Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed dubbeltje4! Ik wacht met spanning de foto's af



Justmaartje123 een vriendin van mij heeft dat laminaat en het is PRACHTIG! Het is echt net een gietvloer. Echt, heel, mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 22 augustus 2014 @ 19:36:

Heerlijk om zoveel in te richten. Ik baal nog steeds wel eens dat ik zo goed als klaar ben. Misschien blijf ik het daarom uitstellen om die 2 nieuwe lampenkappen te kopen.....alsof het dan echt klaar is.



Ben benieuwd naar foto's Dubbeltje. Het klinkt super: witte houten vloeren, blauwe muren en een kelim! Wat gele accenten erbij? Vind ik altijd prachtig naast blauw.Blijf je niet bezig met veranderen? Mijn vriend wordt uiteraard gek van me, maar ik ben altijd wel met iets bezig. Andere stoelen aan de eettafel, hele woonkamer (tv & bank) spiegelen, andere afbeeldingen aan de muur. Heerlijk vind ik dat! Maar, het is wel onrustig, dus je moet er van houden, dat snap ik.
Ja, ik heb ook geel. Blauw had ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 22 augustus 2014 @ 23:20:

[...]





Blijf je niet bezig met veranderen? Mijn vriend wordt uiteraard gek van me, maar ik ben altijd wel met iets bezig. Andere stoelen aan de eettafel, hele woonkamer (tv & bank) spiegelen, andere afbeeldingen aan de muur. Heerlijk vind ik dat! Maar, het is wel onrustig, dus je moet er van houden, dat snap ik.



Toen ik dit huis kocht was mijn inboedel al grotendeels aan vervanging toe. Zodra ik wist dat ik ging verhuizen ben ik marktplaats op gegaan en kon me niet meer beheersen. De eetkamerstoelen, het grijze buffetkastje, mijn bureautje en een aantal lampen had ik al op mp gescoord voordat ik de sleutel kreeg. Iedereen waarschuwde me dat ik er eerst moest wonen, maar het staat allemaal perfect en ben nog steeds heel blij met die vondsten. Kleed en eettafel en alle kasten voor de kledingkamer heb ik nadat ik de sleutel kreeg gelijk door Ikea laten bezorgen.

En in de loop van het afgelopen jaar heb ik ook de zithoek via mp vervangen en alles voor aan de muur gekocht.



Dus ik zit nu in de situatie dat het echt wel zo'n beetje 'af' is. Alles is (vintage) nieuw en ik ben er blij mee, dus vervangen is niet aan de orde. Bovendien is het geld ook wel zo'n beetje op.



Dus helaas niet meer het urenlang struinen over marktplaats en de kick als ik weer een goede vondst heb gedaan. Wel jammer, ik mis het.



Toch voelt mijn huis niet alsof alles er in een keer is gekomen. Omdat het meeste vintage is, ik alles echt in een persoonlijke zoektocht op 100 verschillende plaatsten heb gevonden en er anderhalf jaar over heb gedaan, voelt het toch wel alsof het zo gegroeid is en heel persoonlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Maar hiltje. Jij bent zo goed in dat neuzen en plaatje compleet maken. Heb je er al eens aan gedacht om dit voor anderen te doen? Met als verdienmodel 10% van de productprijs als vergoeding vragen, ik noem maar wat.



Of je marktplaatsvondsten delen a la gevondenopmarktplaats.nl?



Ik ben namelijk van mening dat mensen vooral moeten doen waar ze goed in zijn. En hier ben jij goed in, plus je vindt het nog superleuk ook!
Denk ook dat je dat heel goed zou kunnen Hiltje! Je hebt er echt heel erg goed oog voor, superleuk.



Vloer zit er hier voor een deel in. Word wel dagelijks stofzuigen met al die huisdieren, want je ziet alles. Dat had ik ook wel verwacht, gelukkig. Helaas zijn er alleen geen plinten in de bijpassende kleur beschikbaar, zo suf! Dus dat moeten helaas witte plinten worden, als ik dat erg lelijk vind koop ik gewoon verf in de kleur van mijn vloer.
Inderdaad heel suf zeg, van die plinten. Ik denk dat ik ze dan inderdaad maar zou schilderen. Of je moet de opstaande plinten kunnen verwijderen die er weer overheen zetten als je klaar bent met leggen (ben ik nu een beetje laat mee denk ik??)
Misschien heb ik iets gemist, maar bij de praxis hebben ze grijze plinten en bij Kwantum heb ik ook in een andere kleur gezien.

In bruin hout waren ze zelfs afgeprijsd. Maar dat is alweer een paar maanden geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:banaanaap schreef op 25 augustus 2014 @ 10:12:

Maar hiltje. Jij bent zo goed in dat neuzen en plaatje compleet maken. Heb je er al eens aan gedacht om dit voor anderen te doen? Met als verdienmodel 10% van de productprijs als vergoeding vragen, ik noem maar wat.



Of je marktplaatsvondsten delen a la gevondenopmarktplaats.nl?



Ik ben namelijk van mening dat mensen vooral moeten doen waar ze goed in zijn. En hier ben jij goed in, plus je vindt het nog superleuk ook!





Mijn idee ook Hiltje!

Het wordt vast een succes als je zoiets zou gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik heb er wel eens aan gedacht/ van gedroomd, maar ik heb al een baan en heb het druk genoeg.

Als je echt geld wil verdienen in de interieur bussiness moet je er naar mijn mening vol voor gaan. Zoals deze dame bijvoorbeeld: www.femkeido.nl



Aan de ene kant lijkt het me heel leuk en creatief aan de andere kant ben je scherp gebonden aan de wensen en het budget van opdrachtgevers, moet je verschillende computerprogramma's beheersen om virtueel presentatiemateriaal te hebben, is het veel sjouwen met stof en staalkaarten en/of meubels en dingen.



Maar als iemand hier eens iets vintage zoekt, roep het maar. Ik ga graag (gratis) op zoek op mp.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2014 17:12
Reden: Verwijderd ivm spam
% gewijzigd
@Universiteittwente

U moet op het prikbord de advertentie plaatsen.

Ik heb het verzoek al gemeld om het te verplaatsen. Dat kan je zelf niet. Je kunt deze post ook melden om die mee te verwijderen nadat ze dat hebben gedaan. (Ik was toch bezig.)
Vandaag zijn onze Hay tafel en stoelen geleverd! Nu eens binnenkort de schilder laten komen; we hebben nog enkele kleurtjes die evt op de muur kunnen en eens kijken wat de schilder ervan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor NYC!

Welke zijn het?
De kleurtjes bedoel je, dubbeltje? Een beetje groenig, vlg met de kleur "waterlinie" uit de histor serie. Maar we hebben ook een deco doosje van Hay meegekregen uit de winkel in precies de kleur die we mooi vinden



De eettafel zelf is wit, de vlakke stoelen (2) en kuipstoelen (4) ook wit.
Wat leuk NYC! Plaats je een foto als het af is of doe je dat liever niet?



Heerlijk topic dit.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik weet welke tafel & stoelen jullie hebben besteld NYC, geweldig
@justmaartje: als alles "af" is, misschien wel (als ik durf) maar we hebben nog wel wat interieurwensen dus het kan even duren. Volgende zoektocht gaat uit naar een witte vakkenkast, liefst van minimaal 2.50 breed en 2.00 hoog en met dichte deurtjes aan de onderkant. Evt manden/dozen in de onderste vakken kan ook nog.



Hoeft niet per se een duur merk te zijn, Ikea Expedit 25 vakken was goed geweest maar die hebben ze niet meer. De 16 vaks vind ik te klein.
Ik ben ook niet blij met de verandering van Expedit naar Kallax. Ik had graag nog een vijfvakskast gekocht, maar die bestaan dus ook niet meer. Wel hebben we nog net op tijd twee losse éénvakskasten kunnen kopen. Laatjes erin, pootjes eronder en we hebben twee prachtige nachtkastjes.
NYC, misschien heeft lundia wat jullie zoeken.
Zoiets hebben ze misschien bij kantoormeubilair.
oeps foutje
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer even dit topic volgooien hoor!













Alle reacties Link kopieren
Noh, de foto's doen het niet!



Het gaat om het huis in de volgende link



hierr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven