Ice Bucket Challenge

27-08-2014 00:02 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Girls,



The Ice Bucket Challenge is nu best wel een big thing! Wil iedereen misschien zijn filmpje hier posten of de grappigste die ze zijn tegen gekomen! Ik heb een compilatie gevonden van de 10 grappigste van dezelfde site als waar ik de zeemeermin had gevonden ( Eerdere Post )



De 10 Grappigste ALS Ice Bucket Challenges



Post jullie leukste en grappigste filmpje en misschien kunnen we er samen wat leuks van maken!
Live life
Ik vind die filmpjes ook irritant, het is inmiddels een kijk-mij-ik-hoor-er-ook-bij ding geworden.



Maar het doel heiligt de middelen, vooralsnog halen ze bakken met geld op die normaal niet waren binnen gekomen.
Losstaand van wat ik van de challenge als doel vind, vind ik deze wel heel erg grappig (en dat was ook de vraag in dit topic ^^)



Boer John (van Utopia)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat het echt de bedoeling was dat iedereen behalve celebrities er aan mee zouden doen. Ik vind het niet boeiend dat mijn nicht Cindy (geen BN-er) dit doet. Wij moeten gewoon geld storten en de athleten, zangers en ander beroemd volk attenderen ons er op.



Maar goed, gooi gerust een emmer met ijswater over je hoofd heen als je het graag wil.
quote:Penelope_ schreef op 27 augustus 2014 @ 11:05:

Ik vind die filmpjes ook irritant, het is inmiddels een kijk-mij-ik-hoor-er-ook-bij ding geworden.



Maar het doel heiligt de middelen, vooralsnog halen ze bakken met geld op die normaal niet waren binnen gekomen.En dat vindt je ook wanneer ze aan dierenproeven doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 27 augustus 2014 @ 16:39:

[...]





En dat vindt je ook wanneer ze aan dierenproeven doen?Nee natuurlijk dat niet, maar over het algemeen is het goed wat ze doen..
Live life
Alle reacties Link kopieren
Gister zag ik op fb een ruzie omdat iemand weigerde mee te doen. Hij had er zijn redenen voor. Hij werd uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Het schiet zijn doel een beetje voorbij zo. Ik laat me ook niet verleiden om onder sociale druk te doneren en/of een emmer water over mijn hoofd te kieperen.



Ik vind het een vreselijke ziekte, maar ik heb simpelweg meer affiniteit met andere doelen waar ik liever mijn geld aan uitgeef. Ik heb echt geen behoefte om me daar op fb voor te moeten verantwoorden, laat staan dat ik vrienden in zo'n positie wil brengen door hen te nomineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 27 augustus 2014 @ 16:39:

[...]





En dat vindt je ook wanneer ze aan dierenproeven doen?dat ligt aan het doel van die dierproeven. in bepaalde gevallen wel. in andere gevallen totaal onaanvaardbaar
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ninon.



Ik doneer zelden aan goede doelen, alleen aan 1 doel omdat wij daar zelf de gevolgen van zien elke dag, en daar is ook geen medicijn voor. Toevallig hadden wij laatst, omdat mijn man geraakt werd door iemand met ALS, een donatie gedaan, spontaan dus. En zo wil ik dat ook doen, niet omdat er een soort sociale druk is op Facebook, belachelijk. Je kunt ook niet in een ander zijn portemonnee kijken, dat ook nog.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 27 augustus 2014 @ 16:39:

[...]





En dat vindt je ook wanneer ze aan dierenproeven doen?





Ja hoor, ik durf er prima voor uit te komen dat ik werkelijk geen enkele moeite heb met dierproeven als het gaat om dit soort slopende ziektes. Make up op dieren testen daar ben ik tegen, maar als er gewoon snel een medicijn/vaccinatie ergens voor ontwikkeld moet worden ben ik hartstikke voor dierproeven.



Ik heb een stuk minder moeite met dierproeven dan met mensen die vlees kopen en de helft wegflikkeren omdat het 'niet op is gegaan'. Daar hoeft een dier mijns inziens niet voor te sterven. Koop je vlees (dier dat enkel voor dat doel gestorven is) dan vreet je dat op. Klaar.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Dat hysterische gedoe met die ice bucket challenge....

Leuk bedacht hoor, maar áls je het dan doet, doneer dan ook geld. Dan heeft iemand er tenminste iets aan. Hoeveel mensen hebben niet alleen maar 'leuk' meegedaan met de hype om een emmer water op een ludieke manier over je hoofd te gooien?



Persoonlijk was ik meer onder de indruk van de tv-reclame van de stichting tegen ALS. Daar zie je iemand in beeld, die vervolgens vertelt dat hij/zij inmiddels overleden is, maar vraagt of je wil doneren. Erg confronterend, maar de harde waarheid.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 29 augustus 2014 @ 17:45:

[afbeelding]In your face!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 29 augustus 2014 @ 17:44:

Dat hysterische gedoe met die ice bucket challenge....

Leuk bedacht hoor, maar áls je het dan doet, doneer dan ook geld. Dan heeft iemand er tenminste iets aan. Hoeveel mensen hebben niet alleen maar 'leuk' meegedaan met de hype om een emmer water op een ludieke manier over je hoofd te gooien?



Persoonlijk was ik meer onder de indruk van de tv-reclame van de stichting tegen ALS. Daar zie je iemand in beeld, die vervolgens vertelt dat hij/zij inmiddels overleden is, maar vraagt of je wil doneren. Erg confronterend, maar de harde waarheid.



En toch kenden veel mensen de ziekte niet, tot de ice bucket challenge. Kun je wat van vinden, maar het werkt dus wel.



Vandaag hier in de krant een artikel van een ALS-patiente. Ik ken haar, wist niet dat ze het heeft, schrok ervan. Zij is blij met de challenge, zal er zelf niets meer aan hebben.



En je plaatje eronder: helpt dat? Krijgen die doden door gebrek aan schoon drinkwater meer schoon drinkwater als je geen water over jezelf heengooit? Ook goed dat dáár aandacht voor is, jammer dat zij niet zo'n ludieke actie bedachten, maar altijd met filmpjes van zielige kindjes komen. Echt heel erg, maar daar zien we helaas op jaarbasis gewoon heel veel van. Zapt men ook vanweg onder het motto "dat wil ik nu even niet zien" Ook realiteit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 augustus 2014 @ 08:26:



En je plaatje eronder: helpt dat? Krijgen die doden door gebrek aan schoon drinkwater meer schoon drinkwater als je geen water over jezelf heengooit? Ook goed dat dáár aandacht voor is, jammer dat zij niet zo'n ludieke actie bedachten, maar altijd met filmpjes van zielige kindjes komen. Echt heel erg, maar daar zien we helaas op jaarbasis gewoon heel veel van. Zapt men ook vanweg onder het motto "dat wil ik nu even niet zien" Ook realiteit.



Nee, ze krijgen niet meer schoon drinkwater, maar het is wel een feit dat er genoeg nog levende mensen zijn die zonder zitten en wij gooien het hier met emmers over ons heen omdat we met een hype mee doen.



Overigens kwam ik gisteren deze tegen op Facebook:

https://www.facebook.com/video.php?v=573582256086066
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Zuur gedoe en lekker op zijn Nederlands zeiken over een ludieke actie.....ben niet genomineerd om een bak ijswater over mn hoofd te gooien maar als dat het geval was zou ik het dus wel doen èn ook nog eens doneren. Laat iedereen toch gewoon lekker zelf weten wat ie doet....geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Oh en over dat water verspillen......er is altijd wel een argument om een ludieke actie niet uit te voeren vanwege ellende elders in de wereld. Is dat dat een reden om dan maar geen ludieke acties meer te doen??
Dat gedoe over het verspillen van water terwijl ze in Afrika dorst hebben vind ik ook weer overdreven. Is erg zat,begrijp me niet verkeerd. Maar hoeveel water verspillen we dagelijks niet met de wc tig keer doorspoelen,ons heerlijke bad vullen,de auto wassen etc. En dan over 1 emmer extra vallen vind ik een beetje hypocriet.
Vandaag zag ik op facebook echt de meest trieste reactie onder een ice bucket filmpje van iemand die genomineerd werd door de plaatser:



Ja, dat ga ik dus echt niet doen he, je krijgt wel een six-pack bier van me!



Serieus? Ik moest twee keer lezen! Gelukkig stond er nog wel een reactie onder die mij weer een beetje hoop gaf: Ja, want die ALS-patiënten hebben er zo lekker veel aan als je haar bier geeft!



Maar echt, domme actie!

Zijn er wel een aantal die ook gedoneerd hebben uit mijn lijst, maar de meesten doen gewoon mee omdat het hip is.
quote:evelynsalt schreef op 30 augustus 2014 @ 14:56:

Zuur gedoe en lekker op zijn Nederlands zeiken over een ludieke actie.....ben niet genomineerd om een bak ijswater over mn hoofd te gooien maar als dat het geval was zou ik het dus wel doen èn ook nog eens doneren. Laat iedereen toch gewoon lekker zelf weten wat ie doet....geneuzel.Je kan ook doneren zonder dat je genomineerd bent op facebook Dat is niet echt een voorwaarde voor een donatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees altijd dat de genomineerden de mensen bedanken die hun genomineerd hebben.

Komt mij vreemd over.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mamavk schreef op zaterdag 30 augustus 2014 20:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="evelynsalt in "Ice Bucket Challenge"" class="messagelink">evelynsalt schreef op 30 augustus 2014 @ 14:56</a>:</b>

Zuur gedoe en lekker op zijn Nederlands zeiken over een ludieke actie.....ben niet genomineerd om een bak ijswater over mn hoofd te gooien maar als dat het geval was zou ik het dus wel doen èn ook nog eens doneren. Laat iedereen toch gewoon lekker zelf weten wat ie doet....geneuzel.</div></blockquote>Je kan ook doneren zonder dat je genomineerd bent op facebook Dat is niet echt een voorwaarde voor een donatie. +1
Totaal geen problemen met het gooien van ijswater over je kop, lekker doen. Totaal geen problemen met donaties ook mits het gros van het geld daadwerkelijk naar het goede doel gaat. En ja, ik weet dat er salarissen betaald moeten worden en ik ben niet naief en wereldvreemd. Maar als ik (wederom!!!) hoor dat nog geen 25% van het geld naar onderzoek gaat ben ik er klaar mee.

Dit is de zoveelste geldklop actie. Heel erg ontzettend jammer voor alle zieken maar ik geef echt niet meer aan goede doelen. Eerst openheid van zaken en paal en perk aan de percentages die niét naar het goede doel zelf gaan!
Elke euro die Stichting ALS Nederland (SALS) ophaalt wordt voor 90% gebruikt om riskante beleggingen te doen. Waar dat geld naartoe gaat is niet duidelijk, want SALS houdt zich volgens de eigen accountant niet aan de eisen die de Nederlandse wet stelt aan dit soort verslaggeving. Zodra er evenwel een nieuwe directeur is, stijgen de salariskosten (het was ooit een vrijwilligersorganisatie) wel onverwacht van ¤0 naar twee keer Balkenende. Net als in de VS zijn die salarissen fors en geeft de balans van de stichting waar de donatie binnenkomt, sterk de indruk dat de duurbetaalde directie geen idee heeft hoe er met dat geld onderzoek gefinancierd kan worden. Dat is het nadeel van een 'hippe' donatie aan een dergelijk doel. Het aantal wetenschappers dat onderzoek kan doen om de ziekte te bestrijden, stijgt niet proportioneel met de hoeveelheid ijs die celebrities over zich heen gieten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... over_ALS-Challenge__.html
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ohhh...is dát de ice bucket challenge.

Weer wat geleerd (laatste weetje was de betekenis van YOLO)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven