Gezondheid alle pijlers

ondankbaar kind...

26-08-2014 16:07 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dagje naar dierentuin geweest met de kinderen, was leuk. We kwamen thuis en ze vroeg of ik ( dure) batterijen wilde kopen voor haar Furby. Ik zei nee ik heb al genoeg uitgegeven net. Toen zei ze dat ik geen aardige moeder was...Ok....Waarop ik zei dat deze onaardige moeder het pakje met kleren voor haar even ging ophalen. Nu zit ze het te passen en ze vond de broek ( skinny) te strak en die ander ( gewoon) te los. Ze zit me nu met een porum hier op die bank! Rukken en trekken met een boos gezicht aan die broek! Wat een loeder is het ook zeg..Ik wilde dit ff kwijt hoor, ik word soms moedeloos van haar..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me als ik jou was in ieder geval laten steriliseren zodat het volgende 'loeder' kan worden voorkomen
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 27 augustus 2014 @ 17:45:

[...]





Natuurlijk beseffen veel kinderen dit niet, maar dat is ze wel aan te leren! En zeker naarmate ze ouder worden, weten ze dat leuke uitjes en kleding/speelgoed niet aan de bomen groeien en er voor gewerkt moet worden. Een kind van negen lijkt me de perfecte leeftijd om hierin iets te gaan verwachten. Inzicht, besef, etc. Wil nog niet zeggen dat ze altijd uit de ego modus moeten zijn, maar je kan ze er zeker op aanspreken. Een grote mond zou ik dus niet tolereren.Uiteraard niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat zo'n kind zich in één keer gedraagt zoals mama verwacht. Dat moet je minstens 100 keer uitleggen en nog een paar keer herhalen. Dan leren ze het heus wel, maar ja, als ouder ben je het gezeik ook wel eens gewoon ZAT. Dan wil je dat je kind nou eindelijk eens EEN KEER uit haarzelf gewoon dankbaar is voor de leuke dag. En meestal is dat precies het moment waarop zo'n kind gaat zeuren over batterijen en kleren die niet goed zijn. (In het geval van mijn kinderen is dat het moment dat ze gaan ruziemaken om niks.)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Kutkind.



But then again, dit soort dingen horen erbij en weet je als je aan kinderen begint. Had je inderdaad maar een condoom moeten gebruiken. Maargoed veel mensen nemen tegenwoordig kinderen zonder daar goed over na te denken (heb het niet over TO maar praat in het algemeen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 augustus 2014 @ 18:10:

Onterend nog wel.



En dat telkens terugkerend advies om toch maar batterijen te gaan kopen snap ik ook al niet. Kind wordt er heus geen leuker mens van als ze altijd maar op haar wenken wordt bediend.Dit. Een kind snapt misschien de prijs van de dierentuin niet maar mag best leren dat het niet én én én hoeft te zijn. Dan verzint ze iets anders om te doen.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er geen batterijen aangeschaft kunnen worden omdat je naar de dierentuin bent geweest? Batterijen vind ik gebruiksgoed en ligt hier altijd op voorraad, en kun je niet zien als 'speelgoed'.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 27 augustus 2014 @ 19:35:

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er geen batterijen aangeschaft kunnen worden omdat je naar de dierentuin bent geweest? Batterijen vind ik gebruiksgoed en ligt hier altijd op voorraad, en kun je niet zien als 'speelgoed'.Waarom moet een kind per direct batterijen hebben als ze daarom vraagt? Wat is er mis met gewoon even wachten en iets anders gaan doen? (Natuurlijk worden ze dan boos, maar dat is dan jammer, zou ik zeggen.)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:shellebel schreef op 26 augustus 2014 @ 16:09:

Had je maar een condoom moeten gebruiken..
ja daar zijn het kinderen voor
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 27 augustus 2014 @ 19:35:

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flauwekul dat er geen batterijen aangeschaft kunnen worden omdat je naar de dierentuin bent geweest? Batterijen vind ik gebruiksgoed en ligt hier altijd op voorraad, en kun je niet zien als 'speelgoed'.Hier hebben we in principe ook batterijen op voorraad, maar soms gaat het sneller dan verwacht en dan is de voorraad op. Jammer dan, de volgende keer neem ik weer wat mee. Ik ga er niet speciaal voor naar de winkel, of we nou wel of niet net naar de dierentuin zijn geweest. Ik snap best dat je na een leuk (en duur) dagje uit, baalt van een ontevreden sacherijnig kind. Maar dan zijn ze juist vaak hartstikke moe en dus sacherijnig.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 27 augustus 2014 @ 19:09:

[...]





Uiteraard niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat zo'n kind zich in één keer gedraagt zoals mama verwacht. Dat moet je minstens 100 keer uitleggen en nog een paar keer herhalen.



Ik mag toch hopen dat de TO in de negen jaar hiervoor al wel gewerkt heeft aan opvoeden? Het verbaasd mij dat er best een boel moeders zijn die het blijkbaar normaal vinden dat een moeder hier niet iets van mag vinden, want daar zijn het kinderen voor. Ja, tuurlijk zijn het daar kinderen voor, maar wil nog niet zeggen dat het gedrag ok is en je dat dus maar moet uitzingen. Nee, daar corrigeer je je kind op.



En verder aan jou TO, hoe komt het dat je zulke grove woorden gebruikt als het op je kind aankomt? Ik vind dat best schokkend eigenlijk en vraag me af wat er mis is als je zo naar je kind kijkt en erover spreekt.
Je kind loeder noemen op een viva forum maakt jou ook een loeder.
quote:Scamp schreef op 26 augustus 2014 @ 16:19:

[...]



Als je dit op een openbaar forum schrijft over je dochter dan vind ik je een loeder ja.

Wie noemt zijn kind nou een loeder.



Zeuren mag maar TO is gewoon agressief.Helemaal mee eens dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf gelukkig geen kinderen maar vind de reacties hier wel erg raar. Alsof je als moeder geen recht meer hebt op je eigen gevoelens en je kind voor alles moet gaan.



Ik snap je wel beetjegek en je kind op een forum uit frustratie een loeder noemen is echt niet zo erg. Ik weet zeker dat de meeste mensen met kinderen die gedachtes wel eens hebben maar ze niet uitspreken.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Twee woorden: oplaadbare batterijen
quote:nwdesie schreef op 28 augustus 2014 @ 02:02:

Ik heb zelf gelukkig geen kinderen maar vind de reacties hier wel erg raar. Alsof je als moeder geen recht meer hebt op je eigen gevoelens en je kind voor alles moet gaan.



Ik snap je wel beetjegek en je kind op een forum uit frustratie een loeder noemen is echt niet zo erg. Ik weet zeker dat de meeste mensen met kinderen die gedachtes wel eens hebben maar ze niet uitspreken.Wil jij door jouwq moeder loeder genoemd worden op een forum???
Eens met Nina.



En ik heb ook te doen met dat meisje. Niet omdat er niet meteen nieuwe batterijen voorhanden zijn voor haar Furby, of haar broeken te groot of te klein zijn. Maar omdat er weinig stabiliteit lijkt te zijn in haar leven. Een 'vader' die geen rol speelt in haar leven, een broertje die waarschijnlijk weer een andere vader heeft (?) en een moeder die financieel krap zit en dan tot overmaat van ramp niet voldoende emotioneel volwassen is om haar dochtertje te geven wat ze nodig heeft.



Ga hulp zoeken TO, want als je dit al zwaar vindt en nu al niet goed met je kinderen kan omgaan dan wordt het straks een nog veel groter probleem. Niet alleen voor jou, maar vooral voor je kinderen die er niet om gevraagd hebben om in zo'n nest geboren te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 28 augustus 2014 @ 00:48:

[...]





Ik mag toch hopen dat de TO in de negen jaar hiervoor al wel gewerkt heeft aan opvoeden? Het verbaasd mij dat er best een boel moeders zijn die het blijkbaar normaal vinden dat een moeder hier niet iets van mag vinden, want daar zijn het kinderen voor. Ja, tuurlijk zijn het daar kinderen voor, maar wil nog niet zeggen dat het gedrag ok is en je dat dus maar moet uitzingen. Nee, daar corrigeer je je kind op.



Volgens mij is dat toch precies wat ik zeg? Alleen helpt dat niet altijd en dan is zo'n kind soms best heel vervelend. (En mama chagrijnig.)



En verder aan jou TO, hoe komt het dat je zulke grove woorden gebruikt als het op je kind aankomt? Ik vind dat best schokkend eigenlijk en vraag me af wat er mis is als je zo naar je kind kijkt en erover spreekt.



De term "loeder" valt toch wel mee? Natuurlijk noem je haar zelf niet zo, maar even anoniem van je af schrijven is toch niet zo'n drama?



Er wordt hier (niet door jou) nu al geconcludeerd dat er geen stabiliteit in het leven van het kind is, dat TO een ontaarde moeder is (door de een omdat ze geen batterijen regelt, door de ander omdat ze boos is op haar kind). Denken al die andere moeders dan echt nooit in dat soort termen over hun kinderen? Ik wel in ieder geval (en nee, dat spreek ik natuurlijk niet uit tegen ze).
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 28 augustus 2014 @ 05:51:

Eens met Nina.



En ik heb ook te doen met dat meisje. Niet omdat er niet meteen nieuwe batterijen voorhanden zijn voor haar Furby, of haar broeken te groot of te klein zijn. Maar omdat er weinig stabiliteit lijkt te zijn in haar leven. Een 'vader' die geen rol speelt in haar leven, een broertje die waarschijnlijk weer een andere vader heeft (?) En dat baseer jij op??? en een moeder die financieel krap zit er zijn hele volksstammen die na een dagje dierentuin even zuinig aan moeten doen. Is dat een drama dan? en dan tot overmaat van ramp niet voldoende emotioneel volwassen is om haar dochtertje te geven wat ze nodig heeft.

Wat geeft ze haar dochter niet dan?



Ga hulp zoeken TO, want als je dit al zwaar vindt en nu al niet goed met je kinderen kan omgaan dan wordt het straks een nog veel groter probleem. Niet alleen voor jou, maar vooral voor je kinderen die er niet om gevraagd hebben om in zo'n nest geboren te worden. Wat een conclusies en aannames en dat allemaal naar aanleiding van een TO die er een dagje doorheen zit.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik vind het ook ver gaan om je kind een loeder te noemen eerlijk gezegd. Hoewel ik de mijne heus ook wel eens denkbeeldig achter het behang heb geplakt, heb ik nooit in zulke bewoordingen over ze gesproken of zelfs gedacht. Op dat moment kon ik ze misschien even niet velen, maar het blijven wel je kinderen waarvan je houdt, en dat zijn geen loeders, ondanks hun lastige momenten.
Alle reacties Link kopieren
Had het kind de furby in de dierentuin gekregen?

Want een kind wil er dan toch direct mee spelen en dan batterijen nodig? Als ze de furby al la Ger had vind ik het wat anders en zou de mijne ook moeten wachten.



Gaat het om een kado uit de dierentuin, dan vind ik het echt heel akelig naar het kind om dan geen batterijen te geven. Had dan een ander kado gegeven, dit is sarren en daar krijgt het kind dan de schuld van (boze moeder, loeder zijn etc). Maar goed, dit laatste dus als furby het kado in de dierentuin was.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, verschillende meningen en reacties zie ik. Had ook niet anders verwacht dan dat ik afgebrand zou worden, maar om "monster" genoemd te worden eerder hier dat vind ik echt buiten proporties...Mijn moeder die haar heel goed kent en heeeel veel geduld heeft en haar bijna altijd ( zoals oma's doen) haar zin geeft is het met me eens dat hoe zij zich de laatste tijd opstelt ietwat verwend is. Ik heb

de reacties hier goed op me laten inwerken en besef me idd dat het deels pubermeisjes gedrag is, maar de rest is echt verwend gedrag, ze is ook altijd verwend nl. Alleen nu kan ik het haar niet allemaal tegelijk bieden en dat weet ze echt wel. Sorry dames dat ik me hier even wilde laten gaan maar zeggen dat ik hulp nodig heb en kalmeringsmiddelen dat vind ik echt te gek. Soms denk ik dat veel dames hier de meest rottige dingen neerzetten omdat het kan, en het lijkt wel de tendens hier te zijn. Voor de dames die me begrepen en me niet affakkelden, dank jullie wel. Ik heb een heel naar gevoel hieraan over gehouden en dat alleen omdat ik het na 6 weken vakantie het even niet meer zag zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 28 augustus 2014 @ 09:16:

Had het kind de furby in de dierentuin gekregen?

Want een kind wil er dan toch direct mee spelen en dan batterijen nodig? Als ze de furby al la Ger had vind ik het wat anders en zou de mijne ook moeten wachten.



Gaat het om een kado uit de dierentuin, dan vind ik het echt heel akelig naar het kind om dan geen batterijen te geven. Had dan een ander kado gegeven, dit is sarren en daar krijgt het kind dan de schuld van (boze moeder, loeder zijn etc). Maar goed, dit laatste dus als furby het kado in de dierentuin was.Nee de Furby had ze al, hij deed het ook gewoon nog maar met Panasonic batterijen geeft hij het snel op. Vandaar dat ze alvast nieuwe wilde. Ik sar mijn kinderen niet, ik word hier afgeschilderd als heks! Wat is dit toch??
Alle reacties Link kopieren
quote:wennie100 schreef op 26 augustus 2014 @ 16:12:

Bedenk dat het een kind is en niet een volwassene. Ik merk dat ik dat ook wel eens vergeet en dat mijn dochter na een leuke pretparkdag kan zeuren en dreinen om iets anders. Ik denk dan hoe kan ze dat nou doen na een leuke dag, maar haar belevingswereld is nog zo anders.





Dat herken ik ook. Heb je bakken met geld uitgegeven. In een pretpark ze hebben naar jouw idee van alles gehad. En bij het naar huis gaan in de auto mogen ze niks.

Kinderen beleven dat heel anders. Ik wil dan op dat moment geen gezeur en dankbaarheid.



Dat we dat allemaal gelukkig konden betalen.



Als dit vaker gebeurt zeker aan het einde van de lange vakantie.

Dan heb ik er ook geen zin meer in. Dat is het voor ieder eigenlijk genoeg geweest en moet de school weer beginnen. Zijn ze niet meer hele dag thuis. En ik ook weer naar mijn werk.



Dan wordt samen zijn weer echt genieten.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Mara voor je begrip, zoals jij het hier neerzet bedoel ik het dus precies, ik heb het alleen in mijn emotie nogal ongenuanceerd neergepend.
Alle reacties Link kopieren
wat een botte reacties van velen hier,bah.



Nou TO ik heb een zoon van 8,5 en die haalt soms het bloed onder mn nagels vandaan.

Ik vind hem soms helemaal niet leuk.(oppassen met wat ik zeg)

Wat ik nu heb gedaan,ik heb een lijst gemaakt.Misdraagt hij zich krijgt hij een waarschuwing.Bij de tweede keer de fout in krijgt hij een kruis.Als hij na de afgesproken tijd 5 kruizen of minder heeft gaan we samen naar de mac.

En het werkt best goed!Tuurlijk heeft hij soms een snibbige dag maar merk wel dat er nu beter met hem gepraat kan worden,en als ik hem herinner aan zijn lijst hij vaak al omslaat.



Is je dochter misschien de oudste thuis'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven