alleenstaande ouders worden vanaf 2015 flink gekort.

27-08-2014 16:23 386 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleenstaande ouders worden gekort en krijgen volgend jaar net zoveel uitkering als een alleenstaande zonder kinderen in de bijstand. Dit om werken aantrekkelijker te maken.



Maar er zitten meer complete gezinnen in de bijstand dan alleenstaande ouders. Waarom worden deze gezinnen niet gekort?

Ze hebben geen kinderopvang nodig, want de andere ouder is thuis.

Soms klussen de mannen van deze gezinnen zwart bij, want moeders is bij de kinderen. Waarom wordt dit niet eerst aangepakt?

Wordt een alleenstaande moeder nu niet dubbel zo hard aangepakt?



Ik snap dat men mensen aan het werk willen zetten. Maar is het reëel om juist deze groep zo hard aan te pakken terwijl er juist op dit moment maar zo weinig banen zijn?

Krijgt een alleenstaande ouder nu voorrang bij het solliciteren?

Ik blijf me verbazen over dit kabinet...
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet in je openingspost te vermelden dat ze wel 2800 euro per jaar extra kindgebonden budget krijgen wat die klap voor een heel groot deel weer opvangt.



Jammer dat mensen denken dat het nodig is om voor bijstandsmoeders op te komen terwijl ze de helft niet weten of vermelden.. Zo wordt er weer gedaan alsof het allemaal zo zielig is, maar vergeet niet dat deze vaak laagopgeleide vrouwen het helemaal niet zo slecht hebben. Als ze laaggeschoold werk zouden gaan doen schieten ze er vaak vrij weinig mee op. Dus ja betaalt thuis blijven bij je kinderen loont dan enorm. Ik vind het niet meer dan terecht dat ook die groep moet inleveren. Je kunt niet verwachten dat het alleen maar van Jan Modaal af blijft komen he.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Jan Modaal de alleenstaande moeder krijgt dus ook geen alleenstaande ouderkorting meer.



en Jan Modaal de alleenstaande moeder krijgt ook geen 2800 euro p.j aan kindegbonden budget, want dat hangt weer van je inkomen af.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de bijstand zit wordt de alimentatie ingehouden.

Het geld voor pleegkinderen mag je alleen houden.
Alle reacties Link kopieren
In mijn post noem ik dat alleen alleenstaande ouders worden gekort en niet de gezinnen met een minimum. Dat is wat ik gewoon niet snap.
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 27 augustus 2014 @ 18:14:

In mijn post noem ik dat alleen alleenstaande ouders worden gekort en niet de gezinnen met een minimum. Dat is wat ik gewoon niet snap.Ja maar het valt al met al dan toch wel mee? Ze krijgen ruim 233 euro kindgebondenbudget extra per maand bovenop het kindgebondenbudget dat er al was (onder de kop "alleenstaande ouder"). Dus zoveel verschil qua inleveren is er dan toch niet met een compleet bijstandsgezin.?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus bijna 70 per maand minder. Dat is dus veel voor iemand in de bijstand
quote:valentinamaria schreef op 27 augustus 2014 @ 18:10:

Jan Modaal de alleenstaande moeder krijgt dus ook geen alleenstaande ouderkorting meer.



en Jan Modaal de alleenstaande moeder krijgt ook geen 2800 euro p.j aan kindegbonden budget, want dat hangt weer van je inkomen af.Klopt. Ik vermoed dat ik er gewoon 250 euro per maand op achteruit ga volgend jaar. Ik ga dus de kinderopvang opzeggen voor mijn 10-jarige. Daar had ik liever nog een jaartje mee gewacht, maar het moet dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk nou gewoon dat het alleen maar minder zal worden. De mooiste tijd hebben we gehad. Na de oorlog, de wederopbouw, gevolgd door een ongekende luxe. Maar dat is niet meer te handhaven. En echt, geloof me, als straks het aardgas op is zitten we helemaal in de shit. Dan kan je iedere extra toeslag wel op je buik schrijven. Wij hadden het goed, onze kinderen moeten hun centjes bij elkaar schrapen als ze oud zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 27 augustus 2014 @ 18:22:

Dat is dus bijna 70 per maand minder. Dat is dus veel voor iemand in de bijstand



Is dit ook natte vingerwerk?



Bedragen voor 2014 zijn:

Alleenstaande ouder 900,77,-

Alleenstaande 643,41,-



Verschil is dus 257,36. - 233 extra kindgebonden budget = 24,36.



Daarnaast zal de uitkering in 2015 ook wel weer iets omhoog gaan ivm inflatie. Dus het valt reuze mee.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 27 augustus 2014 @ 16:40:

Wat een heerlijk onvolledige en dus stemmingmakende berichtgeving.

De toeslag voor kinderen die alleenstaanden in de bijstand nu krijgen van de bijstand, krijgen ze dan van de belastingdienst. Alleen hanteert de belastingdienst op nuances een andere definitie van een alleenstaande. Bv als je partner in de gevangenis zit, ben je geen alleenstaande.



De achteruitgang geldt dus niet voor alle alleenstaande ouders in de bijstand, alleen voor de alleenstaande ouders in de bijstand die volgens de normen van de belastingdienst wel een partner hebben.



Niet te min een probleem voor deze mensen, maar de groep waar het voor geldt is dus niet zo groot als hier wordt gesuggereerd.



Merk dat ik me wel een beetje zorgen maak voor die groep: kinderen van ouders in detentie. Ze hebben vaak al te maken met negatieve reacties van de omgeving, zitten met schaamte, hebben maar beperkt contact met de ouder in detentie.



En nu ook nog - mocht hun andere ouder in de bijstand zitten- deze financiële tegenvaller.



Nu ben ik geen affiniteit met het criminele circuit. Maar weet wel dat dit, net als KOPP kinderen, een kwetsbare groep is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 27 augustus 2014 @ 16:33:

Er zijn gewoon geen banen genoeg voor iedereen.



O, daarom zijn al die Polen hier, omdat er niet genoeg banen zijn?



Nee, er zijn wel banen, maar die wil de Nederlander niet want of het werk is "niks" of het betaalt maar iets meer dan de uitkering en daar komt men de bank niet voor af...
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op woensdag 27 augustus 2014 18:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="linnoya in "alleenstaande ouders worden vanaf 2015 f..."" class="messagelink">linnoya schreef op 27 augustus 2014 @ 18:22</a>:</b>

Dat is dus bijna 70 per maand minder. Dat is dus veel voor iemand in de bijstand</div></blockquote>



Is dit ook natte vingerwerk?



Bedragen voor 2014 zijn:

Alleenstaande ouder 900,77,-

Alleenstaande 643,41,-



Verschil is dus 257,36. - 233 extra kindgebonden budget = 24,36.



Daarnaast zal de uitkering in 2015 ook wel weer iets omhoog gaan ivm inflatie. Dus het valt reuze mee.



Bedragen voor 2014 zijn:

Alleenstaande ouder 900,77,-

Alleenstaande 643,41,-





Nogmaals.... Een alleenstaande ouder krijgt in 2015 dus nettoverlies als een alleenstaande.

Dus geen 900 maar 643 (volgens jouw bedrage)
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 27 augustus 2014 @ 18:50:

[...]





Bedragen voor 2014 zijn:

Alleenstaande ouder 900,77,-

Alleenstaande 643,41,-





Nogmaals.... Een alleenstaande ouder krijgt in 2015 dus nettoverlies als een alleenstaande.

Dus geen 900 maar 643 (volgens jouw bedrage)Nee, want er komt een alleenstaande "ouderkop" van de fiscus van 233 euro per maand (2800 per jaar) extra die ze nu niet hebben. Dus geen 70,0 verlies.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wat blijft staan van de motivatie dat werk aantrekkelijker moet worden als zo'n korting toch weer wordt gecompenseerd?

Volgens mij los je meer op door kinderopvang weer goedkoper te maken. Zelfs met de hoogst mogelijke toeslag ben je voor 5 dagen kdv minstens 175 euro kwijt aan eigen bijdrage. Nogal een hap uit je inkomen als je het minimumloon (netto 1200?) verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohanDerksen schreef op woensdag 27 augustus 2014 17:03 Ik ben dan alleenstaande moeder, maar ik werk parttime (en betaal mijn deeltijd studie van een erfenisje). En werken loont voor mij ook niet echt. Ik betaal 20% van mijn loon aan kinderopvang. Mijn huur is ongeveer 75% van mijn loon. Ik kom eigenlijk niet uit, mijn ouders helpen. In de bijstand zou ik meer krijgen dan mijn loon en zou ik de kinderopvang niet als kostenpot hebben. Dus werken loont niet altijd.

Ik vertik het alleen om thuis te blijven zitten en ik ben blij met het feit dat ik een baan heb. Maar alles wordt minder. Ik maak mij zorgen om de bezuinigingen.



Maar ja, wie dan leeft, wie dan zorgt. Of zoiets haha Werken loont wel. Je bouwt nu pensioen op. In de bijstand niet....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 27 augustus 2014 @ 18:54:

Wat blijft staan van de motivatie dat werk aantrekkelijker moet worden als zo'n korting toch weer wordt gecompenseerd?

Volgens mij los je meer op door kinderopvang weer goedkoper te maken. Zelfs met de hoogst mogelijke toeslag ben je voor 5 dagen kdv minstens 175 euro kwijt aan eigen bijdrage. Nogal een hap uit je inkomen als je het minimumloon (netto 1200?) verdient.



Ik weet het ook niet, ik was blij dat ze dat 5 jaar betaald thuiszitten wat gingen versoberen. Maar helaas valt het al met al dus weer reuze mee.



Snap ook niet welke kant ze op willen want als je wel in je eigen levensonderhoud voorziet dan kan je op alle fronten inleveren (zorgpremie voor volgens jaar weer omhoog). Ik durf te wedden dat dat voor de minima weer volledig gecompenseerd zal worden door een hogere zorgtoeslag, maar iedereen die daar net boven komt heeft weer vette pech). Lekker land.. Eens moet het toch niet meer te betalen zijn al die uitkeringen, EU bijdragen, salarissen van politici incl jaren wachtgeld trekken, en gratis zorg en huisvesting voor illigalen. Dan komen de werkenden vanzelf eens in de minderheid.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 27 augustus 2014 @ 18:57:

[...]





Werken loont wel. Je bouwt nu pensioen op. In de bijstand niet....Ja maar ik denk serieus dat dat over 40 jaar voor mij weinig nut heeft.. Dan zeggen ze "Oh u heeft pensioen? Dan wordt uw AOW gekort." Of dat je 2x zoveel voor zorg of een woning in een verzorgingsterhuis kan betalen dan iemand die geen aanvullend pensioen heeft. Dat laatste bestaat nu al als je teveel eigen vermogen hebt omdat je na 30 jaar je afbetaalde huis hebt verkocht.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:fiorellaa schreef op 27 augustus 2014 @ 18:37:

[...]





O, daarom zijn al die Polen hier, omdat er niet genoeg banen zijn?



Nee, er zijn wel banen, maar die wil de Nederlander niet want of het werk is "niks" of het betaalt maar iets meer dan de uitkering en daar komt men de bank niet voor af...



Ben jij echt zo dom of doe je alsof je dom bent

Lees eens wat meer over MOE-landers en de verdrukking op de arbeidsmarkt.

Ik snap niet dat jij dit nog je strot uit krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een domme ongeïnformeerde vooroordelen hier weer van wat nieuwsjunkies die niet verder lezen dan hun neus lang is. Voor fiorella: de gemiddelde Pool woont met een aantal medelanders in een woning en heeft van een loon dat amper tot niet het sociaal minimum overstijgt alsnog geld over om naar huis te sturen, het BNP is daar nog steeds lager dus het loont gewoon nog. Er wordt aan de lopende band misbruik van buitenlandse werknemers gemaakt omdat ze nou eenmaal goedkoper zijn, door louche uitzendbureau's en dito werkgevers, dat wil zeggen onverantwoorde overuren bijvoorbeeld, heel schrijnend.



Verder is het onzin dat het gros van de mensen die geen werk kan vinden niet wil, het is gigantisch krap op de arbeidsmarkt en dat is niet zozeer door Polen maar met name door de automatisering van arbeidsprocessen en het wegvallen van banen na bezuinigingsrondes waardoor eigenlijk de werklast voor de gelukkigen die nog werken weer zwaarder wordt. Daarnaast gaat de nieuwe flexwet ook roet in het eten gooien, ook tijdelijken worden nu nog eerder aan de kant gezet. Verder worden vrijwilligers ingezet op banen waar voorheen gewoon loon werd betaald, een verlies-verlies - situatie als je het mij vraagt. Ik vind het schandalig dat de overheid nu door het nóg ingewikkelder maken van het aanvragen van enige compensatie door en voor oa alleenstaande ouders alleen maar het gat tussen arm en rijk (waarmee ik ook de werkende armen bedoel) vergroot om te doen lijken dat de economie betert, alsof groei altijd vooruitgang betekent.



Ik verbaas me erover hoe bijna iedereen op zijn eigen eilandje leeft van "zolang het mij maar goed gaat!" en niet verder durft te kijken. Willem heeft gelijk; het wordt retezwaar voor de nieuwere generaties. Wees toch eens blij met wat je hebt ipv af te geven op mensen die al van een minimum inkomen of minimaal betaalde baan moeten rondkomen. Je weet echt niet waar je het over hebt.



En realiseer je dat je kinderen straks met veel minder zullen moeten toe kunnen in een maatschappij die een steeds grotere oppervlakkigheid en zelfs noodzaak (bijvoorbeeld dat sommige zaken alléén via internet kunnen worden geregeld) mbt bezit tentoon spreidt dan dat het tientallen jaren geleden was. Leer ze liever gezond verstand, bijvoorbeeld door te sparen, om te beginnen. Pensioenvoorzieningen voor de generaties na ons en zelfs deze generatie wordt bijvoorbeeld nog maar de vraag, terwijl we nu wel betalen voor generaties na ons. Dat is okee, dat is de verzorgingsstaat. (Heb het hier over bedrijfspensioen, AOW-premie betaalt iedereen want sociale premie)Maar we zijn eraan gewend geraakt en vertrouwen er teveel op. Doe je ogen eens open.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 27 augustus 2014 @ 18:59:

[...]





Ik weet het ook niet, ik was blij dat ze dat 5 jaar betaald thuiszitten wat gingen versoberen. Maar helaas valt het al met al dus weer reuze mee.



Snap ook niet welke kant ze op willen want als je wel in je eigen levensonderhoud voorziet dan kan je op alle fronten inleveren (zorgpremie voor volgens jaar weer omhoog). Ik durf te wedden dat dat voor de minima weer volledig gecompenseerd zal worden door een hogere zorgtoeslag, maar iedereen die daar net boven komt heeft weer vette pech). Lekker land.. Eens moet het toch niet meer te betalen zijn al die uitkeringen, EU bijdragen, salarissen van politici incl jaren wachtgeld trekken, en gratis zorg en huisvesting voor illigalen. Dan komen de werkenden vanzelf eens in de minderheid.

http://www.nu.nl/economie ... zuinigen-zorgtoeslag.html
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 27 augustus 2014 @ 19:06:

[...]





Ben jij echt zo dom of doe je alsof je dom bent

Lees eens wat meer over MOE-landers en de verdrukking op de arbeidsmarkt.



Ik snap niet dat jij dit nog je strot uit krijgt.http://www.binnenlandsbes ... contract-in.7890272.lynkx



Ja alle 700 stonden echt te springen allemaal om weer aan het werk te komen idd!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Voor de meeste alleenstaande ouders in de bijstand zal er niets tot bijna niets veranderen. De ingrepen in de bijstand worden opgevangen door een verhoging van het kindgebonden budget.

Mogelijk zullen sommigen er iets op achteruit gaan, maar bv de werkende alleenstaande ouder met een aanvullende bijstand zal er juist op vooruit gaan. Het is de bedoeling dat niemand onder het sociaal minimum komt.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2014 @ 17:35:

Een alleenstaande moeder heeft toch 'n ex die ze kan plukken?

Het geld voor het onderhoud van de kinderen moet ze samen met haar ex zien op te hoesten.Mijn ex is dood, dus nee, niet van elke ex valt wat te plukken. En van een dode ex al helemaal niet.
quote:mallebeppie schreef op 27 augustus 2014 @ 19:22:

[...]





Mijn ex is dood, dus nee, niet van elke ex valt wat te plukken. En van een dode ex al helemaal niet.

Krijgen die kinderen dan geen wezenuitkering als één van de ouders overlijdt?



Op zich wel prima dat mensen die zich langdurige grote kostenposten als kinderen op de hals halen, zichzelf beter gaan verzekeren en sparen om het zelf te kunnen bekostigen ook als ze een paar jaar werkeloos zijn moeten zien te overbruggen.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2014 @ 19:38:

[...]



Krijgen die kinderen dan geen wezenuitkering als één van de ouders overlijdt?



Op zich wel prima dat mensen die zich langdurige grote kostenposten als kinderen op de hals halen, zichzelf beter gaan verzekeren en sparen om het zelf te kunnen bekostigen ook als ze een paar jaar werkeloos zijn moeten zien te overbruggen.Nee, die halfwezenuitkering is vorig jaar ineens stilletjes afgeschaft. En over alimentatie, die is meestal gebaseerd op draagkracht en de draagkracht van de betaler wordt niet ineens hoger als de ontvanger minder te besteden heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven