Hoe werkt Twitter?

02-05-2012 10:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn iPhone heb ik natuurlijk een twitterapp. Die heb ik straks na lange tijd weer eens aangeklikt, omdat ik in de krant las over 'twitterlooplein' en dat wilde ik zien. Ik doe echter iets helemaal verkeerd, denk ik, want al wat ik te zien krijg zijn tweets van Jolande Sap, die ik ooit eens aangeklikt heb om te volgen. Er staat vier icoontjes onderin het scherm, maar ook daar kom ik niet verder mee. Als ik zoekwoord twitterlooplein intyp, met en zonder # ervoor, wordt aangegeven dat dat niet bekend is, terwijl het toch echt een bestaand twitteraccount is.

Wat doe ik fout? Waar kan ik leren hoe twitter werkt? Of kan hier iemand dat snel en bondig uitleggen?

Alvast dank,

xYella.
Alle reacties Link kopieren
Als twitterlooplein een account is staat er geen # voor, maar een @.

Hoe je dat moet zoeken op een app weet ik niet, dat heb ik zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even te googelen en volgens mij moet je zoeken op 'twplein'.

En de website waarop alles komt te staan is wel twitterlooplein.nl



Maar ik snap het ook niet helemaal..
Alle reacties Link kopieren
Wat maryn zegt, t is twplein. Als je jolande in beeld krijgt zit je nog in je zoekresultaten en klik je startpagia aan of home. Links bovenin,dan,kom e op je eigen pagina
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dr ook weinig van, ik wilde me aanmelden en ik moest een hotmail adres incl het paswoord ingeven en dat vind ik raar en dus ook niet gedaan. Mensen die ik wil volgen heb ik maar gewoon in speciale map in favorieten gedumpt, werkt net zo goed
Alle reacties Link kopieren
Je gaat naar het tabje @ontdek

Daar kun je de naam zoeken van degene die je wil volgen in dit geval twplein.



Is toch niet moeilijk?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
http://www.hoewerkt-twitter.nl/



Misschien handig om je eerst eens in te lezen in wat twitter is, hoe het werkt en wat je er mee kan, voordat je zelf gaat prutsen. Twitter is zo ontzettend eenvoudig, maar je moet het wel eerst even door hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:schreeuwlelijk schreef op 02 mei 2012 @ 10:25:

Ik snap dr ook weinig van, ik wilde me aanmelden en ik moest een hotmail adres incl het paswoord ingeven en dat vind ik raar en dus ook niet gedaan. )Hoezo is dat raar, je wil toch eerst een account aanmaken. Net als hier hebben ze daarvoor je email nodig en een wachtwoord die alleen jij weet om zo onder je eigen naam in te kunnen loggen.....?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 02 mei 2012 @ 13:12:

[...]



Hoezo is dat raar, je wil toch eerst een account aanmaken. Net als hier hebben ze daarvoor je email nodig en een wachtwoord die alleen jij weet om zo onder je eigen naam in te kunnen loggen.....?Ja maar waarom moet ik voor een nieuw Twitter account mijn hotmail paswoord geven? Dat ze een emailadres willen is helemaal normaal en logisch maar waarom ook paswoord van emailadres?? Heb ik nog nooit eerder hoeven doen zo en ik ben erg bang gehackt te worden
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ze niet het wachtwoord van je hotmail te geven, maar je moet een nieuw wachtwoord aanmaken om op twitter in te loggen. Dus een wachtwoord wat bij je twitterinlog hoort. Ze gaan echt je mail niet uitlezen hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ok Dank je yoshe
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik dus, het is niet voor iedereen maar zo makkelijk te snappen, haha (voor mij dus ook niet).

Dank voor de link Yoshe, dat was mijn vraag ook, waar ik kan leren hoe het werkt.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk! Ik snap best dat Twitter moeilijk lijkt, mijn moeder snapt er ook niets van, maar als je het eenmaal doorhebt is het ontzettend leuk!



1. Je maakt een eigen Twitter account aan, met je e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Dat principe is hetzelfde als een account hier op het forum, een facebook account, een hyves of wat dan ook. Je kunt daarna je account opleuken met een foto, gegevens over jezelf etc. maar dat hoeft niet.



2. Je kunt ervoor kiezen om mensen te gaan 'volgen'. Wanneer je iemand 'volgt', krijg je alle tweets (berichtjes) die die persoon op Twitter zet, te lezen op je eigen pagina. Je kunt vrienden volgen, maar bijvoorbeeld ook politici, je favoriete zangers, nieuwswebsites, je werk, noem maar op. Je kunt op twitter zoeken naar mensen/bedrijven etc in de zoekbalk. Alle tweets van mensen die jij volgt verschijnen in jouw eigen timeline als je inlogt.

Bijvoorbeeld: www.twitter.com/borisham is het account van politicus Boris van der Ham.



3. Mensen kunnen jou ook volgen. Als je er privé dingen op wilt zetten, bijvoorbeeld 'klotedag gehad op het werk, stomme baas', moet je ervoor zorgen dat je je privacy gegevens aanpast en je account op slot zet!! Dat kan via je profiel en je privacy instellingen. Anders kan iedereen naar je account gaan en al je berichten lezen. Dat is niet handig, zijn zelfs al mensen ontslagen door wat ze op Twitter zetten.

Je hoeft niet perse zelf dingen op twitter te zetten. Je kunt er ook voor kiezen om alleen tweets van anderen te ontvangen, daarvoor moet je dus wel eerst mensen zoeken, bijvoorbeeld Oprah Winfrey, je buurman, Britney Spears etc.. en dan op 'volgen' drukken bij die persoon.



Is het zo al duidelijker? Veel twitterplezier!
Alle reacties Link kopieren
Net een duidelijke uitleg gevonden over Twitter:

https://www.youtube.com/watch?v=RsmBG4T ... e=youtu.be

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven