Geld & Recht alle pijlers

polygamie

27-08-2014 19:29 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben onlangs bekeerd naar het islamische geloof. nu heb ik via de moskee een goede marokkaanse man leren kennen die mij veel heeft bijgeleerd over het geloof en met wie ik erg goed kan praten.

onlangs heeft hij aangegeven dat hij mij graag als tweede vrouw zou willen. hij is gehuwd en heeft 2 kids. hij heeft mij ook voorgesteld om bij zijn gezin in te trekken. ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?
Alle reacties Link kopieren
"aisone, 19 minuten geleden

Islamitisch gezien moet hij ervoor zorgen dat jij ook je eigen woning krijgt, samen in 1 huis hoeft echt niet. Hij hoort jou te moeten kunnen onderhouden en het gelijke te kunnen geven anders is een 2e vrouw niet eens toegestaan. Wil hij het zijn 1e vrouw aandoen om jullie te horen seksen ofwat en die verliefde beginperiode te zien. En wat hij nu doet door gewoon met jou te praten enz is haram. Contact tussen man en vrouw is niet toegestaan dus hoe islamitisch is hij? Als hij serieus was zou hij het afhouden tot jullie bij de imam getrouwd zijn (ik ga er even van uit dat hij niet je hand kan komen vragen aangezien je bekeerling bent). En dat geldt ook voor jou dat dit haram is dus als ik jou was zou ik zegge astagfirullah veel dua doen voor een goede man en salaat istikhara bidden."



Ameen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora, 4 minuten geleden

Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!6 kinderen op 1 kamer. Gezellig zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@himalaya: Heel gezellig ?
Twee koelkasten? Ik ben om.
@Lady: vaak pak ik eten van hun en spaar ik mijn boodschappengeld ?
Die vraagtekens moeten icoontjes zijn, sorry, forum momenteel mobiel
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora, 2 minuten geleden

@Lady: vaak pak ik eten van hun en spaar ik mijn boodschappengeld ?

Heel goed hoor. Zorgen dat je genoeg geld voor jezelf hebt. Je weet nooit waar dat handig voor kan zijn
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 20:21:

@Lady: vaak pak ik eten van hun en spaar ik mijn boodschappengeld ?Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 augustus 2014 @ 20:27:

[...]



Gezellig.Gezellie ja.
Alle reacties Link kopieren
Yeh right.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Marokkanen
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 20:12:

Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!En stel dat jij er een andere man bij wil, mag dat dan ook?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamer schreef op 27 augustus 2014 @ 19:58:

In Nederland bestaat niet zoiets als een tweede vrouw voor de wet.

Mocht je kinderen krijgen, dan kan hij ze niet erkennen, omdat hij al getrouwd is. Jij kan dan ook geen alimentatie krijgen.

In de opvatting van niet-Islamieten ben je geen echtgenote maar zijn minnares.De wet is sinds dit jaar aangepast. Waar voorheen de partner van de gehuwde man toestemming moest geven voor erkennen van een kind buiten dat huwelijk, is dat nu niet meer zo. Nu alleen de rechter

Erkennen kind door gehuwde man



Dat dit topic rammelt aan alle kanten is duidelijk



Het is wel een dag van buitenechtelijkheden zeg
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 20:12:

Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!Ik geloof er niks van. Zeker teveel TLC gekeken, sisters wives en dat soort bullshit.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Bespottelijk gewoon. Moet je nagaan , er worden meisjes vermoord als ze maar oogcontact hebben met een andere man , en deze heren n****n er maar op los dat het een lieve lust is. Zo worden de vrouwen dus behandeld. Waarom heeft een man meerdere vrouwen?? Niet voor de gezelligheid, maak je mij niet wijs. Denk eerder vanwege het feit dat er veel meer kinderen geboren worden die dan allemaal opgevoed worden als moslims. Zo kan iedereen wel een ideologie laten groeien. Zelf denk ik dat dat er achter zit.
Buiten dat dit natuurlijk een ongeloofwaardig verhaal is, is polygamie in Marokko ook gewoon verboden. Net als hier dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 27 augustus 2014 @ 20:38:

Bespottelijk gewoon. Moet je nagaan , er worden meisjes vermoord als ze maar oogcontact hebben met een andere man , en deze heren n****n er maar op los dat het een lieve lust is. Zo worden de vrouwen dus behandeld. Waarom heeft een man meerdere vrouwen?? Niet voor de gezelligheid, maak je mij niet wijs. Denk eerder vanwege het feit dat er veel meer kinderen geboren worden die dan allemaal opgevoed worden als moslims. Zo kan iedereen wel een ideologie laten groeien. Zelf denk ik dat dat er achter zit.De meerderheid van de moslims is er zelf ook tegen en doen er niet aan. Vooral die hier in nl wonen. Ik heb heel veel moslim vrienden en ben zelf niet bang voor de islam zoals de meeste mensen. Niet alles geloven wat je in de media ziet. Leer ze eens echt kennen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:jo-elise schreef op woensdag 27 augustus 2014 20:38 Bespottelijk gewoon. Moet je nagaan , er worden meisjes vermoord als ze maar oogcontact hebben met een andere man , en deze heren n****n er maar op los dat het een lieve lust is. Zo worden de vrouwen dus behandeld. Waarom heeft een man meerdere vrouwen?? Niet voor de gezelligheid, maak je mij niet wijs. Denk eerder vanwege het feit dat er veel meer kinderen geboren worden die dan allemaal opgevoed worden als moslims. Zo kan iedereen wel een ideologie laten groeien. Zelf denk ik dat dat er achter zit.Oh ok, dus jij gelooft dit verhaal en baseert er ook nog eens je mening over moslims op. Mijn god...
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op 27 augustus 2014 @ 20:43:

[...]



Oh ok, dus jij gelooft dit verhaal en baseert er ook nog eens je mening over moslims op. Mijn god...Heel triest idd.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
To noemt in haar titel polygamie maar ik denk dat ze polyamorie bedoelt, vanuit hem dan



Het zal zo'n vaart niet lopen denk ik met to, gok ik.



Maar voor de info : Wiki
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
He gezellig, met zo'n man ben je wel een keertje uitgekletst. Heb je altijd haar nog
TO, weet je al wat je gaat doen?

Krijg je een eigen koelkast? En mag het huis uit? Wie gaat er stofzuigen, dweilen etc? Wel goed onderhandelen hoor.
Krijgen net te horen dat hij een 4e vrouw deze week gaat trouwen. Vanaf dan krijgen we 150 ieder voor de boodschappen. Komt wel een koelkast bij, dus 3 koelkasten. En zij mag ook 2 kids. Dan 8 kids, maar wel 2 kinderkamers. Nog gezelliger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven