Hortensia's op terras zijn bruin verkleurd

26-08-2014 22:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort hortensia's staan op ons terras in verschillende kleuren. Van de hortensia's die we het langst hebben -de roze- zijn de bloemen 1,5 week geleden bruin verkleurd :S Ik vind dit erg jammer. Zijn er nog mogelijkheden om ervoor te zorgen dat ze er gewoon weer mooi roze uit komen te zien of kijk ik de komende weken/maanden tegen deze verkleurde bloemen aan?



Ik geef de hortensia's overigens volgens mij genoeg water. In principe iedere dag tenzij het heeft geregend.
Dat de andere hortensia's nog wel kleur hebben is niet zo wonderbaarlijk hoor. Bomen verliezen ook niet allemaal tegelijkertijd hun blad. Dat heeft te maken met het weer, leeftijd van de plant, de plek waar hij staat, moment van eerste bloei, enz.
Ik denk ook uitgebloeid. Ik vind hortensia's ontzettend lelijk maar ze groeiden hier al toen we er vorig jaar kwamen wonen en het is wel lekker tegen de inkijk. Ze zijn idd alweer bijna uitgebloeid dus dat wordt binnenkort weer kortwieken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat ze verrot zijn dan dat ze uitgebloeid zijn... Misschien juist verzopen door de vele regen? En beschadigd door de harde regen?

Meestal drogen hortensias juist in, worden de kleuren wat donkerder en blijven ze tot ver in de herfst mooi.
No worries

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven