatie zitten en achter de rug om van hun partner neuken met een minnaar? (Zit er zelfs eentje in dit topic..)



Bizar.. Wereldvreemde user dit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven