Alweer een smartphone-nitwit: welke telefoon als 1e?

18-08-2014 16:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, alweer een smartfoon vraag van een nitwit...Waar te beginnen? Welke telefoon raden jullie aan om mee te beginnen?? Kunnen jullie wat modellen/typen noemen die goed zijn?



Ik wil graag apps gebruiken en m`n mail kunnen checken. Ik heb nog een koelkast, maar wil nu tòch over naar een smartfone. Ik zie door de bomen het bos niet. Want veel of weinig geheugen...welk merk makkelijker is... ik weet er echt te weinig van om er een idee over te hebben!



Tot nu toe heb ik een oud Nokia koelkastmodel gehouden omdat ik `m gerust kan laten vallen, en maar 1x per week de batterij hoef op te laden. En heb wel 10 opladers omdat iedereen ze over heeft



Dus toch maar op `t forum vragen, wat ik denk:

- Goede camera is fijn. Heel veel opslag niet nodig, want als ik veel foto`s maak dan gebruik ik m`n fototoestel wel.

- ik hoef geen films te kijken op een telefoon

- Uiterlijk maakt me weinig uit. Vind het belangrijk dat ie lang mee gaat.

- Raden jullie 3 G aan?

- Ik will `m in t buitenland kunnen gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Sony Xperia of een HTC Desire model moet wel aan je eisen voldoen. Niet het duurste model nemen. Wil je veel gebruik maken van internet buitenland doe het dan met een abbonement van een van de grotere providers en geen prijsvechter.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Wil je het toestel los kopen of juist icm een abonnement?



Kies je voor een los toestel, wat wil je dan uitgeven?
You only live once, if you do it right: once is enough..
Ik zou voor een Samsung gaan. Android is het besturingssysteem en is makkelijk te bedienen.
Ik zou voor een iPhone gaan. Heel makkelijk besturingssysteem en goede kwaliteit. Camera in mijn iPhone 5 is erg goed. Ik maak zowat alleen nog maar foto's met mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Als je kiest voor een high end toestel, kun je je geen buil vallen. Zowel Samsung, Apple, Sony en HTC hebben toptoestellen. De keuze wordt dan beslist door een persoonlijke voorkeur van uiterlijk, grootte, besturingssysteem.



Wil je echter een goedkope(re) telefoon, dan is het handig om je budget te weten. Er zijn namelijk ook heel veel beroerde telefoons op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu bij Telfort. (ben nu aan het uitzoeken hoe lange opzegtermijn, niet eens makkelijk te vinden... maar omzetten kan sowieso).

Sim only of abonnement maakt me niet veel uit, ik heb beide nodig.



Budget, ik dacht aan 150 a 200 euro. Of max 30 euro per maand.



Maar als er veel voor te zeggen is om te investeren in een duurdere, dan zou ik dat overwegen. Iphone lijkt me wel sowieso te veel.
Ik zou voor Apple gaan! Ontzettend makkelijk besturingssysteem en je kan er m.i. niet in "verdwalen".

iPhone's goedkoopste abonnementen zijn tegenwoordig die, waar je een iPhone 4s bij krijgt. Deze abonnementen beginnen bij ¤24,= o.i.d. (pin me er niet op vast..). De 4s update ook nog mee naar iOS8, dus dat is mooi meegenomen.
Je zat al bij telfort?



http://www.phonehouse.nl/ ... age_deal_iphone4s_telfort



¤23,= per maand.. incl. 500 mb.
Alle reacties Link kopieren
dankje, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Dus.... even uitgezocht... en gerekend.



Als ik een losse abonnement afsluit kost dat E14,-/maand. Dat valt me mee. De telefoon zelf is t duurste.

Met de aanbieding van Telfort betaal ik voor de telefoon IphoneS4 8GB dan E268,-

Best wel veel, maar los is ie ook E316,-



Van goedkopere telefoons (nav tips hier) kwam ik

Samsung Galaxy Grand (200) of Samsung Samsung I8260



Galaxy CORE 8 GB (160) of S4-mini (240)



en Sony Xperia M2 (200)



Ik zie de verschillen (behalve geheugen en prijs) alleen niet. Kan iemand hier iets over zeggen. Wat vinden jullie `t voordeel van de anderen tov de goedkoopste Galaxy Core 8gb bijv?



(in combi met een abonnement zal t dan wat goedkoper zijn)
quote:Qian schreef op 18 augustus 2014 @ 21:37:

Dus.... even uitgezocht... en gerekend.



Als ik een losse abonnement afsluit kost dat E14,-/maand. Dat valt me mee. De telefoon zelf is t duurste.

Met de aanbieding van Telfort betaal ik voor de telefoon IphoneS4 8GB dan E268,-

Best wel veel, maar los is ie ook E316,-



Van goedkopere telefoons (nav tips hier) kwam ik

Samsung Galaxy Grand (200) of Samsung Samsung I8260



Galaxy CORE 8 GB (160) of S4-mini (240)



en Sony Xperia M2 (200)



Ik zie de verschillen (behalve geheugen en prijs) alleen niet. Kan iemand hier iets over zeggen. Wat vinden jullie `t voordeel van de anderen tov de goedkoopste Galaxy Core 8gb bijv?



(in combi met een abonnement zal t dan wat goedkoper zijn)Ik heb zelf een iPhone maar ik zou je zeker geen iPhone 4S aanraden, alleen al vanwege het geringe geheugen. Ik zou voor de Sony gaan maar dat is mijn bescheiden mening.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een Huawei van 90 euro slim: zo'n ding blijft een wegwerp product, en een goede prijs kwaliteit verhouding is erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand een goede "zoeksite" aanbevelen ?



Mijn wensenlijstje:

-Android 4.3 of 4.4.

-Camera minimaal 5 MP, met flitser.

-4 tot 5 inch scherm.



Ik kijk nu naar een LG met 8 MP camera voor 180 euro, maar Snoezeman ziet me toch liever voor een écht merk gaan, zoals Samsung.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Huawei heeft prima toestellen. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Alle reacties Link kopieren
Oja, Huawei kan ook nog. Scheelt veel in prijs.

Zoveel keuze, even kijken!





@Snoesje: ik zit op deze te kijken: http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/
Alle reacties Link kopieren
las toch slechte referenties over hoe de huawei het na 1 jaar doet.

ik denk nu aan deze 170 euro.

Motorola Moto G 8 GB
Alle reacties Link kopieren
Let wel, een smartphone is veel kwetsbaarder dan de koelkast die je nu hebt! En hou er rekening mee dat je een smartphone dagelijks moet opladen.
Ik wil graag apps gebruiken en m`n mail kunnen checken. Veel of weinig geheugen?

- Hierbij gaat het vooral om wat voor geheugen je op je telefoon hebt. Als je voor een echt goedkoop toestel gaat, heb je het gevaar van een gesplit geheugen: een systeem- en een intern geheugen. De belangrijkste apps moeten dan op je kleine systeemgeheugen van 250mb (ipv het interne van >1 gb) en geloof me - dat past niet. Alle apps die je gebruikt moeten namelijk een aantal keren per jaar worden geupdate en kosten dus geheugen.

Wil je op safe spelen, neem dan een iets nieuwer toestel die dit probleem niet meer heeft. Houd voor een app gemiddeld 50 mb aan en reken daarmee uit hoeveel geheugen je met een ruime marge nodig hebt.

Aan je keuzes tot nu toe te zien lijkt het geen probleem te worden though.



Welk merk makkelijker is?

- Maakt denk ik niet zoveel uit. Ik zou wel voor een wat bekender merk kiezen dat werkt op Android of IOS. Over het algemeen zijn deze smartphones best makkelijk te bedienen, het vergt alleen wat zoektechniek voor waar je instellingen kunt wijzigen en wat je nieuwe 'knoppen' zijn aangezien je nu grotendeels met touchscreen gaat werken. Bovendien zijn de mogelijkheden ineens omvangrijk.



Wat betreft LG: Ik heb er wel goede ervaringen mee. Mijn vader (voorheen smartphonenitwit en algeheel soft/hardwarenitwit) is nu happily aan het appen op mijn oude LG-smartphone, die hij na 2 jaar heeft overgenomen. Nu heb ik ook een LG. Voordeel van veel LG-telefoons is dat de batterij langer meegaat. Mijn vorige kon het 6 dagen volhouden bij weinig (3 bij veel), mijn huidige (LG G2) kan met intensief gebruik 2 dagen door. Ik houd ervan. Er zijn echter veel goede merken nu op de markt.



Uiterlijk maakt me weinig uit. Vind het belangrijk dat ie lang mee gaat.

Het is lastig te zeggen, aangezien een koelkastmodel steviger is en minder denkwerk hoeft te verrichten gaan die dingen erg lang mee. Op kieskeurig.nl kun je de iets oudere types smartphones goed vergelijken, maar het geeft geen garantie. Eén slechte recensie belooft ook bijvoorbeeld nog geen drama.



Raden jullie 3 G aan?

Het nieuwe netwerk is 4G. Volgens mij is 3G vrij standaard op het moment. Een toestel dat 4G kan handelen, is alleen aan te raden als je

a. Naast wifigebruik ook een betaald mobiel internetabonnement wil afsluiten om overal te kunnen internetten

b. Een netwerk hebt dat landelijk 4G ontvangt (KPN, de rest is nog lang niet volledig gedekt)

c. Verwacht veel internet te gebruiken en snel internet wilt. 4G verbruikt ook meer data, dus dan heb je een duurder (>500 MB) abonnement nodig.



Ik hoef geen films te kijken op een telefoon

- Dat scheelt in je dataverbruik



Ik wil `m in t buitenland kunnen gebruiken

- Uh... kan dat niet overal mee dan? *kijkt naïef* Ik kan hier geen goed onderbouwd verhaal over vertellen, dat weet vast iemand anders ;).



---------------------------------

Andere tips:



Bescherming:

Koop een smartphonehoesje! Dit kan bij bol, in de telefoonwinkel of bij smartphonehoesjes.nl. Er is veel keuze!



Kwaliteit smartphone:

Kieskeurig.nl en andere recensiesites zijn je enige strohalm. Je zult veel tegenstrijdige reacties vinden, maar met een kritische blik komt het vast goed! Het komt ook maar al te vaak voor dat de ene telefoon uit een lijn na een week dood is en de ander 3 jaar meegaat. Alsof je met een loterij meespeelt soms.



Grootte:

Smartphones zijn vaak groot. Bekijk m in de winkel en zoek wat jij een fijn formaat vindt. Groot = log, maar ook makkelijker typen.



Provider

Telfort bijv is over het algemeen vrij goedkoop, maar je hebt ook echte prijsstunters (Simyo etc). Tip: kijk bij je huidige abonnementhouder of ze je deals willen aanbieden om je als klant te houden. Ik stond verbaasd, maar ze (Hi) wilden me een goedkopere abo geven omdat ik 'al 2 jaar' klant was.



Nummerbehoud:

Vraag het indien nodig op tijd aan, zet het duidelijk in je contract.
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind heeft de Samsung Galaxy Young 2 gekregen, die is net op de markt. Nog geen 100 euro.

Android 4.4 Kitkat.



Leuk toestel voor een brugpieper, maar ik wil zelf een grotere met een betere camera.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Joyssss: Dankje! Veel aan je tips! Veel van geleerd.

en Snoesje, heb ook nog even naar de Samsung Galaxy Young gekeken.



Omdat ik me realiseer dat ik echt niet gewend ben voorzichtig te doen met zo`n apparaat, en de ontwikkelingen toch heel snel gaan, heb ik besloten voor een relatief goedkope Huawei te gaan. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Laat je oude simkaart ter plaatse in het toestel stoppen.



Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht, thuisgekomen blijkt er een kleinere simkaart in te moeten.

Mijn oude simkaart is nu dus stukgeknipt in de winkel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een iPhone gaan. Het besturingssysteem, het design, de camera, allemaal prima! Ik heb zelf een iPhone 4. De 5 is beter (sneller, hoge kwaliteit van de camera), maar voor mij werkt de 4 nog prima!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren opgehaald. nog geen abonnement, maar alleen al via wifi superhandig apparaat (ook als radio, wekker, gps, fotocamera etc!). Blij mee! Bedankt voor `t meedenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven